Ogłoszenia o przeterminowanej dacie ważności
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

"Tygodniówki" w Tablicy Ogłoszeń!

8 cze 2015, o 21:42

Koniec roku się zbliża, dla niektórych już nadszedł - ostatnie poprawki czy egzaminy, wszyscy wiemy jak to działa. Nasza mała konspiratornia jednak nie śpi, a wciąż sobie coś tworzy, w większym bądź mniejszym gronie. Na forum więc, jak mogliście zauważyć, pojawiły się dwa, nowe ogłoszenia, a w tym temacie zamierzamy rozwiać wątpliwości co do ich przeznaczenia! There's a bounty on you, buddy Isaac White poszukiwany! I nie on jeden. Tablica ogłoszeń z wolna zaczyna wypełniać się nie tylko oficjalnymi rekrutacjami do sesji. Od dziś, jest to też miejsce zarówno dla MG, jak i graczy.
Każdy wie, jaka jest rola bounty huntera. Tylko co on może robić na forum, poza zapisywaniem się na długie sesje o ciekawych wątkach? Ano odpalić tygodniówkę.
Działają one banalnie - są zajęciem dla graczy, którzy, przykładowo, czekają na zespół do następnej sesji, albo po prostu chcą sobie dorobić. Jednym z takich zajęć są nagrody za głowę, które może wywiesić MG (za NPCta bądź gracza), jak i sam gracz. Ktoś ci dopiekł fabularnie, dorobiłeś sobie na sesji i chcesz widzieć jego głowę u swoich stóp (dosłownie!)? Nic prostszego. Umieszczasz ogłoszenie i od teraz gracz ten, bądź bohater niezależny, musi bać się o swoje życie - nigdy nie wie, kiedy nagle wpadnie do niego MG z szajką łowców nagród, bądź nie pokusi się o kredyty inny gracz!
Tygodniówka z tego jest z pewnością, dlatego, że nie sposób szukać w tych mini-sesjach poruszających historii i pełnej barwnych NPC fabuły. W przypadku nagród, na ogół jest to po prostu mistrzowana przez MG walka/pościg. Dlatego, przy odpisach częstszych niż 2 na tydzień, w ciągu siedmiu dni bez problemu można się zmieścić.
Jest to opcja idealna dla osób, których postaci nie mają konkretnego zawodu, a trudzą się najemnictwem. Kto wie, może zabijając odpowiednią osobę dla odpowiedniej firmy, twoja postać zyska wartościowy kontakt - do użycia w następnej, większej sesji forumowej? A nawet jeśli nie, kto w obecnym czasie potrzebuje kredytów?

Warto dodać, że sesje nie mają rekrutacji, nie mają miejsc czy limitu osób. Jeśli na tablicy wisi ogłoszenie z podaną poszukiwaną osobą, często ma ono możliwą lokalizację, w której nasz gracz znajdzie zbiega. To znaczy, że każdy może spróbować swoich sił - nawet jeśli inna postać już mierzy się z poszukiwanym. Kto powiedział, że nie możemy ukraść jej nagrody?
How about mining, sir Wśród zleceń na Tablicy Ogłoszeń, znaleźć można też te wystawiane przez firmy zajmujące się wydobywaniem surowców i skupywaniem terenów, na których do tego wydobycia dochodzi. W tym momencie każdy, który kiedykolwiek marzył o zdobywaniu własnych surowców i tworzeniu sobie pancerzy, może to zrobić - wystarczy podpisać odpowiedni kontrakt, wsiąść na barkę i lecieć!
Wszystkie informacje odnośnie kosztów i warunków opisane są w każdym z kontraktów. Nas interesuje sam proces, otóż:

Złoża:
  • Przy każdym obszarze/pasie asteroid znajdują się pobieżne informacje odnośnie tego, czego można się tam spodziewać. Są to dwa czynniki: bogactwo oraz typ złóż. Bogactwo określa rodzaj surowców, jakie można tu znaleźć. Niskie oznacza same surowce Q1 w małej ilości, umiarkowane - Q1 i Q2 w różnej ilości, a wysokie - szansę na zdobycie surowca Q3. Bez względu na bogactwo, każde wydobycie ma małą szansę na znalezienie zanieczyszczonego złoża, które nie nadaje się do przetworzenia - w zależności od systemu może to być mniejsza lub większa szansa.
    Drugim czynnikiem jest typ złóż. Jest to nic innego jak to, z czego zbudowane są asteroidy i co możemy na nich znaleźć. Mogą to być rzadkie surowce, metale lekkie bądź metale ciężkie. Na razie nie ma możliwości wydobywania gazów. -> ROZPISKA 1.
    Na niektórych asteroidach gracz może też mieć małą szansę na znalezienie artefaktu, o tym jednak nie dowiaduje się przed dokonaniem tego.
Wydobycie:
  • Górnik podlatuje do asteroidy i zaczyna odwiert. Mistrz gry rzuca kością na rodzaj złoża, jakie znajduje gracz, z dostępnych w tym pasie. (Na przykład kością 1k5, 1 to złoto, 2 to pallad, 3 to platyna etc). Następnie rzuca kością wydobycia, ustalając progi na podstawie bogactwa. Jeśli jest ono niskie, rzuca na przykład kością 1k5, a gracz dostanie ten surowiec w ilości 1-5. Jako ostatnie, rzuca kością czystości, aby ustalić poziom materiału. Załóżmy, jest to złoże umiarkowane i MG stwierdza, że gracz ma 60% szansy na surowiec Q1, 30% szansy na surowiec Q2 i 10% szansy na to, że złoże było zanieczyszczone i surowiec nie nadaje się do przetworzenia.
  • Mistrz Gry przekazuje informacji o rodzaju i ilości wydobycia graczowi i ten podejmuje decyzję, czy drąży dalej tę asteroidę, czy leci do następnej. W pierwszym przypadku wie już, co może na niej znaleźć, MG nie rzuca więc na rodzaj złoża. Ilość wydobycia pozostaje taka sama, lecz ilość surowca na planecie już nie - stąd jeśli gracz wydobył 3 z 5 jednostek w poprzednim rzucie, teraz, nawet jeśli wylosuje 4, może otrzymać maksymalnie 2.
    W innym wypadku gracz daje MG krótką informację o przelocie na inną asteroidę i MG powtarza rzuty.
  • Górnik drąży do czasu, gdy uzna, że to już koniec, bądź skończy mu się miejsce w ładowni.
Zagrożenia:
  • Przy przylocie do systemu, po każdym wydobyciu, jak i przy odlocie, Mistrz Gry rzuca kością zagrożenia. Kość zagrożenia na ogół ma małe szanse na zjawisko, ale może ono wystąpić. Może mieć więc 75% na to, że nic się nie stanie, 10% na uszkodzenie ładowni i utratę fragmentu urobku. Może też mieć 5% na uszkodzenie barki i niemożliwość kontynuowania wyrobu, jak i, gdy górnik pokusił się na wydobywaniu na obszarach bezprawia, 5% szans na atak piratów. Mistrz Gry ustala konsekwencje danych rzutów, na przykład uszkodzenie barki może skutkować nie niemożliwością dalszego wyrobu, ale niszczeniu co 2 surowca, w wyniku czego zamiast niego otrzymujemy gruz.
    Warto dodać, że Mistrz Gry może swobodnie interpretować kości, a nie trzymać się utartych schematów.
  • W każdym momencie po wydobyciu gracz może zrezygnować i, ze zdobytymi materiałami, nie ryzykować rzutu kością zagrożenia. Odlatuje więc, a MG rzuca na pożegnanie, czy nic mu w tym nie przeszkodziło. Następnie egzekwowane są warunki kontraktu - gracz oddaje ustaloną część urobku, a zachowuje resztę, powracając do domu po oddaniu barki.
  • Gracz ma prawo wyrzucać materiały w ładowni (na przykład gruz lub niechciany pallad) i drążyć dalej w poszukiwaniu upragnionego surowca, lecz większa ilość rzutów i wykopków wiąże się z większą ilością rzutów zagrożenia.
[Wydobycie w 6, skróconych krokach]
1. Przylot do układu (Kość Zagrożenia)
2. Rozpoczęcie wydobycia asteroidy A (Kość Złoża, Kość Wydobycia, Kość Bogactwa, Kość Zagrożenia)
3. Kontynuowanie wydobycia na Asteroidzie A (Kość Wydobycia, Kość Bogactwa, Kość Zagrożenia po każdym wydobyciu)
lub
4. Rozpoczęcie wydobycia na Asteroidzie B (Kość Złoża, Kość Wydobycia, Kość Bogactwa, Kość Zagrożenia)
etc. etc.
5. W momencie odlotu z układu (Kość Zagrożenia)
6. Pazerna paluszki korporacji

[Rozwinięty Przykład]
Wyświetl wiadomość pozafabularną

[ROZPISKA 1]
Metale ciężkie:
  • Rtęć
  • Złoto
  • Srebro
  • Iryd
  • Pallad
  • Platyna
Metale lekkie:
  • Lit
  • Kobalt
  • Magnez
  • Tytan
  • Beryl
  • Wolfram
Metale rzadkie:
  • Tor
  • Uran
  • Somar
  • Polon
  • Pluton
  • Piezo
Gazy:
Hel-3, Azot, Ksenon, Wodór
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Wróć do „Stare ogłoszenia”