Tak, na jedną turę akcji objętych działaniem mechaniki złożyć może się do 3 akcji nie przekraczających kosztem 16 PA. W przypadku Bariery poziomu 1. oznacza to nie mniej, nie więcej niż to, że mocy tej można użyć jedynie znajdując się poza jakąkolwiek walką. Dopóki nie rozwinie się jej do poziomu 2. trzeba więc przewidująco aktywować ją, gdy spodziewamy się, że za następnym rogiem ktoś się na nas czai. Oczywiście ciągłe, cwaniackie utrzymywanie włączonej Bariery może wiązać się reperkusjami fabularnymi (np. postać opadnie z sił w trakcie pilotowania.)
Po rozwinięciu Bariery do poziomu 2. jej koszt podstawowy przyjmie wartość 16 PA, zatem - zgodnie z tym, co napisałeś - biotycy nie posiadający w tym momencie dodatkowego wyposażenia zmniejszającego koszt mocy nie będą mogli w tej samej turze podjąć więcej akcji.
Zacytowany przez Ciebie fragment dotyczący zmęczenia, to fabularna interpretacja następującego elementu mechanicznego:
Zatem klasy pół-biotyczne, ze względu na wysiłek związany z utrzymywaniem aktywnej bariery biotycznej, używać będą mogły w kolejnych turach tylko 2 akcji. Efekt nie ustępuje samoczynnie z czasem, a jedynie w przypadku, gdy gracz zaznaczy, że rezygnuje z utrzymywania Bariery. Jeszcze w tej samej turze jego limit akcji wróci do wartości 3, jednak zadane mu w odpisie MG obrażenia nie zostaną zredukowane.Zmniejsza o jeden limit akcji bojowych w turze. (Nie dotyczy adeptów).
Adepci - a także Szturmowcy i Strażnicy, którzy rozwinęli Barierę do poziomu 6A - będą mogli ignorować to ograniczenie i mimo aktywnej bariery używać do 3 akcji w turze.
Domyślnie jeden post gracza = jeden ruch. Co za tym idzie komplet postów (wszyscy gracze + MG) = jedna tura. W swoim poście możesz więc zawrzeć do 3 akcji opisanych przez mechanikę. Warto wypisywać je w kolejności, w jakich chcesz, aby je rozpatrzono (np. Spustoszenie nada dodatkowy debuff, który można wykorzystać zadając w tej samej turze obrażenia bronią). W przeciwnym razie możesz nie uzyskać zamierzonego efektu, lub będziesz zmuszony do dodatkowych konsultacji z MG.
Jeżeli w jakikolwiek sposób przekroczysz limit akcji bądź wykorzystanych PA, MG zacznie ignorować te zgłoszone przez Ciebie akcje, które wykraczają poza limit, aż do napotkania takiej, która się w nim mieści [np. jeżeli po dwóch akcjach zostaje Ci już tylko 6 PA, a napiszesz, że wychylasz się zza rogu, strzelasz ze strzelby i przeładowujesz, strzał zostanie zignorowany (przekracza pulę PA) a MG weźmie pod uwagę przeładowanie (mieści się w limicie akcji i wykorzystanych PA).]
Jeżeli potrzebujesz, możesz umówić się z MG, aby Twoją turę rozłożyć na kilka kolejek odpisów, gdzie po każdym rozpatrzone zostaną efekty Twoich działań. W tym czasie MG również może operować NPCami do wykorzystania ich limitów akcji i PA. Gdy obie strony wysycą limity, nastąpi nowa tura. Staraj się jednak unikać tej praktyki, gdy grasz z innymi graczami - chyba, że im również na rękę jest takie spowolnienie rozgrywki.
Odpowiednie wartości prawdopodobnie będą w sposób czytelny widoczne w sygnaturach i/lub KS. Jeżeli ustalenia w tej kwestii się zmienią, zostaniecie poinformowani.
Ostatnie pytanie pokrywa się z kwestią poruszoną w drugiej wypowiedzi Tas'Neda nar Rayya - mechanika zadziała wstecz i konieczne będzie dostosowanie do niej swoich postaci.