W tym dziale poznasz naszą autorską mechanikę od podstaw. Poradnik podzielony został na poziom podstawowy i zaawansowany, by ułatwić nowym graczom przyswajanie informacji.
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2743
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

[ADVANCED] Ekwipunek rozszerzony

25 kwie 2021, o 20:43

Obrazek [ADVANCED] Ekwipunek rozszerzony

W skład ekwipunku podstawowego wchodzi opancerzenie, uzbrojenie i omni-/medi-żele. Jest to baza, która umożliwia rozpoczęcie, natomiast nie stanowi ona nawet połowy całej puli przedmiotów, które postać może zdobyć w trakcie gry. Przedmioty te pozwalają graczowi zbudować swój zestaw odpowiadający stylowi walki i gry, który preferuje - oferują bowiem mniejsze lub większe bonusy w mechanice, jak i niekiedy fabularno-mechaniczne zmiany w rozgrywce.

Wszystkie opisane w tym dziale przedmioty możliwe są do zdobycia w fabularny sposób. Nie wszystkie jednak możliwe są do zakupu w znajdujących się w działach Cytadeli sklepach. Niektóre, szczególnie wyższej półki elementy ekwipunku możliwe są do zdobycia tylko w trakcie sesji pod kontrolą Mistrza Gry.
Obrazek

I Plecak
II Omni-klucze
III Ulepszenia
IV Poziomy doświadczenia
V Manualne rozładowanie tarcz
VI Ekwipunek klasowy/frakcyjny

Obrazek
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2743
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [ADVANCED] Ekwipunek rozszerzony

26 kwie 2021, o 02:27

  • 1. Plecak
Plecak nie posiada fizycznej reprezentacji w karcie statystyk, jest natomiast ukryty w formularzu karty. W ten sposób każdy Mistrz Gry jest w stanie sprawdzić, jaki poziom plecaka posiada dana postać. Każda postać rozpoczyna grę z poziomem plecaka 1.

"Plecak" jest oczywiście metaforą. Określa maksymalną liczbę niektórych elementów wyposażenia, jakie postać może na raz wziąć, a także mieć przy sobie podczas sesji.

Wyższe poziomy plecaka można zakupić w każdym ze sklepów. Każdy następny poziom kosztuje 50.000 kredytów. Poziomów maksymalnie jest 3 i każdy odblokowuje nowe możliwości.
  • 1. Poziom umożliwia posiadanie przy sobie:
  • 1 broni
  • 3 medi-żeli
  • 3 omni-żeli
  • 2. Poziom umożliwia posiadanie przy sobie:
  • 2 broni
  • 5 medi-żeli
  • 5 omni-żeli
  • 3. Poziom umożliwia posiadanie przy sobie:
  • 3 broni
  • 7 medi-żeli
  • 7 omni-żeli
  • 1a. Udźwig
Plecak ogranicza również liczbę przedmiotów, które możemy zebrać w trakcie sesji z naszych przeciwników. Innymi słowy, określa nasz udźwig - wyposażenie, które podnieśliśmy w trakcie gry, ale którego nie mamy wyekwipowanego.

System jest bardzo prosty:
  • Na poziomie 1 plecaka, możemy zabrać w trakcie sesji 1 broń, 1 omni-klucz, 1 generator-tarcz.
    Na poziomie 2 te wartości wynoszą 2, a na 3 - analogicznie 3.
Przez podnoszony sprzęt rozumiemy ekwipunek pokonanego przez nas (mechanicznie) wroga. Przedmioty fabularne i niemające wpływu na mechanikę nie podlegają ograniczeniom. Nie ograniczają nas również potencjalne znalezione przez nas ulepszenia - możemy podnieść ich do woli.

Istnieją sposoby, by ominąć tę zasadę. Wśród nich znajduje się sub-mod omni-klucza umożliwiający podnoszenie większej ilości lootu. Mistrz Gry określa, w której sytuacji ta zasada obowiązuje, a w której postać ma przyzwolenie na zebranie elementu ekwipunku w trakcie sesji bez zakładania go na siebie.

Jedynym elementem ekwipunku, którego nie możemy podnosić w żadnym wypadku jest pancerz. Pancerze są skrojone idealnie pod swojego użytkownika, a w dodatku połączone w jeden, spójny system z minikomputerem, przez to ciężko byłoby zdjąć z obcego najemnika napierśnik i założyć na siebie jak gdyby nigdy nic.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2743
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [ADVANCED] Ekwipunek rozszerzony

26 kwie 2021, o 02:27

  • 2. Omni-klucze
Sprzęt dostępny w grze: Omni-klucz, to ręczne narzędzie, które jest połączeniem komputera osobistego, zestawu narzędzi diagnostycznych oraz konstrukcyjnych. Omni-klucz jest wszechstronnym narzędziem, służącym do optymalizacji większości standardowego sprzętu, w tym broni i pancerzy.

Każdy klucz cechuje się dwoma parametrami:
  • bonusem tarcz
  • premią technologiczną
Bonus do tarcz określa w skali % o ile zwiększona zostanie standardowa pojemność tarcz, gdy użytkownik korzysta z danego modelu klucza.

Premia technologiczna może posiadać różnorakie zastosowania fabularne - w odniesieniu do mechaniki określa ile % pancerza można naprawić w warunkach bojowych korzystając z jednej dawki omni-żelu.
  • 1a. Sub-mody
Każdy omni-klucz można wyposażyć w modyfikację rozszerzającą jego działanie. Taka modyfikacja nosi nazwę Sub-modu i możliwa jest do zdobycia fabularnie, lub zakupienia w sklepie za kredyty.
  • 1b. Mod bojowy
Każdy omni-klucz posiada również zainstalowany mod bojowy, który w zależności od naszych potrzeb i preferencji w późniejszej rozgrywce można zmienić. Mod bojowy służy do prowadzenia walki wręcz. Różne mody bojowe posiadają inne statystyki wpływające na walkę, determinując rodzaj ataku specjalnego, którym postać może się posłużyć.

Dodatkowo, do każdego moda bojowego wybierany jest wariant rozszerzający jego właściwości. Poszczególna lista dostępnych modów bojowych i ich wariantów dostępna jest w extranecie w linku powyżej.
  • 1c. Warianty kolorystyczne
Bazowo każdy omni-klucz posiada pomarańczową barwę. W zależności od upodobań, w sklepach można zakupić jego inne warianty kolorystyczne. Ma to znaczenie jedynie fabularne i nie wnosi niczego pod kątem mechanicznym.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2743
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [ADVANCED] Ekwipunek rozszerzony

26 kwie 2021, o 02:27

  • 3. Ulepszenia
Sprzęt dostępny w grze: Nasz ekwipunek możemy ulepszyć za pomocą wszelakich modyfikacji spotykanych w grze. Podobnie jak większość elementów wyposażenia, modyfikacje możemy zakupić w sklepie lub zdobyć w fabularny sposób.

Wyróżniamy dwa typy ulepszeń.
  • 1. Ulepszenia broni
Ich efekty głównie skupiają się na polepszeniu jej wydajności w trakcie walki. W zależności od wybranego ulepszenia, mogą dawać nam na przykład bonus do celności czy obrażeń. Każda broń posiada 2 wolne miejsca na modyfikację. Po zdobyciu jej podpinamy ją pod właściwą broń w swojej karcie statystyk.

Nieużywane aktualnie modyfikacje, które zgromadziliśmy zalecamy wpisać w pole "ekwipunek - inne".

Ulepszeń broni nie możemy zmieniać w trakcie sesji, chyba, że Mistrz Gry zdecyduje inaczej, a nasza postać znajdzie odpowiednie warunki.
  • 2. Ulepszenia pancerza
Analogicznie do ulepszeń broni, modyfikacje pancerza wpływają w różny sposób na wydajność postaci w trakcie walki, jak i mogą zapewniać nam fabularne dodatki oraz urozmaicenia.

Pancerz posiada 2 wolne miejsca na modyfikację. Po zdobyciu jej podpinamy ją w karcie statystyk. Przyjmuje się, że ulepszenia dotyczą pancerza w całości, a nie jego poszczególnych części.

Ulepszeń pancerza nie możemy zmieniać w trakcie sesji, chyba, że Mistrz Gry zdecyduje inaczej, a nasza postać znajdzie odpowiednie warunki.
  • 3. Liczenie bonusów
Przyjmuje się, że:
  • bonusy do celności broni dodajemy bezpośrednio do wzoru na obliczenie szansy na trafienie [PRZYKŁAD: 50 + celność broni + bonus]
  • wszystkie bonusy do obrażeń sumujemy w jeden przed wyliczeniem ich wartości z bazowych obrażeń broni [PRZYKŁAD: (bonus1 + bonus2)*obrażenia broni]
  • bonusy do tarcz i pancerza obliczane są przed rozpoczęciem walki i stanowią nową bazę dla użytkownika (przynajmniej póki w jakiś sposób nie zdejmie lub nie pozbędzie się modyfikacji, które mu ów bonus zapewniają)
  • bonus do zmniejszenia kosztów akcji obliczany jest przed walką
We wszelkich obliczeniach, wartości zaokrąglamy w dół.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2743
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [ADVANCED] Ekwipunek rozszerzony

14 mar 2022, o 00:36

  • 4. Poziomy doświadczenia
Podczas gry, postać zdobywa Punkty Umiejętności jako nagrody za uczestnictwo w sesjach. W zależności od ilości posiadanych punktów, determinowany jest poziom postaci. W ilość posiadanych punktów wliczana jest początkowa liczba (10), którą każdy otrzymuje na start.

Wyróżniamy trzy poziomy doświadczenia:

1-15
Punkty Umiejętności

16-29
Punkty Umiejętności

30 - ∞
Punkty Umiejętności

Poziom doświadczenia determinuje o sprzęcie, z którego możemy korzystać w trakcie naszej rozgrywki. W miarę awansu postaci, jej możliwości się zwiększają, upoważniając ją do korzystania z lepszego sprzętu, jak i jego większej ilości.

THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2743
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [ADVANCED] Ekwipunek rozszerzony

22 lut 2023, o 14:26

  • 5. Manualne rozładowanie tarcz
Bariery kinetyczne, ich moc i specjalne właściwości uzależnione są od naszego generatora tarcz, który często posiada unikalne dla niego zachowanie w momencie ich rozładowania. Hyperion daje nam bonus do inicjatywy, Ares wybucha w potężnej eksplozji, a Grom posyła falę przeciążeniową wokół użytkownika. Sprawni wojownicy mogą chcieć wykorzystać ten szczególny scenariusz na swoją korzyść, rozładowując swoje tarcze i odsłaniając się na potencjalny atak, lecz czerpiąc w pełni z właściwości, jakie zapewniają generatory gdy ich wartość uderza w zero.

Użytkownik może manualnie rozładować swoje tarcze do zera w ramach jednej akcji i 0 PA. Darmowy koszt tej akcji umożliwia połączenie rozładowania z ruchem, lub inną akcją kosztującą punkty. Przykładowo, gracz może rozładować tarcze biegnąc na miejsce, lub rozładować je w momencie zrobienia udanej szarży biotycznej na przeciwnika, by potraktować go nie jednym, a dwoma atakami jednocześnie - kosztem własnego pozbawienia się osłon.

Tarczy nie można rozładować, gdy jej wartość już wynosi 0.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2743
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [ADVANCED] Ekwipunek rozszerzony

8 mar 2023, o 17:41

  • 6. Ekwipunek frakcyjny/klasowy
Organizacje dostępne na Cytadeli rozpościerają się na całą galaktykę i bywają zgoła odmienne od siebie w kwestii metody działań, a także sprzętu, którym posługują się ich członkowie. Niektóre produkty dostępne w sklepach posiadają ograniczenie frakcji. Oznacza to, że zakupić oraz sprzedać w klasyczny sposób mogą je tylko członkowie danej organizacji. Podobna rzecz ma się z ekwipunkiem klasowym, który, analogicznie, zakupić oraz sprzedać mogą jedynie przedstawiciele danej klasy.

Ekwipunki z ograniczeniem klasy lub frakcji posiadają stosowne oznaczenie w sklepach.

ObrazekObrazekObrazek

Ekwipunek frakcyjny nadal można zdobyć jako nagrodę w sesji, oraz móc się nim posługiwać. Jeśli nasza postać nie przynależy do frakcji, z której pochodzi dany element ekwipunku, nie może jednak sprzedać go w sklepie. Może za to spróbować sprzedać go innemu graczowi z pomocą systemu TradeNet.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Wróć do „Poradnik mechaniczny”