W tym dziale poznasz naszą autorską mechanikę od podstaw. Poradnik podzielony został na poziom podstawowy i zaawansowany, by ułatwić nowym graczom przyswajanie informacji.

Changelog mechaniki

3 mar 2022, o 19:05


03/03/2022


Mechanika Cytadeli zmieniała się przez lata na wiele sposobów. Wraz z uruchomieniem wersji 4.0, zadbaliśmy o to, by została przedstawiona w przystępny sposób i okrojona ze zbędnych, skomplikowanych właściwości, niemniej nigdy nie uważaliśmy jej za finalną. Forum tworzą gracze - w tym samym, a nawet większym stopniu niż administracja. Chcemy tworzyć system, który nie tylko działa i jest łatwy do przetworzenia, ale pozwala wam rozwinąć skrzydła w walce, dostosowując jej stylu do postaci, którą gracie. c:

Dla ułatwienia przystosowania się do wszystkich zmian, podzieliliśmy nasz rework na kilka, łatwych do ogarnięcia etapów. W pierwszej kolejności wzięliśmy w obroty tarcze i pancerze, klasy postaci i zdolności, oraz efekty zdolności. Poniżej znajdziecie wszystko, co uległo zmianie oraz instrukcje dotyczące dalszego postępowania w razie, gdyby wasze obecne statystyki wam nie odpowiadały w nowym systemie. :3

Największe zmiany

    1. Klasy postaci
Gruntownie spojrzeliśmy na to, co potrafi każda z postaci, w czym jest mocna, a w czym nie dorównuje pozostałym. Wszystkie klasy zostały zbalansowane względem siebie. Zdolności uległy gruntownej przebudowie, umożliwiając każdej klasie na osiąganie wysokich DMG w walkach. Zależność obrażeń zdolności od posiadania/nieposiadania tarcz została usunięta, dzięki czemu umiejętności technologiczne działają równie dobrze na pancerze, co biotyczne na tarcze. Skupiliśmy się na dokokszeniu klas czystych, dając im ogromne zróżnicowanie ścieżek, które mogą obrać.


    2. Zdolności
Zdolności zostały kompletnie przebudowane, w dużej mierze od zera.
Każda z klas ma teraz co najmniej dwie ścieżki rozwoju, jednak nie wprowadzamy sztywnych buildów. Do każdej zdolności dodaliśmy ikonki przeznaczeń - DPS / Support / Tank . Traktujcie je jako sugestię przeznaczenia danej zdolności, a nie ograniczenie. Przydadzą wam się w łatwym dobieraniem zdolności do siebie pod umowny "build", który macie w głowie.
Dodaliśmy 2 nowe zdolności bojowe - Szkolenie Wojskowe oraz Barykadę. Dodaliśmy system ran znany wam z areny (rozbudowany) oraz nowe efekty zdolności. Wyrzuciliśmy jedną zdolność - Natychmiastowe Zamrożenie, gdyż w obecnej konfiguracji nie miała sensownego zastosowania, a zdolności technologiczne to wciąż największy zbiór ze wszystkich innych. Mina Zbliżeniowa otrzymała nową ikonę, oraz zupełnie inny sposób działania - w tym wydaniu oferuje znacznie więcej możliwości inżynierom.

W związku z kompletnym reworkiem zdolności, zmianie uległ podział Podstawowe/Zaawansowane. Weźcie pod uwagę to tworząc swój nowy build, bo nie wszystkie umiejętności są teraz dla waszych postaci dostępne.

Z mniejszych zmian, amunicja dysrupcyjna trafiła do zbioru zdolności bojowych jako zaawansowana (wcześniej była w klasowych, co było mylące).

    3. Tarcze i pancerze
Znany z Elysium Arena system zmniejszonych tarcz został wprowadzony na forum. Generatory tarcz otrzymały nowe pojemności i czasy ładowania. Zmniejszenie bazowej wytrzymałości postaci upłynni rozgrywkę na niskich poziomach, która w obecnej konfiguracji miała zwyczaj potwornie się dłużyć. Wszystkie wartości obrażeń zdolności zostały dostosowane do nowego systemu. Dodaliśmy generator "Standardowy szybki", który stanowi alternatywę dla "Standardowego wzmocnionego" w tej samej półce cenowej. Zmieniliśmy podstawową wartość pancerza z 750 na 700.


    4. Inne
Zmianie uległ koszt oraz niektóre wartości obrażeń broni palnych z kategorii Q1.

Słowo od administracji

Zmiany w ekwipunku zostały wprowadzone na poziomach początkowych do średnio zaawansowanych. Biorąc pod uwagę mały procent graczy na najwyższym poziomie, woleliśmy skupić się na szybkim wprowadzeniu zmian dla większości i odłożeniu "endgame'a" na nieco późniejszy termin. Z tego powodu, wiele broni, pancerzy czy generatorów tarcz Q3 nadal pozostaje niezbilansowana i pracujemy nad tym w pocie czoła!

Z tego samego powodu, klasy prestiżowe na razie pozostają bez aktualizacji, ale nikt na forum jeszcze nie zdążył żadnej otrzymać, więc pozwoliliśmy wrzucić to na sam koniec na naszej osi czasu. :3

Na Extranecie znajdziecie wszystkie zaktualizowane informacje, natomiast skupiliśmy się na przeniesieniu ich "na sucho" bardziej, niż pięknej prezentacji. Jeśli znajdziecie dziwne kwiatki lub błędy po części forumowej, zgłoście je proszę do nas, najlepiej na discordzie. Prosimy o nieco wyrozumiałości, forum jest molochem, staramy się jak możemy <3

Następne zmiany

W następnej kolejności planujemy zmienić system przedmiotów oraz walkę wręcz. Większą ilość informacji udostępnimy wkrótce.

Respecjalizacja

W związku z istotnymi zmianami w fundamentach zdolności, każda postać posiada możliwość wybrania na nowo zdolności i przyznania im punktów. Zmiany wchodzą w życie w każdej sesji z dniem dzisiejszym. Zmiana klasy nie jest możliwa. Więcej szczegółów znajdziecie w tym temacie.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Hawk

Avatar użytkownika
Administrator
 
Posty: 2527
Posty fabularne: 39
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 31
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medale: 16
Rekrut (1) Żołnierz (1) Kat (1) Arbiter (1) Nieproszony gość (1) Nieuchwytny cel (1) Medal za długą służbę (1) Szaleniec (1) Najlepszy z najlepszych (1) Taktyk (1) Urodzony przywódca (1) Podstawowe szkolenie (1) Zaawansowane szkolenie (1) Operacja Szalony Geniusz (1) Fanatyk Miłości (1) Upadek Mindoiru (1)

Re: Changelog mechaniki

14 mar 2022, o 00:36

13/03/2022


W dzisiejszej aktualizacji główne zmiany dotyczą walki wręcz oraz poziomów doświadczenia postaci. Jest to również wstęp do głębokiego reworku przedmiotów, nad którym pracujemy nieustannie, starając się zapewnić wam możliwie najbardziej rozmaity ekwipunek jak najszybciej. c:

Największe zmiany

    1. Poziomy doświadczenia

Od teraz wszystkie przedmioty, jakie znajdziecie na naszym forum posiadają Ograniczenie poziomu. Poziom doświadczenia postaci jest niczym innym, jak sumą posiadanych przez was punktów umiejętności. Osiągając wyższe poziomy (Q1 / Q2 / Q3) odblokowujemy sobie możliwość korzystania z większej ilości sprzętu.

Celem dodania ograniczenia poziomów do sprzętu jest wyeliminowanie problematycznych rodzynków, z którymi borykaliśmy się w trakcie ustawiania pojedynków arenowych. Niektóre postaci posiadały mało punktów umiejętności i wysokiej półki sprzęt, przez co ciężko było zbalansować je w stosunku do pozostałych. Ten problem głównie wynika wśród postaci starych stażem, z czasów poprzednich wersji mechaniki, w których sprzęt był traktowany w różny sposób. Obecnie loot otrzymywany przez wszystkich jest zbalansowany.

O poziomach postaci możecie przeczytać tutaj.

! Jako, że w następnym rzucie planujemy ogólny rework wartości przedmiotów, w szczególności pancerza i modów, nie wszystkie przedmioty w sklepach posiadają ograniczenie na ten moment.
! Ograniczenie broni to jej poziom, znany nam już z samego początku mechaniki. Z broni Q2 więc mogą korzystać postaci z poziomu Q2 i wyżej.

    2. Walka wręcz

Pozbyliśmy się problematycznego podziału na rasy postaci, który był niekonsekwentny wobec reszty niezwiązanej z rasą mechaniki. Walka wręcz skupia się teraz na dwóch rodzajach ataku - zwykłym i specjalnym. Atak specjalny determinuje mod bojowy, z którego obecnie korzystamy.

Krótkie omni-ostrze, które każdy otrzymuje na start, posiada atak specjalny zależny od klasy postaci. Jest to pewne urozmaicenie startu rozgrywki, które uwzględnia charakterystykę każdej z klas, zapewniając im różne atrybuty. Krótkie omni-ostrze można wymienić zdobywając, lub zakupując inny mod bojowy, który wymienia podstawowy atak specjalny na inny, własny - ten już nie jest zależny od klasy, tylko krótkie omni-ostrze jest!

Walka wręcz nie musi być prostym zadawaniem obrażeń - może też odpowiadać za nakładanie wrogowi statusów, utrudniać mu przemieszczanie się na mapie, lub ułatwić je sobie. W poprzednim wydaniu, walka wręcz była mało zbalansowana względem reszty mechaniki. Oferowała najwyższy potencjalny współczynnik trafienia (90%) dla nisko rozwiniętych postaci, przy jednoczesnej gratyfikacji wysokim poziomem zadawanych obrażeń. Obecnie stanowi dobrą akcję alternatywną dla postaci startowych, nawet ze zwykłym krótkim omni-ostrzem, jednocześnie oferując duże możliwości rozwoju na przestrzeni zdolności oraz sprzętu.

Każdy mod bojowy posiada różne warianty, które można zakupić lub zdobyć. Wariant to moduł/program do naszego moda bojowego, który może zmienić, lub ulepszyć jego działanie. Warianty zostaną dodane do sklepów i fabuły w następnej aktualizacji.

O walce wręcz możecie przeczytać tutaj. Nowe ataki specjalne modów bojowych dostępne są na extranecie.

Słowo od administracji

W związku ze zmianami w walce wręcz, zmianie uległy rozszerzenia zdolności 5B Kamuflażu Taktycznego i 4A Pancerza Technologicznego. Dodatkowo, obecnie zostały dodane 2 nowe mody bojowe - Omni-Lasso i Omni-Kastety.

Małej zmianie uległ generator tarcz "Tajfun".

Podobnie jak w przypadku poprzednich aktualizacji, skupiamy się na razie na wprowadzeniu poprawek i sprzętu w obszarze gry na poziomach Q1 i Q2. W miarę, gdy podstawy rozgrywki będą przez nas finalizowane, do gry dojdzie więcej modów bojowych i lepsza optymalizacja gry endgame'owej. :3

W związku ze zmianami, walka wręcz wchodzi w życie z efektem natychmiastowym. Ze sprzętu, który posiadacie na sesjach, możecie korzystać aż do ich zakończenia - później, jeśli znajduje się poza waszym poziomem Q, musicie go zmienić na inny. Skonsultujcie się z waszymi Mistrzami Gry lub administracją, jeśli potrzebujecie pomocy lub wsparcia w tej kwestii.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Hawk

Avatar użytkownika
Administrator
 
Posty: 2527
Posty fabularne: 39
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 31
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medale: 16
Rekrut (1) Żołnierz (1) Kat (1) Arbiter (1) Nieproszony gość (1) Nieuchwytny cel (1) Medal za długą służbę (1) Szaleniec (1) Najlepszy z najlepszych (1) Taktyk (1) Urodzony przywódca (1) Podstawowe szkolenie (1) Zaawansowane szkolenie (1) Operacja Szalony Geniusz (1) Fanatyk Miłości (1) Upadek Mindoiru (1)


Powrót do Poradnik mechaniczny

KTO JEST ONLINE?

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron