Tworzenie postaci

Przed zaczęciem gry na Cytadeli, ważnym krokiem jest stworzenie postaci. Na samym początku jednak najlepiej jest odtworzyć jej obraz we własnej głowie - w końcu karta bohatera, na którego mieliśmy wcześniej pomysł, często jest ciekawsza niż taka pisana "z buta", pod wpływem impulsu, a co najważniejsze - unikamy dzięki temu niepotrzebnych poprawek. Jeżeli z góry określimy sobie, że chcemy taką i taką rasę, klasę, profesję i historię, później dostosujemy wszystkie fakty tak, by łączyły się w spójną całość.

A więc, zanim przystąpisz do pisania karty, musisz ustalić kilka rzeczy:

1. Płeć - w końcu wbrew powszechnie panującym pozorom kobieta niekoniecznie musi grać postacią kobiety, a mężczyzna swoim odpowiednikiem. To nasza postać, nie my sami, co często niektórym się myli. Mało tego - niektórzy lepiej czują się grając bohaterem o płci przeciwnej!

2. Rasa - w uniwersum Mass Effect jest naprawdę multum różnorodnych ras, z których każda ma swoje odrębne właściwości, specyfikacje i zwyczaje. Na przykład asari składają się tylko i wyłącznie z kobiet, a krogan cechuje wrodzona wręcz buńczuczność i agresja. To bardzo ważny punkt, mający wpływ na wszystkie inne, w tym głównie na historię.

3. Specjalizacja - niektórym osobom myli się to z zawodem, jednakże jest to jedna z sześciu klas dostępnych zarówno w grze, jak i na forum. Określa umiejętności  naszego bohatera w trzech aspektach - zdolności bojowych, biotycznych oraz technicznych.

4. Zawód - kim twoja postać zostanie? Tancerką w Zaświatach, żołnierzem Przymierza, a może łowcą głów i postrachem Układów Terminusa? To zależy tylko i wyłącznie od twojej wyobraźni, jednakże musisz pamiętać o bardzo ważnej rzeczy, jaką jest nasz system - RPG polega na rozwoju bohatera, więc jeżeli zrobisz postać doświadczonego oficera, to tak czy siak "położyć" go będzie mogła lekarka, która od dobrych kilku tygodni wykonuje kolejne misje i udoskonala własnego bohatera.

5. Charakter, wygląd, historia - te trzy punkty odpowiadają za to, w jaki sposób postać się zachowuje, jak wygląda i co przeżyła. Pierwsze dwa mają znaczny wpływ na kontakty z innymi oraz podejmowane przez bohatera decyzje, natomiast ciekawie ułożona historia może pozwolić na kontynuację pozornie niedokończonych wątków z udziałem Mistrza Gry.

Kiedy napiszemy już kartę postaci oraz otrzymamy jej akceptację, następnym krokiem będzie uzupełnienie formularza znajdującego się tutaj (więcej o samym formularzu w tym artykule).

Rozwój postaci

Postać możemy rozwijać na wiele sposobów - najefektywniejsze jest wykonywanie eventów razem z Mistrzem Gry, który pod koniec w nagrodę wyznacza nam odpowiednią ilość punktów rozwoju, kredytów oraz czasem trafią się też inne fanty. Ale zacznijmy od samego początku:

Punkty rozwoju, używamy ich do podnoszenia poziomu naszych zdolności. Poziomów mamy ogółem 6, z czego od poziomu 3 występują rozgałęzienia, czyli dwa możliwe warianty - A i B. Na każdy poziom musimy przeznaczyć odpowiednią ilość punktów - przykładowo na poziom drugi musimy tych punktów uzbierać dwa, na poziom 6 - sześć. W karcie statystyk piszemy po liczbach 4-6 literki oznaczające poprzednie wybory. Jeżeli wybraliśmy w 4 poziomie wariant A, wpisujemy 4A. W piątym wybraliśmy B, wpisujemy 5AB. W szóstym A - końcowy wpis to 6ABA. Pamiętaj, że na start każda twoja zdolnośc ma poziom "0", za "1" musisz także zapłacić jeden punkt! Na start przysługuje ci także 10 punktów, jeżeli nie importujesz postaci z poprzednich wersji.

Kredyty, to środek płatniczy w naszym uniwersum. Możemy otrzymać je na wiele sposobów pod okiem Mistrza Gry - choćby kradnąc podczas misji z jego udziałem. Dzięki nim możemy kupić broń oraz poszczególne elementy opancerzenia naszej postaci. Stan konta opisuje niedostępne do własnej edycji pole w profilu, które zmienia w razie potrzeb moderator obserwujący dany temat ze sklepem. Po wpisaniu posta zawierającego opis kupna przedmiotu, dodajemy go sobie do ekwipunku a inna osoba zmienia nam liczbę kredytów na koncie. Na start postać otrzymuje 15.000 kredytów (wyjątek: transfer postaci, o którym więcej w tym temacie). Dodatkowo, jeżeli gracz jest sponsorem naszej strony, może dodać jednej swojej postaci 5.000 kredytów.

Oprócz tego spotkasz jeszcze punkty idealisty/renegata, które określają postawę naszego bohatera. Są przydzielane przez MG i niekiedy wymagane do tego, by jakaś z postaci nam zaufała i powierzyła zadanie. Przeważnie chodzi w nich raczej o stosunek postaci do osoby powierzającej lub jej poglądy - przykładowo pewien salarianin powierzył nam zadanie nielegalnego przemytu substancji psychoaktywnych z Cytadeli na Omegę, tymczasem w trakcie wykonywania misji zaczepił nas turianin, agent SOC, pytając, czy wiemy coś na ten temat. Możemy mu powiedzieć i wydać naszego zleceniodawcę, otrzymując profity i wynagrodzenie od SOC (idealista) lub skłamać i zostać wiernym salarianinowi, by później wynagrodzenie otrzymać od niego (renegat).

Podczas rozgrywki postać może zostać nagrodzona medalami, czyli graficznymi wynagrodzeniami za specjalne osiągnięcia, przyznawanymi przez Mistrza Gry podczas rozgrywki.

Zdolności

Specjalizacja postaci, innymi słowy klasa, określa zdolności naszego bohatera. Są ich trzy, podstawowe typy: biotyczne, techniczne i bojowe. Na start wybieramy sobie 4 z typu, którego wzięcie umożliwia nam klasa. Przykładowo adept wybierze dowolne 4 biotyczne, żołnierz dowolne 4 bojowe, a strażnik dowolne 4 biotyczne i/lub techniczne. W późniejszym czasie ulega to, oczywiście, rozwojowi, jak i podczas misji z udziałem Mistrza Gry nasza postać jest w stanie wyszkolić ich większą ilość.

Oprócz tych zdolności, są jeszcze specjalne; granaty oraz amunicje o specjalnych właściwościach. Niektórym klasom przysługują one na start, w innych wypadkach trzeba je otrzymać w misji, od Mistrza Gry. Szkoli się je na identycznej zasadzie, jak te zwykłe.

Bet atbet365 Bingo and win.