Pierwszy w historii forum turniej na Cytadeli, mający sprawdzić nową wersję mechaniki. Zmierz się z przeciwnikami na wielu arenach, w walce o tytuł największego wojownika na forum - zwycięzca może być tylko jeden!

Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

[TURNIEJ] Mechanika 2.0

10 kwie 2016, o 15:08

Obrazek Mechanika w pigułce 1. Akcje
Wyświetl wiadomość pozafabularną

2. Inicjatywa
Wyświetl wiadomość pozafabularną

3. Rzuty
Wyświetl wiadomość pozafabularną

4. Generatory tarcz i pancerze - zasady
Wyświetl wiadomość pozafabularną

5. Medi-żel i rany
Wyświetl wiadomość pozafabularną

6. Walka wręcz - zasady
Wyświetl wiadomość pozafabularną

7. Zdolności
Wyświetl wiadomość pozafabularną
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Zeto’Seya
Awatar użytkownika
Posty: 388
Rejestracja: 17 maja 2014, o 22:04
Miano: Zeto'seya
Wiek: 26
Klasa: Inżynier
Rasa: Quarianin
Zawód: Pilot - Złota Rączka
Lokalizacja: Treches
Status: Maskotka Drużyny
Kredyty: 220
Lokalizacja: Breslau

Re: [TURNIEJ] Mechanika 2.0

18 cze 2016, o 07:37

Proponuję określić ile dokładnie można przebiec na akcji dużej i małej. Oprócz tego oskalujcie też mapy, dajcie znać jak są długie :P To by bardzo uprościło rozgrywkę ;)
ObrazekObrazek Wyświetl wiadomość pozafabularną Obrazek
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [TURNIEJ] Mechanika 2.0

19 cze 2016, o 16:40

Zeto, akurat jak na tak zaprawionego w boju storytellingowca z nienawiścią do mechaniki, ciebie ostatniego posądziłabym o proszenie o dokładne numerki przy mapach. ;)

Wyraźnie było to powiedziane przez Petera gdy tworzył mechanikę, że takie rzeczy jak "biegne 5m" nie są rozstrzygane przez mechanikę, by nie stanowiła ona stu procent rozgrywki. Jeśli chcesz przebiec od osłony do osłony, standardowo nie jest to akcja. W niektórych przypadkach MG może stwierdzić jednak, że tak to potraktuje - przykładowo gdy gracz stwierdzi, że przebiega pół mapy, przeładowuje a potem jeszcze strzela.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [TURNIEJ] Mechanika 2.0

21 cze 2016, o 11:54

Notatki, czyli rzeczy, które wywnioskowaliśmy jak na razie:

- Dodać informację do akcji.
  • Przymierzenie/koncentracja nie przechodzą na inne tury. Rzucając tą konkretną moc / oddając ten konkretny strzał, poświęcasz swój czas żeby zwiększyć szanse na sukces w danej turze. Czyli w 1 turze gracz może przymierzyć i strzelić, ale nie może przemieścić się, przymierzyć, a w następnej turze strzelić 2 razy z pistoletu bo przymierzył w ostatniej.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Rebecca Dagan
Awatar użytkownika
Posty: 605
Rejestracja: 22 maja 2013, o 18:42
Miano: Rebecca Dagan
Wiek: 24
Klasa: Inżynier
Rasa: Człowiek
Zawód: Podporucznik Przymierza
Lokalizacja: Cytadela
Kredyty: 20.290
Medals:

Re: [TURNIEJ] Mechanika 2.0

21 cze 2016, o 21:54

Dorzucam od siebie, że:

- Dodać informację do inicjatywy: rzut tylko na początku walki, nie co turę. To teoretycznie może i jest oczywiste, ale jednak nie całkiem - moja perspektywa kazała mi uwzględniać to, że sytuacja na polu walki ciągle się zmienia oraz to, że walczący mogą mieć zrywy zależne od okoliczności i w efekcie rzucałabym co turę. Warto byłoby więc uściślić, żeby nie było potem nieporozumień ;)
STRÓJ CYWILNY PANCERZ NPC

ObrazekObrazek

+ 17% do obrażeń od mocy technologicznych
- 1,5 PA koszt umiejętności technologicznych
+ 10% do obrażeń przeciw pancerzom, penetracja ścian i osłon
+ 35% tarcz
+ 15% w rzutach na dostęp do baz Przymierza
+ 20% premii technologicznej
Centurion: pozwala zignorować jedno, wybrane trafienie na walkę - swoje lub sąsiadującego sojusznika
+ 20 do wyniku testu na kości [jednorazowo, niewykorzystane].


Wyświetl wiadomość pozafabularną

Obrazek
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [TURNIEJ] Mechanika 2.0

22 cze 2016, o 11:38

Update:
  • Odkształcenie od teraz działa od początku na tarcze, gdyż w innym wypadku jedyną bronią adepta przeciwko tarczom byłby dysruptor fazowy.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Vex
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1952
Rejestracja: 18 cze 2014, o 15:17
Miano: Vexarius "Vex" Viyo
Wiek: 32
Klasa: Dewastator
Rasa: Turianin
Zawód: Widmo
Lokalizacja: Arae / Cytadela
Status: It's complicated.
Kredyty: 34.710
Medals:

Re: [TURNIEJ] Mechanika 2.0

24 cze 2016, o 16:38

Update:
- Wieżyczka Strażnicza, Sonda Bojowa i Sonda Obronna rozpoczynają swoje akcje w następnej turze od rozstawienia.
THEME                    VOICE                    ARMOR                    CASUAL
ObrazekObrazek
+5% do obrażeń w walce wręcz   
-1PA koszt przeładowania    -1.5PA do kosztu zdolności technologicznych
Dla MG:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [TURNIEJ] Mechanika 2.0

24 cze 2016, o 18:09

Kolejno:
Szarża odnawia tarcze tylko jeśli nie osiągnęły poziomu 0.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Zeto’Seya
Awatar użytkownika
Posty: 388
Rejestracja: 17 maja 2014, o 22:04
Miano: Zeto'seya
Wiek: 26
Klasa: Inżynier
Rasa: Quarianin
Zawód: Pilot - Złota Rączka
Lokalizacja: Treches
Status: Maskotka Drużyny
Kredyty: 220
Lokalizacja: Breslau

Re: [TURNIEJ] Mechanika 2.0

24 cze 2016, o 18:43

Warto też wspomnieć, że zza każdej osłony wystaje dupa i można kogoś trafić mimo wszystko. Możecie też ustalić jaka to dokładnie kara. ;)
ObrazekObrazek Wyświetl wiadomość pozafabularną Obrazek
Kiru Heidr Varah
Awatar użytkownika
Posty: 660
Rejestracja: 3 cze 2013, o 22:04
Miano: Kiru Heidr Varah
Wiek: 100
Klasa: Szpieg
Rasa: Yahg
Zawód: Przemytnik
Lokalizacja: Cytadela
Status: ex-Krwawa Horda, jako Urdnot Kubera poszukiwana przez organizacje zwalczające przemyt
Kredyty: 48.138
Medals:

Re: [TURNIEJ] Mechanika 2.0

24 cze 2016, o 18:57

Czy 2 tury przy wieżyczce strażniczej liczymy od momentu rozstawienia czy rozpoczęcia faktycznego działania?
ObrazekObrazek Wyświetl wiadomość pozafabularną
Septimus Ursin
Awatar użytkownika
Posty: 63
Rejestracja: 27 lut 2016, o 17:16
Miano: Septimus Ursidas
Wiek: 57
Klasa: Szpieg
Rasa: Turianin
Zawód: Najemnik, Wolny Strzelec
Lokalizacja: Mgławica Końskiego Łba - Viv -Tidan
Kredyty: 6.980

Re: [TURNIEJ] Mechanika 2.0

24 cze 2016, o 21:21

Szarża nie odnawiająca tarcz jeśli zostały sprowadone do 0- to tak jakby całkowicie kastruje tą umiejętność. Przecież o to głównie chodzi w szarży. Było tak od zawsze w ME- szarża to lifesaver dla narwańców i akumulator dla Novej, bez tego szturmowiec nie ma racji bytu. Sama w sobie nie oferuje jakichś super obrażeń jak na DA, więc chociaż zostawcie podstawowe efekty w spokoju.
ObrazekObrazek
Bleys Belford
Awatar użytkownika
Posty: 275
Rejestracja: 13 cze 2014, o 19:59
Miano: Bleys Belford
Wiek: 40
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan Hekate
Lokalizacja: Omega/Hekate
Status: Oficer Cerberusa, oficjalnie kapitan prywatnego statku kurierskiego, ex Przymierze
Kredyty: 9.940
Medals:

Re: [TURNIEJ] Mechanika 2.0

25 cze 2016, o 09:30

Septimus Ursin pisze:Szarża nie odnawiająca tarcz jeśli zostały sprowadone do 0- to tak jakby całkowicie kastruje tą umiejętność.
Nie przesadzajmy, zresztą dążyliśmy do tego, by każda potężna umiejętność została znerfiona, by bohater nie było one-man-army. Kamuflaż traci swój tłusty bonus do obrażeń. Podobnie adrenalina, używać można co dwie tury i siłą rzeczy działa tylko przez jedną akcję, a dla karabinu można ją wykorzystać tylko jeśli pokombinujesz ze sprzętem.

Szarża wciąż jest potężna - żadne osłony przed nią nie chronią, odpalić możesz z niewygodnej pozycji, przemieszczać można się niespodziewanie w trudno dostępne miejsce jak teleportem. Nie grzejesz generatora odnawiając część tarcz, nie zużywasz dodatkowej akcji.
Septimus Ursin pisze:w ME- szarża to lifesaver dla narwańców
IMO o to chodzi, żeby bycie narwanym szturmowcem nie wystarczyło do sukcesu (bo bardziej rozwinięta postać będzie odpalała szarżę na 95%). Niech szturmowiec kombinuje taktycznie przed podejściem do ataku. Do tego jest przecież sprzęt, który może pomóc szturmowcowi w odnawianiu tarcz. :)
NPC | Voice | Theme | Formal | CasualObrazekObrazek -30% do kosztu regeneracji tarcz ✔ - 1 PA / strzał Motyką ✔ +15% do celności broni ✔
+5% do obrażeń broni i mocy ✔ +20% do obrażeń wręcz ✔ 20% szans na podpalenie omni-ostrzem ✔
+20% do pancerza ✔
Prawdziwy gracz pbfów potrafi pogodzić wszystko. - William Kraiven Obrazek
Vex
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1952
Rejestracja: 18 cze 2014, o 15:17
Miano: Vexarius "Vex" Viyo
Wiek: 32
Klasa: Dewastator
Rasa: Turianin
Zawód: Widmo
Lokalizacja: Arae / Cytadela
Status: It's complicated.
Kredyty: 34.710
Medals:

Re: [TURNIEJ] Mechanika 2.0

25 cze 2016, o 11:06

@Septimuz
Obecnie szarża jest jedną z najpotężniejszych (jeżeli nie najpotężniejszą) umiejętności. W jednej akcji możesz za jej pomocą teleportować się przez mapę, zadać obrażenia, powalić i jeszcze przywrócić sobie tarcze. Podczas gdy pozostali gracze są ograniczeni do ładunków generatora i mogą odnowić sobie tarcze tylko 2-3 razy na walkę (nie mówiąc już o tym, że muszą wykorzystać na to całą akcję), szturmowiec ma to za darmo - a jednocześnie może przy tym powalić i zadać obrażenia. Co w takim razie wstrzymuje go od spamowania szarżą w każdej turze? Na wyższym poziomie, gdy będzie miał ~80% na trafienie nią, oznacza to, że będzie praktycznie niezniszczalny. A wątpię, żeby jakikolwiek inny gracz chciał stawać przeciwko komuś takiemu (czy to graczowi, czy też NPC).

Z tego powodu szarża i tarcze muszą być osłabione. Było kilka alternatywnych propozycji: szarża zabiera ładunek generatora, szarża może być użyta raz na 2-3 tury, szarża ma tylko małą % szansę na odnowienie tarcz. Moim zdaniem padło na optymalną wersję, ale czas pokaże czy to się sprawdzi i czy tego jeszcze nie zmienimy.

Dodatkowo, jest dokładnie tak jak pisze Bleys: jednym z punktów głównych nowej mechaniki było to, żeby nie wystarczyło stać na środku pola walki i spamować jednego skilla na pałę, bez przemyślenia. Nowa mechanika ma być brutalniejsza, szybsza i bardziej taktyczna. Jesteś narwany i rzucasz się w wir walki na ślepo? Płacisz za to cenę.

@Zeto,
To są poprawki do mechaniki, a nie do samego turnieju. To że jakaś część ciała wystaje zza osłony zależy od tego za jaką osłoną się chowasz. Na turniejowych mapach z Etapu 1 są to niskie skrzynki, więc ciężko jest schować się za nimi w całości i coś przy tym swobodnie robić, jak np. rozstawiać wieżyczkę. Chcesz żebyśmy określili ujemne modyfikatory dla każdego możliwego obiektu na ziemi? -10 jak się schowasz za szafą, -5 jak za krzesłem, -7 jak za kanapą, -11 jak za przewróconym stołem? :P Jak chcesz wiedzieć czy się możesz schować cały za daną osłoną, zapytaj wcześniej MG czy będzie można Cię w ogóle trafić lub z jakim modyfikatorem.

@Kiru
Od faktycznego działania (czyli od następnej tury).
THEME                    VOICE                    ARMOR                    CASUAL
ObrazekObrazek
+5% do obrażeń w walce wręcz   
-1PA koszt przeładowania    -1.5PA do kosztu zdolności technologicznych
Dla MG:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Septimus Ursin
Awatar użytkownika
Posty: 63
Rejestracja: 27 lut 2016, o 17:16
Miano: Septimus Ursidas
Wiek: 57
Klasa: Szpieg
Rasa: Turianin
Zawód: Najemnik, Wolny Strzelec
Lokalizacja: Mgławica Końskiego Łba - Viv -Tidan
Kredyty: 6.980

Re: [ETAP 2] #2 Platforma 13A41

28 lip 2016, o 09:28

//OD TEGO MIEJSCA ZNAJDUJE SIĘ WYCIĘTA DYSKUSJA Z WĄTKU Z WALKĄ: DLA POTOMNOŚCI// Podtrzymuje ruch. Biegnę sprintem do Drella i ciacham ciężkim za AD
ObrazekObrazek
Vex
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1952
Rejestracja: 18 cze 2014, o 15:17
Miano: Vexarius "Vex" Viyo
Wiek: 32
Klasa: Dewastator
Rasa: Turianin
Zawód: Widmo
Lokalizacja: Arae / Cytadela
Status: It's complicated.
Kredyty: 34.710
Medals:

Re: [ETAP 2] #2 Platforma 13A41

28 lip 2016, o 14:02

A ja, widząc że brzydki vorcha szarżuje, robię tak i w zorganizowanym pośpiechu cofam się za AM do osłony w lewym, górnym rogu platformy, utrzymując dystans, żeby nie było go stać na ciężkie stab stab. A potem rzucam Siatkę Pojmań za AD.

Wyświetl wiadomość pozafabularną
THEME                    VOICE                    ARMOR                    CASUAL
ObrazekObrazek
+5% do obrażeń w walce wręcz   
-1PA koszt przeładowania    -1.5PA do kosztu zdolności technologicznych
Dla MG:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Septimus Ursin
Awatar użytkownika
Posty: 63
Rejestracja: 27 lut 2016, o 17:16
Miano: Septimus Ursidas
Wiek: 57
Klasa: Szpieg
Rasa: Turianin
Zawód: Najemnik, Wolny Strzelec
Lokalizacja: Mgławica Końskiego Łba - Viv -Tidan
Kredyty: 6.980

Re: [ETAP 2] #2 Platforma 13A41

28 lip 2016, o 17:34

Well. Jeśli nie wykonujemy pełnych tur w kolejności inicjatywy, tylko bawimy się w akcje-reakcje, to kiedy po starcie widzę wycofującego się drella zamiast pędzić przed siebie zawracam, kryjąc się na pochylni tak żeby znaleźć się poza zasięgiem jego wzroku (wykorzystując różnicę poziomów) w ramach AM i spokojnie regeneruje tarcze za AD.
ObrazekObrazek
Vex
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1952
Rejestracja: 18 cze 2014, o 15:17
Miano: Vexarius "Vex" Viyo
Wiek: 32
Klasa: Dewastator
Rasa: Turianin
Zawód: Widmo
Lokalizacja: Arae / Cytadela
Status: It's complicated.
Kredyty: 34.710
Medals:

Re: [ETAP 2] #2 Platforma 13A41

28 lip 2016, o 19:00

Tura przebiega zgodnie z inicjatywą. Gdy gracz 1 ma wyższą, tura wygląda tak: akcja gracza 1 -> akcja gracza 2 -> akcja gracza 1 -> akcja gracza 2. Tak jest w przypadku wszystkich walk i tak też było w przypadku Twojej wcześniejszej walki z Bleysem, nic się nie zmieniło, więc nie wiem skąd zaskoczenie :P W żadnej z potyczek nie było: obie akcje gracza 1 -> obie akcje gracza 2.
THEME                    VOICE                    ARMOR                    CASUAL
ObrazekObrazek
+5% do obrażeń w walce wręcz   
-1PA koszt przeładowania    -1.5PA do kosztu zdolności technologicznych
Dla MG:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Septimus Ursin
Awatar użytkownika
Posty: 63
Rejestracja: 27 lut 2016, o 17:16
Miano: Septimus Ursidas
Wiek: 57
Klasa: Szpieg
Rasa: Turianin
Zawód: Najemnik, Wolny Strzelec
Lokalizacja: Mgławica Końskiego Łba - Viv -Tidan
Kredyty: 6.980

Re: [ETAP 2] #2 Platforma 13A41

28 lip 2016, o 20:48

Widzę tutaj jeden poważny problem- tury nie mają ciągłości, a w przypadku kiedy deklarujemy obie akcje w jednym poście, gracz 2 zawsze ma przewagę, mogąc ustosunkować się do akcji gracza 1, podczas gdy gracz 1 nie może ustosunkować się do akcji gracza 2. Przykładen jest tura pierwsza- Za DA osiągam pozycję z której nie mam jak wykorzystać MA, ponieważ technicznie rzecz biorąc- w momencie gdy deklaruje akcje, tkwisz w punkcie startowym. Natomiast Ty- deklarując akcje w turze jako gracz2- osiągasz pozycję za DA i strzelasz za MA- logika podpowiada że skoro "przeplatamy" akcje gracz 1 powinien mieć szanse ustosunkować akcję nr2 do reakcji gracza 2 na akcję nr1- w tym przypadku np. wycofać się, lub zaatakować gracza 2- skoro ten znalazł się w jego zasięgu, zmieniając okoliczności na polu walki. W takim razie wszystkie akcje powinniśmy podejmować pojedyńczo- w praktyce jako odzielne tury, gdzie DA można wykonać w minimum co drugiej turze. W tej chwili gracz 1 nigdy nie będzie w stanie podbiec do gracza 2 i zaatakować go w ww (tak jak zadeklarowałem), jeśli tylko gracz dwa zadeklaruje akcję nr 1 jako ruch- za to gracz 2 mógłby zrobić to w każdej turze, gdzie gracz 1 deklaruje statyczną akcję nr 1- i w tym wypadku gracz 1 nie ma możliości obrony.
ObrazekObrazek
Vex
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1952
Rejestracja: 18 cze 2014, o 15:17
Miano: Vexarius "Vex" Viyo
Wiek: 32
Klasa: Dewastator
Rasa: Turianin
Zawód: Widmo
Lokalizacja: Arae / Cytadela
Status: It's complicated.
Kredyty: 34.710
Medals:

Re: [ETAP 2] #2 Platforma 13A41

29 lip 2016, o 06:34

Na tym polega właśnie różnica: gracz 1, który rozpoczyna walkę, ma tą przewagę, że nadaje tempo rozgrywki i może zadać pierwsze obrażenia; gracz 2 skazany jest na obronę, ALE za to ma możliwość reakcji. Problem leży nie w mechanice w tym przypadku, a w Twoim buildzie: wybrałeś sobie taki build, gdzie jesteś skazany na ZBLIŻENIE się do przeciwnika. Poświęcasz możliwość zadania pierwszych obrażeń w ramach zmniejszenia dystansu. Walka wręcz zadaje śmiercionośne obrażenia, ale POD WARUNKIEM, że uda Ci się zbliżyć do przeciwnika na tyle, żeby móc to wykorzystać. Jeżeli można byłoby od razu podbiec i uśmiercić wroga w tej samej akcji, to dopiero byłoby OP (i tak ludzie już wyczaili, że szturmowcy są zabójczy w 1vs1 i w tym etapie namnożyło się ich jak mrówków :P).

Rozpatrywanie akcji jako tur tylko wydłużałoby walki dwukrotnie (czego chcieliśmy uniknąć). Poza tym, w tym przypadku i tak niczego by to nie zmieniło:
  • Akcja 1: Deklarujesz ruch za AM, żeby zbliżyć się do mojego drella.
    Akcja 2: Deklaruję ruch za AM, żeby się oddalić od Twojego vorcha.
    Wracamy do punktu wyjścia.


Osobiście, w naszej sytuacji na miejscu Kiru rozwiązałbym to tak, że ze względu na to, ze Twoja druga akcja traci sens po mojej pierwszej, zapytałbym Cię czy zmieniasz tą DRUGĄ akcję w takim wypadku: czy kontynuujesz szarżę dalej, doganiając mnie (wtedy Twoja pierwsza akcja staje się AD i zostaje Ci AM), czy zostajesz tam gdzie dobiegłeś i zostaje Ci AD do wykorzystania (na powrót za osłonę or whatever). Bo zmiana wszystkich swoich akcji dlatego, że moje akcje były nie po Twojej myśli, jest trochę nie teges.
THEME                    VOICE                    ARMOR                    CASUAL
ObrazekObrazek
+5% do obrażeń w walce wręcz   
-1PA koszt przeładowania    -1.5PA do kosztu zdolności technologicznych
Dla MG:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Septimus Ursin
Awatar użytkownika
Posty: 63
Rejestracja: 27 lut 2016, o 17:16
Miano: Septimus Ursidas
Wiek: 57
Klasa: Szpieg
Rasa: Turianin
Zawód: Najemnik, Wolny Strzelec
Lokalizacja: Mgławica Końskiego Łba - Viv -Tidan
Kredyty: 6.980

Re: [ETAP 2] #2 Platforma 13A41

29 lip 2016, o 07:43

Nie do końca. Zauważ że kontrola pozostaje po stronie gracza 2, który może ustosunkować obie swoje akcje do znanych już planów gracza 1. To jest jeśli gracz 1 deklaruje akcje defensywną np ruch i regenerację tarcz, gracz 2 może atakować w dowolny sposób, albo porzucić osłonę i przeboec graczowi 1 pod samym nosem, bo wie że w tej turze nie grożą mu obrażenia (i jeśli wszystko przebiega normalnie, to gracz 1 nie ma możliwości reakcji na zmienę okoliczności wywołaną reakcją gracza 2 na swoją pierwszą akcję. Analogicznie- jeśli gracz 1 deklaruje dwie akcje ofensywne, jak dwa strzały w tej samej turze, lub użycie mocy które spowodują ekspozję- gracz 2 ponownie może obrócić to na swoją korzyść- deklarując odpowiednie kontrakcje, np szarżę biotyczną lub (tak jak teraz) ruch który sprawi że akcje gracza 2 tracą spójność- z góry wiedząc co gracz 1 planuje w akcji 2. Analogicznie- gracz 2 może przeprowadzić akcje które są dla gracza 1 absolutnie niedostępne. Może zaszarżować i zaatakować ww, może użyć kombinacji mocy wybierając najdogodniejszy dla siebie moment na podstawie akcji gracza 1- czyli praktyce to gracz 2 kontroluje sytuację na polu walki- jego przewaga jest niewspółmierna więc wygrany test inicjatywy jest o kant dupy rozbić. Logiczbe są dwa rozwiązania: albo losować inicjatywę na następną turę (w tym samy poście co rozstrzygnięcie testów tury poprzedzającej) co całkowicie zaburzy porządek akcji i da w miarę równe, losowe szanse obu graczom gdzie przewaga może zmienić stronę co turę, albo chociaż deklarować akcje naprzemiennie (w porzadku ich wykonywania) co nieco wyrównałoby przydatność pierwszeństwa i reakcji.
ObrazekObrazek

Wróć do „Turniej Cytadeli”