W tym dziale poznasz naszą autorską mechanikę od podstaw. Poradnik podzielony został na poziom podstawowy i zaawansowany, by ułatwić nowym graczom przyswajanie informacji.
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

[BASIC] Tarcze i pancerze

25 kwie 2021, o 02:22

Obrazek [BASIC] Tarcze i pancerze

Tarcze oraz pancerz są na Cytadeli odpowiednikiem punktów życia każdej postaci - miarą tego jak wiele obrażeń może ona otrzymać nim zginie. W pierwszej kolejności wyczerpywane są tarcze, a gdy te spadną do zera - pancerz.

Sprzęt dostępny w grze: Zarówno części pancerza jak i generatory tarcz możliwe są do zdobycia w sesjach z Mistrzem Gry, lub samodzielnego zakupu za galaktyczną formę płatności - kredyty.
Obrazek

I Tarcze
II Pancerze
III Dodatkowe informacje

Obrazek
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [BASIC] Tarcze i pancerze

26 kwie 2021, o 01:30

  • 1. Tarcze
Bariery kinetyczne, zwane powszechnie tarczami, stanowią pierwszą warstwę osłony gracza i zapewniają ochronę przeciwko większości pocisków. Obrażenia otrzymane na tarcze nie mają wpływu na zdrowie ani samopoczucie postaci, będąc przez nie zwyczajnie niwelowane (pociski odbijają się lub są niszczone, lasery rozpraszają na ich powierzchni, biotyka jest pochłaniana itd). Każde uderzenie w pierwszej kolejności wyczerpuje pojemność tarczy, a gdy ta spadnie do zera - pancerz postaci. Jeżeli pojemność tarcz jest mniejsza niż zadane obrażenia, tarcze zniwelują ich tyle ile mogą, a reszta przejdzie na pancerz.

Gdy gracz nie otrzyma żadnych obrażeń przez dwie tury, tarcze automatycznie odnowią się do swojej pełnej pojemności. Możliwe jest również manualne odnowienie pełnej pojemności tarcz poprzez poświęcenie jednej akcji oraz odpowiedniej ilości Punktów Akcji (PA).

Źródłem tarcz jest "generator tarcz", który określa zarówno ich pojemność jak i koszt regeneracji. Każda postać dysponuje na start standardowym generatorem tarcz o pojemności 400 oraz koszcie odnowienia 12 PA. Wraz z rozwojem postaci można zakupić nowe, lepsze generatory o zwiększonej pojemności, mniejszym koszcie odnowienia lub innych specjalnych cechach, a także dodatkowe elementy ekwipunku, które mogą wpływać na parametry tarcz (patrz Mechanika Zaawansowana).

Statystyki standardowego generatora tarcz:
  • Pojemność: 400
    Koszt manualnego odnowienia: 12 PA
    Automatyczne odnowienie po 2 turach bez otrzymanych obrażeń
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [BASIC] Tarcze i pancerze

26 kwie 2021, o 01:30

  • 2. Pancerz
Pancerz stanowi główną pulę punktów życia danej postaci - gdy te spadną do zera, postać umiera. Obrażenia otrzymane na pancerz, nie regenerują się tak jak tarcze i mają bezpośredni wpływ na zdrowie oraz samopoczucie jego właściciela w zależności od tego jak bardzo jest ranny. Pod kątem fabularnym będą to stłuczenia, rany postrzałowe, rozcięcia, poparzenia i tym podobne; pod kątem mechanicznym - potencjalne ujemne modyfikatory zależne od Mistrza Gry.

Standardowy pancerz, którzy gracze otrzymują na start, posiada pulę 700 punktów pancerza. W miarę rozwoju postaci można zakupić lepsze elementy pancerza lub ekwipunku, które zwiększą tą wartość.
  • Naprawa pancerza
Naprawę pancerza można przeprowadzić w warunkach bojowych, ale stanowi to rozwiązanie tymczasowe (fabularnie jest to pospieszne i prowizoryczne nałożenie omni-żelu na ubytki, żeby je załatać i zapewnić sobie nową, chwilową warstwę ochrony). Naprawa pancerza wymaga poświęcenia jednej akcji oraz 4 Punktów Akcji (PA) na jednostkę zużytego omniżelu. Wartość przywróconego pancerza na jednostkę omniżelu jest określana przez Premię Technologiczną posiadanego omni-klucza i wynosi standardowo 10% jego maksymalnej wartości. Przy naprawie zawsze poświęcamy jedną akcję, ale ilość PA uzależniona jest bezpośrednio od ilości zużytego omniżelu. W miarę rozwoju postaci można zakupić lepsze omni-klucze lub elementy ekwipunku, które pozwalają zwiększyć ilość naprawionych punktów pancerza.

Rany otrzymane w wyniku obrażeń oraz wynikające z nich ujemne modyfikatory (o ile takie zostały narzucone na postać przez Mistrza Gry - rany stanowią wyłącznie element fabularny, nie regulowany przez mechanikę) można wyeliminować poprzez zaaplikowanie jednej porcji Medi-żelu, poświęcając na to jedną akcję oraz 6 Punktów Akcji (PA). Medi-żel działa w tym kontekście jako środek tamujący krwawienie, uśmierzający ból, łagodzący obrażenia, itd.
  • Wskrzeszanie w walce
Jeżeli Tarcze i Pancerz gracza spadną do 0, jest uznany za funkcjonalnie nieprzytomnego i niezdatnego do walki. Według woli MG, może jednak zostać wskrzeszony w trakcie walki, lub, zależnie od sytuacji, wskrzesić się sam. Wymaga to wówczas stanięcia obok postaci gracza (w zasięgu 1m) oraz zużycia jednej akcji, 3 jednostek omniżelu i 3 jednostek mediżelu. Pancerz takiej postaci ustawiony jest na ilość zgodną z naprawą omniżelem (wykonaną przez sojusznika, a więc korzystającą z jego Bonusu Technologicznego). Tarcze są regenerowane do połowy, a wszystkie nagromadzone Rany zostają usunięte.

Każda postać może zostać wskrzeszona tylko raz na walkę - jeśli zostanie pokonana drugi raz, musi zaczekać, aż walka się skończy.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [BASIC] Tarcze i pancerze

26 kwie 2021, o 01:30

  • 3. Dodatkowe informacje
Części pancerza i generatory tarcz inne od standardowego posiadają dodatkowe bonusy urozmaicające rozgrywkę, jak i wzmacniające naszego protagonistę w trakcie walki. Każda część posiada swój opis i unikalne cechy, które należy wziąć pod uwagę w trakcie budowania swojego zestawu opancerzenia. Przy różnych sposobach rozgrywki, różne cechy mogą być uznawane za bardziej pożądane i rezygnacja z dodatkowej ochrony kosztem wzmocnienia ataku jest często wybieraną przez graczy opcją.
  • W skrócie
  • Każdy gracz posiada wartość pancerza oraz wartość tarcz. Standardowo jest to 700 pancerza oraz 400 tarcz.
  • Wszystkie obrażenia w pierwszej kolejności są pochłaniane przez tarcze, obniżając ich wartość. Gdy postać nie ma tarcz, obrażenia przechodzą na pancerz.
  • Tarcze niwelują obrażenia ale nie efekty zdolności.
  • Jeżeli postać otrzymała więcej obrażeń niż posiada tarcz, nadwyżka przechodzi na pancerz - reszta jest niwelowana. Efekty zdolności również są niwelowane.
  • Tarcze regenerują się automatycznie do maksymalnej wartości jeżeli przez 2 tury nie otrzymało się żadnych obrażeń. Można je zregenerować manualnie (1 akcja, koszt zależny od posiadanego generatora - standardowo 12PA).
  • Pancerze nie regenerują się automatycznie, ale można je naprawiać przy użyciu omni-żelu (1 akcja, 6PA, wielkość odnowy zależna od posiadanego omni-klucza - standardowo 10% maksymalnej wartości pancerza).
  • Obrażenia otrzymane na pancerz mogą powodować ujemne modyfikatory narzucone przez MG (decyzja fabularna). Take modyfikatory można zniwelować poprzez aplikację Medi-żelu (1 akcja, 6PA).
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Wróć do „Poradnik mechaniczny”