W tym dziale znajdziesz wyczerpujące odpowiedzi na kłębiące się w twojej głowie pytania dotyczące lore Mass Effect. Dowiesz się jak stworzyć swoją postać i postawić pierwsze kroki na forum.
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

III. Karta statystyk

22 kwie 2021, o 13:39

Obrazek III. Karta statystyk

Postaci na Cytadeli posiadają dwa tematy, które określają ich protagonistę, kartę postaci oraz kartę statystyk. Karta postaci to miejsce, w którym możemy rozpisać swojego bohatera literacko, natomiast karta statystyk odzwierciedla jego stan obecny pod kątem umiejętności, wyposażenia oraz ekwipunku i punktów idealisty/renegata.

Innymi słowy, karta postaci odpowiada za fabularny aspekt naszego bohatera i w ciągu jego gry pozostaje w większości zgodna z początkowym stanem. Karta statystyk natomiast opisuje jego wyposażenie i umiejętności pod kątem forumowej mechaniki i ulega stałym zmianom.

Kartę postaci tworzymy poprzez skopiowanie i wypełnienie wzoru karty postaci, oraz wysłanie w odpowiednim temacie. W przypadku karty statystyk, sprawa wygląda inaczej - mamy do dyspozycji generator, który zrobi to za nas.

Ważne odnośniki zewnętrzne: Obrazek

I Wypełnianie karty statystyk
II Pytania, porady, praktyki
Obrazek
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: III. Wypełnianie karty statystyk

26 kwie 2021, o 00:03

Wypełnianie karty statystyk

Obrazek
Obrazek Obrazek
Szczegółowa analiza pozycji w karcie statystyk znajduje się poniżej.

1. Nazwa tematu

Pod tą nazwą odnajdziemy naszą kartę statystyk w dziale Akta Cytadeli

2. Wizerunek postaci

Ramka w karcie statystyk dostosowana jest do schematu avatarów obowiązującego na forum. Po odpowiedni avatar należy zgłosić się w tym temacie. Na stronie extranetu w menu pobocznym dostępne są również gotowe galerie avatarów dla osobników różnych ras.

3 - 8 Podstawowe informacje dotyczące postaci

Informacje z grubsza opisujące naszego protagonistę, oparte o informacje podane w jego karcie postaci.

9. Klasa postaci

Jedna z sześciu specjalizacji dostępnych dla naszego protagonisty, również deklarowana w karcie postaci.

10. Klasa prestiżowa

Każda klasa postaci posiada swoje dwa rozwinięcia, dostępne dla zaawansowanego i bardzo wyspecjalizowanego gracza. Początkujący i niespełniający warunków klasy prestiżowej gracze powinni pozostawić to pole puste.

11. Etos

Te pola odpowiedzialne są za pokazywanie ilości punktów idealisty i renegata, które zdobywane są w trakcie rozgrywki i przyznawane przez Mistrza Gry na podstawie dokonywanych przez protagonistę czynów. Nowi gracze powinni wstawić w każdym z tych pól "0".

12. Zdolności

Zdolności obrane przez naszą postać uzależnione od naszego wyboru klasy. Przed ich wyborem, zapoznaj się z mechaniką i przemyśl swój wybór - zdolności nie można zmienić w trakcie gry. Początkowi gracze mają do dyspozycji 4 wolne sloty na umiejętność, pozostałe domyślnie pozostają zablokowane. W ostatnim polu dostępna jest opcja "wolne punkty", w której gracze mogą przechowywać notatkę o pozostałych, niewykorzystanych przez siebie punktach zdolności.

12A. Poziom zdolności

Lista wybierana do każdej poszczególnej zdolności opisująca jej poziom i rozwinięcie.

14. Ekwipunek - inne

Miejsce na rozpisanie wszystkich przedmiotów i elementów wyposażenia, które postać posiada przy sobie, a które nie posiadają dedykowanych slotów w karcie statystyk.

15. Pancerz

Pola, w których wybieramy zakupione przez postać części pancerza. Nowi gracze pozostawiają pole "Standardowy" dopóki fabularnie ich protagonista nie zdobędzie innego sprzętu. O pancerzach poczytać możemy tutaj.
! W przypadku posiadania pancerza specjalnego, wybierany jest w polu napierśnika, natomiast pozostałe pola ustawiamy wtedy na "standardowe".

15A. Pancerz

Każdy pancerz posiada 2 wolne miejsca na modyfikacje, które gracz może zakupić, lub zdobyć w trakcie gry. O ulepszeniach możemy poczytać tutaj.

16. Właściwości pancerza

Pole, w którym możemy wpisać różne, charakterystyczne cechy pancerza, jak jego wygląd, barwa czy też właściwości. Jest to również miejsce, w którym gracze mogą spisać posiadane przez siebie bonusy, które wynikają z opancerzenia czy jego modów.

17. Modyfikacje genetyczne

Miejsce na wpisanie modyfikacji genetycznych, czyli implantów, jakie posiada postać. Na start postać nie posiada żadnych implantów, ale może je zakupić w trakcie rozgrywki w Klinikach.

18/21/24. Posiadana broń

Początkowi gracze posiadają tylko 1 odblokowany slot na broń, którą muszą zakupić lub zdobyć fabularnie. W miarę rozwijania poziomów plecaka, pozostałe 2 miejsca stają się możliwe do wykorzystania, pozwalając protagoniście zabierać ze sobą więcej sprzętu.

19-20/22-23/25-26. Ulepszenia broni

Każda broń posiada 2 wolne miejsca na modyfikację, którą możemy jej zamontować. Modyfikacje możliwe są do kupienia w sklepie lub zdobycia w fabularny sposób.

27. Ulepszenia broni

Podobnie jak w przypadku pancerza, jest to miejsce na wpisanie innych, charakterystycznych cech broni, jej wyglądu, posiadanych pochłaniaczy ciepła (amunicji) i innych.

28. Omni-klucz

Podręczne urządzenie umożliwiające protagoniście walkę jak i życie codzienne. Nowi gracze posiadają omni-klucz "Primo" na start.

29. Mod bojowy

Mod bojowy wpływa na walkę wręcz, o której poczytać możemy w tym temacie. Nowi gracze na start posiadają krótkie omni-ostrze.
! Z racji wąskiego pola, zalecamy wpisywanie skróconej nazwy modów - krótkie omni-ostrze -> k. omni-ostrze.


30. Wariant modu bojowego

Każdy mod bojowy posiada swój wariant. O modach bojowych i ich wariantach możemy poczytać w tym temacie. Na start każdy gracz może wybrać jeden dla swojego krótkiego omni-ostrza z dostępnych. Jego zmiana jest możliwa w sklepach za dodatkową opłatą.

Warianty modów bojowych zostały tymczasowo usunięte z mechaniki.

31. Sub-mod

Modyfikacja omni-klucza. Na start omni-klucz nie posiada żadnej, o modyfikacjach omni-klucza możemy poczytać w tym temacie.

32. Generator tarcz

Generator tarcz odpowiada za tarcze kinetyczne. Na start nowi gracze otrzymują generator "standardowy". O generatorach poczytać możemy w tym temacie.

33/34. Medi-żel / omni-żel

Żele odpowiedzialne za naprawę pancerza (omni-żel) jak i pierwszą pomoc odniesionych ran (medi-żel). Maksymalna ilość przenoszonych żeli uzależniona jest od poziomu plecaka. Nowi gracze zaczynają z ilością 0 i na 1 poziomie plecaka mogą przenosić maksymalnie po 3 z każdego rodzaju.

Po kliknięciu "Prześlij" zostajemy przeniesieni do tematu z naszym formularzem. Pojawia się on w subforum kategorii "Akta Cytadeli" o nazwie Statystyki. Możemy go dowolnie edytować klikając, jak w przypadku każdego posta, w przycisk "edytuj" w dole wiadomości.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: III. Wypełnianie karty statystyk

26 kwie 2021, o 00:04

2. Pytania, porady, praktyki

Porady techniczne dotyczące generatora:
  • ! Wypełniaj wszystkie pola. W przypadku, gdy nic nie wpisujesz do jednego, wpisz tam "-" lub "brak". W innym wypadku przestawi się pozycja innych komórek.
    ! Jeżeli nazwa jest za długa i nachodzi na inny element, staraj się ją skrócić. Na przykład Amunicja Dysrupcyjna - Am. Dysrupcyjna
    ! UWAGA - prosimy o zamianę wszystkich ', " i innych form cudzysłowu na `. Inaczej karta może nie działać poprawnie.
Punkty zdolności?
  • Najczęściej pojawiającym się błędem podczas uzupełniania karty statystyk jest złe rozdysponowanie punktów. Jedną z pierwszych rzeczy, które nowy gracz słyszy w shoutboxie, jest: "Hej, XXX, źle rozdałeś punkty zdolności w KS :)". Dlaczego? Ano dlatego, że system chociaż stosunkowo prosty, najwyraźniej tonie gdzieś w natłoku linków, forumowych tematów i ogólnego podekscytowania faktem "O ja, będę grała Asari i roznosiła wrogów biotyką na strzępy!".

    Każdy gracz dostaje na starcie 10 PUNKTÓW zdolności, które może sobie rozdysponować na wybrane umiejętności.

    O czym należy pamiętać:
    • Umiejętność na 1 poziomie kosztuje 1 punkt, na drugim poziomie 2 punkty, na 3 poziomie 3 punkty itd. ALE! Żeby wykupić zdolność na jakimś poziomie, trzeba wykupić również poprzednie poziomy. Oznacza to, że jeżeli chcesz zdolność na 3 poziomie, to musisz zapłacić też za poziom 1, poziom 2 i poziom 3. Czyli jeżeli na starcie chcesz mieć 3 poziom zdolności, to płacisz 1+2+3 = 6 punktów. Nie 3!
    • Twoje zdolności muszą pasować do wybranej klasy. Jeżeli jesteś żołnierzem, masz dostęp tylko do umiejętności bojowych. Jeżeli jesteś inżynierem, masz dostęp do umiejętności technologicznych. I tak dalej, i tak dalej. Opis tego jaka klasa ma dostęp do jakich zdolności, znajduje się tutaj.
    • Na starcie można mieć maksymalnie 4 zdolności (włączając w to zdolności klasowe). To oznacza, że nie, nie można na start wybrać sobie 10 zdolności na 1 poziomie.
    • Amunicja dysrupcyjna jest TYLKO dla żołnierzy.
Pancerz, generator tarcz, omni-klucz i broń?
  • Gracz na start otrzymuje standardowy pancerz, standardowy generator tarcz i omni-klucz Primo, ale żadnej broni. Tą musi sobie dopiero kupić w sklepie, już podczas pisania zwykłych postów. Warto pamiętać, żeby zaznaczyć w zakładce Pozostałe to co się posiada (bo byli już tacy, którzy radośnie pobiegli na misję bez pancerza i generatora tarcz. Mrug mrug, Matt.).
Mod bojowy i wariant?
  • Gracz otrzymuje na start krótkie omni-ostrze (mod bojowy) i dowolny wariant (zapalający, kinetyczny, etc.), który może sobie wybrać. Warto sobie to przemyśleć i wybrać na starcie, bo jeżeli zrezygnujemy z tego przywileju i będziemy chcieli wybrać sobie wariant później, to do tego trzeba sobie kupić całe omni-ostrze z nowym wariantem (byli i tacy, którzy sobie wariantu nie wybrali i teraz są o 3000 kredytów biedniejsi. Sniff.).


Warianty modów bojowych zostały tymczasowo usunięte z mechaniki.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Wróć do „Poradnik fabularny”