W tym dziale znajdziesz wyczerpujące odpowiedzi na kłębiące się w twojej głowie pytania dotyczące lore Mass Effect. Dowiesz się jak stworzyć swoją postać i postawić pierwsze kroki na forum.
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2743
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

IV. Rozwój postaci

26 kwie 2021, o 00:47

Obrazek IV. Rozwój postaci

Ważne odnośniki zewnętrzne: Postać możemy rozwijać na wiele sposobów - najefektywniejsze jest wykonywanie eventów razem z Mistrzem Gry, który pod koniec w nagrodę wyznacza nam odpowiednią ilość punktów rozwoju, kredytów oraz czasem trafią się też inne fanty. Ale zacznijmy od samego początku:

1. Punkty rozwoju / zdolności
  • Podstawowy sposób rozwijania naszej postaci jest poprzez rozwijanie posiadanych przez nią umiejętności. Dokonujemy tego za pomocą punktów zdolności.

    Każda zdolność posiada 6 poziomów, z czego od poziomu 3 występują rozgałęzienia. Oznacza to, że na poziomach 4, 5, 6 mamy do wyboru dwa możliwe warianty danej zdolności, nazywane dla uproszenia A i B. Umożliwia to budowanie poszczególnych zdolności w różny sposób, odpowiadający lepiej naszemu stylowi rozgrywki.
Obrazek
  • Aby rozwinąć postać na wyższy poziom, przeznaczamy na nią odpowiednią ilość zdobytych punktów rozwoju. Każdy poziom zdolności wymaga poświęcenia dokładnie takiej ilości punktów. Przykładowo na poziom drugi musimy tych punktów uzbierać dwa, na poziom 6 - sześć. Nie możemy natomiast wykupywać poziomu szóstego bez wykupienia wszystkich poprzednich - oznacza to, że by podnieść poziom na trzeci poziom musimy poświęcić sześć punktów rozwoju, wykupując odpowiednio pierwszy, drugi i trzeci poziom (1+2+3).

    W karcie statystyk piszemy po liczbach 4-6 literki oznaczające poprzednie wybory. Jeżeli wybraliśmy w 4 poziomie wariant A, wpisujemy 4A. W piątym wybraliśmy B, wpisujemy 5AB. W szóstym A - końcowy wpis to 6ABA.

    Pamiętaj, że na start każda twoja zdolnośc ma poziom "0", za "1" musisz także zapłacić jeden punkt!

    Na start przysługuje ci także 10 punktów, które możesz rozdysponować na maksymalnie 4 zdolności (dla nowych graczy, z 10 możliwych odblokowane są jedynie 4 miejsca).

    Podobnie jak punkty zdolności, wolne "sloty" na nowe zdolności otrzymujemy przede wszystkim jako przyznawane nam przez Mistrzów Gry nagrody po odbytych sesjach.

    Rozważnie dobierz swoje zdolności. Nie możesz ich zmienić w późniejszej rozgrywce.

2. Kredyty - galaktyczne pieniądze
  • Zakupy w sklepach wymagają płatności - bez względu na to czy próbujemy zaopatrzyć się w uzbrojenie, pancerze czy zwykłe pochłaniacze ciepła. Kredyty to środek płatniczy w naszym uniwersum. Możemy otrzymać je na wiele sposobów w grze, w głównej mierze podczas sesji z Mistrzem Gry, jako nagrodę za jej ukończenie lub pozyskując je w trakcie. Dzięki nim możemy kupić broń oraz poszczególne elementy opancerzenia naszej postaci.

    Stan konta opisuje niedostępne do własnej edycji pole w profilu, które zmienia w razie potrzeb moderator obserwujący dany temat ze sklepem i/lub Mistrz Gry odpowiedzialny za przelewanie ci odpowiedniej kwoty zdobytych kredytów. Oznacza to, że gracze nie mogą sami edytować swojego stanu konta. Przykładowo, po wpisaniu posta zawierającego opis kupna przedmiotu w sklepie, dodajemy go sobie do ekwipunku a inna osoba zmienia nam liczbę kredytów na koncie.

    Na start postać otrzymuje 20.000 kredytów
3. Etos - punkty idealisty i renegata
  • Lawful good? Chaotic evil? Znany i lubiany system prosto z gier przeniesiony został na nasze forum. Twojego protagonistę określają punkty idealisty i renegata. Są przydzielane przez Mistrza Gry i to on stanowi o tym, jaki efekt mają na rozgrywaną przez nas sesję. Mogą wpływać na to, w jaki sposób postaci niezależne (NPC) reagują na naszą postać, będąc bardziej lub mniej skłonni do pomocy lub konfliktu.

    Żadna z opcji nie jest tu lepsza od drugiej. Różne sytuacje wymagają różnego rodzaju podejścia. Zdarzają się sytuacje, gdzie przewaga punktów renegata umożliwi nam odblokowanie innych ścieżek w trakcie misji, natomiast w innych jedynie idealista jest w stanie uniknąć zbędnej walki. Rozstrzyganie wpływu tych punktów na rozgrywkę pozostawiamy w gestii naszych Mistrzów Gry.
    Przykładowo pewien salarianin powierzył nam zadanie nielegalnego przemytu substancji psychoaktywnych z Cytadeli na Omegę, tymczasem w trakcie wykonywania misji zaczepił nas turianin, agent SOC, pytając, czy wiemy coś na ten temat. Możemy mu powiedzieć i wydać naszego zleceniodawcę, otrzymując profity i wynagrodzenie od SOC (idealista) lub skłamać i zostać wiernym salarianinowi, by później wynagrodzenie otrzymać od niego (renegat).
    Na start postać nie posiada żadnych punktów etosu.
4. Medale
  • Podczas rozgrywki postać może zostać nagrodzona medalami, czyli graficznymi wynagrodzeniami za specjalne osiągnięcia, przyznawanymi przez Mistrza Gry podczas rozgrywki. Jest to sekcja obowiązująca na naszym forum od 2011 roku i w obecnej chwili jest przebudowywana.

    Na start gracz nie posiada żadnych medali.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Wróć do „Poradnik fabularny”