Kiedyś był już taki temat, wiem oczywiście. Niemniej, zalęgło się tam za dużo offtopu by pisać w nim znów o ważnych rzeczach - a taki mam zamiar.
Poprzednio zaproponowana giełda nie miała według mnie racji bytu i wciąż uparcie będę to zdanie powtarzać. Mimo wszystko, planujemy wprowadzić kilka restrykcji względem otrzymywanego przez graczy wyposażenia, toteż teraz zaczyna być możliwa do wprowadzenia.
Chcemy zmienić poziom trudności, z jakim każdemu graczowi zbiera się jego własny build. Pewnie kazdy z was miał sesję, w której w nagrodę dostawał "wybrany przez siebie implant", czy inny element wyposażenia. To zniknie. Wolimy wprowadzić element losowości, by gracze otrzymywali przedmioty nie do końca dla nich użyteczne, ale które będą mogli sprzedać postaci, która akurat takich potrzebuje - czy też się z nią wymienić.
Przykład takiej losowości możecie zobaczyć na Sur'Keshu, ale to, że tak powiem, "losowość pisana na kolanie" i pewnie tylko jedna z możliwych opcji.
Na razie jednak kieruję do was pytanie - jak widzielibyście taką giełdę teraz? Jako extranetową? A może faktycznie miejsce w jednej z lokacji, gdzie każdy musi się znaleźć by dokonać transakcji? A może w jeszcze inny sposób by ją pokazać?
Na razie ankiety nie daję, gdyż są 2 opcje i czekam na propozycję. Potem pewnie się ją dorobi. I proszę o odzew, naturalnie ;)
THEME⌎◍ARMOR⌎◍VOICE⌎◍NPC⌎ +10%⌎ do bycia twoją starą◍+20%⌎ do bycia starą twojej starej◍+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej
Ja myślę, że extranetowa byłaby bardzo fajną sprawą. Plus to doliczyć koszty przesyłki i jakiś termin na jej dostarczenie. Jasne, mogą być też jakieś giełdy gdzieś tam na Omedze, ale to się raczej z czarnym rynkiem kojarzy. No i kto w tych czasach nie ma dostępu do extranetu... fakt jego powszechności na pewno byłby wykorzystany w każdy, możliwy sposób. :P
Rodriguez byłby zachwycony ^^ (editnę to jak dorwę się do kompa)
OUTFIT -- UNIFORM -- ARMOR -- VOICE -- MAIN THEME-Problem nie jest problemem. Problemem jest twoje podejście do problemu-Bonusy: +20% do obrażeń od broni +30% do obrażeń w walce wręcz +1PA do ataku wręcz 20% szans na podpalenie przeciwnika przy ataku omni-ostrzem +5% szansa na strzał krytyczny +20% do pancerza +1 pochłaniacz do każdej przenoszonej broni
Moim zdaniem, przy wprowadzeniu elementu losowości do dropa, giełda to jak najbardziej trafiony pomysł. Też głosowałbym za extranetową wersją (takie Allegro na skalę uniwersum :P). Z tym że przydałoby się parę ograniczeń - zarówno fabularnych, o których wspomniała Karmel (koszty wysyłki, termin dostarczenia, reperkusje w przypadku oszwindlowania/zwłoki, etc), jak i mechanicznych (że nie można sztucznie podbijać ceny sprzedawanego sprzętu własnymi postaciami, skończyć aukcji przedwcześnie, gdy pojawi się oferta "znajomego", etc)*.
W każdym razie prze pomysł. Szczególnie że da dodatkowe możliwości fabularne (spotkania typu "odbiór osobisty", żeby uniknąć kosztów wysyłki albo problemów z robotą papierkową/cłem). Me like!
*nie żebym podejrzewał kogoś o takie rzeczy, ale przezorny zawsze ubezpieczony, lepiej chuchać na zimne, ludzie to złamasy, etc. :c
Pancerz technologiczny: -30% otrzymanych obrażeń
PANCERZ: 735
TARCZE: 1500
Automatyczna naprawa pancerza do 75% wartości za pomocą 1 omni-żelu bez ponoszenia kosztu akcji i punktów akcji, gdy pancerz spadnie poniżej 25% wartości (184) - raz w ciągu walki. N7 Tajfun Obrażenia: 792 (Bazowe 720, rękawice 5%, przedłużona lufa 5%)
Celność: 22 (Bazowe 20, celownik termiczny 2)
Odrzut: 15
Szybkostrzelność: 5 PA
Pojemność: 100 / 4 pochłaniacze (seria 10 pocisków)
Spalenie
Obrażenia głównego celu: 300 (bazowe), 100 (od podpalenia)
Szansa na podpalenie: 100% (wszyscy w zasięgu 2m od celu)
Podpalenie uniemożliwia regenerację tarcz
Spalenie eksploduje na końcu tury, zadając 1000 obrażeń w zasięgu 3m i nakładając ponownie efekt Podpalenia na przeciwników.
Koszt: 4.5 PA
Aktywacja: 90%
Sabotaż
Efekt obejmuje wrogów w odległości 1.5m od celu.
Czas działania: 2 tury
Koszt: 4.5 PA
Aktywacja: 90%
Wyssanie Energii
Obrażenia: 225
Koszt: 4.5 PA
Regeneracja tarcz: 110
Aktywacja: 90%
Skan Taktyczny
Czas działania: 1 tura
Koszt: 4.5 PA
Osłabienie: 20%
Modyfikator do trafienia celu: +5
Granaty Łukowe
Obrażenia: 275 (na początku akcji, za każdy obszar)
Średnica obszaru: 3m
Koszt: 6.5 PA
Aktywne obszary: 2
Rozpoczęcie akcji w obszarze wyładowań łukowych nakłada efekt Spowolnienie(akcja ruchu kosztuje dodatkowe 2PA).
Skok rakietowy
Możliwość błyskawicznego dostania się do celów oddalonych do 10 metrów (darmowa akcja).
Darmowa akcja, zastępuje zwykłą akcję ruchu. Nie generuje kar do trafienia/aktywacji umiejętności.
Atak Dewastatora
Koszt: 4.5PA/darmowa akcja przy ataku wręcz.
Obrażenia: 200 obrażeń oraz powalenie przeciwnika. Szarżę można wykonać z odległości 4m. Obrażenia traktowane jak obrażenia walki wręcz.
Też myślę, że giełda extranetowa to dobry pomysł. Oczywiście można by było zrobić też stacjonarny odpowiednik na Omedze dla mniej legalnych towarów. Może można by losować dropa tak jak znajdźki losowe? Po prostu gracz w zależności od tego jak sobie poradził, dostawałby określoną liczbę rzutów na nagrody z ogólnej puli.
Tarcze; 1001, koszt odnowienia 10 PA
Omni: Bonus do tarcz 15%, premia tech 20%
Pancerz: 900
+5% od obrażeń od mocy
szansa na powalenie zmniejszona o 5%
10% do obrażeń przeciwko pancerzom
+5% do obrażeń od broni
Zgadzam się, giełda ekstranetowa jest świetnym pomysłem. Z opłatą za transport adekwatną do tego, skąd dokąd się wysyła. Podzielić na "sprzedam", "kupię" i "zamienię", żeby uniknąć chaosu i powinno być ok :) a giełdę "na miejscu" zawsze można dodać jako jedną lokację na każdej z planet.
[td=700][sekcja][boxmin][color=#008000][b]BEZ PANCERZA[/b][/color]
⁕ +20% do tarcz
⁕ +40% do obrażeń wręcz[/boxmin]
[boxmin][color=#008000][b]W PANCERZU[/b][/color]
⁕ +20% do tarcz
⁕ +40% do obrażeń wręcz
⁕ -10% do trafienia w Irene
⁕ po utracie tarcz automatyczne wejście w kamuflaż
⁕ rękawice z podsłuchem dotykowym[/boxmin]
[boxmin][color=#008000][b]DODATKOWE BONUSY
Z AKTYWNEGO KAMUFLAŻU[/b][/color]
⁕ obrażenia wręcz dodatkowe +50%
(w sumie +90%)
⁕ obrażenia z broni palnej +90%
⁕ jeśli w pancerzu, odbija również fale dźwiękowe (niewidzialna i niesłyszalna omg)[/boxmin][/sekcja][/td]
Jestem za Extranetem, bo trochę dziwna byłaby sytuacja gdzie połowa postaci graczy zna się z jakiegoś targowiska, bo dziwnym trafem wszystkie akurat tam robią zakupy i co jakiś czas na siebie trafiają :P
Czy nie obawiacie się nadużyć w takim systemie? Np. mam wypasioną postać i furę sprzętu ale rezygnuję z gry, zatem sprzedam komuś masę itemów po sztucznie niskiej cenie. Albo nawet sprzedam coś za bezcen własnemu subkowi?
Może ciekawą opcją byłoby pojawianie się co jakiś czas (i na jakiś czas) losowych przedmiotów na giełdzie "na wymianę"?
NPC | Voice | Theme | Formal | Casual -30% do kosztu regeneracji tarcz ✔ - 1 PA / strzał Motyką ✔ +15% do celności broni ✔ +5% do obrażeń broni i mocy ✔ +20% do obrażeń wręcz ✔ 20% szans na podpalenie omni-ostrzem ✔ +20% do pancerza ✔Prawdziwy gracz pbfów potrafi pogodzić wszystko. - William Kraiven
Takie rzeczy się zdarzają, Bleys. Mimo wszystko chcemy wprowadzić nieco ograniczeń, żeby nie było to możliwe - tak jak sprzedawanie swoim własnym postaciom rzeczy po niskich cenach.
Swoją drogą, możemy wykorzystać strefy, które mamy już przy opłatach za prom (czyli jeśli gracz A jest w np. układach terminusa, a gracz B w innym systemie, to patrzymy ile stref ich dzieli i na tej zasadzie oszacowujemy koszt przesyłki).
Co w ogóle powiecie na element ryzyka? Dwie postaci mogą zapłacić 2 razy więcej by wysłać na około galaktyki sprzęt, lub mogą wysłać go przez mniej stref, ale przez Układy Terminusa. Pojawia się procent szansy na przechwycenie towaru przez najemników i bum! Pechowy gracz musi wyśledzić grupę złodziei i fabularnie "odbić" swój towar, schowany raz na pokładzie statku jakichś piratów, raz głęboko w najemniczej bazie. Oczywiście jeśli chce go odzyskać, może też sobie darować. Co wy na to?
THEME⌎◍ARMOR⌎◍VOICE⌎◍NPC⌎ +10%⌎ do bycia twoją starą◍+20%⌎ do bycia starą twojej starej◍+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej
Pomysł z mini misją odbicia sprzętu - bardzo dobry.
Na marginesie - mam wrażenie, że brakuje trochę krótkich, prostych scenariuszy. Te długie jak widać ciągną się czasem w nieskończoność lub umierają w trakcie.
NPC | Voice | Theme | Formal | Casual -30% do kosztu regeneracji tarcz ✔ - 1 PA / strzał Motyką ✔ +15% do celności broni ✔ +5% do obrażeń broni i mocy ✔ +20% do obrażeń wręcz ✔ 20% szans na podpalenie omni-ostrzem ✔ +20% do pancerza ✔Prawdziwy gracz pbfów potrafi pogodzić wszystko. - William Kraiven
Fabularnie pomysł ekstra, ale z wykonaniem mógłby być problem - przy obecnym deficycie Miszczów Gry na Cytadeli, szansa na znalezienie jakiegoś który zająłby się nadzorowaniem "odbijania" skradzionego towaru pewnie byłaby niewielka :< Niemniej, też byłbym za tym, żeby przesyłki przez Układy Terminusa (lub insze, niebezpieczne strefy) wiązały się z pewnym procentowym ryzykiem utraty sprzętu. Odbiór osobisty i większe opłaty za bezpieczniejsze trasy faktycznie miałyby wtedy więcej sensu i zawsze byłoby to urozmaicenie zwykłego "zamówił, wysłał, odebrał".
Pancerz technologiczny: -30% otrzymanych obrażeń
PANCERZ: 735
TARCZE: 1500
Automatyczna naprawa pancerza do 75% wartości za pomocą 1 omni-żelu bez ponoszenia kosztu akcji i punktów akcji, gdy pancerz spadnie poniżej 25% wartości (184) - raz w ciągu walki. N7 Tajfun Obrażenia: 792 (Bazowe 720, rękawice 5%, przedłużona lufa 5%)
Celność: 22 (Bazowe 20, celownik termiczny 2)
Odrzut: 15
Szybkostrzelność: 5 PA
Pojemność: 100 / 4 pochłaniacze (seria 10 pocisków)
Spalenie
Obrażenia głównego celu: 300 (bazowe), 100 (od podpalenia)
Szansa na podpalenie: 100% (wszyscy w zasięgu 2m od celu)
Podpalenie uniemożliwia regenerację tarcz
Spalenie eksploduje na końcu tury, zadając 1000 obrażeń w zasięgu 3m i nakładając ponownie efekt Podpalenia na przeciwników.
Koszt: 4.5 PA
Aktywacja: 90%
Sabotaż
Efekt obejmuje wrogów w odległości 1.5m od celu.
Czas działania: 2 tury
Koszt: 4.5 PA
Aktywacja: 90%
Wyssanie Energii
Obrażenia: 225
Koszt: 4.5 PA
Regeneracja tarcz: 110
Aktywacja: 90%
Skan Taktyczny
Czas działania: 1 tura
Koszt: 4.5 PA
Osłabienie: 20%
Modyfikator do trafienia celu: +5
Granaty Łukowe
Obrażenia: 275 (na początku akcji, za każdy obszar)
Średnica obszaru: 3m
Koszt: 6.5 PA
Aktywne obszary: 2
Rozpoczęcie akcji w obszarze wyładowań łukowych nakłada efekt Spowolnienie(akcja ruchu kosztuje dodatkowe 2PA).
Skok rakietowy
Możliwość błyskawicznego dostania się do celów oddalonych do 10 metrów (darmowa akcja).
Darmowa akcja, zastępuje zwykłą akcję ruchu. Nie generuje kar do trafienia/aktywacji umiejętności.
Atak Dewastatora
Koszt: 4.5PA/darmowa akcja przy ataku wręcz.
Obrażenia: 200 obrażeń oraz powalenie przeciwnika. Szarżę można wykonać z odległości 4m. Obrażenia traktowane jak obrażenia walki wręcz.
To prawda, ale to skaza większości naszych MG, jak sądzę. Moja z pewnością. Wątek w głowie jest cudowny, bogaty w szczegóły i niemal na osobnego PBFa, ale umiera w trakcie. Teraz, kiedy mamy mniej MG aktywnych, trzeba będzie to zmienić. ;)
No ale to temat na inną okazję.
Vex Mimo wszystko, te misje nie byłyby jakimiś wielkimi wątkami, tylko na ogół krótkimi potyczkami - coś jak lądowanie na planetach z ME, szybka akcja i jesteś w domu.
THEME⌎◍ARMOR⌎◍VOICE⌎◍NPC⌎ +10%⌎ do bycia twoją starą◍+20%⌎ do bycia starą twojej starej◍+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej
Miałem się wypowiedzieć dni temu, ale nie wyszło. Teraz więc to nadrabiam. Jestem jak najbardziej za tym, by handel odbywał się przez extranet, a nie w jednej lokacji na całą galaktykę. Nie dawajmy kolejnego monopolu już i tak najbardziej popularnym miejscom. Zastanawiam się tylko, czy przesyłki miałyby trafiać bezpośrednio do graczy, czy też przez jakieś paczkomaty rozsiane po planetach? W sensie, byłyby to lokacje podobne do sklepów, gdzieś przy terenach portowych. Albo obie te opcje mogłyby być dostępne, co dawałoby graczom pewien wybór usługi. Tańszy odbiór w lokalnym paczkomacie, lub droższa przesyła kurierem, ale bezpośrednio do gracza.
No a co do ryzyka z układami Terminusa, to jestem za, choć jest jak jest z naszą kadrą. Zawsze można też liczyć na świeżą krew, która zasili tą rzekę zwaną forum ;)