W tym dziale poznasz naszą autorską mechanikę od podstaw. Poradnik podzielony został na poziom podstawowy i zaawansowany, by ułatwić nowym graczom przyswajanie informacji.
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

[BASIC] Start gry

26 kwie 2021, o 02:25

Obrazek [BASIC] Start Gry

Każda postać na Cytadeli, niezależnie od jej fabularnej sytuacji i pochodzenia, pod kątem mechaniki rozpoczyna grę w ten sam sposób. Poniżej wymienione są wszystkie elementy, o których powinieneś wiedzieć rozpoczynając grę.

Aby najlepiej zrozumieć istotę posiadanych przez siebie zasobów, zalecamy przeczytanie pozostałych elementów poradnika z flagą [BASIC]. Stanowią one podstawę, której potrzebujesz by rozpocząć rozgrywkę. Ten artykuł powinien być ostatnim, jaki przeczytasz - dzięki temu wszystkie zagadnienia w nim zawarte powinny być dla ciebie jasne.

01. Zdolności

Na start każdy otrzymuje 10 punktów do wydania na maksymalnie 4 umiejętności. Pozostałe sześć miejsc na zdolność pozostaje zablokowane i jest możliwe do zdobycia poprzez aktywną rozgrywkę.
! Przypominamy, że zdolności możemy wybierać jedynie z kategorii dostępnej dla naszej klasy postaci.
! Każdy poziom zdolności kosztuje tyle, ile wynosi on sam. To oznacza, że poziom 1 kosztuje 1pkt, a poziom 3 - 3pkt. By wykupić umiejętność na 3 poziom należy wydać 6 pkt (1+2+3).

02. Kredyty

Postać otrzymuje bazowo 20.000 kredytów, które może wydać w trakcie gry lub w jednym z wielu obecnych na forum sklepów. Większe ilości kredytów musi zarobić poprzez aktywną rozgrywkę.

03. Plecak

Każdy gracz otrzymuje bazowo pierwszy poziom plecaka. Umożliwia mu to noszenie przy sobie jednej sztuki uzbrojenia, 3 medi-żeli oraz 3 omni-żeli.

04. Uzbrojenie

Postać nie otrzymuje żadnego uzbrojenia na start. Wybrane należy zakupić w sklepie za pomocą startowych kredytów.

05. Opancerzenie

Postać otrzymuje standardowy pancerz, który jest domyślnie wybrany w karcie statystyk. W skład standardowego pancerza wchodzi helm, naramienniki, rękawice, napierśnik i nagolenniki. Bazowy pancerz oferuje 700 punktów ochrony.
! Pancerz to zdrowie postaci. W przypadku utraty wszystkich 700 punktów, postać umiera.
! Pancerz można naprawiać w trakcie walki za pomocą omni-żelu. Szczegóły znajdują się w temacie Tarcze i Pancerze.

06. Tarcze

Za tarcze odpowiadają generatory tarcz. Postać startowo otrzymuje standardowy generator tarcz. Jego statystyki to:

Pojemność: 400
Koszt manualnego odnowienia: 12 PA
Automatyczne odnowienie po 2 turach bez otrzymanych obrażeń

! Tarcze odnawiają się samoczynnie, jak i można odnowić je manualnie w trakcie walki. Szczegóły znajdują się w temacie Tarcze i Pancerze.

07. Omni-klucz

Omni-klucz to wielofunkcyjne urządzenie wykorzystywane zarówno fabularnie, jak i mechanicznie. Każda postać wyekwipowana jest w podstawowy omni-klucz Primo, który oferuje 10% premii technologicznej przy naprawie pancerza.

Każdy omni-klucz wyposażony jest w mod bojowy. Gracze na start otrzymują krótkie omni-ostrze.

08. Medi-żel, omni-żel

Postać na start nie otrzymuje żadnych żeli pomocniczych, musi zakupić je w sklepie za pomocą startowej kwoty kredytów.

09. Ulepszenia, modyfikacje, implanty

Postać na start nie otrzymuje żadnych modyfikacji wpływających na rozgrywkę z mechanicznego punktu widzenia.

10. Punkty idealisty/renegata, medale

Postać na start nie otrzymuje żadnych punktów etosu ani medali.

11. Środki transportu

Środki transportu regulowane są kartą postaci i w pełni od niej zależne. Cytadela nie posiada mechaniki statków ani walk kosmicznych, okręty służą więc jedynie za dodatek fabularny i w ten sam sposób są traktowany.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Wróć do „Poradnik mechaniczny”