1) Jak to jest kiedy bariera się wyczerpuje? Powiedzmy że moc tarczy to obecnie 100 punktów, obrażenia wynoszą 150. Co się dzieje z pozostałymi 50? Przechodzą czy niwelują się wraz z tarczą? O ile taki karabin szturmowy "wypluwa" kilka kul, to może pozostałe obrażenia przechodzą na pancerz, podobnie jak w przypadku strzelb (kilka mniejszych pocisków) a co z Ciężkimi pistoletami? To jest jeden pocisk. Obrażenia znikają wraz z tarczą?
Obrażenia się niwelują. Zawsze.
Chciałbym zauważyć, że nawet pomimo odmiennej formy rzutu, my nie obliczamy trafienia każdą pojedyncza kulą, po prostu oddajemy fakt, że strzelec dysponuje bronią automatyczną.
Dlatego tak jak w przypadku "jednostrzałowców" obrażenia aplikowane są w jednym momencie, a nie jeden po drugim w zależności od ilości sukcesów przy tych 4 rzutach na trafienie.
2) Jak w końcu wygląda kwestia Wieżyczek strażniczych? :D Zadaje się, że już wcześniej o to pytałem, ale dalej nie wiem jak one w końcu wyglądają. W opisie są to wieżyczki obsługiwane przez Inżynierów Cerberusa w ME3. Tyle, że wielkie "pufy" na plecach najemników nie muszą przypaść wszystkim do gustu. Są mniejsze wersje: Quariańskie czy wieżyczki Gethów.
Dalej co z ich zasobami? Wieżyczka podobnie jak Sondy to umiejętność, czy wymaga amunicji jak granaty czy można z ich korzystać do woli?
W zasadzie forma nie ma różnicy. To co najważniejsze to że wieżyczka nie jest mobilna, nie jest wieżyczką gethów bo to osobna umiejętność, no i w jednej chwili tylko jedna sztuka może być aktywna.
W wygląd nie ingeruje bo każdy może to sobie opisać jak chce. Możesz ją nosić na plecach i rozkładać, możesz rzucać jak granat. Druga forma jest wygodniejsza, bo nie trzeba martwić się o późniejsze zbieranie sprzętu z ziemi. Druga (przynajmniej moim zdaniem) bardziej klimatyczna.
Poza tym to umiejętność, więc jest nielimitowana.
Każda? Czyli że używający jej nie jest odporny?
A jeśli klasa Pogromcy czyni go odpornym na neurotoksynę - dwóch pogromców walczących ze sobą jest pozbawionych możliwości skutecznego wykorzystania tego przedmiotu?
Jak słusznie przypuszcza Core neurotoksyna nie jest wytwarzana przez organizm szturmowca. Jest przechowywana bezpośrednio w kombinezonie, dlatego w teorii może jej używać każda postać.
Różnica polega na tym, że ta klasa, podobnie jak każda inna obcująca na co dzień z różnymi chemikaliami, również pod postacią gazów bojowych, jest szkolona tak by być w stanie znieść skutki ich działania. Dlatego Smog to moc ekskluzywna dla pogromców, a przynajmniej powinna być. Najzwyczajniej w świecie amator który z niej korzysta wyrządza krzywdę tak sobie, jak i przeciwnikowi.
Oczywiście oznacza to jednocześnie, że postacie wybierające tą konkretną specjalizację również są odporni na jej działanie. Biorąc jednak pod uwagę, że gaz sam w sobie jest dość silny, a szansa na spotkanie dwóch identycznych prestiżówek nie jest zbyt duża, nie widzę problemu w takim rozwiązaniu.