Minęło sporo czasu od zapowiedzi zmian, jakie miały nadejść na forum - zmian jakże istotnych, dotyczących głównie systemu gry, który miał zostać przeorganizowany i wzbogacony o mechanikę. Także od strony technicznej miało być kilka nowości - w tym największa w postaci nowego generatora kart statystyk. Dzięki miesiącom wspólnej pracy my, czyli administracja i grono Mistrzów Gry, z dumą możemy poinformować, iż większa część zadań została wykonana.
Przede wszystkim na forum zagościła mechanika Cytadela v1.0, której głównymi autorami są Peter King oraz Ahri'Zhao vas Orionis. Im, jak i pozostałym MG, również pomagającym w jej stworzeniu, serdecznie dziękujemy. Wszelakie informacje na temat systemu zostały zebrane w SOC, w zakładce "PBF -> System Gry", a także w pliku do pobrania Vademecum Gry. Prosimy o zapoznanie się, choćby pobieżne, z zasadami rozgrywki, jakie od tej chwili będą obowiązkowo panować podczas sesji - od dnia dzisiejszego Mistrzowie Gry również są zobowiązani do prowadzenia rozgrywek zgodnie z mechaniką.
Druga sprawą jest nowy generator kart statystyk - na miejsce poprzedniego powstał w SOC "poradnik obsługi", czyli podstawowe informacje jak go używać i jak wygenerować własną kartę. Od tej chwili każdy gracz winien takową stworzyć w oparciu o swoje stare dane ze statystyk, które znajdzie tutaj. Oczywiście jako, że struktura klas postaci (klasy prestiżowe jeszcze na forum się nie pojawiły i trwają nad nimi prace, toteż należy na razie je ignorować, tak jak pole "specjalizacja" w nowej KS) została nieco zmieniona, klasy "mieszane" powinny zapoznać się z tym, jakich zdolności mogą używać z danej dziedziny. W każdym temacie w SOC ze zdolnościami na początku widnieje rozpiska, które należą do podstawowych, które do zaawansowanych. Niektórzy będą musieli przeorganizować swoje zdolności zgodnie z tym artykułem, mówiącym o tym, jakie umiejętności może posiadać dana klasa. Jest to też okazja do "wymiany" zdolności lub ponownego zagospodarowania punktów - w oparciu o liczbę pkt. ze starej KS, w tym temacie informujemy o możliwych zmianach w Karcie Statystyk.
Następną sprawą jest crafting, którego dokładny system został opisany zarówno w SOC, jak i wyżej wspomnianym vademecum. Oprócz tego na forum zagościły omni-klucze, generatory tarcz oraz implanty, które ostatnie zakupić będzie można w klinikach, czyli odpowiednikach sklepów z różnymi wariantami modyfikacji genetycznych. Te jednak są w etapie tworzenia, a pozostałe sklepy - uzupełniania, toteż w tym temacie będziemy was informować o postępach w aktualizowaniu działów.
Również na forum zostały dodane modyfikacje pancerza, znane nam zarówno z gry, jak i Cytadeli 2.0.
Jedną z podstawowych zmian jest również ekwipunek na start. Od dziś, czyli 04.12, nowi gracze otrzymują 20.000 kredytów, omni-klucz "Primo" oraz standardowy generator tarcz. Broń nie jest przydzielana na początku.
W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do przejrzenia SOC, gdyż kilka artykułów zostało dodanych/zaktualizowanych i będącego tam FAQ - gdyby jednak odpowiedzi nie znaleziono, na forum istnieje temat z pytaniami odnośnie mechaniki, gdzie jej autorzy i MG oferują swoja pomoc. Zawsze też można zwrócić się bezpośrednio do kogoś z Supportu. Tymczasem stay tuned, niżej będziemy informować o postępie z aktualizowaniem tematów ;)