
Wybór klasy jest istotną decyzją przy tworzeniu swojej postaci, gdyż definiuje zdolności, które będą dostępne dla naszej postaci. Decyzja o wyborze konkretnej specjalizacji jest nierzadko związana z umieszczeniem w historii naszego awatara wielu lat specjalistycznego treningu, dlatego zmiana klasy postaci nie jest możliwa w trakcie rozgrywki, jeżeli nie poparto jej bardzo rzeczowymi argumentami a sprawy nie przedyskutowano z administracją.
- Klasy czyste, jako specjaliści w swoich dziedzinach, mają dostęp do wszystkich zdolności danego typu od samego początku rozgrywki. Nie mogą natomiast sięgać po żadne moce wykraczające poza ich dziedzinę.
Klasy mieszane to solidnie wyszkolone jednostki, które mogą korzystać z podstawowego wachlarza umiejętności z dwóch dziedzin. Ponieważ ich trening nie skupia się na rozwijaniu jednego typu umiejętności do granic możliwości, stawiając na różnorodność, moce zaawansowane pozostają dla nich niedostępne. Aby uzupełnić te braki, każda z klas mieszanych ma dostęp do typowej wyłącznie dla siebie zdolności, z której nie mogą korzystać przedstawiciele żadnej innej klasy.
- Biotyka – fabularne informacje dotyczące biotyki i szkolenia biotyków
- Zdolności – Rozpiska zdolności dostępnych dla wszystkich klas
- [ADVANCED] klasy prestiżowe – Dalsze rozwinięcie klas w grze

Dostępne umiejętności:
- bojowe podstawowe
- bojowe zaawansowane

Tylko oni potrafią tworzyć i używać sond bojowych podczas bitwy, które wywabiają z kryjówki, atakują bądź nękają przeciwników. Są najefektywniejsi w unieszkodliwianiu przeciwników i tworzeniu wyrw w ich liniach obrony.
Dostępne umiejętności:
- technologiczne podstawowe
- technologiczne zaawansowane

Dostępne umiejętności:
- biotyczne podstawowe
- biotyczne zaawansowane

Dostępne umiejętności:
- bojowe podstawowe
- technologiczne podstawowe
- Zdolność klasowa: Kamuflaż Taktyczny

Dostępne umiejętności:
- biotyczne podstawowe
- technologiczne podstawowe
- Zdolność klasowa: Pancerz Technologiczny

Dostępne umiejętności:
- biotyczne podstawowe
- bojowe podstawowe
- Zdolności klasowe: Szarża biotyczna, Nowa