Karabiny szturmowe są równie skuteczne przeciwko tarczom, barierom i pancerzom. Z pewnymi wyjątkami.
Podział karabinów szturmowych ze względu na stopień zaawansowania:

 

 Q1  Q2  Q3

M-8 Mściciel

M-15 Windykator

M-37 Sokół

M-55 Argus

Phaeston

M-76 Zjawa

M-96 Motyka

M-99 Szabla

Wyrzutnia Chakram

Karabin Pulsacyjny Gethów

Napastnik

Karabin Szturmowy Zbieraczy

Miotacz Cząstek

Błotniak

Karabin Przeciw-Syntetyczny Adas

 

M-8 Mściciel [Q1]

Image

Najbardziej popularna broń w Przymierzu? Odpowiedzią na to pytanie zapewne będzie Mściciel. Mściciel cieszy się nieprzerwaną popularnością wśród wojskowych w całej galaktyce od wielu lat. Jest już bronią dość sędziwą, jednak dzięki swojej wytrzymałości, niezawodności, niskiej cenie i modułowości, nadal pozostaje niezwykle popularny. Można by rzec AK-47 XXII wieku "easy to use, and easy to upgrade". Zadaje raczej niskie obrażenia, jest mało celny (duży rozrzut pocisków), dość szybkostrzelny, lekki, a pochłaniacz starcza na 30 strzałów. Nic specjalnego - można by rzec, a jednak.

Typ: samoczynna
Obrażenia: 39
Celność:  10
Odrzut:   10
Szybkostrzelność:  7 PA / seria 10 strzałów
Pojemność:  30 / 210

 

M-15 Windykator [Q1]

Image

Wyprodukowany przez Elanus Risk Control Services dla Błękitnych Słońc, w krótkim czasie zdobył niebywałą popularność w Układach Terminusa. Broń preferowana przez najemników i zabójców, strzela niezwykle celnymi seriami po 9 pocisków, co znacząco zwiększa szanse na trafienie w cel. Nadaje się do walki na dalsze dystanse, do prowadzenia precyzyjnego i celnego ognia. Główną wadą jest tu mała pojemność - zaledwie 24 strzały na pochłaniacz. Zadaje duże obrażenia.

Typ: samoczynna
Obrażenia: 60
Celność:  20
Odrzut:   10
Szybkostrzelność:  6 PA / seria 9 strzałów
Pojemność:  27 / 162

 

M-37 Sokół [Q1]

Image

Bardzo interesująca, nowa broń Przymierza. Sokół nie strzela tradycyjnymi pociskami - z bloku amunicyjnego generowane są 25mm, miniaturowe granaty, zadające duże obrażenia od wybuchów. Mimo wielu podobieństw do salariańskiego Skorpiona, broń ta nie jest tak skuteczna i posiada wiele różnic. Granaty nie przylepiają się do przeciwników, a wybuchają od razu, w razie pudła, odbijają się od podłoża i chwilę później wybuchają. Granaty te jednak nie są tak zabójcze jak tradycyjne. Sokół jest wybitnie niecelny i ciężki, a przeładowanie trwa dość długo. Pochłaniacz starcza na zaledwie 4 strzały. Blok amunicyjny starcza na znacznie krótszą walkę, niż w przypadku tradycyjnych pocisków.

Typ: samopowtarzalna
Obrażenia: 407
Celność:  7
Odrzut:   20
Szybkostrzelność:  8 PA / strzał
Pojemność:  4 / 24

 

M-55 Argus [Q1]

Image

Argus zdobył największą ilość pozytywnych ocen od stróżów prawa w ankiecie i systematycznie zdobywa coraz większą popularność, stając się bronią przydziałową wielu bojówek. Z pewnością sprawdza się na krótkim dystansie dzięki niezwykle potężnym seriom po 6 pocisków. Największą wadą natomiast jest okropna celność, rozrzut owych 6 pocisków jest bardzo duży. Pochłaniacz pozwala na 21 strzałów, broń jest raczej ciężka.

Typ: samoczynna
Obrażenia: 100
Celność:  10
Odrzut:   15
Szybkostrzelność:  7 PA / seria 6 strzałów
Pojemność:  21 / 168

 

Phaeston [Q1]

Image

Broń stworzona i intensywnie wykorzystywana prze turian. Ich inżynierowie skonstruowali broń, która zachowywałaby najlepszy balans pomiędzy wszystkimi ważnymi cechami. Jednak najciekawszą cechą jest specjalny system redukcji odrzutu, który pozwala prowadzić wyjątkowo celny (i intensywny) ognień w trybie automatycznym. Można praktycznie zużyć cały pochłaniacz, nieprzerwanie strzelając w to samo miejsce. Niestety nic nie jest idealne i rozrzut pocisków jest znaczny. Zadawane obrażenia są raczej niskie, pochłaniacz starcza na 50 strzałów. Phaeston jest średnio-ciężki.

Typ: samoczynna
Obrażenia: 46
Celność:  20
Odrzut:   5
Szybkostrzelność:  6 PA / seria 10 strzałów
Pojemność:  50 / 300

 

M-76 Zjawa [Q2]

Image

W rzeczywistości jest to lekki karabin maszynowy, przerobiony na karabin szturmowy. Technologia ta jednak pozostaje w tajemnicy i jest ściśle chroniona przez Fabrication Rights Management. Tylko najbogatsi mogą pozwolić sobie na użytkowanie tej broni. Zjawa jest ciężka, długo się ją ładuje, zadawane obrażenia są średnie, a celność jest fatalna. Mimo to, Zjawa jest niezwykle pożądana ze względu na swoją szybkostrzelność i dużą pojemność (60 pocisków). Ponadto każdy użytkownik ma poczucie wielkiej siły (która jest ciut pozorna) korzystając z tej broni. Mimo kłopotów z celnością, najlepiej nadaje się do kładzenia ognia zaporowego, lub ostrzału ponadprzeciętnie dużych przeciwników. Posiada ekstra skuteczność przeciwko pancerzom.

Typ: samoczynna
Obrażenia: 68
Celność:  10
Odrzut:   10
Szybkostrzelność:  6 PA / seria 10 strzałów
Pojemność:  60 / 320

 

M-96 Motyka [Q2]

Image

Popularna (szczególnie wśród agentów Cerberusa), broń hybrydowa, łącząca w sobie część zalet karabinu szturmowego z karabinem snajperskim. Motyka jest karabinem pół-automatycznym, jednak wyszkolony żołnierz może osiągnąć w pełni zadowalającą szybkostrzelność. Jak na tego typu broń przystało, w stosunku do standardowych karabinów szturmowych (typu Mściciel), znacznie poprawione zostały zadawane obrażenia, a celność jest teraz i wadą i zaletą - nie ma tu miejsca na błąd. Pojemność wynosi 16 strzałów na pochłaniacz. Motyka jest raczej lekka.

Typ: samoczynna
Obrażenia: 79
Celność:  30
Odrzut:   10
Szybkostrzelność:  7 PA / seria 8 strzałów
Pojemność:  16 / 96

 

M-99 Szabla [Q2]

Image

"The Big Iron". Kolejna broń półautomatyczna, jednak znacząco różni się od Motyki. Szabla nadaje się jedynie dla najlepszych strzelców wyborowych Przymierza. Każdy egzemplarz broni jest robiony specjalnie dla konkretnego użytkownika. Szabla jest droga i tylko nieliczni wejdą w jej posiadanie. Bardzo duże obrażenia i ponadprzeciętna celność (choć trudno jest opanować duży odrzut po każdym strzale), okupione są kiepską szybkostrzelnością (nie nadaje się do walki na krótki dystans) i dużą wagą. Pochłaniacz pozwala na 8 zabójczych strzałów. Szabla ma wbudowany w standardzie celownik optyczny.

Typ: samopowtarzalna
Obrażenia: 700
Celność:  25
Odrzut:   20
Szybkostrzelność:  8 PA / strzał
Pojemność:  8 / 40

 

Wyrzutnia Chakram [Q2]

Image

Eksperymentalna, rzadka broń Ama-Lur Equipment. Strzela wybuchową amunicją, która eksploduje w kontakcie z przeciwnikiem, rozrywając jego wnętrzności. UWAGA! Broń jest niezwykle delikatna i nie można jej narażać na uszkodzenia, gdyż grozi to niebezpieczną eksplozją, dlatego nie nadaje się do użytkowania na linii frontu. Broń cały czas potrzebuje pochłaniaczy ciepła, by zachować stabilność (amunicja wytwarza ich duże ilości). Broń jest pół-automatyczna, przytrzymanie spustu przez kilka sekund zwiększa wartość wystrzelonego pocisku, który zadaje bardzo wysokie obrażenia. Chakram jest bardzo celny i niezbyt ciężki. Pochłaniacz pozwala na 4 strzały, po czym trzeba go szybko wymienić. W razie braku pochłaniaczy, lepiej jest wyrzucić broń, niż ryzykować eksplozją.

Typ: samopowtarzalna
Obrażenia: 554
Celność:  37
Odrzut:   10
Szybkostrzelność:  6 PA / strzał
Pojemność:  4 / 40

lub

Obrażenia: 831
Szybkostrzelność:  8 PA / strzał (pochłania 3 pociski)

 

Karabin Pulsacyjny Gethów [Q2]

Image

Broń używana przez wojska gethów, niedostępna w żadnych sklepach. W dużej mierze przypomina ona standardowe karabiny szturmowe, choć jest niewygodna w użytkowaniu przez ludzi, zadaje niskie obrażenia - mimo tego, jest niebywale celna i może się pochwalić wspaniałą szybkostrzelnością. Strzały o zielonym zabarwieniu wyglądają bardziej jak jednostajny promień. Imponująca pojemność wynosi aż 80 strzałów na pochłaniacz, jednak warto wspomnieć, iż tam, gdzie inna broń potrzebuje 3 trafień, karabin gethów może wymagać nawet 9. Przyrządy celownicze nie są przystosowane do użytkowania przez istoty organiczne. Broń jest zaskakująco lekka.

Typ: samoczynna
Obrażenia: 25
Celność:  25
Odrzut:   5
Szybkostrzelność:  6 PA / seria 20 strzałów
Pojemność:  80 / 400

 

Napastnik [Q2]

Image

Ten w pełni automatyczny karabin krogan ma więcej wspólnego z granatnikiem niż karabinem szturmowym w związku z rodzajem wykorzystywanych pocisków. Szybkostrzelność wzrasta wraz z czasem trzymania palca na spuście, jednak bazowa pojemność (12 strzałów na pochłaniacz) jest wyraźnie niewystarczająca. Broń ta jest zaprojektowana tak, by mogli z niej korzystać wszyscy. Mimo to potrzeba nie lada siły i precyzji do prowadzenia celnego ognia (odrzut jest niespodziewanie duży). Mimo wszystko, przeciwnik po drugiej stronie lufy przeważnie jest w gorszej sytuacji, niż strzelający narzekający na odrzut. Napastnik jest ciężki, rekomenduje się go jedynie najsilniejszym postaciom/gatunkom. Broń ta wykazała też swoją nieskuteczność przeciwko tarczom i barierom.

Typ: samoczynna
Obrażenia: 164
Celność:  15
Odrzut:   25
Szybkostrzelność:  8 PA / seria 4 strzałów
Pojemność:  12 / 48

 

Karabin Szturmowy Zbieraczy [Q3]

Image

Karabin ten jest niezwykle rzadki. W całej galaktyce można znaleźć ledwie kilka egzemplarzy, a zdobycie jej na Zbieraczach jest... problematyczne. Wykorzystuje nieznaną technologię, prawdopodobnie Żniwiarzy. Karabin ten jest zbudowany z elementów organicznych, ma też w sobie coś w rodzaju organu, mającego niewielkie biotyczne możliwości. Zadaje małe obrażenia, jest mało celna, bardzo ciężka, raczej szybkostrzelna, pojemność to 28 strzałów na pochłaniacz. Można by powiedzieć, że jedynym uzasadnieniem używania tej broni jest lans.

Typ: samoczynna
Obrażenia: 54
Celność:  10
Odrzut:   5
Szybkostrzelność:  7 PA / seria 10 strzałów
Pojemność:  28 / 280

 

Miotacz cząsteczek [Q3]

Image

Znalezienie tej broni jest możliwe, na przykład na wykopaliskach. Znalezienie jednak działającego egzemplarza, jest NIEMAL niemożliwe. Jest to starożytna broń protean. Wiadomo tylko, że strzela wiązką zabójczej energii i nie wymaga pochłaniaczy, po pewnym czasie sama się studzi. Ma pewne elementy wspólne z Karabinem Zbieraczy. Nieograniczona ilość amunicji brzmi kusząco.

Typ: samoczynna
Obrażenia: 60
Celność:  20
Odrzut:   0
Szybkostrzelność:  6 PA / seria 10 strzałów
Pojemność:  -

 

Błotniak [Q3]

W pełni automatyczna broń stworzona na bazie Motyki, powstała z inicjatywy Cerberusa. Za jeden z priorytetów przy projekcie tego karabinu obrano znaczne zmniejszenie odrzutu, jaki trapił jego pierwowzór - dzięki czemu bardzo dobrze radzi sobie z celami ruchomymi, stało się to jednakże kosztem zmniejszenia przebijalności. Przez swoją dość małą pojemność, używają go zwykle elitarni agenci trenowani tak, by nie zmarnować żadnego z pocisków.

Typ: samoczynna
Obrażenia: 100
Celność:  30
Odrzut:   10
Szybkostrzelność:  6 PA / seria 10 strzałów
Pojemność:  20 / 80

Omg so overpowered very deadly much elite wow.

 

Karabin przeciw-syntetyczny Adas [Q3]

Nazwany tak w celu uczczenia pamięci quarian poległych podczas Wojny Porannej na Adas, karabin ten posiada elektryczne wspieranie pocisków, dzięki czemu idealnie zoptymalizowany został do walki na średnie i długie dystanse. Przymierze generalnie sprzeciwia się nazywaniu tej broni karabinem, przez wzgląd na brak gwintowania w jej lufie - quarianie nauczyli się jednak zbywać podobne zarzuty poprzez argument, że wojskowa terminologia quariańska bardzo rzadko pokrywa się z ludzką.

Typ: samoczynna
Obrażenia: 129
Celność:  10
Odrzut:   5
Szybkostrzelność:  7 PA / seria 6 strzałów
Pojemność:  24 / 72

 

Bet atbet365 Bingo and win.