Ogłoszenia o przeterminowanej dacie ważności
Peter King
Awatar użytkownika
Posty: 708
Rejestracja: 27 lut 2013, o 23:05
Wiek: 33
Klasa: Strażnik
Rasa: Człowiek
Zawód: Człowiek renesansu
Lokalizacja: Illium
Status: Freelancer, ex-sierżant Przymierza. Cerberus go nie lubi, bo ukradł im statek. Uważany za zmarłego.
Kredyty: 35.877
Medals:

Mechanika 2.0

7 paź 2015, o 08:15

Update:
Dodanie pozycji 3. Obrona. Niby takie ważne, a zapomniałem.
You called down the thunder, now reap the whirlwind.ObrazekObrazek[center]Theme Obrazek Voice Obrazek Outfit Obrazek Armor Obrazek NPC Obrazek GG: 7393255[/center][/size] Wyświetl wiadomość pozafabularną
Peter King
Awatar użytkownika
Posty: 708
Rejestracja: 27 lut 2013, o 23:05
Wiek: 33
Klasa: Strażnik
Rasa: Człowiek
Zawód: Człowiek renesansu
Lokalizacja: Illium
Status: Freelancer, ex-sierżant Przymierza. Cerberus go nie lubi, bo ukradł im statek. Uważany za zmarłego.
Kredyty: 35.877
Medals:

Re: Mechanika 2.0

7 paź 2015, o 12:25

Update:
Punkt 1. Akcje opisany. Zapraszam do lektury i zgłaszania uwag.
You called down the thunder, now reap the whirlwind.ObrazekObrazek[center]Theme Obrazek Voice Obrazek Outfit Obrazek Armor Obrazek NPC Obrazek GG: 7393255[/center][/size] Wyświetl wiadomość pozafabularną
Vex
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1952
Rejestracja: 18 cze 2014, o 15:17
Miano: Vexarius "Vex" Viyo
Wiek: 32
Klasa: Dewastator
Rasa: Turianin
Zawód: Widmo
Lokalizacja: Arae / Cytadela
Status: It's complicated.
Kredyty: 34.710
Medals:

Re: Mechanika 2.0

7 paź 2015, o 17:39

Generalnie mrau.
Jedna uwaga, która zdaje się przewinęła się wcześniej: generator tarcz. W obecnie zaproponowanym systemie mogłaby się zdarzyć sytuacja, w której dwa żuczki z pistoletami strzelałyby do siebie (AM) i od razu regenerowały sobie przy tym tarcze w tej samej turze (AD). Niewykluczone, że masz to wzięte pod uwagę w późniejszym podpunkcie "zmiana wartości tarcz i pancerza", ale wolę to zauważyć :P

Propozycja 1 rozwiązania, if I may: Zmiana zasady działania generatorów i zrezygnowanie z manualnej możliwości regeneracji tarcz. Generator sam by zwracał sobie tarcze co określoną liczbę tur (różną dla różnych generatorów), co mogłoby w sumie dodatkowo wpłynąć na taktyczność rozgrywanych potyczek.
Propozycja 2, trochę personalnie meh: Generator miałby liczbę "ładunków", którymi można byłoby go doładować do pełna (w ramach tej dyrektywy zdatności). Coś jak medi-żele dla generatora, które też trzeba byłoby uzupełniać.
THEME                    VOICE                    ARMOR                    CASUAL
ObrazekObrazek
+5% do obrażeń w walce wręcz   
-1PA koszt przeładowania    -1.5PA do kosztu zdolności technologicznych
Dla MG:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Bleys Belford
Awatar użytkownika
Posty: 275
Rejestracja: 13 cze 2014, o 19:59
Miano: Bleys Belford
Wiek: 40
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan Hekate
Lokalizacja: Omega/Hekate
Status: Oficer Cerberusa, oficjalnie kapitan prywatnego statku kurierskiego, ex Przymierze
Kredyty: 9.940
Medals:

Re: Mechanika 2.0

12 paź 2015, o 17:15

Pomysł z dużą i małą akcją wygląda smakowicie. Proste, a jednocześnie daje spore pole do manewru.
Podoba mi się, że strzał z pistoletu zabiera tylko AM, w większości gier pomija się fakt, że pistolet choć ma mniejszą siłę ognia/celność to w wielu sytuacjach jest bardziej poręczny.

Może do listy AM dodać coś w stylu 'ukrycie się za osłoną'? W sensie rezygnujemy z przymierzenia/koncentracji podczas ataku i po strzale/użyciu mocy chowamy się za osłonę (jeśli jakąś akurat mamy).
Jeśli przeciwnik w następnej turze weźmie postać na cel będzie miał ujemny modyfikator do celności/użycia na nas mocy.

Druga idea chodziła mi po łbie już przy obecnej mechanice - zaznaczyć, że 'przymierzenie' również może być modyfikatorem sytuacyjnym. Bo np. mierząc do odległego celu z karabinu snajperskiego powinniśmy otrzymać wyższy modyfikator niż mierząc doń z pistoletu. Z kolei jeśli strzelamy do niewielkiego ruchliwego celu, który jest bardzo blisko, to łatwiej wymierzymy z pistoletu niż ze snajperki, itp.
NPC | Voice | Theme | Formal | CasualObrazekObrazek -30% do kosztu regeneracji tarcz ✔ - 1 PA / strzał Motyką ✔ +15% do celności broni ✔
+5% do obrażeń broni i mocy ✔ +20% do obrażeń wręcz ✔ 20% szans na podpalenie omni-ostrzem ✔
+20% do pancerza ✔
Prawdziwy gracz pbfów potrafi pogodzić wszystko. - William Kraiven Obrazek
Peter King
Awatar użytkownika
Posty: 708
Rejestracja: 27 lut 2013, o 23:05
Wiek: 33
Klasa: Strażnik
Rasa: Człowiek
Zawód: Człowiek renesansu
Lokalizacja: Illium
Status: Freelancer, ex-sierżant Przymierza. Cerberus go nie lubi, bo ukradł im statek. Uważany za zmarłego.
Kredyty: 35.877
Medals:

Re: Mechanika 2.0

12 paź 2015, o 21:05

Vex
W zasadzie to dokładnie taki mam cel, czyli sprawić by walka była jeszcze bardziej taktyczna. Jednocześnie nie chcę jednak rezygnować z odnawiania generatora. Nazwijmy to takim dupochronem dla ludzi, którzy nie ogarniają do końca walki i uważają, że nie muszą myśleć w jej trakcie, a tylko tępo deklarować akcje.
To wszystko zacznie jednak działać w znacznie inny sposób i spoko, taka sytuacja o jakiej mówisz nie będzie miała miejsca.
W sumie jak już to powiedziałeś to mogę zdradzić, że w zasadzie drugi wariant to to co pojawi się w tej mechanice. Bo o ile nie mam nic do regeneracji, to też chcę ją jakoś ograniczyć i to dla mnie najlepszy pomysł.

Bleys
No właśnie jestem dość sceptyczny przed używaniem akcji do ogólnie pojętej lokomocji. Moim zdaniem MG tego nie udźwigną. Z drugiej strony wątpię też, że poradzą sobie ze zdroworozsądkowym określaniem czy gracz miał fizycznie prawo i czas na ukrycie się po oddaniu strzału, ale już taki ze mnie niedowiarek. Tak czy siak wolę zostawić to zdrowemu rozsądkowi prowadzących i nie zmuszać ich jeszcze do pilnowania takich pierdół. W gruncie rzeczy tak miała funkcjonować mechanika na forum i tego chce się trzymać. Jedyne co mogę zrobić to ułatwić pewne aspekty, jak np. modyfikatory o których pisałeś dalej.

Tutaj ponownie nie chcę ustalać sztywnych zasad, bo doświadczenie uczy, że zapamiętanie 5 prostych reguł jest dla niektórych niewykonalne, więc dodanie do tych 5 kolejnych 3 to strzał w stopę.
System zakłada uproszczony system modyfikatorów, które ponownie zależą od zdrowego rozsądku MG. Innymi słowy (używając opisowych terminów): nawet jeśli mierzę do kogoś z pistoletu i dostaje ten bonus, ale jestem oddalony od niego o 200 metrów oraz analogicznie - powtarzając wszystko z karabinem snajperskim. To choć mała akcja daje takie same benefity, w obu zmieni się podstawa bo pierwszy będzie np. testem trudnym, a drugi normalnym. W ten sposób mechanika rozwiązuje problem sytuacji, o których piszesz jednocześnie nie wprowadzając niepotrzebnych komplikacji. Oczywiście po stronie MG znajduje się odpowiedzialność za rozumienie tak podstawowych zasad, jak np. korelacja skuteczności oraz dystansu danej pukawy.
You called down the thunder, now reap the whirlwind.ObrazekObrazek[center]Theme Obrazek Voice Obrazek Outfit Obrazek Armor Obrazek NPC Obrazek GG: 7393255[/center][/size] Wyświetl wiadomość pozafabularną
Peter King
Awatar użytkownika
Posty: 708
Rejestracja: 27 lut 2013, o 23:05
Wiek: 33
Klasa: Strażnik
Rasa: Człowiek
Zawód: Człowiek renesansu
Lokalizacja: Illium
Status: Freelancer, ex-sierżant Przymierza. Cerberus go nie lubi, bo ukradł im statek. Uważany za zmarłego.
Kredyty: 35.877
Medals:

Re: Mechanika 2.0

15 paź 2015, o 11:59

Update
- Część 2. dodana.
- Dodanie nowej akcji dużej w części 1. - aktywacja amunicji specjalnej.
You called down the thunder, now reap the whirlwind.ObrazekObrazek[center]Theme Obrazek Voice Obrazek Outfit Obrazek Armor Obrazek NPC Obrazek GG: 7393255[/center][/size] Wyświetl wiadomość pozafabularną
Bleys Belford
Awatar użytkownika
Posty: 275
Rejestracja: 13 cze 2014, o 19:59
Miano: Bleys Belford
Wiek: 40
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan Hekate
Lokalizacja: Omega/Hekate
Status: Oficer Cerberusa, oficjalnie kapitan prywatnego statku kurierskiego, ex Przymierze
Kredyty: 9.940
Medals:

Re: Mechanika 2.0

16 paź 2015, o 00:12

Dużo uproszczeń w mechanice strzelania - to oczywiście duży plus.
Modyfikatory łatwe/trudne jako podstawa testu - eleganckie rozwiązanie.
Krytyki - bardzo rozsądnie zrobione bez całej zabawy z kalkulatorem przy skalowaniu.

Natomiast mam poważne wątpliwości co do broni strzelających serią. Mnożnik trafień K4 to strasznie duży rozrzut, nie mamy bladego pojęcia czy po trafieniu broń zada 100% obrażeń czy 25%, wszystko totalnie niezależne od umiejętności strzelca. Żołnierz AT wpada do pomieszczenia - strzela, trafia terrorystę i się modli. :P Totalny ryzyk-fizyk. IMO nowoczesny karabin/PM nie może być przedstawiony jako broń tak nieprzewidywalna.
Powiem szczerze - to już wolę rzucać te cztery razy na trafienie zamiast na trafienie i ilość trafień. Ew. zrobić serię po trzy pociski, by ograniczyć il. rzutów.
No chyba, że planujesz jakoś wpływać na to K4 przez dystans, mody, talenty, umiejki czy inne takie?

No i kolejne pytanie - dlaczego pudło w wypadku testu zdanego na poziomie równemu progowi? To będzie mylące w stosunku do obecnego systemu i wszystkich pozostałych rzutów, gdzie wynik równy progowi to sukces.
NPC | Voice | Theme | Formal | CasualObrazekObrazek -30% do kosztu regeneracji tarcz ✔ - 1 PA / strzał Motyką ✔ +15% do celności broni ✔
+5% do obrażeń broni i mocy ✔ +20% do obrażeń wręcz ✔ 20% szans na podpalenie omni-ostrzem ✔
+20% do pancerza ✔
Prawdziwy gracz pbfów potrafi pogodzić wszystko. - William Kraiven Obrazek
Peter King
Awatar użytkownika
Posty: 708
Rejestracja: 27 lut 2013, o 23:05
Wiek: 33
Klasa: Strażnik
Rasa: Człowiek
Zawód: Człowiek renesansu
Lokalizacja: Illium
Status: Freelancer, ex-sierżant Przymierza. Cerberus go nie lubi, bo ukradł im statek. Uważany za zmarłego.
Kredyty: 35.877
Medals:

Re: Mechanika 2.0

16 paź 2015, o 06:34

Co do tych serii, to lol, już sam się pogubiłem.
Oczywiście, że miało zostać bez zmian, czyli 4 rzuty na trafienie, nie wiem czemu to tak opisałem, dzięki za zwrócenie uwagi, dzisiaj to poprawie. :P

Odnośnie tych pudeł przy rzucie na równi z progiem. Prawdę powiedziawszy to wprowadziłem to jako uproszczenie. Teraz sukces to tylko to co znajduje się poniżej progu. Oczywiście jeśli Waszym zdaniem lepiej to zmienić nie widzę problemu. To naprawdę pierdoła.
You called down the thunder, now reap the whirlwind.ObrazekObrazek[center]Theme Obrazek Voice Obrazek Outfit Obrazek Armor Obrazek NPC Obrazek GG: 7393255[/center][/size] Wyświetl wiadomość pozafabularną
Vex
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1952
Rejestracja: 18 cze 2014, o 15:17
Miano: Vexarius "Vex" Viyo
Wiek: 32
Klasa: Dewastator
Rasa: Turianin
Zawód: Widmo
Lokalizacja: Arae / Cytadela
Status: It's complicated.
Kredyty: 34.710
Medals:

Re: Mechanika 2.0

16 paź 2015, o 19:27

Obecnie było właśnie tak, że tylko poniżej wyniku jest sukces (a przynajmniej wszyscy MG piszą przy rzutach kością "< 75" , a nie "<= 75" :P). Ale generalnie sukces powinien być także na równi, bo rzut kością działa w zakresie 1-100, a nie 0-99. Jeżeli w obecnym zakresie przy 50% szansie na sukces da się warunek <50, to tak naprawdę robi się szansę 49% na sukces i 51% na porażkę.
Koszmar powergamerów.
To na pewno kolejny zabieg administracji, żeby uniemożliwić zdobycie prestiżówek.

Dodatkowe uwagi/pytania:

@Akcje AM/AD
Rzut granatem?

@Strzelby
Wspomniałeś, że ich nowa mechanika nie będzie się różniła od tych opisanych wyżej. Rozumiem, że zyska mechanikę karabinów szturmowych? Miałoby to sens (też można dostać "częścią" śrutu, czyt. tymi 25/50/75/100%).

@Karabiny szturmowe
Tak się zastanawiam czy przy okazji tych gruntownych zmian nie uprościć tego wzorku na obrażenia odrobinę. Obecnie mamy:

Obrażenia * szybkostrzelność * liczba sukcesów * 0.25

Jeżeliby pozamieniać obrażenia wszystkich karabinów z cząstkowych na pełne, odpadałoby wykonywanie ciągle tego samego mnożenia na początku, które trzeba powtarzać przy każdej sytuacji. Szybkostrzelność nadal by została, ale pełniła już raczej tylko funkcję klimatyczną i wyznacznika na ile wystrzałów starcza magazynek.

Przykład:
Zamiast obecnych statystyk Mściciela:

M-8 Mściciel
Typ: samoczynna
Obrażenia: 39
Celność: 10
Odrzut: 10
Szybkostrzelność: seria 10 strzałów
Pojemność: 30 / 210

zrobić

M-8 Mściciel
Typ: samoczynna
Obrażenia: 390
Celność: 10
Odrzut: 10
Szybkostrzelność: seria 10 strzałów
Pojemność: 30 / 210

i wzorek zamienić na obrażenia * liczba sukcesów * 0.25.
THEME                    VOICE                    ARMOR                    CASUAL
ObrazekObrazek
+5% do obrażeń w walce wręcz   
-1PA koszt przeładowania    -1.5PA do kosztu zdolności technologicznych
Dla MG:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Peter King
Awatar użytkownika
Posty: 708
Rejestracja: 27 lut 2013, o 23:05
Wiek: 33
Klasa: Strażnik
Rasa: Człowiek
Zawód: Człowiek renesansu
Lokalizacja: Illium
Status: Freelancer, ex-sierżant Przymierza. Cerberus go nie lubi, bo ukradł im statek. Uważany za zmarłego.
Kredyty: 35.877
Medals:

Re: Mechanika 2.0

16 paź 2015, o 19:51

To na pewno kolejny zabieg administracji, żeby uniemożliwić zdobycie prestiżówek.
No ba 8)

Teraz do tematu:

Granaty:
To nie moje niedopatrzenie, po prostu w tej wersji mechaniki granatów nie będzie. Pisałem już zresztą o tym. To zbyt poważny temat i nie chcę upychać tego nie mając całkowitej pewności, że to działa. Teraz nie działa i jest dziwne. Może kiedy już skończę pracować i będę mógł powoli dorabiać sobie bardziej kłopotliwe rzeczy. Kto wie może nawet kombinacje da się wtedy ogarnąć. Teraz materiału jest za dużo. Niemniej jednak jak ktoś ma jakiś pomysł to spokojnie może się nim podzielić i zobaczymy.

Sukces:
No to pasi. Abra kadabra, czary mary jak wynik jest równy to test też jest zdany. Takie czary.

Strzelby:
Nah, strzelby nie strzelają seriami, dlatego nie będę tego rozbijał. Jeszcze dojdzie do absurdu w stylu ładujesz ze strzelby z odległości metra i masz 25% obrażeń, a z 50 jakimś cudem zaliczasz 100%. Z karabinami to ma sens, bo pocisków jest wiele, a broń ma rozrzut. Tutaj jest w gruncie rzeczy jeden pocisk i strzelba to wcale nie jest broń obszarowa, to jest broń krótkodystansowa (stąd mała celność w większości modeli).
Naprawdę ta cała sprawa z "rozpryskiem" (deeeerp) jest bardziej kłopotliwa i trochę doprowadzona do absurdu. W sensie jest powód dla którego na kaczki chodzi się ze strzelbą i jakoś można bez problemu precyzyjnie trafić w lecącego ptaka nie martwiąc się o to, że przy okazji szarpniemy biegnącego po łące łosia.
No i dodatkowo ułatwi to korzystanie z tych mniej konwencjonalnych egzemplarzy jak np. Jad.

Karabiny szturmowe:
Też już kiedyś o tym myślałem, w sumie jak dla mnie gra i huczy, więc spokojnie możemy zrobić takie zmiany. Poprawię pierwszego posta, a potem uwzględnię to jeszcze opisując poszczególne gnaty. ;)

Dzięki za uwagi.
You called down the thunder, now reap the whirlwind.ObrazekObrazek[center]Theme Obrazek Voice Obrazek Outfit Obrazek Armor Obrazek NPC Obrazek GG: 7393255[/center][/size] Wyświetl wiadomość pozafabularną
Peter King
Awatar użytkownika
Posty: 708
Rejestracja: 27 lut 2013, o 23:05
Wiek: 33
Klasa: Strażnik
Rasa: Człowiek
Zawód: Człowiek renesansu
Lokalizacja: Illium
Status: Freelancer, ex-sierżant Przymierza. Cerberus go nie lubi, bo ukradł im statek. Uważany za zmarłego.
Kredyty: 35.877
Medals:

Re: Mechanika 2.0

18 paź 2015, o 11:07

Update
Trzymając się ustalonego planu:
- Dodanie rozdziału o Obronie wraz z rozpiską pancerzy i generatorów, zasadami działania żeli i kilkoma innymi bajerami.
- Zmiany na liście AM: dodanie opcji pod walkę wręcz i zmiana wartości przy teście mocy.
- Zmiana w broniach samoczynnych zgodnie z sugestią Vexa.
- Zmiana w testach - od teraz wartości równe z progiem to również sukces.
You called down the thunder, now reap the whirlwind.ObrazekObrazek[center]Theme Obrazek Voice Obrazek Outfit Obrazek Armor Obrazek NPC Obrazek GG: 7393255[/center][/size] Wyświetl wiadomość pozafabularną
Vex
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1952
Rejestracja: 18 cze 2014, o 15:17
Miano: Vexarius "Vex" Viyo
Wiek: 32
Klasa: Dewastator
Rasa: Turianin
Zawód: Widmo
Lokalizacja: Arae / Cytadela
Status: It's complicated.
Kredyty: 34.710
Medals:

Re: Mechanika 2.0

18 paź 2015, o 13:20

@Strzelby
No może i tak. Trochę to przemyślałem i faktycznie ma to jakiś sens. Strzelby będą miały teraz swoje "umf" gdy się nimi trafi, którego wcześniej im brakowało.

@Tarcze
Wcześniej byłem trochę meh za konceptem wykorzystywania ładunków, ale widzę, że dobrze zrobiłem wstrzymując się od dyskusji aż je opiszesz :P Obawiałem się, że nowy mechanizm będzie wymagał zakupu nowych "magazynków" do generatora, co miało same wady (i logistyczne, i praktyczne). Wykorzystanie omni-żelu jest eleganckie.

@Medi-żel
Trochę zmieniłbym próg albo raczej semantykę opisu (bo podejrzewam, że problem może leżeć po prostu w doborze słów). Otrzymanie rany w momencie, gdy osoba otrzyma obrażenia kiedy ma mniej niż 50% pancerza może doprowadzić do dziwnych sytuacji. Przykład: gracz ma pełny pancerz (500) i dostał z odległości metra ze strzelby w klatkę piersiową, otrzymując 490 obrażeń. Zostało mu 10 punktów pancerza, napierśnik ma tak dziurawy, że przypomina żeńską zbroję w MMO, ale w momencie otrzymania rany miał więcej niż 50%, więc żadnego "postrzału nie dostał", a co za tym idzie nie ma modyfikatorów i jest rześki jak skowronek. Tylko trochę mu wieje.

Zamieniłbym na: "Za każdym razem kiedy gracz otrzymuje obrażenia, które sprawią, że jego pancerz będzie poniżej połowy bazowej wytrzymałości – zostaje trafiony."

(Wiem, że rozsądny MG bez namysłu dałby ujemne modyfikatory temu, który znajdował się po niewłaściwej stronie strzelby, ale to robi potencjalny argument do dyskusji dla niezadowolonego gracza :P Chyba, że własnie chodziło o to, żeby gracz miał jeden (lub więcej) darmowy postrzał bez konsekwencji.)

@Cechy pancerza / broni / etc.
"Obniża modyfikator w teście walki wręcz / trafienia / etc"

Chodzi o zmianę progu w dół, right? Np. z trudnego na normalny lub z normalnego na łatwy?

@Trafienie krytyczne 1
"Na potrzeby naszego systemu, taka wartość to 10%. Innymi słowy jeśli rzucam na trafienie i moja całkowita celność wynosi 60, to jeśli zmieszczę się w przedziale od 1 do 60, ale dodatkowo w tym od 1 do 10, to nie tylko trafiam, ale robię to krytycznie."

10% bezwzględne (1-10) czy 10% względne (w stosunku do całkowitej celności, błąd powyżej i powinno być 1-6)? Jeżeli bezwzględnie, to co z sytuacjami, gdy ktoś będzie miał szansę na trafienie mniejszą niż szansę na krytyka? :P

@Trafienie krytyczne 2
A jak sprawa się ma z bronią samoczynną? Przypuśćmy, że ktoś ma to 10% na trafienie krytyczne i 30% do krytycznych obrażeń. Strzela z karabinu szturmowego i trafił trzema sukcesami, wyrzucając na kości:

2, 25, 45, 99

Pierwszy wynik to krytyk, ale jak się liczy teraz te +30% do obrażeń? Do całości, czy tylko dla tego jednego sukcesu? W myśl "bez skalowania, kombinowania i główkowania" najlepiej byłoby dać wtedy +30% do całości zadanych obrażeń i tyle.
THEME                    VOICE                    ARMOR                    CASUAL
ObrazekObrazek
+5% do obrażeń w walce wręcz   
-1PA koszt przeładowania    -1.5PA do kosztu zdolności technologicznych
Dla MG:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Peter King
Awatar użytkownika
Posty: 708
Rejestracja: 27 lut 2013, o 23:05
Wiek: 33
Klasa: Strażnik
Rasa: Człowiek
Zawód: Człowiek renesansu
Lokalizacja: Illium
Status: Freelancer, ex-sierżant Przymierza. Cerberus go nie lubi, bo ukradł im statek. Uważany za zmarłego.
Kredyty: 35.877
Medals:

Re: Mechanika 2.0

18 paź 2015, o 15:53

Vex pisze: @Medi-żel
Trochę zmieniłbym próg albo raczej semantykę opisu (bo podejrzewam, że problem może leżeć po prostu w doborze słów). Otrzymanie rany w momencie, gdy osoba otrzyma obrażenia kiedy ma mniej niż 50% pancerza może doprowadzić do dziwnych sytuacji. Przykład: gracz ma pełny pancerz (500) i dostał z odległości metra ze strzelby w klatkę piersiową, otrzymując 490 obrażeń. Zostało mu 10 punktów pancerza, napierśnik ma tak dziurawy, że przypomina żeńską zbroję w MMO, ale w momencie otrzymania rany miał więcej niż 50%, więc żadnego "postrzału nie dostał", a co za tym idzie nie ma modyfikatorów i jest rześki jak skowronek. Tylko trochę mu wieje.

Zamieniłbym na: "Za każdym razem kiedy gracz otrzymuje obrażenia, które sprawią, że jego pancerz będzie poniżej połowy bazowej wytrzymałości – zostaje trafiony."

(Wiem, że rozsądny MG bez namysłu dałby ujemne modyfikatory temu, który znajdował się po niewłaściwej stronie strzelby, ale to robi potencjalny argument do dyskusji dla niezadowolonego gracza :P Chyba, że własnie chodziło o to, żeby gracz miał jeden (lub więcej) darmowy postrzał bez konsekwencji.)
Najprościej ujmując chodzi o to, że pancerz jest od tego żeby brać rany na siebie. Dlatego jeśli ten jest sprawy i dostajesz tak jak mówiłeś 490, to bierzesz to na sprawną skorupę. To że w wyniku ataku ta zaczyna wyglądać jak ser szwajcarski nie zmienia faktu, że wykonała swoja robotę, czyli Ty wyszedłeś z tego bez szwanku.
Jeśli jednak ta została już zniszczona wcześniej i w momencie kiedy łapiesz śrut na klatę już sporo przeszła, to wtedy pojawiają się rany. Dlatego tak, można powiedzieć, że to takie darmowe odpuszczenie rany, ale też nie wyciągnięta znikąd, tylko logicznie uzasadniona, a przynajmniej taką mam nadzieję. ;)
Vex pisze:@Cechy pancerza / broni / etc.
"Obniża modyfikator w teście walki wręcz / trafienia / etc"

Chodzi o zmianę progu w dół, right? Np. z trudnego na normalny lub z normalnego na łatwy?
Tak, to jeszcze będzie trzeba dobrze ująć jak się te wszystkie zasady spisze w jakimś PDFie, bo na razie przedstawiłem modyfikatory w odwrotnej kolejności. To znaczy na samej górze powinny być te najbardziej negatywne. Dlatego przesunięcie modyfikatora w dół jest korzystne. Tutaj też bardzo ważna informacja. Ponieważ modyfikatory są również dodatnie, to stosując tą właściwość przy teście normalnym faktycznie zyskujemy modyfikator działający na naszą korzyść.
Vex pisze:@Trafienie krytyczne 1
"Na potrzeby naszego systemu, taka wartość to 10%. Innymi słowy jeśli rzucam na trafienie i moja całkowita celność wynosi 60, to jeśli zmieszczę się w przedziale od 1 do 60, ale dodatkowo w tym od 1 do 10, to nie tylko trafiam, ale robię to krytycznie."

10% bezwzględne (1-10) czy 10% względne (w stosunku do całkowitej celności, błąd powyżej i powinno być 1-6)? Jeżeli bezwzględnie, to co z sytuacjami, gdy ktoś będzie miał szansę na trafienie mniejszą niż szansę na krytyka? :P
Bezwzględne, bo tak jest prościej, ot ze sprzętu wiesz, że krytyk występuje u danej postaci jak przy trafieniu masz np. 1-20 i tyle. Nie musisz przy każdym teście na trafienie obliczać jaka jest szansa.
Co do opisanej przez Ciebie sytuacji to trochę wątpię, bo wszystko jest tak poukładane, żebyś maksymalnie mógł wykręcić 30% szans na krytyka (wliczając bazową wartość). No a jak ktoś ma faktycznie +30% szans na krytyka i wali ze strzelby mając przy modyfikatorach szansę na trafienie 25 to wciąż o trafieniu decyduje to 25, a że każde trafienie skutkuje krytykiem to już dla mnie nie problem, bo to po prostu mega marginalne przypadki.
Vex pisze:@Trafienie krytyczne 2
A jak sprawa się ma z bronią samoczynną? Przypuśćmy, że ktoś ma to 10% na trafienie krytyczne i 30% do krytycznych obrażeń. Strzela z karabinu szturmowego i trafił trzema sukcesami, wyrzucając na kości:

2, 25, 45, 99

Pierwszy wynik to krytyk, ale jak się liczy teraz te +30% do obrażeń? Do całości, czy tylko dla tego jednego sukcesu? W myśl "bez skalowania, kombinowania i główkowania" najlepiej byłoby dać wtedy +30% do całości zadanych obrażeń i tyle.
W sumie przeczytałem ten fragment i faktycznie trzeba go zredagować. Ogólnie już to napisałem w swoim szkicu, ale zdanie mi wyszło bez sensu i skasowałem i wreszcie zapomniałem to wrzucić ponownie bo poszedłem dalej. :P
No ale w czym rzecz - krytyka dolicza się dopiero po obliczeniu wszystkich obrażeń.

Czyli jeśli strzelam z pistoletu i mam 10% obrażeń od broni to najpierw mam obrażenia * 1,1, a dopiero na końcu * 1,3.
Po pierwsze dlatego, że to zawsze daje kilka dodatkowych punktów obrażeń (choć nie jakoś oszałamiająco wiele), a po drugie mimo wszystko upraszcza system, bo jest tak jak mówisz. Dodatkowo bronie samoczynne nie stają się mega przekoksane w stosunku do samopowtarzalnej. Konkretnie mają większe szanse na krytyka, bo masz 4 rzuty, ale jednocześnie istnieje ryzyko tego, że przy strzale zadadzą tylko 1/4 obrażeń, więc krytyk nie będzie "taki fajny".

Ogólnie sprawa ma się tak, że jeśli strzelam z mściciela i mam 3 sukcesy z czego 2 krytyki to obliczam obrażenia z tych trzech sukcesów, a dopiero potem aplikuje 30%, a drugi krytyk jest ignorowany.
W sumie zastanawiałem się też czy tego trochę nie zbalansować i z uwagi na większą szansę nie dać bonusu do obrażeń przy karabinach do +20%, ale jakoś nie jestem przekonany. Niemniej jednak fajnie będzie usłyszeć opinię kogoś z zewnątrz. ;)
You called down the thunder, now reap the whirlwind.ObrazekObrazek[center]Theme Obrazek Voice Obrazek Outfit Obrazek Armor Obrazek NPC Obrazek GG: 7393255[/center][/size] Wyświetl wiadomość pozafabularną
Vex
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1952
Rejestracja: 18 cze 2014, o 15:17
Miano: Vexarius "Vex" Viyo
Wiek: 32
Klasa: Dewastator
Rasa: Turianin
Zawód: Widmo
Lokalizacja: Arae / Cytadela
Status: It's complicated.
Kredyty: 34.710
Medals:

Re: Mechanika 2.0

19 paź 2015, o 19:44

@Medi-żel
Uzasadnienie jak najbardziej rozumiem, tylko zastanawiają mnie dwie rzeczy. Sporo zależy od tego jak przeskalujesz (i czy w ogóle) bronie w przyszłych punktach, bo może zdarzyć się tak, że taki gracz/postać nie zdąży być drugi raz trafiony po tym, gdy mu pancerz spadnie o 50%. Jeżeli obrażenia będą za duże, to się okaże, że idea "postrzałów" jest nieużywana, bo postać jest na dwa hity: pierwsze, które zabiera jej pancerz poniżej 50% i drugie, które ją dobija do 0 pkt. W takim wypadku medi-żele staną się bezużyteczne.
A druga: tak jak powiedziałem, rozumiem zamysł i ideę. Ale nie wiem czy to się sprawdzi. Może pojawić się sporo głosów z gatunku "Ale jak to, jemu zostało 10 punktów pancerza i nic mu nie jest, a ja mam 150 i mam ujemne modyfikatory!".

@Modyfikatory, bezwzględne krytyki
Jak dla mnie spoczko.

@Trafienie krytyczne, a broń samoczynna
Zakładając, że wystarczy jeden krytyczny sukces z czterech rzutów, to przy bazowej szansie na krytyka (10%), rzeczywista szansa na krytyka przy strzale z karabinu wynosi 34.39%. Przy maksymalnej, wyżyłowanej itemami szansie (30%) wynosi 75.99%, czyli praktycznie napieprza się krytykami :P Osobiście zmniejszyłbym obrażenia do +20%.
THEME                    VOICE                    ARMOR                    CASUAL
ObrazekObrazek
+5% do obrażeń w walce wręcz   
-1PA koszt przeładowania    -1.5PA do kosztu zdolności technologicznych
Dla MG:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Bleys Belford
Awatar użytkownika
Posty: 275
Rejestracja: 13 cze 2014, o 19:59
Miano: Bleys Belford
Wiek: 40
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan Hekate
Lokalizacja: Omega/Hekate
Status: Oficer Cerberusa, oficjalnie kapitan prywatnego statku kurierskiego, ex Przymierze
Kredyty: 9.940
Medals:

Re: Mechanika 2.0

21 paź 2015, o 16:06

@Medi-żel/pancerz

Ja się raczej zastanawiam co w przypadku, jeśli bohater dostaje np. pchnięcie onmi-ostrzem za 490, pancerz za bardzo pocięty nie jest, a tu nadlatuje sonda obronna i jednym hitem za 32 obrażenia postać nam masakruje, bo bohaterowi (chociaż zdrów jak ryba) zostało tylko 10 pancerza. :P
W sensie, trochę trudno to fabularnie wyjaśnić.

@Trafienie krytyczne, a broń samoczynna

Wyliczenia Vexowe są przekonujące. Ja bym się nawet zastanawiał czy nie dać broni strzelającej serią jeszcze jakiegoś małego znerfienia, np: Jeśli nie przymierzasz, to masz automatycznie modyfikator -5 do celności (wiadomo, strzał serią wymaga więcej uwagi do precyzyjnego prowadzenia ognia).

Ew. druga opcja, wszystko upraszczająca - jeśli w pierwszym pocisku wypada krytyk to obrażenia z całej serii są liczone jako krytyczne. Jeśli w pierwszym pocisku kryta nie ma, to nie ma w ogóle; kolejnych pocisków już nie sprawdzamy. Wtedy szansa na krytyka będzie taka sama dla każdego rodzaju broni.
NPC | Voice | Theme | Formal | CasualObrazekObrazek -30% do kosztu regeneracji tarcz ✔ - 1 PA / strzał Motyką ✔ +15% do celności broni ✔
+5% do obrażeń broni i mocy ✔ +20% do obrażeń wręcz ✔ 20% szans na podpalenie omni-ostrzem ✔
+20% do pancerza ✔
Prawdziwy gracz pbfów potrafi pogodzić wszystko. - William Kraiven Obrazek
Vex
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1952
Rejestracja: 18 cze 2014, o 15:17
Miano: Vexarius "Vex" Viyo
Wiek: 32
Klasa: Dewastator
Rasa: Turianin
Zawód: Widmo
Lokalizacja: Arae / Cytadela
Status: It's complicated.
Kredyty: 34.710
Medals:

Re: Mechanika 2.0

22 paź 2015, o 19:54

@Bleysowe karabyny
Za niecelność strzału serią odpowiada właśnie to rzucanie na ilość trafień (25/50/75/100%), więc tu bym olał dawanie dodatkowego, ujemnego modyfikatora. A jeżeli ostrzał będzie prowadzony na dużo odległość, to już uwzględnienie tego leży w gestii MG moim zdaniem - zrobi wtedy poziom rzutu Trudy i tyle. Czy coś.

@Bleysowe krytyky
Tru, krytyk tylko na pierwszej kości by wyrównał szanse i zrobił je takie same jak w innych pukawkach. Ładne rozwiązanie. I można by zostawić wtedy to 30% do obrażeń.

@Medy-żele / pancerze
"Ja się raczej zastanawiam co w przypadku, jeśli bohater dostaje np. pchnięcie omni-ostrzem"

^ that. Ta sama sytuacja przy karabinach snajperskich.

Potencjalne rozwiązania:
  • 1) Porzucić ideę i dać to co pisałem wcześniej - wszystko co zejdzie poniżej 50% pancerza powoduje Rany.
    2) Dać Peterowy warunek + zasadę, że jeżeli obrażenia zadane przez broń w jednym wystrzale/ciosie przekroczą jakiś pułap (np. 300), to automatycznie powodują Ranę bez względu na ilość posiadanego pancerza.
    3)Dać Peterowy warunek + zasadę, że niektóre bronie mają cechę Penetrator (:x), co oznacza, że ich obrażenia od razu powodują Ranę. I wrzucić tę cechę do snajperek wysokiego kalibru, przepałerzonych strzelb, omni-ostrzy itd.
Albo stworzyć nową statystykę: Życie. Mielibyśmy Tarcze, Pancerz i Życie. I przed każdym otrzymaniem obrażeń rzucałoby się na to czy trafią w pancerz czy w Życie, w zależności od tego jak bardzo uszkodzony byłby ten pierwszy. 500 pancerza = 100%, że pójdą w pancerz. 450 pancerza = 90%, że pójdą w pancerz (bo 450/500 to 90%). Itd, itp.
Więcej liczenia, więcej rzutów, niech żyje skomplikowana mechanika <3
THEME                    VOICE                    ARMOR                    CASUAL
ObrazekObrazek
+5% do obrażeń w walce wręcz   
-1PA koszt przeładowania    -1.5PA do kosztu zdolności technologicznych
Dla MG:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Peter King
Awatar użytkownika
Posty: 708
Rejestracja: 27 lut 2013, o 23:05
Wiek: 33
Klasa: Strażnik
Rasa: Człowiek
Zawód: Człowiek renesansu
Lokalizacja: Illium
Status: Freelancer, ex-sierżant Przymierza. Cerberus go nie lubi, bo ukradł im statek. Uważany za zmarłego.
Kredyty: 35.877
Medals:

Re: Mechanika 2.0

23 paź 2015, o 10:13

W sumie mam chwilę wolności to odpisze.

1) Pancerze.
To jest już kwestia fabularna. Warunek "śmierci" postaci został ustawiony sztywno, żeby ułatwić sprawę i nie wprowadzać rozbudowanego systemu ran. Reszta zostaje w rękach MG. Podobnie jak to czy postać umiera / jest mocno poszkodowana przez resztę starcia / czy jeśli sytuacja na to pozwala po prostu zostaje wyłączona z walki np. tracąc przytomność.
Naprawdę dużo łatwiej opisać, że w wyniku ataku omni-ostrzem doszło do rozerwania powłoki pancerza i odkrycia sensorów umieszczonych pod płytą ceramiczną, a impuls wywołany przez sondę doprowadził do zwarcia i porażenia prądem właściciela. Trochę wyobraźni. ;) Alternatywą jest wprowadzenie punktów pancerza z podziałem na konkretne sekcje, rzuty na trafienie w konkretne sekcje, a potem jeszcze całą serię rzutów na rany oraz modyfikatorów dedykowanych do konkretnych akcji.
W sensie to co opisujecie to sytuacje graniczne, system z założenia miał stanowić szkielet, więc zamiast wyjaśniać każdą możliwą ewentualność, dzięki elastyczności pozwalać Mistrzowi Gry decydować. Niemniej jednak ...
2) Dać Peterowy warunek + zasadę, że jeżeli obrażenia zadane przez broń w jednym wystrzale/ciosie przekroczą jakiś pułap (np. 300), to automatycznie powodują Ranę bez względu na ilość posiadanego pancerza.
3)Dać Peterowy warunek + zasadę, że niektóre bronie mają cechę Penetrator (:x), co oznacza, że ich obrażenia od razu powodują Ranę. I wrzucić tę cechę do snajperek wysokiego kalibru, przepałerzonych strzelb, omni-ostrzy itd.
Zasadniczo te dwie opcje mi się podobają, no i prawda jest taka, że nie widzę większego problemu z wykorzystaniem jednej i drugiej. W sensie będzie to co ja napisałem + strzały zadające obrażenia np. powyżej połowy pancerza automatycznie go przebijają, a do tego konkretne bronie będą robiły to automatycznie, bo też fabularnie będzie miało to sens biorąc pod uwagę, że niektóre strzelają gigantycznymi kolcami. Oczywiście te właściwości nie będą się nakładały, bo to byłoby fabularnie bez sensu, więc jeśli spełniamy jednocześnie dwa warunki wystąpienia ran to postrzelony i tak otrzymuje tylko jedną.

Czyli np. strzelając z Oprawcy (bo ta broń spokojnie dostanie taką cechę) i zadając 300 obrażeń (powyżej połowy bazowego pancerza) to i tak zadajemy jedną ranę, bo osobiście nie widzę za bardzo wytłumaczenia jak jeden pocisk mógłby zadać dwie rany / dwukrotnie przebić pancerz.

2) Krytyki
O, pomysł z krytykiem tylko na pierwszej kości bardzo fajny, zdecydowanie najprostsze rozwiązanie. Biere. ;)
You called down the thunder, now reap the whirlwind.ObrazekObrazek[center]Theme Obrazek Voice Obrazek Outfit Obrazek Armor Obrazek NPC Obrazek GG: 7393255[/center][/size] Wyświetl wiadomość pozafabularną
Peter King
Awatar użytkownika
Posty: 708
Rejestracja: 27 lut 2013, o 23:05
Wiek: 33
Klasa: Strażnik
Rasa: Człowiek
Zawód: Człowiek renesansu
Lokalizacja: Illium
Status: Freelancer, ex-sierżant Przymierza. Cerberus go nie lubi, bo ukradł im statek. Uważany za zmarłego.
Kredyty: 35.877
Medals:

Re: Mechanika 2.0

26 paź 2015, o 10:52

Update
- Zmiana działania krytyków dla broni samoczynnej (teraz liczy się tylko wynik na pierwszej kości przy rzucie na trafienie).
- Dodanie nowej możliwości otrzymania rany (jeeej) - teraz kiedy nie mamy tarcz i dostajemy trafienie za ponad połowę pancerza (lub dokładnie tyle), również otrzymujemy ranę.
Tu może słowem wyjaśnienia - zrezygnowałem z dodawania cechy broni związanej z penetracją z jednego prostego powodu - to przeważnie są jakieś armaty Q3, które i tak w wielu przypadkach będą zadawały tyle obrażeń dlatego nie widzę sensu w dodawaniu kolejnej rzeczy skoro i tak jest w gruncie rzeczy niepotrzebna.
- Kosmetyczne zmiany w pancerzach specjalnych. Niektóre z nich były trochę zbyt mocne, ewentualnie zbyt słabe. Sam koncept takich zestawów w ME opiera się na tym, że dodają trochę większe bonusy, ale kosztem braku elastyczności (ot np. pancerz inferno, daje łącznie +30%/+30%, kiedy "luźnymi elementami pancerza maksymalnie możemy osiągnąć +25%/+25%). Kiedy próbowałem sobie porozkładać na części wszystkie pancerze, okazało się, że jest mała dysproporcja tak w jedną, jak i w drugą stronę stąd pewne zmiany.
You called down the thunder, now reap the whirlwind.ObrazekObrazek[center]Theme Obrazek Voice Obrazek Outfit Obrazek Armor Obrazek NPC Obrazek GG: 7393255[/center][/size] Wyświetl wiadomość pozafabularną
Peter King
Awatar użytkownika
Posty: 708
Rejestracja: 27 lut 2013, o 23:05
Wiek: 33
Klasa: Strażnik
Rasa: Człowiek
Zawód: Człowiek renesansu
Lokalizacja: Illium
Status: Freelancer, ex-sierżant Przymierza. Cerberus go nie lubi, bo ukradł im statek. Uważany za zmarłego.
Kredyty: 35.877
Medals:

Re: Mechanika 2.0

27 paź 2015, o 11:07

Mniej oficjalny update, ale jednak. Tym razem dotyczy jedynie terminów realizacji poszczególnych elementów mechaniki.

Okazało się, że przez sporą ilość pracy nie mam już tyle czasu ile bym chciał, dlatego pozwoliłem sobie dorzucić tydzień czasu do obecnie trwającego etapu, czyli zdolności oraz zaktualizować poprzednie o moją zeszłotygodniową przerwę.
Daje to większość aktualizacji dostarczanych co tydzień, plus dwie duże z dwutygodniowym terminem (moce i ekwipunek). Powód jest prosty, wartości jest tam masa, co wymaga sporej ilości liczenia, testowania i kombinowania. Z tego powodu wolałem dać sobie trochę więcej czasu na przygotowanie wszystkiego jak należy.

Teraz inna, trochę ważniejsza sprawa. Otóż jestem zawiedziony ilością osób, które udzielają się w temacie. Pewnie, że mówiłem na samym początku o chęci zrobienia tego samodzielnie i to się nie zmienia, ale co chyba najlepiej pokazuje przykład Vexa oraz Bleysa (przy okazji - dzięki Panowie) to nie tak, że całkowicie olewam Wasze opinie. Po to wrzuciłem ten temat tutaj, a nie w jakiejś "konspiratorni" i używam takiego, a nie innego sposobu aktualizowania tematu, żeby zaangażować jak najwięcej osób. Niestety nie widzę tu żadnego odzewu ze strony MG lub administracji co jest prawdę powiedziawszy mega słabe. To samo można powiedzieć o wszystkich krzykaczach, którzy normalnie mają na temat mechaniki do powiedzenia sporo (głównie w negatywnym tonie), ale teraz kiedy mogą wpłynąć na to jak będzie wyglądała, zwyczajnie olewają temat, a potem pewnie będą jojczyć.

Naprawdę macie tu szansę wpłynąć na to jak będzie (bądź nie, w zależności od zdania administracji - dlatego też ich wkład byłby mile widziany) funkcjonowała mega istotna część forum. Oczywiście wymaga to konstruktywnego podejścia do tematu i choćby luźnego rzucania pomysłami, ale biorąc pod uwagę ile wysiłku wkłada choć część ludzi w to, żeby wszystkim grało się tu lepiej, możecie chyba ruszyć swoje tyłki i dorzucić kilka groszy? ;)
You called down the thunder, now reap the whirlwind.ObrazekObrazek[center]Theme Obrazek Voice Obrazek Outfit Obrazek Armor Obrazek NPC Obrazek GG: 7393255[/center][/size] Wyświetl wiadomość pozafabularną
Marshall Hearrow
Awatar użytkownika
Posty: 630
Rejestracja: 4 mar 2014, o 19:41
Miano: Marshall "Arrow" Hearrow
Wiek: 29
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Podporucznik Przymierza
Lokalizacja: Cytadela
Kredyty: 56.600
Medals:

Re: Mechanika 2.0

27 paź 2015, o 11:28

Cóż, chętnie bym się wypowiedział, żeby nie być olewającym wszystko MG, ale ze mną to jest raczej tak, że się dostosuję. Sądzę, że część, która się tu nie wypowiada po prostu przyjmuje to na klatę a nie to, że ma wyjebane.

Wyświetl wiadomość pozafabularną

Wyświetl uwagę administratora
OUTFIT -- UNIFORM -- ARMOR -- VOICE -- MAIN THEMEObrazekObrazekObrazek-Problem nie jest problemem. Problemem jest twoje podejście do problemu-Bonusy:
+20% do obrażeń od broni
+30% do obrażeń w walce wręcz
+1PA do ataku wręcz
20% szans na podpalenie przeciwnika przy ataku omni-ostrzem
+5% szansa na strzał krytyczny
+20% do pancerza
+1 pochłaniacz do każdej przenoszonej broni
Obrazek

Wróć do „Stare ogłoszenia”