Pistolety są szczególnie skuteczne przeciwko pancerzom, jednak znacznie gorzej radzą sobie z barierami i tarczami.
Podział ciężkich pistoletów ze względu na stopień zaawansowania:
Q1 | Q2 | Q3 |
M-3 Predator M-5 Falanga M-6 Kat M-14 Kaiser |
Projektor Błyskawic Akolita M-11 Tłumiciel Fulcrum |
M-77 Paladyn M-358 Szpon Oprawca Skorpion |
M-3 Predator [Q1]
Prosty, tani pistolet, cieszący się niespotykaną wręcz popularnością, szczególnie w układach Terminusa. Ta wyprodukowana przez Elanus Risk Control broń nie jest zbyt potężna i wyjątkowo nie radzi sobie z żadnym typem tarcz kinetycznych. Pochłaniacz pozwala na oddanie 16 celnych strzałów. Jako zaletę można jeszcze podać jego niską wagę.
Typ: samopowtarzalna Obrażenia: 120 Celność: 20 Odrzut: 5 Szybkostrzelność: 4 PA Pojemność: 15 / 6 pochłaniaczy |
M-5 Falanga [Q1]
Gdy stało się oczywistym, iż świetność Predatora przeminęła bezpowrotnie, Przymierze zaproponowało nowy pistolet dla swoich sił. M-5 ma balistyczną przewagę nad innymi pistoletami i jest dostępny do użytku cywilnego. W porównaniu do M-3, udało się zachować doskonałą celność, zwiększyć zadawane obrażenia i zachować przyzwoitą szybkostrzelność, kosztem podniesienia wagi i zmniejszeniem pojemności do jedynie 12 strzałów na pochłaniacz. Nazwa "Falanga", ma swój historyczny wydźwięk.
Typ: samopowtarzalna Obrażenia: 150 Celność: 20 Odrzut: 5 Szybkostrzelność: 4 PA Pojemność: 12 / 6 pochłaniaczy |
M-6 Kat [Q1]
Reklama przedstawia szarżującego kroganina, wykrzykującego sekwencję: "Nie chciałbyś, by Kat był po twojej stronie?" . Sekwencja ta ma jak najlepsze uzasadnienie, gdyż M-6 Kat oferuje niesamowitą wręcz moc. Jest drogi, popularny wśród małej kasty najemników Zaćmienia. Potężna siła ognia i dobra celność jest okupiona kiepską szybkostrzelnością i bardzo małą pojemnością, nie nadaje się więc do strzelania na ślepo. Pochłaniacz pozwala na 6 strzałów. Ekspert może znaleźć w tej broni cechy miniaturowego karabinu snajperskiego.
Typ: samopowtarzalna Obrażenia: 260 Celność: 20 Odrzut: 5 Szybkostrzelność: 6 PA Pojemność: 6 / 5 pochłaniaczy |
M-14 Kaiser[Q1]
Stosunkowo nowy model ciężkiego pistoletu produkowany przez Przymierze wprowadza niestandardowe rozwiązania wspomagania sojuszników w walce. Wzorując się na modelu klasycznego rewolweru, zmniejszono rozmiar pochłaniacza ciepła o niemal połowę, a w miejscu komory magazynku umieszczono mały generator pola efektu masy. Z pomocą małej ilości piezo, Keiser może manipulować polami efektu masy i używać ich w celu przyśpieszania sojuszników, lub spowalniania wrogów.
Typ: samopowtarzalna Obrażenia: 350 Celność: 15 Odrzut: 10 Szybkostrzelność: 6 PA Pojemność: 3 / 6 pochłaniaczy Strzał specjalny: Strzał spowalniający/przyspieszający [6PA] Po trafieniu nakłada na sojusznika efekt Przyśpieszenie (20), lub na przeciwnika Otumanienie (20), na okres jednej tury. |
Projektor Błyskawic [Q2]
Jest oczywiście miniaturową wersją broni ciężkiej. Jest to niezwykle oryginalna broń, stworzona przez quarian i chwilowo dostępna tylko dla nielicznych ich przedstawicieli. Pistolet ten znajduje swoje zastosowanie w walce z syntetykami, choć skutecznie eliminuje też tarcze. Strzela ładunkiem elektrycznym, który dodatkowo może być wzmocniony poprzez "doładowanie" strzału (strzał taki liczy się za 3). Celny, zadający duże, niekonwencjonalne obrażenia. Pochłaniacz pozwala na aż 18 pojedynczych strzałów. Mimo tych wszystkich zalet, nowatorska broń okazała być się ciężka i mało poręczna.
Zwykły strzał:
Typ: samopowtarzalna
Obrażenia: 300 Celność: 25 Odrzut: 10 Szybkostrzelność: 4 PA Pojemność: 18 / 4 pochłaniacze Naładowany:
Obrażenia: 450
Szybkostrzelność: 7 PA Pojemność: 18 / 4 pochłaniacze (strzał pochłania 3 pociski)
|
Akolita [Q2]
Ten zaprojektowany przez asari ciężki pistolet strzela zaawansowaną amunicją podobną do wybuchających po zbliżeniu do celu bomb wytwarzających efekt przypominający odkształcenie. Wiąże się to z niebywałą skutecznością w starciach z tarczami. Niestety przekłada również na zmniejszoną zdolność do niszczenia pancerzy. Jest to jednak broń skonstruowana przede wszystkim dla biotyków, których wrodzone talenty w zamyśle miały uzupełnić te braki.
Typ: samopowtarzalna Obrażenia: 546 Celność: 25 Odrzut: 5 Szybkostrzelność: 6 PA Pojemność: 3 / 4 pochłaniacze |
Fulcrum [Q2]
Ten prototypowy ciężki pistolet w przeciągu ostatnich kilku miesięcy powoli staje się flagowcem wśród komandosek Republik Asari. Nowoczesna technologia, dzięki której możliwym było zaprojektowanie zmniejszonego pochłaniacza ciepła, zakuła w model broni miniaturowy generator pola efektu masy. Skondensowane pole, gdy wystrzelone przez użytkownika, generuje małą, niestabilną osobliwość, która przyciąga wszystkie cele w pobliżu, na wzór biotycznych umiejętności, którymi zwykle posługują się komandoski.
Typ: samopowtarzalna Obrażenia: 500 Celność: 25 Odrzut: 5 Szybkostrzelność: 6 PA Pojemność: 3 / 4 pochłaniacze Strzał specjalny: Nietrwała osobliwość [6PA] Po trafieniu jednorazowo przyciąga wszystkie cele w odległości 2 metrów do miejsca uderzenia. |
M-11 Tłumiciel [Q2]
M-11 Tłumiciel to rezultat prac konstruktorów Przymierza, którzy postawili sobie za cel stworzenie broni idealnej dla szpiegów, której mogliby używać jej na krótszych dystansach, kiedy ciche wyeliminowanie wroga jest kluczem do sukcesu. Tłumiciel posiada wbudowane systemy tłumiące dźwięk oraz błysk towarzyszący wystrzałowi. Cywilne wersje są uważane za nielegalne, choć dostępne w niektórych częściach galaktyki.
Typ: samopowtarzalna Obrażenia: 350 Celność: 27 Odrzut: 5 Szybkostrzelność: 4 PA Pojemność: 6 / 5 pochłaniaczy |
M-77 Paladyn [Q3]
Paladyn jest elitarną modyfikacją bardziej popularnego Kata. Przez odpowiednią modyfikację udało się jeszcze bardziej zwiększyć zadawane obrażenia (dzięki temu ma najlepszy stosunek obrażeń do wagi) i wywindować celność. Z tym pistoletem można zatrzymać dosłownie każdego wroga, warto jednak pamiętać, iż pochłaniacz starcza jedynie na 4 strzały. Broń ta jest niezwykle rzadka i ciężka do zdobycia.
Typ: samopowtarzalna Obrażenia: 500 Celność: 25 Odrzut: 10 Szybkostrzelność: 4 PA Pojemność: 3 / 7 pochłaniaczy |
Skorpion [Q3]
Chyba najciekawszy pośród pistoletów. Wyprodukowany specjalnie dla czołowych agentów salariańskiego OZS. Strzelając wybuchową amunicją ma dwojakie zastosowanie. Pocisk może przykleić się do przeciwnika i po kilku sekundach rozerwać go na strzępy, lub przywrzeć do podłoża i znaleźć zastosowanie w roli miny zbliżeniowej. O zadawanych obrażeniach nawet nie warto wspominać, bo są niezwykle wysokie, czasem można wyeliminować kilku przeciwników zaledwie jednym strzałem. Nic jednak nie może być idealne - Skorpion jest ciężki, jak każda nowatorska broń, mało celny, niezbyt szybkostrzelny, a pochłaniacz starcza na ledwie 4 strzały. Broń ta jest ponadto trudno dostępna, gdyż salarianie pilnie strzegą swoich wynalazków.
Typ: samopowtarzalna* Broń posiada efekt obszarowy (po trafieniu wszystkie postacie w promieniu 2m od celu otrzymują 250 obrażeń) |
M-358 Szpon [Q3]
Wyjątkowo interesująca broń, wykorzystywana głównie przez wyższych rangą żołnierzy Cerberusa. Co ciekawe, Szpon wykorzystuje popularny XIX wieczny pomysł rewolweru. Amunicja przechowywana jest w 6 obrotowych komorach, by zapobiec zacięciom i awariom. Kolejną ciekawostką, jest to, iż Szpon używa ciężkiej amunicji, przeznaczonej dla niektórych strzelb, przez co jest wyjątkowo efektywny przeciwko nieopancerzonym celom. Jest niezwykle celny, zadaje nieco mniejsze obrażenia niż Kat, jednak pochwalić się może dobrą szybkostrzelnością, nawet pomimo jedynie 4 strzałów na pochłaniacz. Jest bardzo ciężki jak na pistolet.
Typ: samopowtarzalna Obrażenia: 580 Celność: 20 Odrzut: 15 Szybkostrzelność: 5 PA Pojemność: 6 / 4 pochłaniaczy |
Oprawca [Q3]
Dzieło konstruktorów Krwawej Hordy. Pierwszy Oprawca był improwizowaną bronią stworzoną przy pomocy zapasowych części i dostępnego złomu w trakcie walk o terytorium na Omedze. Ostatecznie doprowadziło to do powstania poręcznej broni zdolnej wykorzystywać potężne pociski penetrujące, choć z uwagi na ograniczenia pochłaniacza ciepła, ten wystarczy jedynie na jeden wystrzał. Sporo członków Krwawej Hordy nosi je jako bronie zapasowe, na wypadek znalezienia się w poważniejszych tarapatach. Niektórzy entuzjaści korzystają z niej jednak w pierwszej kolejności, będąc wierni zasadzie zostawiania po sobie trupa po każdym wystrzale.
Typ: samopowtarzalna Obrażenia: 872 Celność: 25 Odrzut: 20 Szybkostrzelność: 6 PA / strzał Pojemność: 1 / 8 pochłaniaczy |