W tym dziale poznasz naszą autorską mechanikę od podstaw. Poradnik podzielony został na poziom podstawowy i zaawansowany, by ułatwić nowym graczom przyswajanie informacji.

Vademecum Przykładów

17 maja 2021, o 00:14

Obrazek

Vademecum przykładów


PODSTAWOWE PRZYKŁADY

  • Strzelanie z broni:
    • Ciężki pistolet/Karabin Snajperski
      Wyświetl wiadomość pozafabularną

    • Karabin Szturmowy/Pistolet Maszynowy
      Wyświetl wiadomość pozafabularną

    • Strzelba
      Wyświetl wiadomość pozafabularną
  • Pochłaniacze ciepła:
    • Maksymalna liczba pochłaniaczy ciepła, którą gracz może mieć przy sobie jest równa sumie maksymalnie załadowanych pochłaniaczy ciepła u wszystkich posiadanych przez niego przy sobie broni.

      Wyświetl wiadomość pozafabularną
  • Szansa na trafienie zdolnością:
    • Wyświetl wiadomość pozafabularną
  • Szansa na trafienie krytyczne dotyczy tylko broni palnej. NIE dotyczy zdolności (o ile zdolność/ulepszenie nie mówi inaczej).

Tarcze, a efekty zdolności:
  • Jeżeli bohater zada w jednej turze więcej obrażeń niż wynoszą tarcze przeciwnika, nadwyżka obrażeń PRZECHODZI na pancerz.
    Wyświetl wiadomość pozafabularną

  • Jeżeli przeciwnik w chwili rzucenia na niego zdolności miał aktywne tarcze, podlega on efektom tej zdolności o ile sama zdolność nie mówi inaczej.
    Wyświetl wiadomość pozafabularną

  • Obalenie występuje, gdy przeciwnik okryty jest tarczami.
    Wyświetl wiadomość pozafabularną

Akcje dozwolone w turze:
  • Wykorzystanie tej samej zdolności dwa (lub więcej) razy w jednej turze jest dopuszczalne, o ile wystarczy bohaterowi PA. Wyjątek stanowią Wieżyczki oraz Sondy.
    Wyświetl wiadomość pozafabularną

  • Ruch (fizyczne przemieszczenie się z punktu A do punktu B) nie kosztuje ani PA, ani działania.
    Wyświetl wiadomość pozafabularną


Przypadki szczególne różnych zdolności:
  • Strzał Wstrząsowy:
    • Aby skorzystać ze Strzału Wstrząsowego, należy posiadać jakąkolwiek broń. Obrażenia broni nie wliczają się do obrażeń zdolności.
      Wyświetl wiadomość pozafabularną

    • Obrażenia i efekty Amunicji Dysrupcyjnej NIE wliczają się do obrażeń zadawanych przez Strzał Wstrząsowy.
      Wyświetl wiadomość pozafabularną
  • Bariera/Pancerz Technologiczny/Umocnienie:
    • Dezaktywacja Bariery/Umocnienia/Pancerza Technologicznego nie kosztuje PA, ale kosztuje jedną akcję.

    • W przypadku aktywnej Bariery nie-adepta oraz Pancerza Technologicznego niskiego poziomu, gracz otrzymuje do wykorzystania tylko dwie akcje bojowe, a nie trzy. Dezaktywacja tych umiejętności przywraca trzecią akcję bojową dopiero w następnej rundzie.
      Wyświetl wiadomość pozafabularną

    • Redukcja obrażeń wynikająca z posiadanego Pancerza Technologicznego/Bariery/Umocnienia oraz z innych źródeł, sumuje się.
      Wyświetl wiadomość pozafabularną

  • Skok Adrenaliny:
    • Po użyciu, Skok Adrenaliny trwa do końca tury.
      Wyświetl wiadomość pozafabularną

    • Bez wykupienia odpowiedniego poziomu zdolności (6B), użytkownik Skoku nie może skorzystać podczas jego trwania z żadnej mocy.

  • Kamuflaż Taktyczny:
    • Bez wykupienia odpowiednich poziomów zdolności, każdy atak podczas trwania Kamuflażu przerywa jego działanie i dodaje +20% obrażeń od broni. Omni-klucze i moce nie dostają tego bonusu.
      Wyświetl wiadomość pozafabularną

    • Postać nie może korzystać z mocy podczas trwania Kamuflażu, bez wykupienia odpowiedniego poziomu zdolności.
      Wyświetl wiadomość pozafabularną

  • Szarża Biotyczna:
    • Szarża Biotyczna potrzebuje celu, by użytkownik mógł z niej skorzystać. Oznacza to, że nie można się przy jej pomocy teleportować na dalekie odległości (np. z placu na pusty dach budynku). Wynika to z faktu, że Szturmowiec musi wyhamować swoją prędkość (i zwykle odbywa się to na jego pechowym przeciwniku).
THEME                    VOICE                    ARMOR                    CASUAL
ObrazekObrazek
-5% (+25% z pancerzem tech.) do obrażeń w walce wręcz
-1PA do kosztu ataku w walce wręcz

Dla MG:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Vex

Avatar użytkownika
Administrator
 
Posty: 1594
Posty fabularne: 82
Dołączył(a): 18 cze 2014, o 16:17
Miano: Vexarius "Vex" Viyo
Wiek: 32
Klasa: Strażnik
Rasa: Turianin
Zawód: Widmo
Lokalizacja: Watson / Bekenstein
Status: It's complicated.
Kredyty: 23.710
Medale: 14
Determinacja (1) Żołnierz (1) Pionier (1) Nieproszony gość (1) Wyzwoliciel (1) Medal za długą służbę (1) Szaleniec (1) Oko cyklonu (1) Najlepszy z najlepszych (1) Taktyk (1) Ultra-idealista (1) Purpurowa gwiazda (1) Bóg wojny (1) Sponsor (1)

Powrót do Poradnik mechaniczny

KTO JEST ONLINE?

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość