Ogłoszenia o przeterminowanej dacie ważności
Ahri’Zhao vas Orionis
Awatar użytkownika
Mistrz Gry
Posty: 372
Rejestracja: 2 cze 2012, o 10:28
Wiek: 24
Klasa: Inżynier
Rasa: Quarianka
Zawód: Medyk
Status: Członek załogi statku ludzkiego Widma. Wędrówkę ukończyła zdalnie (dzięki pomocy Rady), nie powróciła jeszcze na Flotyllę.
Kredyty: 10.535
Lokalizacja: Miasto Łódź
Medals:

Pytania odnośnie mechaniki.

12 paź 2013, o 22:14

Witajcie!

Z dniem dzisiejszym otrzymaliście jako społeczność forum wgląd w system mechaniki walki (Klik!), jaki na przestrzeni ostatnich miesięcy powstawał na potrzeby forum. Nie będę się długo rozwodził nad historią naszych zmagań z tą materią, bo na to znajdzie się jeszcze miejsce.
Piszę, ponieważ dobrze wiem, że po zaznajomieniu się z tym, co dla was przygotowaliśmy w waszych głowach z pewnością pojawią się pewne wątpliwości, pytania, wyimaginowane sytuacje, których nie będziecie w stanie ugryźć. W związku z tym otwieram dla was temat, w którym możecie zadawać pytania odnośnie mechaniki.
Postaram się na bieżąco zaspokajać waszą ciekawość - być może do spółki z Peterem Kingiem, zobaczymy - i chęć dogłębnego zrozumienia tej materii. Wnoszę jednak o rozsądek w operowaniu tym tematem! Nie zaśmiecajmy go proszę zadając po raz n-ty te same pytania. Nie zostawiajcie tu wpisów treści "To bardzo fajny pomysł!", "Ja bym to zrobił inaczej, wiecie?", "Też bym chciał wiedzieć, to o co zapytał kolega obok." No i nie zalewajcie nas setkami pytań na raz - macie dość czasu na przyswojenie nowych informacji, by stos pytań rozłożyć na kilka dni. Zatem:

- upewniajcie się, że odpowiedzi na wasze pytanie już nie udzielono
- nie dublujcie oczekujących na odpowiedź pytań
- nie umieszczajcie tu komentarzy odnośnie mechaniki
- nie zadawajcie zbyt wielu pytań naraz.

Mam nadzieję być pomocny dla wszystkich nieco zagubionych lub niepewnych. :)
ObrazekObrazek GG: 21021010 Have killed many, Shepard. Many methods. Gunfire, knives, drugs, tech attacks, once with farming equipment. But not with medicine.
~ Mordin Solus
Bonusy:
  • - 30% koszt mocy
  • + 10% obrażenia broni
  • + 10% tarcze
  • + 10% pojemność pochłaniaczy
Ku uniknięciu wszelkich nieporozumień:Zwracając się do mnie jako do postaci, używaj rodzaju żeńskiego.
Zwracając się do mnie jako do użytkownika, używaj rodzaju męskiego.
Tas’Neda nar Rayya
Posty: 186
Rejestracja: 22 sie 2013, o 13:50
Miano: Tas'Neda nar Rayya
Wiek: 35
Klasa: Szpieg
Rasa: Quarianka
Zawód: Podróżnik
Status: Łażenie po Żniwiarzu.
Kredyty: 5.500

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

12 paź 2013, o 22:18

Mogę prosic o pomoc przy przełożeniu statystyk M0-Stingy na nowy system?

Ostatni post tu:
http://cytadela.eu/viewtopic.php?f=13&t=1211
ObrazekObrazek
Bonusy:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Wyświetl wiadomość pozafabularnąWyświetl wiadomość pozafabularną

Statystyki broni własnej roboty:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Ahri’Zhao vas Orionis
Awatar użytkownika
Mistrz Gry
Posty: 372
Rejestracja: 2 cze 2012, o 10:28
Wiek: 24
Klasa: Inżynier
Rasa: Quarianka
Zawód: Medyk
Status: Członek załogi statku ludzkiego Widma. Wędrówkę ukończyła zdalnie (dzięki pomocy Rady), nie powróciła jeszcze na Flotyllę.
Kredyty: 10.535
Lokalizacja: Miasto Łódź
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

12 paź 2013, o 22:28

@ Tas’Neda nar Rayya,

M0-Stingy (Żądełko)
Typ: samoczynna
Obrażenia: 21
Celność: 20
Szybkostrzelność: 4 PA / seria 10 strzałów
Pojemność: 29/202
ObrazekObrazek GG: 21021010 Have killed many, Shepard. Many methods. Gunfire, knives, drugs, tech attacks, once with farming equipment. But not with medicine.
~ Mordin Solus
Bonusy:
  • - 30% koszt mocy
  • + 10% obrażenia broni
  • + 10% tarcze
  • + 10% pojemność pochłaniaczy
Ku uniknięciu wszelkich nieporozumień:Zwracając się do mnie jako do postaci, używaj rodzaju żeńskiego.
Zwracając się do mnie jako do użytkownika, używaj rodzaju męskiego.
Tas’Neda nar Rayya
Posty: 186
Rejestracja: 22 sie 2013, o 13:50
Miano: Tas'Neda nar Rayya
Wiek: 35
Klasa: Szpieg
Rasa: Quarianka
Zawód: Podróżnik
Status: Łażenie po Żniwiarzu.
Kredyty: 5.500

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

12 paź 2013, o 22:37

Moja postac posiada umiejętnośc "Wieżyczka strażnicza" na poziomie pierwszym, i już jej używała fabularnie.

W nowym systemie szpieg nie ma dostępu do tej umiejętności. Zostaje ona czy trzeba kupic inną umiejętnośc?

Podobnie z amunicjami specjalnymi - Tas posiada Amunicję Zapalającą na poziomie drugim, choc według pdf-a jedyna klasa która może miec amunicję to Żołnierz, i to określoną.
ObrazekObrazek
Bonusy:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Wyświetl wiadomość pozafabularnąWyświetl wiadomość pozafabularną

Statystyki broni własnej roboty:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Ahri’Zhao vas Orionis
Awatar użytkownika
Mistrz Gry
Posty: 372
Rejestracja: 2 cze 2012, o 10:28
Wiek: 24
Klasa: Inżynier
Rasa: Quarianka
Zawód: Medyk
Status: Członek załogi statku ludzkiego Widma. Wędrówkę ukończyła zdalnie (dzięki pomocy Rady), nie powróciła jeszcze na Flotyllę.
Kredyty: 10.535
Lokalizacja: Miasto Łódź
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

12 paź 2013, o 22:48

@ Tas’Neda nar Rayya,

W momencie wprowadzenia mechaniki konieczne będzie niestety nagięcie palety zdolności swojej postaci do owych ram. Przykro nam, ale celem zbilansowania klas postaci koniecznym zabiegiem było odciąć klasy mieszane od części zdolności.
Z uruchomieniem mechaniki wiązać będzie się nowa forma KP, zatem przy jej wypełnianiu będzie trzeba wybrać zdolności na nowo, stosując się do nowych ograniczeń. Graczom zwrócone zostaną w tym celu wszystkie wydane przez nich punkty umiejętności. System rozwijania zdolności nie ulegnie zmianie.
Granaty i amunicje specjalne (za wyjątkiem dysrupcyjnej) dostępne są dla wszystkich klas. Dodatkowym ograniczeniem na korzyść żołnierzy jest fakt, że tylko przedstawiciele tej klasy mogą jeden z typów granatów wybrać jako zdolność podstawową. Nieobecność tych informacji w pdfie to nasze niedopatrzenie.
ObrazekObrazek GG: 21021010 Have killed many, Shepard. Many methods. Gunfire, knives, drugs, tech attacks, once with farming equipment. But not with medicine.
~ Mordin Solus
Bonusy:
  • - 30% koszt mocy
  • + 10% obrażenia broni
  • + 10% tarcze
  • + 10% pojemność pochłaniaczy
Ku uniknięciu wszelkich nieporozumień:Zwracając się do mnie jako do postaci, używaj rodzaju żeńskiego.
Zwracając się do mnie jako do użytkownika, używaj rodzaju męskiego.
Tas’Neda nar Rayya
Posty: 186
Rejestracja: 22 sie 2013, o 13:50
Miano: Tas'Neda nar Rayya
Wiek: 35
Klasa: Szpieg
Rasa: Quarianka
Zawód: Podróżnik
Status: Łażenie po Żniwiarzu.
Kredyty: 5.500

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

12 paź 2013, o 22:51

Dobrze, dziękuję...

A niedopatrzeniem nie jest brak informacji o granatach (jest taka informacja), tylko dopisanie że żołnierz ma Amunicję Dysrupcyjną.
ObrazekObrazek
Bonusy:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Wyświetl wiadomość pozafabularnąWyświetl wiadomość pozafabularną

Statystyki broni własnej roboty:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Ahri’Zhao vas Orionis
Awatar użytkownika
Mistrz Gry
Posty: 372
Rejestracja: 2 cze 2012, o 10:28
Wiek: 24
Klasa: Inżynier
Rasa: Quarianka
Zawód: Medyk
Status: Członek załogi statku ludzkiego Widma. Wędrówkę ukończyła zdalnie (dzięki pomocy Rady), nie powróciła jeszcze na Flotyllę.
Kredyty: 10.535
Lokalizacja: Miasto Łódź
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

12 paź 2013, o 22:53

@ Tas’Neda nar Rayya,

Mylisz się - żołnierz jako jedyna klasa ma mieć dostęp do amunicji dysrupcyjnej. Dezinformacja może wynikać z umieszczenia tej mocy w złej zakładce w SOC. Poprawka zostanie naniesiona w najbliższym czasie.
ObrazekObrazek GG: 21021010 Have killed many, Shepard. Many methods. Gunfire, knives, drugs, tech attacks, once with farming equipment. But not with medicine.
~ Mordin Solus
Bonusy:
  • - 30% koszt mocy
  • + 10% obrażenia broni
  • + 10% tarcze
  • + 10% pojemność pochłaniaczy
Ku uniknięciu wszelkich nieporozumień:Zwracając się do mnie jako do postaci, używaj rodzaju żeńskiego.
Zwracając się do mnie jako do użytkownika, używaj rodzaju męskiego.
Nexaron Dragonbite
Awatar użytkownika
Posty: 660
Rejestracja: 13 sty 2013, o 17:28
Miano: Nexaron Dragonbite
Wiek: 26
Klasa: Szturmowiec
Rasa: Człowiek
Zawód: Najemnik
Lokalizacja: Omega
Kredyty: 29.625
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

13 paź 2013, o 12:36

Pytań mam parę.

1) Ponieważ wiem że to wersja Alpha nie spodziewałem się że będzie idealna, ale jeśli już znalazłem jakiegoś babola czy zgłaszać go? Czy jesteście ich świadomi?

2)Jak każdy kto grał w ME wiemy że moce mają swój czas odnowienia. Dla wielu ze zdolności biotycznych jest on wspólny jak wiecie. Czy w wersji ostatecznej zamierzacie również to zaimplementować?

3) Ostatnie to bardziej sugestia aniżeli pytanie. W tabelce z inicjatorami/detonatorami można się odnaleźć, ale czy nie wygodniej byłoby w oparciu o tą tabelkę stworzyć makra dzięki którym np. wybierało by się jakiego inicjatora/detonatora chce się użyć i wyświetlałoby się z jakimi mocami to zadziała. Wiem, że jest to dla was dodatkowa robota dlatego to tylko taki pomysł. Gdybym miał w domu offica sam spróbowałbym to zrobić.
What Can Change The Nature Of A Man??

ObrazekObrazek

~ Strój cywilny ~ Pancerz Bojowy ~

Bonusy: +35% obrażenia od mocy biotycznych, +25% siła od mocy biotycznych, -25% koszt mocy biotycznych, +10% do celności Upiora, +30% moc tarczy, +1 pochłaniacz do każdej przenoszonej broni, +20% siła pancerza

Obrazek
Iris Fel
Awatar użytkownika
Mistrz Gry
Posty: 2040
Rejestracja: 10 maja 2012, o 17:36
Miano: Iris Fel
Wiek: 35
Klasa: Adept - Bastion
Rasa: Człowiek
Zawód: Przedstawiciel Ludzkości w Radzie Cytadeli
Lokalizacja: Ksienszyc
Kredyty: 76.860
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

13 paź 2013, o 13:25

Nexaron Dragonbite pisze:(...)

1) Ponieważ wiem że to wersja Alpha nie spodziewałem się że będzie idealna, ale jeśli już znalazłem jakiegoś babola czy zgłaszać go? Czy jesteście ich świadomi?
Błędy stylistyczne czy merytoryczne? Jeśli te pierwsze, najlepiej zrób listę i podeślij na PW do Hawk. Jeśli te drugie, tutaj w temacie.
theme ~ voice ~ armor~
ObrazekObrazek

Wyświetl wiadomość pozafabularną
Xirys
Awatar użytkownika
Posty: 188
Rejestracja: 3 kwie 2013, o 22:13
Miano: Xirys
Wiek: 36
Klasa: Inżynier
Rasa: Hanar
Zawód: Najemnik, spec od walk technologicznych
Status: Ex-SOC, dawny pracownik korporacji technologicznej na Kahje
Kredyty: 18.340
Lokalizacja: Norwegia

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

13 paź 2013, o 15:08

Mam nadzieje ze pojawia sie statystyki dotyczace hanarow.
ObrazekObrazek
| Obrażenia od mocy technologicznych: +10%| Zmniejszenie kosztu mocy technologicznych: 10% |
Combat theme Calming after the storm theme Ancient Protean Philosophy: "Violence is not a good solution, the airlock is a better one" Bonus: Son of Shepard Mistah J
Ahri’Zhao vas Orionis
Awatar użytkownika
Mistrz Gry
Posty: 372
Rejestracja: 2 cze 2012, o 10:28
Wiek: 24
Klasa: Inżynier
Rasa: Quarianka
Zawód: Medyk
Status: Członek załogi statku ludzkiego Widma. Wędrówkę ukończyła zdalnie (dzięki pomocy Rady), nie powróciła jeszcze na Flotyllę.
Kredyty: 10.535
Lokalizacja: Miasto Łódź
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

13 paź 2013, o 16:24

@ Nexaron Dragonbite,

1) Błędy edytorskie są na bieżąco wyłapywane i z pewnością zostaną usunięte w ramach kolejnych wydań Vademecum.
Błędy merytoryczne, zgodnie ze słowami Iris, najlepiej zgłaszać tu, lub podsyłać poprzez PW do mnie.
2) Ze względu na fakt, że bardzo trudno odwzorować na forum upływ czasu z dokładnością do dziesiątych części sekundy, znane z gry cooldowny mocy zastąpione zostały kosztami użycia, wyrażonymi w PA. W związku z nieobecnością czasów odnawiania niemożliwe jest też ich uwspólnienie - korzystając ze zdolności należy rozplanować swoje poczynania tak, by zmieścić się w limicie akcji przypadającym na turę (3 akcje o maksymalnym koszcie 16 PA), co opisano w Vademecum.
3) Jeżeli jesteś zdolny i skłonny wykonać coś takiego, zgłoś się do mnie na PW. Niestety, mnie brak było odpowiedniej wiedzy na ten temat, by porywać się na podobny projekt.

@ Xirys,

Postaci hanarów stosunkowo rzadko wykorzystywane są jako NPC przeciwstawione graczom w walce. Oczywiście, jeżeli zajdzie taka konieczność, utworzony zostanie odpowiedni profil dla "hanarskiego mobka". Jednocześnie przypominam/zaznaczam, że wartości pancerza / tarcz postaci graczy nie wynikają z zamieszczonej w Vademecum tabeli, ale z posiadanego przez nie na wyposażeniu sprzętu. Podstawowy pancerz i generator tarcz zapewniają po 750 i 650 pkt wytrzymałości.
Edit: W przypadku walki wręcz zakłada się, że obrażenia raz nie wymienionych są adekwatne do tych zadawanych przez ludzi. Wyjątkiem są yahgowie, będący porównywali do krogan.
ObrazekObrazek GG: 21021010 Have killed many, Shepard. Many methods. Gunfire, knives, drugs, tech attacks, once with farming equipment. But not with medicine.
~ Mordin Solus
Bonusy:
  • - 30% koszt mocy
  • + 10% obrażenia broni
  • + 10% tarcze
  • + 10% pojemność pochłaniaczy
Ku uniknięciu wszelkich nieporozumień:Zwracając się do mnie jako do postaci, używaj rodzaju żeńskiego.
Zwracając się do mnie jako do użytkownika, używaj rodzaju męskiego.
Tas’Neda nar Rayya
Posty: 186
Rejestracja: 22 sie 2013, o 13:50
Miano: Tas'Neda nar Rayya
Wiek: 35
Klasa: Szpieg
Rasa: Quarianka
Zawód: Podróżnik
Status: Łażenie po Żniwiarzu.
Kredyty: 5.500

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

13 paź 2013, o 16:35

Jest możliwośc używania jednej umiejętności więcej niż raz na turę?

W teorii problem byłby z np. Wieżyczką strażniczą.
ObrazekObrazek
Bonusy:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Wyświetl wiadomość pozafabularnąWyświetl wiadomość pozafabularną

Statystyki broni własnej roboty:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Ahri’Zhao vas Orionis
Awatar użytkownika
Mistrz Gry
Posty: 372
Rejestracja: 2 cze 2012, o 10:28
Wiek: 24
Klasa: Inżynier
Rasa: Quarianka
Zawód: Medyk
Status: Członek załogi statku ludzkiego Widma. Wędrówkę ukończyła zdalnie (dzięki pomocy Rady), nie powróciła jeszcze na Flotyllę.
Kredyty: 10.535
Lokalizacja: Miasto Łódź
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

13 paź 2013, o 18:05

@ Tas’Neda nar Rayya,

Podczas każdego ruchu możliwe jest dowolne łączenie mocy aż do osiągnięcia limitu akcji i wydanych PA, w tym także wielokrotne korzystanie z tej samej mocy. W przypadku zdolności, które materializują jakiś obiekt, możliwe jest jednak utrzymywanie naraz maksymalnie jednego egzemplarza takiego obiektu, przy czym sondy obu typów wykluczają się wzajemnie.
ObrazekObrazek GG: 21021010 Have killed many, Shepard. Many methods. Gunfire, knives, drugs, tech attacks, once with farming equipment. But not with medicine.
~ Mordin Solus
Bonusy:
  • - 30% koszt mocy
  • + 10% obrażenia broni
  • + 10% tarcze
  • + 10% pojemność pochłaniaczy
Ku uniknięciu wszelkich nieporozumień:Zwracając się do mnie jako do postaci, używaj rodzaju żeńskiego.
Zwracając się do mnie jako do użytkownika, używaj rodzaju męskiego.
Tas’Neda nar Rayya
Posty: 186
Rejestracja: 22 sie 2013, o 13:50
Miano: Tas'Neda nar Rayya
Wiek: 35
Klasa: Szpieg
Rasa: Quarianka
Zawód: Podróżnik
Status: Łażenie po Żniwiarzu.
Kredyty: 5.500

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

13 paź 2013, o 18:35

Strzał wstrząsowy: Umiejętnośc niezależna od broni? Czy też wlicza się też obrażenia/koszt użycia broni?

Omniklucze: Zostaną wprowadzone jakieś modyfikacje?
ObrazekObrazek
Bonusy:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Wyświetl wiadomość pozafabularnąWyświetl wiadomość pozafabularną

Statystyki broni własnej roboty:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Konrad Strauss
Awatar użytkownika
Posty: 861
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:03
Wiek: 29
Klasa: Inżynier
Rasa: Człowiek
Zawód: Specjalista N2
Lokalizacja: Treches
Status: Starszy sierżant. Doświadczenie z obcą technologią(trzy razy). Po załamaniu nerwowym, jest na przymusowym urlopie.
Kredyty: 38.570
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

13 paź 2013, o 19:07

Tas'Neda

Tak, Ahri zaczął prace nad nimi, by je dostosować do mechaniki. Jak tylko skończy, pojawią się one.
ObrazekObrazek Theme Ubiór cywilny

Wszystko co słyszymy jest opinią, a nie faktem.Wszystko co widzimy jest perspektywą, a nie prawdą. - Marek Aureliusz
Ahri’Zhao vas Orionis
Awatar użytkownika
Mistrz Gry
Posty: 372
Rejestracja: 2 cze 2012, o 10:28
Wiek: 24
Klasa: Inżynier
Rasa: Quarianka
Zawód: Medyk
Status: Członek załogi statku ludzkiego Widma. Wędrówkę ukończyła zdalnie (dzięki pomocy Rady), nie powróciła jeszcze na Flotyllę.
Kredyty: 10.535
Lokalizacja: Miasto Łódź
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

13 paź 2013, o 19:38

@ Tas’Neda nar Rayya,

Strzał wstrząsowy jest zdolnością kompletnie niezależną od posiadanej broni (aczkolwiek należy jakąś posiadać, aby z niej skorzystać.)

Omni-klucze jak dotąd doczekały się bardzo małej uwagi jeśli chodzi o liczby, dlatego wprowadzenie różnego rodzaju modyfikacji może odbyć się w późniejszym terminie, niż samej mechaniki.
ObrazekObrazek GG: 21021010 Have killed many, Shepard. Many methods. Gunfire, knives, drugs, tech attacks, once with farming equipment. But not with medicine.
~ Mordin Solus
Bonusy:
  • - 30% koszt mocy
  • + 10% obrażenia broni
  • + 10% tarcze
  • + 10% pojemność pochłaniaczy
Ku uniknięciu wszelkich nieporozumień:Zwracając się do mnie jako do postaci, używaj rodzaju żeńskiego.
Zwracając się do mnie jako do użytkownika, używaj rodzaju męskiego.
Bruce Connor
Awatar użytkownika
Posty: 181
Rejestracja: 6 sie 2012, o 18:04
Miano: Bruce Connor
Wiek: 34
Klasa: Żołnierz - Porucznik, N4
Rasa: Ludzik
Zawód: Żołnierz, z nastawieniem na pilota
Postać główna: Bruce Connor
Kredyty: 6.950

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

15 paź 2013, o 08:15

A ja mam pytanko co do bonusów klasowych. Tak jak w tej chwili przykładowo żołnierz ma duży bonus do posługiwania się bronią i wytrzymałości, a inżynier do technologii i tarcz, to czy zostanie to jakoś odzwierciedlone w postaci większej liczby punktów pancerza/tarczy czy też pominięte? I jak się będzie przejawiał bonus do broni? Lepsza celność/szybsze przeładowywanie? Bo na tę chwilę nie dostrzegłem różnicy w umiejętnościach strzelania między żołnierzem a adeptem.

Edit: Dziękuję dobry człowieku :) Nastały zatem ciężkie czasy dla żołnierzy.
Ostatnio zmieniony 15 paź 2013, o 09:54 przez Bruce Connor, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekObrazek
Ahri’Zhao vas Orionis
Awatar użytkownika
Mistrz Gry
Posty: 372
Rejestracja: 2 cze 2012, o 10:28
Wiek: 24
Klasa: Inżynier
Rasa: Quarianka
Zawód: Medyk
Status: Członek załogi statku ludzkiego Widma. Wędrówkę ukończyła zdalnie (dzięki pomocy Rady), nie powróciła jeszcze na Flotyllę.
Kredyty: 10.535
Lokalizacja: Miasto Łódź
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

15 paź 2013, o 09:45

@ Bruce Connor,

Decyzją większości postanowiono odrzucić dodatkowe różnice między klasami, opierając się jedynie na zróżnicowanym wachlarzu umiejętności.

Wybiegając naprzeciw podobnym pytaniom, zaznaczę, że mechanika opracowana została od podstaw i nie czerpie z dostępnych dotychczas artykułów w SOC. W sytuacjach, gdy nasza mała wiki mówi jedno, a vademecum drugie (lub o czymś nie wspomina), należy założyć wyższość vademecum.
ObrazekObrazek GG: 21021010 Have killed many, Shepard. Many methods. Gunfire, knives, drugs, tech attacks, once with farming equipment. But not with medicine.
~ Mordin Solus
Bonusy:
  • - 30% koszt mocy
  • + 10% obrażenia broni
  • + 10% tarcze
  • + 10% pojemność pochłaniaczy
Ku uniknięciu wszelkich nieporozumień:Zwracając się do mnie jako do postaci, używaj rodzaju żeńskiego.
Zwracając się do mnie jako do użytkownika, używaj rodzaju męskiego.
Peter King
Awatar użytkownika
Posty: 708
Rejestracja: 27 lut 2013, o 23:05
Wiek: 33
Klasa: Strażnik
Rasa: Człowiek
Zawód: Człowiek renesansu
Lokalizacja: Illium
Status: Freelancer, ex-sierżant Przymierza. Cerberus go nie lubi, bo ukradł im statek. Uważany za zmarłego.
Kredyty: 35.877
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

15 paź 2013, o 10:07

Może tak jeszcze dorzucę trochę obszerniejsze wyjaśnienie od siebie.

Kierujemy się tym samym modelem, który pojawił się w ME3 innymi słowy każdy strzela ze wszystkiego tak samo, różnica pojawia się kiedy do gry wchodzą umiejętności.

Przyczyną jest większa swoboda fabularna.
Niech przykładowo ktoś gra na forum adeptem, ale piratem, który przez ostatnie 20 lat korzystał z broni palnej tyle co i ze swoich zdolności biotycznych. Następnie zestawmy go z jakimś żółtodziobem - szeregowym, który ledwie zakończył szkolenie. Dlaczego ten drugi miałby strzelać lepiej tylko dlatego, że wpisał sobie w klasie A, a nie B? Jedna podstawowa zasada: mechanika < kwestie fabularne.

W sumie podobna dyskusja została wywołana w dziale mistrzów gry, więc zanim do niej dojdzie i tutaj wspomnę o jednej istotnej rzeczy, która sugerowałem się tworząc taki, a nie inny podział.
Żołnierz ma mniej umiejętności - to fakt, ale nie jest to jego wada. Biorąc pod uwagę to, że jest klasą stworzoną do jednej i tylko jednej rzeczy (walki), czerpie ogromne korzyści z takiego wąskiego wachlarza zdolności. Po prostu może się skuteczniej specjalizować. Tam gdzie adept musi wybierać między szerokim wachlarzem zdolności biotycznych i ewentualną amunicją. Żołnierz może inwestować więcej w tą drugą i tym samym być skutecznym z bronią palną w rękach. Mechanika rozwiązuje więc takie kwestie fabularno-logiczne bez konieczności zamykania komuś drogi sztucznymi, narzuconymi od góry podziałami.
You called down the thunder, now reap the whirlwind.ObrazekObrazek[center]Theme Obrazek Voice Obrazek Outfit Obrazek Armor Obrazek NPC Obrazek GG: 7393255[/center][/size] Wyświetl wiadomość pozafabularną
Nexaron Dragonbite
Awatar użytkownika
Posty: 660
Rejestracja: 13 sty 2013, o 17:28
Miano: Nexaron Dragonbite
Wiek: 26
Klasa: Szturmowiec
Rasa: Człowiek
Zawód: Najemnik
Lokalizacja: Omega
Kredyty: 29.625
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

18 paź 2013, o 15:54

Pytania wynikły gdy Peter poprosił aby dostosować KP do nowej mechaniki i musiał przejrzeć wszystko.

Pytanie do Bariery. Cytując SOC.
Zmniejsza o jeden limit akcji bojowych w turze. (Nie dotyczy adeptów).
Koszt: 20 PA (Jedynie poza walką.)
Z tego co pisze w mechanice na turę mam 16 PA. Aktywacja kosztuje mnie 20 PA (na wyższych poziomach 16, ale to nie rozwiązuje "problemu), czyli że po aktywowaniu bariery nic nie jestem w stanie zrobić, tak? Rozumiem że zmniejsza to limit akcji o 1, ale nawet adept przy takim koszcie PA nic więcej nie zrobi w całej turze. Nie rozumiem też tej adnotacji "jedynie poza walką". Cytując inny fragment.
Minusem jej jest z pewnością to, że z czasem u osoby, która jej używa, pojawia się zmęczenie, a samo używanie innych mocy jest spowolnione przez nieustanne podtrzymywanie tej (nie dotyczy adeptów).
Czy jest jakiś ustalony czas po jakim ujawnia się zmęczenie czy to kwestia interpretacji MG, bo domyślam że efektem będzie to iż na przykład będzie się gorzej celować. Czy w nowej mechanice spowolnienie mocy w jakiś sposób się objawia?

Teraz pytania o opisany przykład tury. Domyślam się że został on tak rozpisany dla jasności, ale wolę się upewnić. W poście powinny się znaleźć wszystkie 3 akcje opisane jedna pod drugą i wówczas MG ocenia je po kolei, czy należy je dawać pojedynczo tak aby MG mógł się po kolei odnieść do kolei.

Czy w statystykach trzeba gdzieś umieszczać informacje o tarczy i pancerz? (domyślam się, że potem generator zostanie zmodyfikowany, ale na chwile obecną)

Czy jeśli ktoś posiada moc, której wedle mechaniki nie powinien musi się jej oduczyć? Czy stosujemy zasadę, że prawo nie działa wstecz, ale na przykład nie mogę jej rozwijać czy coś.
What Can Change The Nature Of A Man??

ObrazekObrazek

~ Strój cywilny ~ Pancerz Bojowy ~

Bonusy: +35% obrażenia od mocy biotycznych, +25% siła od mocy biotycznych, -25% koszt mocy biotycznych, +10% do celności Upiora, +30% moc tarczy, +1 pochłaniacz do każdej przenoszonej broni, +20% siła pancerza

Obrazek

Wróć do „Stare ogłoszenia”