Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2743
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

[MECHANIKA 2.0] Zdolności bojowe

29 gru 2015, o 12:10

wszystko sama napisałam, słowo daję

Skok adrenaliny wyzwala u żołnierza większą ilość tego hormonu w organizmie, dzięki czemu reaguje on błyskawicznie, samemu widząc świat wręcz w lekkim spowolnieniu. Dzięki temu może dokładniej wycelować z broni, jak i uchronić się przed nadciągającym atakiem. Adrenalina może pomóc zignorować ból wywołany ranami, lub zmusić organizm do niezwykłego wysiłku fizycznego, a także przyspieszyć działania w czasie walki.
Działa do początku następnej tury. Można użyć raz na dwie tury.

Wyświetl wiadomość pozafabularną

Pakiet stymulantów
Pakiet będący na wyposażeniu wysoko wyszkolonych żołnierzy - zawiera specjalnie zaprojektowaną mieszankę substancji stymulacyjnych, których działanie polega na natychmiastowym zwiększeniu efektywności w obecnie prowadzonej walce.

Wyświetl wiadomość pozafabularną

Szkolenie bojowe Zdolność pasywna, skupiona na różnych, potencjalnych ścieżkach rozwoju postaci bojowych. Wpływa na wiele aspektów walki, głównie skupionej na korzystaniu z broni, daje też możliwości obrania bardziej defensywnych strategii.

Wyświetl wiadomość pozafabularną

Strzał wstrząsowy Zdolność pozwala na wystrzelenie z broni pojedynczego, wzmocnionego pocisku, który może powalić wrogów. Porusza się w linii prostej, mimo niewielkiej siły jego atutem jest szybkostrzelność i wywoływanie eksplozji, jeśli cel znajduje się pod wpływem jednego z efektów specjalnych.

Wyświetl wiadomość pozafabularną

Rzeź pozwala na wystrzelenie z broni pojedynczego pocisku, który po zetknięciu się z ciałem przeciwnika wybucha, zadając obrażenia zarówno jemu, jak i wrogom w pobliżu. Jest szczególnie przydatny w walce przeciwko celom opancerzonym, jak i nadaje się do obezwładniania i powalania na ziemię przeciwników.

Wyświetl wiadomość pozafabularną

Umocnienie
Ta umiejętność pozwala wzmocnić pancerz prądami wirowymi, które później można rozładować, przekazując ich moc do rękawic w celu zwiększenia obrażeń zadawanych w walce wręcz. Zastosowana technologia ogranicza jednak w pewnym stopniu swobodę ruchu, negatywnie wpływając na celność strzału.
Umocnienie wzmacnia również tarcze, działając niczym osobna, najbardziej zewnętrzna bariera, przyjmująca na siebie pierwsze obrażenia.

Wyświetl wiadomość pozafabularną


Amunicje
Oprócz standardowych pocisków możliwe jest jeszcze zamontowanie w broni amunicji o specjalnych właściwościach. Każda z nich przydaje się do czego innego - jedne są skuteczne przeciwko nieosłoniętym celom, inne przeciw pancerzom, a jeszcze inne są zachwalane przez ich skuteczność w niszczeniu barier.

Wyświetl wiadomość pozafabularną
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Charles Striker
Awatar użytkownika
Posty: 1366
Rejestracja: 6 wrz 2015, o 15:07
Miano: Charles Striker
Wiek: 29
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kontraktor Przymierza
Lokalizacja: Cytadela
Status: Kontraktor Przymierza
Kredyty: 54.800
Medals:

Re: [MECHANIKA 2.0] Zdolności bojowe

29 gru 2015, o 18:41

Jak każdy wie, zmiany są rzeczą dobrą. Jednak nie w tym przypadku. Umiejętności zostały tak znerfione że za bardzo nawet nie wiem co powiedzieć. Umiejętności taka jak skok adrenaliny w ogóle przestała być użyteczna dla początkujących graczy. Strata dodatkowych obrażeń z tej umiejętności sprawia że staje się ona niepotrzebna. Szczególnie dla postaci z bronią szybkostrzelną, ma ona tylko sens dla postaci z karabinami snajperskimi. Dodatki do krytów, pomimo tego że system krytów prawie nie istnieje.

Pakiety stymulantów - Czyli będą one teraz dostępne dla każdego nie tylko dla wyspecjalizowanych postaci?

Szkolenie bojowe jak widzę aż tak bardzo się nie zmieniło.

Amunicja drążąca zostaje zamieniona na ammo ppanc?

Ogólnie uważam że umiejętności były dobrze skonstruowane i ich zmiana nie jest potrzebna. Jak dla mnie forum powinno się skupić na rozwoju oraz ulepszaniu mechanik które są głęboko w tyle. Jestem dość nowym graczem na forum, jednak z obserwacji można zauważyć że są problemy bardziej wymagające naprawy niż skille, przykładem problemów jest brak MG lub chociażby rozwój organizacji które świeca pustkami.
Obrazek Obrazek Obrazek ObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek GG 56291905
Vex
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1952
Rejestracja: 18 cze 2014, o 15:17
Miano: Vexarius "Vex" Viyo
Wiek: 32
Klasa: Dewastator
Rasa: Turianin
Zawód: Widmo
Lokalizacja: Arae / Cytadela
Status: It's complicated.
Kredyty: 34.710
Medals:

Re: [MECHANIKA 2.0] Zdolności bojowe

29 gru 2015, o 19:05

Umiejętności zostały tak znerfione że za bardzo nawet nie wiem co powiedzieć.
Dodatki do krytów, pomimo tego że system krytów prawie nie istnieje.
A czytałeś pozostałe zasady z nowej Mechaniki, dostępne w innym temacie? Z tego co zauważyłem, ludzie strasznie zaczynają panikować, bo widzą, że zdolności zaczęły nagle zadawać dużo mniej obrażeń, a nie pamiętają (albo w ogóle nie czytali), że życie i tarcze też ulegną przeskalowaniu w dół. Nie mówiąc już o samym systemie walki, który stanie się bardziej dynamiczny. Też bym podniósł płacz jakby nowe skille szły w akompaniamencie ze starą mechaniką, ale tak nie jest :P
przykładem problemów jest brak MG lub chociażby rozwój organizacji które świeca pustkami.
SSDD, cytując klasyków... Jednym z powodów utworzenia nowej mechaniki było to, że w starej było pierdyliard rzeczy do liczenia, co odstraszało - uwaga - MG. Gracze są tego nieświadomi, ale Mistrzom Gry odchodziła cała wola do pisania, gdy dla walki 4 osób musieli przez półtorej godziny wykonywać rzuty, żeby opisać 1 turę.

Nie da się "wymyślić MG". Ale można "wymyślić ułatwienie, by tych MG zachęcić do pojawiania się".

Na konkrety odnośnie Adrenaliny i reszty musisz poczekać na wypowiedź Bleysa lub Hawks. Ja się poczuwam do technologicznych i ogólnych :P
THEME                    VOICE                    ARMOR                    CASUAL
ObrazekObrazek
+5% do obrażeń w walce wręcz   
-1PA koszt przeładowania    -1.5PA do kosztu zdolności technologicznych
Dla MG:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Charles Striker
Awatar użytkownika
Posty: 1366
Rejestracja: 6 wrz 2015, o 15:07
Miano: Charles Striker
Wiek: 29
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kontraktor Przymierza
Lokalizacja: Cytadela
Status: Kontraktor Przymierza
Kredyty: 54.800
Medals:

Re: [MECHANIKA 2.0] Zdolności bojowe

29 gru 2015, o 19:13

Ja wiem że to odstrasza MG, ja to naprawdę rozumiem. Ale to temat na oddzielną dyskusję. I dzięki za odpowiedź. Teraz tylko czekam na speców od bojówek żeby się pojawili i rozwiali moje wątpliwości.
Obrazek Obrazek Obrazek ObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek GG 56291905
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2743
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [MECHANIKA 2.0] Zdolności bojowe

29 gru 2015, o 19:41

Skok adrenaliny + kryty - system krytyków jest opisany już w nowej mechanice i, cóż, logicznie i fabularnie skok adrenaliny nie podnosi obrażeń zadawanych przez broń, więc czemu miałby? Idziemy w bardziej realistyczną wersję walk, tu nie grasz Shepardem, rozwalającym miliony wrogów bo ma tak OP zdolności (które były u nas wcześniej).

Zmiana była potrzebna, czego dowiedziałbyś się bez niej po wprowadzeniu mechaniki ze starymi zdolnościami - zginąłbyś w starciu z postacią, która dopiero co na forum przyszła. W ile tur? Trzy?
Wszystko zostało "znerfione" z powodów, o których mówił Peter w temacie z mechaniką. Tam możesz o tym poczytać.

Pakiet stymulantów będzie podstawowy. Amunicje są jeszcze w najbardziej beta fazie, więc z nimi może się jeszcze coś zmienić (aczkolwiek na tę chwilę się nie zmieni).

Edit: co do krytów, może to ci tak zwizualizuje. Każdy twój krytyk to, załóżmy, +50 obrażeń, czyli 1/5 twojego generatora tarcz. Na obecną, starą mechanikę, z każdym krytykiem atakujesz z +150 do obrażeń. To chyba dużo, nie? No i taki skok adrenaliny zapewnia ci większą szansę na to i więcej obrażeń z tego. Nie strzelasz ze stałym bonusem, ale jak już walniesz to z pierdolnięciem.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Bleys Belford
Awatar użytkownika
Posty: 275
Rejestracja: 13 cze 2014, o 19:59
Miano: Bleys Belford
Wiek: 40
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan Hekate
Lokalizacja: Omega/Hekate
Status: Oficer Cerberusa, oficjalnie kapitan prywatnego statku kurierskiego, ex Przymierze
Kredyty: 9.940
Medals:

Re: [MECHANIKA 2.0] Zdolności bojowe

29 gru 2015, o 20:05

Charles Striker pisze:Umiejętności zostały tak znerfione że za bardzo nawet nie wiem co powiedzieć.
Zauważ, że wszystkie umiejętności zostały znerfione. Łącznie z obniżeniem wartości tarcz oraz pancerzy. Vex już pisał o tym w drugim temacie, Hawk tutaj.
Charles Striker pisze:Umiejętności taka jak skok adrenaliny w ogóle przestała być użyteczna dla początkujących graczy.
Początkujący żołnierz musi wybrać pistolet lub PM, żeby jej używać. Ale dlaczego nie? Żołnierz korzysta z każdego rodzaju broni. Może i na początku biegać z PM. Bonus do trafienia i dodatkowy rzut kością na trafienie (i co za tym idzie 2 x większa szansa na kryta!) to IMO dość mocny bonus.
Zastanawiam się czy nie zmniejszyć AP do 5 dla adrenaliny, żeby łatwiej można było używać jej z karabinem dla średnio zaawansowanego gracza.
Charles Striker pisze:ma ona tylko sens dla postaci z karabinami snajperskimi.Dodatki do krytów, pomimo tego że system krytów prawie nie istnieje.
To co pisał Vex i Hawk, obecnie krytyk to jedyny mnożnik całościowych obrażeń w grze. Każda klasa bojowa, kóra wyciąga duże obrażenia z broni, i która ma duże bonusy do kryta, dzięki temu mnożnikowi zyskuje tłusty bonus do damadżu gdy tylko kości trochę przyfarcą. :)
Charles Striker pisze:Amunicja drążąca zostaje zamieniona na ammo ppanc?
Nie, to mój błąd w nazewnictwie. :P
NPC | Voice | Theme | Formal | CasualObrazekObrazek -30% do kosztu regeneracji tarcz ✔ - 1 PA / strzał Motyką ✔ +15% do celności broni ✔
+5% do obrażeń broni i mocy ✔ +20% do obrażeń wręcz ✔ 20% szans na podpalenie omni-ostrzem ✔
+20% do pancerza ✔
Prawdziwy gracz pbfów potrafi pogodzić wszystko. - William Kraiven Obrazek
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2743
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [MECHANIKA 2.0] Zdolności bojowe

2 sty 2016, o 12:07

Dochodzę do wniosku, że macie rację. Skok adrenaliny ma zmniejszony koszt do 5 (teraz łatwiej go używać jako AM przy zakupie 1 przedmiotu lub ulepszenia zmniejszającego PA)
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Wilson Cole
Awatar użytkownika
Posty: 185
Rejestracja: 10 cze 2012, o 17:41
Miano: Wilson Cole
Wiek: 39
Klasa: żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Emeryt
Postać główna: Konrad Strauss
Lokalizacja: Cytadela
Status: ex-Przymierze
Kredyty: 16.905
Medals:

Re: [MECHANIKA 2.0] Zdolności bojowe

2 sty 2016, o 13:29

Czy amunicje specjalne będą teraz dostępne wyłącznie dla klas bojowych?
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2743
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [MECHANIKA 2.0] Zdolności bojowe

2 sty 2016, o 13:46

Nie, to sie nie zmieni.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Wróć do „Stary Bar”