Strzały krytyczne

Dająca znacznie większą swobodę w stosunku do gry komputerowej sesja RPG, wymusiła na nas pewne zmiany. Zwyczajny system strzałów w głowę nie miał tu zastosowania, dlatego też w jego miejsce zaimplementowaliśmy znacznie prostszy, dotyczący obrażeń krytycznych. Ich wystąpienie testowane jest przy każdym rzucie na trafienie. Początkujący gracz zaczyna z bazową wartością 5% na jego wystąpienie, co owocuje dwiema rzeczami:
- +10% do obrażeń,
- na czas tego ataku premia do obrażeń jest przeliczana w stosunku 1 do 1, bez wcześniej opisanego mechanizmu, oraz można przekroczyć limit +100% do obrażeń.
Zarówno szansę na trafienie krytyczne jak i podstawowe 10% będzie można modyfikować przy użyciu odpowiednich przedmiotów oraz umiejętności.


Przykład:
Nasz żołnierz dysponuje premią do obrażeń równą 140% i strzela z Predatora w swój cel. Przy rzucie na trafienie miał dość szczęścia by wyrzucić 2. Oznacza to, że zmieścił się w 5% szans na sukces i nie tylko trafił, ale zrobił to krytycznie.
O ile normalnie przy powodzeniu obrażenia wynosiły by:
75 + 85% = 139
W tym przypadku będą wyglądały następująco:
75 + 140% (ponieważ limity znikają) + 10% (strzał krytyczny) = 188.


Wyjątek stanowią tu strzelby.
Te nie dysponują standardowym rzutem na trafienie. Dlatego chcąc oddać ich brutalną siłą na krótkim dystansie wszystko działa nieco inaczej.
Przy tej kategorii broni za każdym razem kiedy jej posiadacz strzela z dostatecznie bliskiej odległości, by osiągnąć przy trafieniu wartość 90 lub wiekszą, automatycznie otrzymuje bonusy wynikające ze strzału krytycznego.
Wyjątkiem są: Strzelba Plazmowa Gethów i Jad, które korzystają ze standardowych zasad.

Bet atbet365 Bingo and win.