W przeciwieństwie do ciężkich pistoletów, pistolety maszynowe znajdują swe zastosowanie w niszczeniu barier i tarcz kinetycznych. Są jednak całkiem nieskuteczne przeciwko pancerzom.
Podział pistoletów maszynowych ze względu na stopień zaawansowania:
Q1 | Q2 | Q3 |
M-4 Shuriken M-9 Grom M-12 Szarańcza M-16 Vespa
|
M-25 Szerszeń Karzyciel Krwawej Hordy |
Pistolet Maszynowy Gethów Pistolet Maszynowy Zbieraczy |
M-4 Shuriken [Q1]
Wraz ze wzrostem popularności tarcz kinetycznych, wyrosła potrzeba na lekką broń, skuteczną do walki z nimi. Pierwszą próbą był ten oto pistolet maszynowy, produkowany przez Elkoss Combine. Lekki, szybkostrzelny (strzela seriami po 6 pocisków), wytrzymały i z dużym magazynkiem - Shuriken do pewnego momentu znajdował szeroką gamę nabywców. Obecnie jednak traci popularność, a dzieje się to głównie z powodu małych obrażeń i bardzo słabej celności. Pochłaniacz starcza na aż 36 strzałów. Skuteczny na krótkie dystanse.
Typ: samoczynna Obrażenia: 200 Celność: 10 Odrzut: 10 Szybkostrzelność: 4 PA Pojemność: 32 / 10 pochłaniaczy (seria 8 pocisków na strzał) |
M-9 Grom [Q1]
Produkowany przez Elanus Risk Control Services pistolet przeznaczony głównie dla najemników Zaćmienia, Grom jest nieporównywalnie lepszym (choć droższym) bratem Shurikena. Jest w pełni automatyczny, zadaje minimalnie większe obrażenia niż M-4, lepiej tu także z celnością, jednak długa seria zawsze okupiona zostanie potężnym odrzutem. Pochłaniacz pozwala na aż 50 strzałów. Broń ta nadal najlepiej sprawdza się na krótkim dystansie.
Typ: samoczynna Obrażenia: 220 Celność: 15 Odrzut: 15 Szybkostrzelność: 5 PA Pojemność: 50 / 7 pochłaniaczy (seria 10 pocisków na strzał) |
M-12 Szarańcza [Q1]
Wyprodukowany przez Kassa Fabrications, dla wojsk Przymierza, dziwnym trafem, Szarańcza stała się najbardziej popularna wśród zabójców, najemników i członków gangów. Dzięki bardzo zaawansowanym systemom auto-celowania, Szarańcza jest pierwszym pistoletem maszynowym, który faktycznie może prowadzić celny ogień automatyczny, nawet na średnim dystansie. Z powodu małych obrażeń (jak w przypadku dwóch powyższych) i małej pojemności (20 strzałów na pochłaniacz), znacznie gorzej radzi sobie na krótkich dystansach. Szarańcza jest też w standardzie wyciszoną bronią z wbudowanym tłumikiem.
Typ: samoczynna Obrażenia: 280 Celność: 25 Odrzut: 5 Szybkostrzelność: 5 PA Pojemność: 20 / 12 pochłaniaczy (seria 10 pocisków na strzał) |
M-16 Vespa [Q1]
Vespa to pistolet maszynowy o bogatej historii, sięgającej dwudziestego pierwszego wieku. Zaprojektowany przez Chińską Federację w oparciu o model QCW-05 (轻型冲锋枪), miał spełniać jedno zadanie - możliwie najskuteczniej i najszybciej przebijać tarcze przeciwnika, nie zważając na moc jego generatora. Nikt nie wie, w jaki sposób tak naprawdę strzela Vespa - choć rząd Chiński udostępnia ten model wojskom Przymierza, nie zdradzają technologii, która staje za jej żądleniem. Sporadycznie, jeden - dwa pociski pistoletu przemykają w tajemniczy sposób przez tarcze, raniąc przeciwnika pomimo jego sprawnego generatora.
Typ: samoczynna
Obrażenia: 260
Celność: 20
Odrzut: 5
Szybkostrzelność: 4 PA
Pojemność: 24 / 12 pochłaniaczy (seria 6 pocisków na strzał)
Strzał specjalny: Jadowity strzał [6PA] Nakłada na przeciwnika Ranę.
M-25 Szerszeń [Q2]
Jest to typowa broń używana przez Cerberusa. Szybkostrzelnością (serie po 3 pociski) ustępuje jedynie Huraganowi, zadaje za to większe obrażenia i dzięki bardziej zaawansowanym systemom auto-celowania, nadal oferuje dobrą celność przy walce na średnie dystanse. Łączy w sobie zalety innych pistoletów maszynowych. Szerszeń jest też cięższy od reszty. Pochłaniacz daje możliwość oddania 24 strzałów. M-25 uznany został za jedyną broń w swojej klasie efektywną przeciwko pancerzom.
Typ: samoczynna Obrażenia: 420 Celność: 25 Odrzut: 15 Szybkostrzelność: 4 PA Pojemność: 27 / 5 pochłaniaczy (seria 9 pocisków na strzał) |
Karzyciel Krwawej Hordy [Q2]
Ciekawą cechą Karacza jest fakt, że dysponuje drugą lufą, która strzela jednym pociskiem penetrującym zaraz po zakończeniu każdej serii. Stworzona przez rusznikarzy Krwawej Hordy, którzy zauważyli, że służący w tej organizacji najemniczej vorcha często zapominają o optymalizacji stosowanej amunicji w ogniu walki. To rozwiązanie rozwiązuje problem, jednocześnie podnosząc skuteczność broni w starciach z jednostkami opancerzonymi.
Typ: samoczynna Obrażenia: 500 Celność: 15 Odrzut: 15 Szybkostrzelność: 4 PA Pojemność: 40 / 8 pochłaniaczy (seria 10 pocisków na strzał) |
Pistolet maszynowy Gethów [Q3]
Kolejna, choć zdecydowanie mniej rozpowszechniona broń gethów. Działa na podobnej zasadzie co Ogniomiot Gethów - im dłużej naciskamy na spust, tym większa jest szybkostrzelność. Optimum osiągane jest po 2-3 sekundach. Cecha ta jest opłacalna ze względu na olbrzymią pojemność (bazowo 100 strzałów na pochłaniacz). Do wad przypisać tu można, klasycznie dla broni gethów, marne obrażenia i sporą wagę (jak na rozmiar) Broń tą niezwykle trudno znaleźć, gdyż nie jest używana przez liniowe jednostki gethów.
Typ: samoczynna Obrażenia: 520 Celność: 30 Odrzut: 5 Szybkostrzelność: 5 PA Pojemność: 100 / 5 pochłaniaczy (seria 20 pocisków na strzał) |
PM Zbieraczy [Q3]
Ta broń krótka jest swoistą hybrydą mechanicznych i organicznych części, niektórych nawet bardziej zaawansowanych niż wykorzystanych w swojej większej wersji - karabinie szturmowym. Broń samoczynnie pozbywa się ciepła, nie musi więc polegać na konwencjonalnych pochłaniaczach. Dodatkowo kiedy znajduje się w rękach Zbieracza, wytwarza specjalne połączenie nerwowe, którym łączy się z ręką właściciela. Niezwykle dobrze radzi sobie z pancerzami, a niewielki odrzut czyni ją idealną do prowadzenia ognia ciągłego.
Typ: samoczynna Obrażenia: 510 Celność: 25 Odrzut: 5 Szybkostrzelność: 4 PA Pojemność: 30 / - (seria 10 pocisków na strzał) |