Septimus Ursin
Awatar użytkownika
Posty: 63
Rejestracja: 27 lut 2016, o 17:16
Miano: Septimus Ursidas
Wiek: 57
Klasa: Szpieg
Rasa: Turianin
Zawód: Najemnik, Wolny Strzelec
Lokalizacja: Mgławica Końskiego Łba - Viv -Tidan
Kredyty: 6.980

CombatScout-MultiPurpouseShip-160-82-"Omen". Temat w budowie

5 mar 2016, o 23:45

CS-MPS-160-82 "Omen" który został przejęty i wykupiony przez Septimusa w trakcie pełnienia służby na Parthi, to niegdyś piracka korweta służąca jako szybki statek wsparcia dla fregaty, już wtedy solidnie uzbrojona została przez niego poważnie zmodernizowana.

Mierzy 60 metrów długości i 36 metrów szerokości, uzbrojona w trzy lekkie działka laserowe w systemie GARDIAN (dwa sprzężone na grzbiecie, jedno na brzuchu), podwójny akcelerator masy przeznaczony do zwalczania celów żywych i sprzętu naziemnego/ myśliwców pod dziobem, Dwa ciężkie akceleratory masy w skrzydłach, przeznaczone do walki z wrogimi statkami, 4 wyrzutnie po rakiet niekierowanych, do zwalczania celów naziemnych klasy Hellfire (niekierowany odpowiednik Inferno) z niskiego pułapu ukryte w luku bombowym w brzuchu, oraz dwie wyrzutnie lekkich torped w skrzydłach (po jednym pocisku zakłócającym i dysurpcyjnym na skrzydło oraz zaawansowane systemy skanu. Masę sprzętu okupiono miniaturową ładownią, mogąca pomieścić maksymalnie dziesięciu żołnierzy desantu lub niewielki ładunek oraz klaustrofobiczną przestrzenią dla załogi.


Poza kokpitem z miejscami dla dwóch pilotów i mostkiem, statek posiada pokład użytkowy mieszczący niewielką salkę z panelami dowodzenia, nawigacji i łączności, węzeł sanitarny i miniaturowe pomieszczenie które jednocześnie pełni rolę magazynu i sypialni, z ukrytymi w ścianach łóżkami, zbrojownię stanowiącą wydzieloną część ładowni (to po prostu odgrodzona wytrzymają siatką ściana z uchwytami na broń, pojemnikami na pochłaniacze etc)- obecnie świecącą pustkami. Ładownia to obecnie przedział desantowy, oddzielony śluzą i umożliwiający desant podczas lotu w atmosferze.
Maszynownia jest częściowo niedostępna z pokładu użytkowego, możliwość usunięcia najpoważniejszych awarii oferują jedynie klaustrofobiczne korytarze techniczne, gdzie zmieścić można się jedynie na czworaka- w razie potrzeby interweniują systemy auto-gaśnicze.


Załogę wspomaga WI "TANATOS" wizualizujący się jako rosły, ponury turianin o marsowym obliczu, nadzorujący głównie systemy auto-celownicze, skan i FLT.
Chociaż do pilotażu wystarczy jeden pilot wspomagany przez WI, do pełnego wykorzystania możliwości statku w skoordynowanej operacji bojowej potrzeba pięcioosobowej załogi- dwóch pilotów, technika łączności, nawigatora i oficera dowodzącego koordynującego załogę i informację systemów skanu, filtrowane przez WI.


Omen ma dwa standardowe ustawienia skrzydeł- złożone, kiedy wykorzystuje większość mocy do przyspieszenia i zmaksymalizowania prędkości, oraz rozłożone- co odsłania dodatkowe silniki manewrowe, pozwalające na zawiśnięcie w powietrzu i zwiększoną manewrowość przy minimalnym zużyciu paliwa, oraz ustawia dwa główne akceleratory masy w pozycji umożliwiającej atak celów naziemnych.
Podobnie jak np. samolot Modliszka A-61 wykorzystuje rdzenie z pierwiastka zero, aby za pomocą pola efektu masy zmniejszyć ciężar silników, co pozwala mu na swobodny pionowy start albo zawiśnięcie w powietrzu przy minimalnym zużyciu paliwa.

Omen został poważnie uszkodzony podczas walk z separatystami na Parthi, przez co część systemów uzbrojenia (2 z 3 działek laserowych i platforma rakiet powietrze-ziemia są niesprawne) i napęd FTL (do faktycznej usterki doszło już w dokach omegi, jednak bezpośrednią przyczyną były wcześniejsze problemy) zostały uszkodzone. Statek kwalifikuje się do poważnego remontu.
ObrazekObrazek

Wróć do „Prywatne jednostki”