Pytania ogólne

Czyli odpowiedź na najczęściej zadawane pytania, poruszenie problematyki z jaką mogą się spotkać gracze. Temat ten jest na bieżąco uzupełniany przez support.

● Jak wygląda rozgrywka na forum? Gdzie mogę zacząć?

Możesz zacząć gdzie tylko chcesz. Grasz sam, z Mistrzem Gry lub innym graczem - wystarczy, że napiszesz w jakimś temacie, a jakiś z Mistrzów z pewnością do ciebie wpadnie. Możesz też mu o tym przypomnieć.

● Czy mogę zakładać własne tematy?

Tak, jednakże muszą one zawierać dokładny, porządny opis lokacji. Dodatkowo możesz wstawić do nich obrazek.

● Ile posiadam punktów do wydania na start na zdolności?

Posiadasz 10 punktów, które możesz wydać na rozwój wybranych umiejętności i amunicji specjalnej. Postacie przenoszone tutaj z 2.0. i/lub 1.0. posiadają dodatkową ilość w zależności od stażu grania (więcej informacji na ten temat tutaj).


● Czy wykupienie umiejętności kosztuje punktem? Jakie są koszta dalszego rozwijania umiejętności?

Nie. Za 1 punkt umiejętność jest na 1 poziomie. Aby podnieść poziom należy wydać kolejno 2 pkt za 2 poziom, 3 na 3 poziom, 4 na 4 poziom etc.


● Czy amunicje specjalną należy wpisać do zdolności i ją rozwijać?

Tak. Jak wygląda to na poszczególnych poziomach znaleźć można tutaj


● Gdzie mogę zdobyć dodatkowe punkty do rozwoju zdolności lub kredyty?

Najczęściej poprzez wykonywanie zleceń, które mistrzowie gry umieszczają w terminalach jak tutaj, a także badanie anomalii, które pojawiają się tutaj. Gracz może także wyjść do jego z mistrza gry z prośbą o poprowadzenie indywidualnego wątku, przygody, za którą również jest wynagradzany. Gracze, którzy prowadzą postacie na stanowiskach mogą pod nadzorem mistrza gry odgrywać swoje codzienne obowiązki, za które otrzymują stosowne wynagrodzenie.

● Skąd mogę wziąć wzór karty statystyk?

Na samej górze strony w zakładkach należy najechać na Extranet, a następnie wybrać generator ks.

● Skąd inni biorą grafiki do podpisu i do czego one służą?

Grafiki do podpisu są robione przez Carmen Ortegę z avatara, lub zdjęcia, które jej wyślesz. Jest to odnośnik do akt wpisanych do bazy danych. Dostaniesz ją tuż po założeniu i zaakceptowaniu karty postaci.

● Czy mogę coś robić w podpisie, kiedy mam tę grafikę w nim?

Oczywiście. Wymagamy tylko, by była ona, lub inny odnośnik do twojego tematu w bazie danych. Oprócz tego możesz dać tam co tylko zapragniesz, pod warunkiem, że nie łamie to regulaminu.

● Kupiłem przedmiot, zdobyłem osiągnięcie lub wszedłem do tematu, w którym wykryto anomalia/który wskazał terminal, ale nie otrzymałem odzewu od administracji. Co robić?

Czasem administracji oraz Mistrzom Gry nie udaje się nadrobić wszystkiego, dlatego też wystarczy, że wyślesz odpowiedniej osobie za to odpowiedzialnej prywatną wiadomość przypominającą.

● Ile członków może wynosić załoga mojego statku?

Początkowo ograniczenia nie było, jednakże gdy w pewnym momencie połowę forum stanowiła załoga jednego statku, wprowadzono takowe. Aktualnie do załogi jednego statku może przynależeć maksymalnie 7 graczy.

● Czy mogę na start posiadać swój własny, oryginalny pancerz?

Oczywiście. Na forum działa system Craftingu, o którym poczytać możesz tutaj.

● W jaki sposób mogę dowiedzieć się o tym, co dzieje się w galaktyce?

Na forum istnieje dział informacyjny - galaktyczna sieć, dzięki której wszystkie wielkie czyny naszych postaci zostaną rozsławione. Dzięki niej możemy dowiedzieć się wielu informacji o aktualnie trwających misjach i eventach, a także zorientować się "co w trawie piszczy", czyli w jakim kierunku postępuje ogólna, forumowa fabuła.

Oprócz tego istnieje dział anomalia. Są to przypadkowo wykryte sygnały pochodzące z różnych planet, umieszczone tutaj w celu sprawdzenia przez ochotników. W takim dziale umieszczone zostają tematy z ogólnymi informacjami, linkiem do tematu oraz MG prowadzącym - każdy może się podłączyć do takiej "mini-misji", zakładając oczywiście, że posiada własny statek, którym mógłby do tego miejsca dotrzeć. Oczywiście za takie eventy wynagrodzenie jest nieco mniejsze niż przy większych, znacznie trudniejszych, lecz często z niepozornego sygnału SOS może urosnąć duże wyzwanie, do którego wykonania potrzebna będzie pomoc wielu osób.

● Czym są "Plecaki"?

Plecak to ulepszenie ekwipunku, określające liczbę broni, medi-żelu oraz omni-żelu, jaką możemy ze sobą nosić podczas misji. Plecak ma 3 poziomy - pierwszy, podstawowy, pozwala nam na przenoszenie 1 broni oraz 5 sztuk medi i omni-żelu. Drugi poziom to już druga broń i sztuk 7, natomiast trzeci - trzy bronie i 10 sztuk żeli. O plecaku, jak i innych przedmiotach dostępnych w punktach handlowych, możesz przeczytać tutaj.


Jak wypełnić kartę statystyk?
czyli poradnik dla osób zaczynających rozgrywkę na Cytadeli

Trzy słowa wstępu:
Po pierwsze! Zapoznaj się z mechaniką. Raz wybranych zdolności nie można zmienić (poza rzadkimi przypadkami, gdy zmianie ulega sama mechanika), więc warto na ten punkt poświęcić trochę czasu. W zakładce "Mechanika" u góry strony znajdują się wszystkie tematy zawierające sporo ważnych informacji o tym jak na Cytadeli działa mechanika i jakie rzuty odpowiadają za jakie czynności.

Po drugie! Jeżeli masz jakąś wątpliwość do czego służy dane pole karty -> Click me! Pod tym linkiem znajduje się gruntowny opis każdego z pól, do czego służy i z czym jest związany. Ponadto, znajduje się tam przykładowo uzupełniona karta statystyk.

Po trzecie! To. Pod tym linkiem jest dokładnie opisany proces tworzenia postaci, ale z jakiegoś powodu nowi gracze albo go nie zauważają, albo nie potrafią przez niego przebrnąć. Lektura obowiązkowa!

Punkty zdolności?

      Najczęściej pojawiającym się błędem podczas uzupełniania karty statystyk jest złe rozdysponowanie punktów. Jedną z pierwszych rzeczy, które nowy gracz słyszy w shoutboxie, jest: "Hej, XXX, źle rozdałeś punkty zdolności w KS :)". Dlaczego? Ano dlatego, że system chociaż stosunkowo prosty, najwyraźniej tonie gdzieś w natłoku linków, forumowych tematów i ogólnego podekscytowania faktem "O ja, będę grała Asari i roznosiła wrogów biotyką na strzępy!".

Każdy gracz dostaje na starcie 10 PUNKTÓW zdolności, które może sobie rozdysponować na wybrane umiejętności.

O czym należy pamiętać:

    • Umiejętność na 1 poziomie kosztuje 1 punkt, na drugim poziomie 2 punkty, na 3 poziomie 3 punkty itd. ALE! Żeby wykupić zdolność na jakimś poziomie, trzeba wykupić również poprzednie poziomy. Oznacza to, że jeżeli chcesz zdolność na 3 poziomie, to musisz zapłacić też za poziom 1, poziom 2 i poziom 3. Czyli jeżeli na starcie chcesz mieć 3 poziom zdolności, to płacisz 1+2+3 = 6 punktów. Nie 3!
    • Twoje zdolności muszą pasować do wybranej klasy. Jeżeli jesteś żołnierzem, masz dostęp tylko do umiejętności bojowych. Jeżeli jesteś inżynierem, masz dostęp do umiejętności technologicznych. I tak dalej, i tak dalej. Opis tego jaka klasa ma dostęp do jakich zdolności, znajduje się tutaj.
    • Na starcie można mieć maksymalnie 4 zdolności zwykłe (włączając w to zdolności klasowe) oraz 1 zdolność amunicji specjalnej. Czyli nie, nie możesz mieć 10 zdolności na 1 poziomie.
    • Amunicja dysrupcyjna jest TYLKO dla żołnierzy. Ten błąd pojawiał się tyle razy, że aż musiał otrzymać osobny podpunkt. Z jakiegoś powodu wszyscy biorą na starcie amunicję dysrupcyjną.

Pancerz, generator tarcz, omni-klucz i broń?
    Gracz na start otrzymuje standardowy pancerz, standardowy generator tarcz i omni-klucz Primo, ale żadnej broni. Tą musi sobie dopiero kupić w sklepie, już podczas pisania zwykłych postów. Warto pamiętać, żeby zaznaczyć w zakładce Pozostałe to co się posiada (bo byli już tacy, którzy radośnie pobiegli na misję bez pancerza i generatora tarcz. Mrug mrug, Matt.).

Mod bojowy i wariant?
      Gracz otrzymuje na start krótkie omni-ostrze (mod bojowy) i dowolny wariant (zapalający, kinetyczny, etc.), który może sobie wybrać. Warto sobie to przemyśleć i wybrać na starcie, bo jeżeli zrezygnujemy z tego przywileju i będziemy chcieli wybrać sobie wariant później, to do tego trzeba sobie kupić całe omni-ostrze z nowym wariantem (byli i tacy, którzy sobie wariantu nie wybrali i teraz są o 3000 kredytów biedniejsi. Sniff.).
Bet atbet365 Bingo and win.