Strona 1 z 2

Mieszkania - propozycje graczy

: 24 lis 2014, o 19:46
autor: Carmen Ortega
Witajcie, ziemskie plemiona :P

Opracowujemy ostatnio z Hawk parę nowości, jakie niedługo mają pojawić się na forum i mieszkania są jedną z nich. I mean - mieszkania obowiązkowe, o ile postać nie jest bezdomna. Bez obaw - startówki będą darmowe i nie trzeba będzie za nie płacić, a prezentują się one w ten sposób:
  • Specyfikacja mieszkania startowego:
    - 1 pokój
    - 1 pokój z aneksem kuchennym
    - 1 łazienka
    - przedpokój
    Metraż: 40 m 2
    Usytuowanie: obrzeża średnio-zamożnej lub biedna dzielnica (wybranej planety lub stacji)
    Panorama: nieciekawa (do określenia przez gracza)
    Cena: za darmo od początku gry
    Należy pamiętać, że w co najmniej jednym z pokoi musi znajdować się sypialnia.
Płacić będzie się natomiast za chęć nabycia następnego, być może większego, lepiej usytuowanego, ALBO wyposażenie obecnego (ew. przyszłego) w sprzęt nieco bardziej specjalistyczny, niż np. kuchenny czy łazienkowy. Sprzęt taki będzie potrzebować zawsze co najmniej 1 wolnego pokoju. W ten sposób mamy zamiar udostępnić wam:
  • Warsztaty, by móc naprawiać swój pancerz do 100% nie mając przy tym smykałki technicznej, a także wykonywać własne, całkowicie spersonalizowane uzbrojenie (crafting) bez lub wraz z tzw. blueprintami. Pozwoli również na wykonywanie własnych schematów, np. na sprzedaż.
  • Lecznicę z kabiną leczniczą, by doprowadzić swoją postać do stanu używalności po ciężkiej walce, gdzie odniosła rany powierzchowne lub średnio-poważne, a także by mogła samodzielnie wszczepić sobie zakupiony w klinice, lub znaleziony implant. UWAGA, implant musi być zapakowany, sterylny.
  • Salę treningową, w której będziecie mogli powoli, acz efektywnie nabierać doświadczenia w nowych zdolnościach (punkty zdolności).
Nasze pierwsze pytanie brzmi - macie jakieś inne propozycje co do pomieszczeń specjalnych?

Drugie pytanie odnosić będzie się ogólnie do tematu mieszkań - dodalibyście jeszcze im jakieś funkcje poza tymi już wymienionymi? Jeśli macie jakieś fajne pomysły na nie, to piszcie śmiało. :)

Re: Mieszkania - propozycje graczy

: 24 lis 2014, o 20:09
autor: Faerie Nache
Wszystko pięknie, spoko. Ale to tylko takie fajne bonusy/dlc, a bez podstawki, przygód nie uzupełnią całości :). Wiadomo, że każdy by takie coś chciał, nie przeczę. Dla mnie jednak ważniejsza sama rozgrywka, by była.


podpisane: Maruda

Re: Mieszkania - propozycje graczy

: 24 lis 2014, o 21:15
autor: Nexaron Dragonbite
Popieram swą przedmówczynią, ale skoro nie o tym jest ten temat to wypowiem się również na ten właściwy. Skoro możemy mieć statki kosmiczne to czemu i nie "samochody". Zamiast ciągle korzystać z komunikacji publicznej czy taksówek można posiadać własny futurystyczny odpowiednik Ferari, a na takie coś przyda się na przykład garaż.

Re: Mieszkania - propozycje graczy

: 24 lis 2014, o 21:38
autor: William Kraiven
Parę pytań:

1. Co w przypadku jeśli ktoś należy do organizacji i fabularnie ma wyjaśnione odnośnie nabycia mieszkań i to w moim przypadku BSi płacą czynsz? (Ja dla przykładu fabularnie napisałem, że organizacja mi udostępniła małą kawalerkę gdy byłem na Cytadeli) To nie jest problem jeśli będę się dalej tego trzymać? Czy to teraz trzeba będzie z wami ustalać?
2. Czyli jak np fabularnie uwzględniłem, że mam przenośny warsztat do naprawiania/upgradowania broni to będę musiał za to zapłacić/płacić?

Spodobała mi się natomiast propozycja Nexarona. Przydałby się taki album z Mass Effecta na temat latających samochodów byśmy mogli jakiś sobie zakupić i korzystać za fabułą :)

Re: Mieszkania - propozycje graczy

: 24 lis 2014, o 22:20
autor: Hawk
Faerie - nie na temat.
Nex - również niezbyt, bo w gruncie rzeczy mówisz to o pojazdach osobistych. Na razie żadnej takiej "galerii" ich nie ma, także nie widzę powodu, dla którego ktoś mający pojazd musiał rezygnować z wszystkich innych rzeczy, bo potrzebuje garażu.
Kraiven - nie ma czegoś w rodzaju czynszu. Płacisz za mieszkanie raz, kupując je. Jeśli masz w historii, że fundują ci to mieszkanie, to po prostu to jest twoja startówka, czyli to 1. Inne musisz sobie kupić.
Plus z tym przenośnym warsztatem nie bardzo.

Re: Mieszkania - propozycje graczy

: 24 lis 2014, o 22:31
autor: William Kraiven
Jeśli zamierzacie wprowadzić Warsztat, który będzie potrzebny do zmieniania modyfikacji broni, naprawy pancerza, craftingu itp, to wiecie, że będziecie musieli uważać by gracze rzeczywiście to przestrzegali? W sumie pomysł fajny bo tak, zmusi graczy by:

A). Być w organizacji i korzystać z ich warsztatu
B). Zakupić warsztat by z niego korzystać u siebie, a co za tym idzie, modyfikować/robić swój pancerz i broń.

Teraz to wszyscy z powietrza zmieniają swój ekwipunek, albo załatwiają to od razu przy zakupie w stosownych miejscach.

Re: Mieszkania - propozycje graczy

: 24 lis 2014, o 22:34
autor: Hawk
O czym ty w ogóle mówisz? Warsztat jest do TWORZENIA BRONI, nie zmieniania modyfikacji. Plus przypominam ci, że według zasad pancerza nie jesteś w stanie sam sobie zreperować do 100% pancerza nie będąc technikiem.

Re: Mieszkania - propozycje graczy

: 24 lis 2014, o 22:38
autor: William Kraiven
Znam zasady. Po prostu byłem ciekawy jak zamierzacie załatwić sprawę warsztatu. Tak czy siak, aproved.

Re: Mieszkania - propozycje graczy

: 24 lis 2014, o 22:56
autor: Vex
Przyznam się, że brakowało mi czegoś takiego, gdy tworzyłem postać. Jak najbardziej yay. Koniec bezdomnych turian mieszkających po hotelach i barach.

Co do pomieszczeń specjalnych: szpanerski pokój do komunikacji z innymi graczami/npcami (taki jak miał Człowiek Iluzja)?

Co do innych funkcji obecnie wymienionych pomieszczeń: może rozbicie ogólnej "sali treningowej" na poszczególne jej rodzaje? Np. strzelnica dla zdolności żołnierzy, jakieś elektroniczne coś dla zdolności technicznych (latające sondy do hakowania, dunno), a jeszcze inne dla biotyków? Chociaż dla klas mieszanych wymusiłoby to zakup dwóch różnych pomieszczeń, więc sam ni wiem.

Re: Mieszkania - propozycje graczy

: 24 lis 2014, o 23:08
autor: Hawk
Komunikator masz normalny w omni-kluczu, nie wiem kto chciałby tracić miejsce na szpanerski jego wygląd :P

Co do rozróżnienia - ogólnie rzecz biorąc pojawia się ten problem klas mieszanych, a i tak każda miałaby z tego punkty umiejętności, więc jak dla mnie trochę meh.

Re: Mieszkania - propozycje graczy

: 24 lis 2014, o 23:26
autor: Vex
Wiem, wiem. Ale for klimatz and bling blings :P Stąd "szpanerski". Niektóre mniej "bitewne" postacie prawdopodobnie rozważyłyby taki zakup. Może jakaś Radna by sobie chciała taki sprawić, żeby móc wyglądać bardziej profesjonalnie podczas rozmowy i całego Radowania? Albo inny gangster-elegant z Cerberusa, który preferowałby styl i zaszpanowanie nowej wybrance serca, zamiast kupować pancerz czy lepszą broń? Tego typu postacie mam na myśli*. Just an idea :P Ale to w sumie można pewnie umieścić w jakiejś kategorii pokojów "dodatkowych", zamiast specjalnych czy coś.

*postacie wykorzystanie w przykładach TOTALNIE przykładowe. TOTALNIE. Tak się będę tłumaczył.

Re: Mieszkania - propozycje graczy

: 25 lis 2014, o 10:51
autor: Marshall Hearrow
Jak dla mnie spoko, tylko mam takie pytanie czysto przykładowe:
1) Co jeśli ktoś wrzuci KP postaci, która jest bogata, dziana, ma ukły itp. nie wyobrażam sobie jakby to fabularnie miało wyglądać, że ktoś taki posiada wyżej opisane mieszkanie startowe... Być może się czepiam, ale nie wydawałoby Wam się to dziwne? xD
2) Rozumiem, że prawo nie działa wstecz?....
A tak btw to zaczyna się robić jak w Simsach :D

Re: Mieszkania - propozycje graczy

: 25 lis 2014, o 12:25
autor: Konrad Strauss
Mieszkania... hmm... Do tej pory nigdy o tym nie myślałem, bo miałem zamiar prowadzić dynamiczną rozgrywkę, ale teraz gdy w planach jest coś bardziej statycznego, to ma to sens.

Pomysł z garażem, gdzie ktoś miałby swój skycar jest ciekawy, ale poszedłbym o krok dalej i prócz garażu zaproponowałbym lądowisko dla małych jednostek, typu Kodiak lub podobne. Co do innych rzeczy, to z racji mojej ścieżki, spytałbym o lokale mieszkalno-usługowe, gdzie byłby podział na część mieszkalną i tą, gdzie prowadziłoby się swój mały biznes.

Re: Mieszkania - propozycje graczy

: 25 lis 2014, o 16:19
autor: Bleys Belford
Pomysł ciekawy ale przyłączam się do wątpliwości Marshalla.
To by trochę ograniczało postacie takie jak polityk czy bogaty biznesmen od strony klimatycznej. Chyba, że przyjąć, iż jeśli ktoś w KP dobrze uzasadni, to "klimatyczne dodatki" jak np. widok z mieszkania czy dodatkowy metraż może mieć gratis?

Trochę zboczę z tematu ale jakimś rozwiązaniem byłoby, iż gracz przy tworzeniu postaci wybiera jej bonus. Polityk/biznesmen ma np. "dodatek mieszkaniowy" na start i kupuje kolejne elementy do mieszkania taniej.
Kapitan może sobie pozwolić na lepszy statek i potem tańsze do niego upgrejdy. Najemnik dodatkowa kasa na start na pancerz i potem procentowo tańsze części, konstruktor - craft, etc.

Re: Mieszkania - propozycje graczy

: 25 lis 2014, o 20:17
autor: Hawk
Co do ulepszeń - podobne perki były w planach, nie tylko takowe, ale na razie mieszkania i giełda idą na pierwszy plan. Dlaczego? Proste. Bo tego typu bonusy wymagają wcześniejszych zmian i nowości w innych systemach forum. Na co być kapitanem, jak obecnie statki nie mają nawet swoich statystyk?

Co ma metraż do bycia bogatym? Wiem, że na ogół przyjęło się, że biznesmeni stawiają sobie wielkie wille, ale równie dobrze mieszkanie może być małe, ale bogato urządzone.
Myślę, że kwestia widoku będzie mogła być do zmiany, także lokalizacji. Mimo wszystko w tej ilości pomieszczeń i metrażu chodzi o to, by na start użytkownik musiał wybrać, czy chce warsztat, salę treningową czy med-kabinę. Dopiero przy zakupie lepszych mieszkań, te będą miały możliwość posiadania większej ilości tego typu sprzętu.

Re: Mieszkania - propozycje graczy

: 25 lis 2014, o 20:33
autor: Carmen Ortega
Tak szczerze, to... Ja nie widzę problemu w małym mieszkaniu polityka czy biznesmena na start. To tak samo jak z 20 tysiakami, jak dotąd każdy dostawał tyle na start i jakoś nikt się na to nie skarżył.
A tak ściślej już, to może ten fakt w końcu zmusi ludzi do odgrywania sesji, które będą dostosowane do profesji ich postaci. Aktualnie trochę zbyt dużo polityków i biznesmenów tarzało się już w gównie i zabijało vorche na Omedze, a na logikę nie powinno w ogóle w ich przypadku do tego dochodzić. Biznesmen jak i polityk powinni mieć sesje przede wszystkim gadane, a jeśli gadane to i krótsze (co nie znaczy, że łatwiejsze - w żadnym wypadku), więc powinni zarobić więcej i w krótszym czasie. To pozwoli z kolei na szybsze obkupienie się, także w lepsze mieszkanie.
Żeby była jasność, ja nie wykluczam u takich profesji sesji z bronią, ale aktualnie one się wręcz na takich skupiają. Tak nie powinno być, powinno się ponosić odpowiedzialność za własne wybory, w tym przypadku za wybór takiego, a nie innego zajęcia dla postaci. Cytadela to nie SL, gdzie mamy 20-letniego lekarza neuro- i kardiochirurgii chodzącego codziennie na imprezy - mam nadzieję, że rozumiecie analogię. :s

Re: Mieszkania - propozycje graczy

: 25 lis 2014, o 20:42
autor: Kiru Heidr Varah
A co jak ktoś nie ma mieszkania, bo na przykład woli mieszkać na statku?

Re: Mieszkania - propozycje graczy

: 25 lis 2014, o 21:12
autor: Carmen Ortega
Ma takie prawo - w statucie jest napisane, że postać posiada mieszkanie, o ile historia postaci nie mówi inaczej.

Re: Mieszkania - propozycje graczy

: 21 paź 2015, o 12:49
autor: William Kraiven
Jak wygląda obecnie sprawa z tymi mieszkaniami? Zostało to już wprowadzone? Czy dopiero wyjdzie za niedługi czas?

Re: Mieszkania - propozycje graczy

: 21 paź 2015, o 23:04
autor: Carmen Ortega
Kraiven, mieszkania od dawna funkcjonują już w tym schemacie na forum. :P Chyba, że pytasz o coś konkretniejszego?

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka