W tym dziale poznasz naszą autorską mechanikę od podstaw. Poradnik podzielony został na poziom podstawowy i zaawansowany, by ułatwić nowym graczom przyswajanie informacji.
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2743
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

[ADVANCED] Walka wręcz

25 kwie 2021, o 20:37

Obrazek [ADVANCED] Walka wręcz

Broń palna i moce nie są jedyni sposobami na zadawanie obrażeń. Przeciwników można również pokonać po cichu, wykorzystując do tego celu chociażby krótkie omni-ostrze.

Najważniejszą zaletą walki wręcz jest to, że omija ona pierwszą warstwę obrony - tarcze. Przeciwnik zaatakowany omni-ostrzeem otrzymuje więc obrażenia pancerza, który pełni rolę HP. Prezentuje to możliwość szybszego zabijania przeciwników, lecz wiąże się z ryzykiem skrócenia odległości między nim a p do minimum.

Sprzęt dostępny w grze: Obrazek

I Rodzaje ataków wręcz
II Obliczanie szansy na trafienie
III Mody bojowe i ich warianty

Obrazek
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2743
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [ADVANCED] Walka wręcz

26 kwie 2021, o 02:29

  • 1. Rodzaje ataków wręcz
Istnieją dwie, różne opcje ataku atak zwykły oraz atak specjalny. Każda postać zaczynająca rozgrywkę na forum posiada do swojej dyspozycji krótkie omni-ostrze. W tym specjalnym przypadku, atak specjalny podstawowego, krótkiego omni-ostrza uzależniony jest od klasy posiadacza. W zależności od specjalizacji, postać może dokonać różnych rzeczy na polu walki.

Zależność od klasy występuje jedynie w przypadku krótkiego omni-ostrza, które jest bronią otrzymywaną na start przez każdego gracza. Krótkie omni-ostrze możemy wymienić na inny mod bojowy, a każda inna broń oferuje inne możliwości ataku specjalnego, które nie są ograniczone klasowo ani zależne od specjalizacji.

Na swoim czysto podstawowym poziomie, dostępnym dla każdego, walka wręcz oferuje alternatywę do strzelectwa oraz rzucania zdolności, jednak kluczem, do rozwoju postaci na kierunku walki wręcz jest odpowiednie dobieranie umiejętności oraz sprzętu. Każda omni-broń posiada inne ataki specjalne, a zastąpienie krótkiego omni-ostrza innym zmienia nasz atak specjalny.

Ataki specjalne klas

Atak nakłada na przeciwnika Ranę I.

Atak nakłada na przeciwnika
Podpalenie (100).

Atak nakłada na przeciwnika
Podniesienie (10) na okres dwóch akcji.

Jeśli przeciwnik posiada mniej niż 50%
pancerza
, atak specjalny zadaje
300 obrażeń.

Po udanym ataku specjalnym, szturmowiec
odskakuje w dowolne miejsce w zasięgu
3 metrów.

Atak specjalny zadaje
150dmg w obszarze 2m.

Wartości i koszt ataków
  • Normalny: 100 obrażeń [2 PA]
    Specjalny: 200 obrażeń + właściwość omni-broni [5PA]
! Ataki specjalne różnych modów bojowych mogą zmieniać wartość ataku z 200 na inną. Jeśli w opisie moda podane są inne obrażenia, zastępują bazowe 200, a nie zostają do niego dodane.
! Każdy atak wręcz posiada domyślnie zasięg 1m.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2743
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [ADVANCED] Walka wręcz

26 kwie 2021, o 19:50

  • 2. Obliczanie szansy na trafienie
Sama mechanika walki wręcz, jak też cały jej główny trzon, opiera się oczywiście na rzucie K100.

Po pierwsze należy wziąć podstawową szansę na trafienie, która wynosi 50%, oraz uwzględnić modyfikatory wynikających ze spektrum obowiązujących w misji sytuacji (tak jak wcześniej, zależą one od samego mistrza gry i mogą dotyczyć czegokolwiek: bliskości, położenia, pogody, uwarunkowań terenu, wypadkowości wydarzeń losowych, i innych, które tylko przyjdą prowadzącemu na myśl).
Szansa na trafienie
50% + bonusy + modyfikatory
Teraz jednak zachodzi to, co odróżnia ten system od tego, na którym w większej części bazuje: dodatkowe punkty akcji. Jest to pozycja, jak pozostałe, wpływająca na powodzenie lub niepowodzenie trafienia, określana jednak tylko i wyłącznie przez gracza i jego sposób gry. Klarowniej opisując: gracz może (choć nie musi) poświęcić dodatkową ilość z puli dostępnych mu jeszcze punktów akcji po to, by zwiększyć szansę trafienia.

Maksimum jednorazowo poświęconych PA wynosi 4, gdzie 1 PA to o 5% większa szansa, możliwe jest więc podniesienie swojego szczęścia o 20%. .

Gracz wraz z deklaracją ataku, deklaruje czy postanawia wydać dodatkowe punkty akcji na zwiększenie swojej szansy na trafienie. Mistrz Gry bierze je pod uwagę jako dodatkowy bonus.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2743
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [ADVANCED] Walka wręcz

26 kwie 2021, o 19:51

  • 3. Mody bojowe
Mod bojowy jest inaczej bronią do walki wręcz, której używamy. Z fabularnego punktu widzenia, jest on instalowany w naszym omni-kluczu. Nie musimy go więc przechowywać w żadnym dodatkowym slocie, nie zajmuje miejsca w kieszeni - omni-klucz wytwarza go wraz z aktywacją.

Podczas rozgrywki postać może zakupić, lub odnaleźć w trakcie swoich przygód różne mody bojowe. Mod bojowy wpływa przede wszystkim na rodzaj ataku specjalnego, jaki możemy wykonać w ramach walki wręcz. Podstawowy atak specjalny krótkiego omni-ostrza uzależniony jest od klasy posiadacza, jednak wszystkie inne omni-bronie posiadają własne, specjalne właściwości.

Mody bojowe możemy zarówno kupować w sklepie, jak i zdobywać w sposób fabularny. Na raz możemy mieć tylko 1 mod bojowy zainstalowany. Przy zmianie krótkiego omni-ostrza na inne, nie możemy czerpać już benefitów z naszego klasowego ataku specjalnego. Nie możemy zmienić go w trakcie walki, ani nawet w trakcie sesji chyba, że Mistrz Gry zadecyduje inaczej.
  • 3a. Warianty
Warianty to dodatkowe programy, które możemy zainstalować w swoim modu bojowym by zmienić, lub rozwinąć jego działanie. Domyślnie każdy mod bojowy posiada jedno miejsce na wariant, lecz w zależności od konkretnego modelu, późniejsze, droższe i bardziej zaawansowane omni-bronie mogą posiadać dwa, nawet trzy takie "sloty".

Wariant jest modułem, który w rozgrywce możemy zdobyć w sesjach lub zakupić w sklepach. W obecnej chwili warianty nie są dostępne do kupienia.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Wróć do „Poradnik mechaniczny”