Wydaje się, iż wiele strzelb jest skuteczniejsze przeciwko tarczom i barierom, niż pancerzom.

Podział strzelb ze względu na stopień zaawansowania:

 

 Q1  Q2  Q3

M-23 Katana

M-27 Sejmitar

M-22 Patroszyciel

AT-12 Najeźdźca

Wyrzutnia Kolców Graal

Adept

Karabinek Reegar

M11-Upiór

M-300 Claymore

Strzelba Plazmowa Gethów

Strzelba Jad

 

M-23 Katana [Q1]

Image

Katana to standardowa, tania i skuteczna strzelba dla każdego. Produkowana przez Ariake Technologies, początkowo znalazła swoje zastosowanie do obrony przed Varrenami. Zabójcza na krótkim dystansie, całkiem nieskuteczna na dystans. Półautomatyczna, niezbyt szybkostrzelna - ot, strzelba na wzór klasycznych wzorców. Jeden pochłaniacz pozwala na 5 strzałów.

Typ: strzelba
Obrażenia: 316
Celność:  10
Odrzut:   20
Szybkostrzelność:  7 PA / strzał
Pojemność:  5 / 15

 

M-27 Sejmitar [Q1]

Image

Ta broń posiada dwa niezależne akceleratory masy, co pozwoliło na podwojenie szybkostrzelności. Początkowo produkowana dla najemników Zaćmienia, teraz zdobywa popularność wśród wszystkich grup najemników. W przeciwieństwie do Katany, jest to strzelba automatyczna, szybkostrzelna, mimo iż zadaje minimalnie mniejsze obrażenia - jest bardziej ceniona. Nadal brak jej odpowiedniego zasięgu. Jest umiarkowanie ciężka.

Typ: strzelba
Obrażenia: 293
Celność:  15
Odrzut:   15
Szybkostrzelność:  6 PA / strzał
Pojemność:  8 / 24

 

M-22 Patroszyciel [Q2]

Image

Jest to projekt cywilny z unikalnym generatorem amunicyjnym. Dzięki odpowiedniemu kształtowaniu pocisków, Patroszyciel ma zdecydowanie większy zasięg niż inne strzelby, posiada też lepsze wartości przeciw-pancerne. Narusza jednak liczne galaktyczne restrykcje i nie jest wykorzystywany przez żadną "oficjalną" armię. Z pewnymi wyjątkami, jego używanie jest też niedozwolone w Przestrzeni Rady. Pochłaniacz pozwala na jedynie 3 strzały, zadaje duże obrażenia, nie jest też cięższy od standardowych strzelb (Katana).

Typ: strzelba
Obrażenia: 500
Celność:  15
Odrzut:   25
Szybkostrzelność:  8 PA / strzał
Pojemność:  3 / 15

 

AT-12 Najeźdźca [Q2]

Image

Strzelba oddziałów specjalnych batarian. Na krótkim (nawet bardzo) dystansie jest wyjątkowo zabójcza i może z łatwością przebić każdego na wylot. Na jednym pochłaniacz może oddać 2 strzały na identycznej zasadzie jak historyczny Obrzyn. Jest dość ciężka.

Typ: strzelba
Obrażenia: 667
Celność:  10
Odrzut:   25
Szybkostrzelność:  6 PA / strzał
Pojemność:  2 / 18

 

Wyrzutnia Kolców Graal [Q2]

Image

Broń krogan przeznaczona do polowania na miażdżypaszcze. Trudno zweryfikować jej skuteczność na tej płaszczyźnie, jednak jako broń piechoty okazuje się być wybornie skuteczna. Jej używanie jest wyjątkowo brutalne, gdyż każde trafienie w cel organiczny powoduje straszliwe rany i trudną do zatrzymania, intensywną utratę krwi. W celu zwiększenia liczby kolców, można przytrzymać spust przez kilka sekund. Dzięki skupieniu kolców, strzelba jest skuteczna na średni dystans. Może wystrzelić 3 razy na jeden pochłaniacz. Graal jest dość ciężki jak na strzelbę (kroganie nie zaprzątają sobie głowy takimi drobnostkami). Użycie taj broni automatycznie neguje humanitarne podejście do wroga i łamie kilka konwencji.

Typ: strzelba
Obrażenia: 700
Celność:  10
Odrzut:   30
Szybkostrzelność:  7 PA / strzał
Pojemność:  3 / 12

lub

Obrażenia: 960
Szybkostrzelność:  9 PA / strzał (pochłania 3 pociski)

 

Adept [Q2]

Image

Broń o takim wyglądzie nie pasuje do brudnego najemnika. Ta wdzięczna strzelba przeznaczona jest dla Egzekutorek asari. Jak mają w zwyczaju asari, broni brakuje brutalnej siły, zamiast tego korzysta z zaawansowanej technologii (prawdopodobnie protean). Wyjątkowo skuteczna przeciwko tarczom. Jest to zdecydowanie najlżejsza strzelba, mimo kiepskich obrażeń, po trafieniu, siły życiowe przeciwników wyraźnie zaczynają spadać. Jest celny, chodź zasięg pozostawia sporo do życzenia. Adept jest niedostępny w sklepach, Mimo że stworzona przed wiekami, dopiero w ostatnim czasie grono użytkowników zwiększyło się z Egzekutorek również na komandoski asari (jest częściej spotykany). Może strzelić 4 razy na pochłaniacz.

Typ: strzelba
Obrażenia: 370
Celność:  10
Odrzut:   20
Szybkostrzelność:  7 PA / strzał
Pojemność:  4 / 26

 

Karabinek Reegar [Q2]

ME3 Reegar Carbine

Elektryczna broń będąca w rzeczywistości rozbudowaną wersją Projektora Błyskawic. W przeciwieństwie do niego generuje bowiem nie jeden impuls, a razi wroga podtrzymywaną wiązką. Broń otrzymała swoją nazwę na cześć quariańskiej rodziny Reegarów, z której wywodzi się tak wielu żołnierzy bohatersko walczących przeciwko gethom.

Typ: strzelba
Obrażenia: 533
Celność:  10
Odrzut:   0
Szybkostrzelność:  4 PA / strzał (pochłania dwa pociski)
Pojemność:  22 / 66

 

M-11 Upiór [Q3]

Image

Upiór jest wariantem Patroszyciela. Wbrew pozorom, nie ma on nic wspólnego z formacją Widm, gdyż podobnie jak pierwowzór, jego użytkowanie jest zakazane w Przestrzeni Rady. Wykorzystuje ten sam system co Patroszyciel i ma, podobnie jak on, duży zasięg strzału. Głównym atutem są tu wywindowane zadawane obrażenia. Może strzelić ledwie 2 razy na pochłaniacz. Charakteryzuje się lepszym stosunkiem zadawanych obrażeń do wagi niż Claymore.

Typ: strzelba
Obrażenia: 765
Celność:  15
Odrzut:   25
Szybkostrzelność:  8 PA / strzał
Pojemność:  2 / 10

 

M-300 Claymore [Q3]

Image

Nazwę wziął od popularnego szkockiego dwu-ręcznego miecza, co ma swoje uzasadnienie. Podobno używany może być tylko przez krogan, jednak ten mit został już wiele razy obalony, choć prawdą jest, iż do użytkowania Claymora potrzeba ponadprzeciętnej siły. Mały zasięg, olbrzymia (największa) waga, 1 strzał na pochłaniacz - to tylko część z wad tej broni, które skutecznie nadrabiane są prawdopodobnie największymi obrażeniami możliwymi do wytworzenia przez broń ręczną. Czasem jednocześnie można przebić się przez tarcze kinetyczne, pancerz i zabić tak chronionego przeciwnika 1 strzałem. Z powodu licznych wad, producenci ostatnio obniżyli jego cenę, choć nadal jest ponadprzeciętnie drogi.

Typ: strzelba
Obrażenia: 1222
Celność:  10
Odrzut:   30
Szybkostrzelność:  8 PA / strzał
Pojemność:  1 / 8

 

Strzelba Plazmowa Gethów [Q3]

Image

Broń gethów, wykorzystuje superkonduktorowe pociski, które mają zasięg większy od każdej innej strzelby. Uderzając w cel, pociski rozpadają się, wyzwalając ładunki elektryczne o wysokim napięciu. Dzięki temu zniszczenie tarcz i barier nie stanowi tu większego problemu. Jeden strzał to 3 pociski z 3 luf. Przy jednym pochłaniaczu, można oddać 5 strzałów, przy czym istnieje możliwość "naładowania" pocisków w celu zwiększenia ich mocy (doładowanie liczy się z 3 strzały). Ostatnią i chyba największą ciekawostką tej broni, jest prosty system auto-namierzania, pociski potrafią w locie lekko zmienić swoją trajektorię i trafić przeciwnika, nawet jeśli ten odskoczył w bok. Broń jest rzadka, nawet wśród gethów. Jest też ciężka i dość niewygodna w użytkowaniu przez ludzi. Jest to jedyna strzelba mało skuteczna na krótkim dystansie.

Typ: samopowtarzalna*
Obrażenia: 893
Celność:  20
Odrzut:   20
Szybkostrzelność:  7 PA / strzał
Pojemność:  5 / 15

lub

Obrażenia: 1148
Szybkostrzelność:  9 PA / strzał (pochłania 3 pociski)

 

Strzelba Jad [Q3]

ME3 Venom Shotgun

Strzelba Jad została stworzona przez salariańskie OZS, jako odpowiedź na zmagania z nieustannie zmieniającymi się warunkami, w jakich znajdują się oddziały stacjonujące na terenie wroga. Podwójna lufa korzysta z amunicji wybuchającej przy kontakcie z celem, podczas gdy trzecia, znajdująca się poniżej, może wystrzelić kilka mikrogranatów. Z uwagi na charakter większości zadań OZS Jad został zaprojektowany do zadań polegających na ekstrakcji więźniów, gdzie sprawdzał się tak w eliminowaniu wrogów, jak również torowaniu sobie drogi w trakcie ewakuacji.

Typ: samopowtarzalna*
Obrażenia: 950
Celność:  25
Odrzut:   15
Szybkostrzelność:  7 PA / strzał
Pojemność:  4 / 12

 

*choć są to strzelby, stosuje się wobec nich mechanikę broni samopowtarzalnej!

Bet atbet365 Bingo and win.