Pierwszy w historii forum turniej na Cytadeli, mający sprawdzić nową wersję mechaniki. Zmierz się z przeciwnikami na wielu arenach, w walce o tytuł największego wojownika na forum - zwycięzca może być tylko jeden!

Vex
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1952
Rejestracja: 18 cze 2014, o 15:17
Miano: Vexarius "Vex" Viyo
Wiek: 32
Klasa: Dewastator
Rasa: Turianin
Zawód: Widmo
Lokalizacja: Arae / Cytadela
Status: It's complicated.
Kredyty: 34.710
Medals:

[TURNIEJ] Mechanika 2.0

29 lip 2016, o 08:39

Niewspółmierna przewaga gracza 2? Już chociażby pierwszy etap turnieju pokazuje, że wcale tak nie jest, gdzie 3 z 5 walk wygrały osoby rozpoczynające potyczkę jako pierwsze. W przypadku czystego dmg vs dmg: jasne, jest tak jak mówisz. Ale w mechanice nie mamy samych akcji zadających obrażenia, jest pełno skilli pełniących funkcję CC: powalenia, ogłuszenia, spowolnienia, spętania, które zmieniają to co mówisz. Widać inni jakoś nie widzą tej niewspółmiernej przewagi, a jesteś jedynym, który marudzi :P

Losowanie inicjatywy z każdą turą było już omawiane: z jednej strony jest to logiczne, ale z drugiej sprawiłoby, że bez względu na sytuację na polu walki, ktoś mógłby dostać dwie tury pod rząd: co praktycznie oznacza pewny zgon przeciwnika. A tak być ni może.

Deklarowanie pojedynczych akcji na turę: to by z grubsza działało, ale wyłącznie w przypadku walk Gracz vs Gracz - i to też nie do końca. Takie podejście wydłużałoby walki dwukrotnie + MG musiałby pamiętać z tury na turę kto użył już AM, a kto AD, który modyfikator trwa ile czasu, czy już się skończyła pełna tura czy dopiero akcja, itd. Czyli bez sensu.

Inne rozwiązanie, które sam wcześniej rozważałem, to uczynienie obydwu deklaracji ukrytymi: czyt. gracze wysyłają swoje akcje do MG, nie wiedząc co robi przeciwnik i widząc dopiero ich efekt. Ale to z kolei też jest bez sensu, bo gracz 2 traci możliwość jakiejkolwiek reakcji dopóki gracz 1 nie odda inicjatywy z jakiegoś powodu.

Reasumując: it's complicated.
THEME                    VOICE                    ARMOR                    CASUAL
ObrazekObrazek
+5% do obrażeń w walce wręcz   
-1PA koszt przeładowania    -1.5PA do kosztu zdolności technologicznych
Dla MG:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Septimus Ursin
Awatar użytkownika
Posty: 63
Rejestracja: 27 lut 2016, o 17:16
Miano: Septimus Ursidas
Wiek: 57
Klasa: Szpieg
Rasa: Turianin
Zawód: Najemnik, Wolny Strzelec
Lokalizacja: Mgławica Końskiego Łba - Viv -Tidan
Kredyty: 6.980

Re: [ETAP 2] #2 Platforma 13A41

29 lip 2016, o 09:42

Mechanika jest nowa, więc jeszcze nie wszyscy łykneli jak to wykorzystać- ale spójż na to z innej strony. Jeśli w tej turze zamiast ciężkiego ataku wręcz użyje regeneracji tarcz, uodpornie się na efekt dodatkowy zadeklarowanej przez Ciebie siatki pojmań- nieco krzyżując Ci plany, ponieważ tym razem to ja mogę ustosunkować się do akcji którą dopiero masz zamiar wykonać. Normalnie jest odwrotnie i to co turę. Gracz 2 może np właśnie zregenerować tarcze- uodparniając się częściowo lub całkowicie na wiele mocy, natomiast sam jest zabezpieczony przed takimi działaniami- z góry znając ruchy przeciwnika zawsze jest o krok przed nim, planując swoje posunięcia.. Do takiej sytuacji nie doszłoby, gdybśmy deklarowali akcje naprzemiennie (dalej byłyby rozstrzygane w jednym poście jako tura). Nie jest to rozwiązanie idealne, spowolni rozgrywkę, ale obecny system też jest kulawy. Jeśl grywasz w szachy- lub grałeś chociaż raz- wyobraź sobie partię gdzie gracze deklarują po dwa ruchy na raz, bez możliwości odwołania. Cały pic polega przecież na przewidzeniu ruchów przeciwnika, a tu gracz 2 ma je podane jak na tacy.
ObrazekObrazek
Vex
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1952
Rejestracja: 18 cze 2014, o 15:17
Miano: Vexarius "Vex" Viyo
Wiek: 32
Klasa: Dewastator
Rasa: Turianin
Zawód: Widmo
Lokalizacja: Arae / Cytadela
Status: It's complicated.
Kredyty: 34.710
Medals:

Re: [ETAP 2] #2 Platforma 13A41

29 lip 2016, o 10:21

Znaczy sprecyzujmy coś: ja dobrze wiem o czym Ty mówisz i rozumiem Twój punkt widzenia :P Ale chodzi mi o to, że moim zdaniem nie daje to aż tak wielkiej przewagi jak twierdzisz. Niemniej, faktycznie możemy zrobić próbę (jeżeli Kiru się zgodzi) i rozbić nasze deklaracje na posty, ale w taki sposób, że: Ty piszesz swoją pierwszą akcję, ja piszę swoją pierwszą akcję, Ty piszesz swoją drugą akcję, ja piszę swoją drugą akcję, i dopiero wtedy Kiru rozpatruje całą turę na podstawie naszych czterech postów. Bo jak każda para będzie rozpatrywana oddzielnie, to proces nie ma sensu i będzie zbyt długi, ze zbyt wielką szansą na błąd po stronie MG.

I zobaczymy jak to wyjdzie. W końcu turniej ma być głównie do testów :P
THEME                    VOICE                    ARMOR                    CASUAL
ObrazekObrazek
+5% do obrażeń w walce wręcz   
-1PA koszt przeładowania    -1.5PA do kosztu zdolności technologicznych
Dla MG:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Septimus Ursin
Awatar użytkownika
Posty: 63
Rejestracja: 27 lut 2016, o 17:16
Miano: Septimus Ursidas
Wiek: 57
Klasa: Szpieg
Rasa: Turianin
Zawód: Najemnik, Wolny Strzelec
Lokalizacja: Mgławica Końskiego Łba - Viv -Tidan
Kredyty: 6.980

Re: [ETAP 2] #2 Platforma 13A41

29 lip 2016, o 10:59

Dokładnie o taką formę mi chodzi. Proponuję usunąć dyskusję z tego tematu i przenieść ją pod Mechanikę 2.0, bo straszny burdel nam się zrobił w temacie.
//A TU SIĘ KOŃCZY TA DYSKUSJA, PEACE OUT!//
ObrazekObrazek
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2743
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [TURNIEJ] Mechanika 2.0

12 wrz 2016, o 23:04

Zmiany po etapie 2
1. Obrażenia broni.
  • Obrażenia każdej z broni zostały przeskalowane.
2. Walka wręcz działa na tarcze.
  • Obecnie jest po prostu zbyt mocna. Nie zmieniamy też sposobu, w jaki działa inicjatywa. Nie będziemy bawić się w rozdzielanie akcji, po prostu i MG, i gracze zapominają, że te 2 akcje to mało. Śmiesznie mało - ułamki sekund. Niemożliwym jest, żeby gracz 1 miał lepiej bo on może podbiec do drugiego, zaatakować i dopiero wtedy, po tym ataku, atakuje gracz 2. To dzieje się jednocześnie - gracz 1 biegnie na gracza 2, a ten zaczyna do niego strzelać, bo planował do niego strzelić. Przez to gracz 1 ma ujemny modyfikator do celności bo błyskają mu tarcze gdy obrywa, a może nawet trzeba rzucić czy nie spietrał pomimo barier i nie odskoczył za zasłonę, bo ktoś przywalił mu serią z karabinu w twarz i jednak bariera nie daje takiego komfortu, by zahamować zwykły, ludzki instynkt? I jasne, pamiętam, że jeden gracz zawsze napisze pierwszy, a 2 może próbować zanegować jego akcje - ale co z tego, skoro tylko próbuje? Przykład Vexa - jeden strzela, drugi widząc to pisze, że biegnie na niego z ostrzem. Pierwszy nie może już uciekać bo swoje akcje zadeklarował. I teraz kończy się mechanika, zaczyna storytelling. MG może rzucić kostką na wszystko - na to, czy odbłysk tarcz, w które uderzają pociski, nie oślepił na moment biegnącego i nie sprawił, że się wypieprzył. Rzut na to, czy postać nie zwątpi w połowie, bo rzuca się pod ostrzał. A już na pewno trudniejszy test, bo NIKT nie jest w stanie ignorować tego, że ktoś strzela mu z karabinu w pysk. I teraz poza turniejem, gdzie postaci mamy różne i mało nas obchodzą - kto tak szaleńczo rzuci się do przodu?

    Mechanika 2.0 ma być mniej mechaniczna. Ma mieć mniej zasad, więcej storytellingu. Walka ma być dynamiczna, lecz sporo polegać ma na opisach, a nie tylko na statach i odpalaniu ataku - bo zrobiłam taki build więc po kolei odpalam kombinację. Na turnieju wciąż tak nieco jest, bo tutaj opisów nie mamy, dlatego to, co się tu dzieje, należy traktować z lekkim przymrużeniem oka. Sprawdzamy sam system - a system bez storytellingu zawsze będzie wadliwy.

    Zabicie drugiego gracza w 2 turach ma być niemożliwe z punktu widzenia mechaniki - a z walką wręcz niestety jest. Gdy działa na tarcze, wciąż wykokszona może zdziałać spore szkody tak, że warto jest jej używać.

    Poza tym, again - mniej mechaniki w tej mechanice. Widzisz, jak gość biegnie na ciebie przez całą arenę żeby walnąć cię omni-ostrzem. Jakim cudem w ogóle cię trafia jeśli tego nie chcesz? Czemu postać nigdy po prostu nie pobiegnie w przeciwnym kierunku, nie wespnie się na skrzynie, cokolwiek? Czemu po prostu stoi jak idiota wyhartowany żołnierz i czeka, aż dostanie ostrzem w żebra, jeśli jego akcje dzieją się w tej samej chwili co akcje atakującego?

    Piszesz, że próbujesz uciec, uniknąć - MG to bierze pod uwagę, zwiększa poziom testu dla atakującego czy cokolwiek. Tyle. Wiem, że coś takiego popularne tutaj nie jest, bo niektórzy MG boją się robić cokolwiek, o czym nikt nie wspomniał wcześniej w jakimś temacie na forum czy w mechanice, ale ta mechanika ma być pomocą, nie odpowiedzią na wszystko. Więc nie bójcie się wyobrazić sobie jak to starcie wygląda, jak ludzkie (i nieludzkie) postaci zachowywałyby się narażone na stres, adrenalinę i strach. Nie każda osoba widząc nadciągające ostrze przyjęłaby je na klatę bo przecież ma pancerz, by wyprowadzić samemu silniejszy atak - i mało kto szarżowałby do przodu z pełną siłą, odsłaniając się tym samym.

    Rozpisane i chaotyczne, ale 00.04, k.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2743
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [TURNIEJ] Mechanika 2.0

18 wrz 2016, o 21:11

Do zmian dochodzą staty poziomów trudności testów.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Wróć do „Turniej Cytadeli”