W tym dziale poznasz naszą autorską mechanikę od podstaw. Poradnik podzielony został na poziom podstawowy i zaawansowany, by ułatwić nowym graczom przyswajanie informacji.

Wstęp do mechaniki Cytadeli

26 kwi 2021, o 20:27

Obrazek

Wstęp do mechaniki Cytadeli


Uniwersum Mass Effect oferuje bogatą historię dziejącą się w najróżniejszych zakątkach galaktyki, zamieszkujące ją wyjątkowe postacie oraz niepowtarzalne wydarzenia, w których można wziąć udział. Jednym z nieodzownych elementów opowieści, którą będzie tworzyła Twoja postać, jest walka. Świat w którym będzie żyła jest pełen potyczek, bitew i starć między najróżniejszymi postaciami, które prędzej czy później dotkną również i ją, zmuszając do obrony lub motywując do ataku. Żeby zapewnić uczciwy wynik starcia między dwoma lub większą ilością postaci (zarówno gracza i jak bohaterów niezależnych), uwzględniające ich wyposażenie, doświadczenie oraz okoliczności w jakich się odbywa, a także zapewniając losowy element obecny w każdej historii, na Cytadelę została wprowadzona odpowiednia mechanika, mająca stanowić tło do części fabularnej każdej przygody.

Ponieważ na pierwszy rzut oka mechanika może przytłaczać ilością tematów oraz nieznanych zagadnień, ten temat oferuje łagodny wstęp oraz swojego rodzaju spis treści do kolejnych elementów z którymi należy się zapoznać żeby mieć pełny obraz tego do czego Twoja postać będzie zdolna oraz czym dysponuje, gdy zostanie uwikłana w takie lub inne starcie.

Dla dodatkowego ułatwienia, mechanika została podzielona na część podstawową (BASIC) oraz zaawansowaną (ADVANCED). Żeby rozpocząć swoją przygodę na Cytadeli oraz stworzyć postać, w pierwszej kolejności należy zapoznać się z tematami wyjaśniającymi podstawowe zasady mechaniki. Zasady zaawansowane stanowią ich rozwinięcie i mają wpływ dopiero na późniejszą rozgrywkę oraz rozwój postaci, więc mogą zostać śmiało pominięte przy pierwszym tworzeniu postaci i doczytane w późniejszym terminie.

! Pomimo natłoku liczb i istnienia równań, które mogą pojawić się w niektórych tematach - bądź spokojny/a. Zdecydowaną większość obliczeń wykonuje Mistrz Gry i jeżeli nie masz aspiracji na takiego, to nikt nie będzie od Ciebie wymagał tej wiedzy. Dobrze jest jednak mieć na ten temat chociaż ogólne pojęcie, żeby znać swoje możliwości oraz wiedzieć co się dzieje w trakcie potyczki.

Zasady podstawowe:
  • Klasy postaci - Ten dział opisuje pokrótce wszystkie dostępne klasy postaci na Cytadeli, będąc punktem wejściowym do tego kim twoja postać będzie.
  • Przebieg Tury, Akcje, Punkty Akcji (PA) - Tu znajdziesz informacje na temat tego jak wygląda typowa tura walki oraz czym są Punkty Akcji, które stanowią główną walutę gracza, gdy chodzi o walkę z wrogiem.
  • Zdolności - W tym dziale znajdziesz opis mechaniki korzystania ze Zdolności w walce - wszelkie informacje na temat tego jak kalkuluje się szansę na trafienie/aktywację danej zdolności oraz jakimi statystykami cechuje się typowa zdolność, a także odnośniki do listy wszystkich zdolności, którymi postać może się posługiwać.
  • Broń Palna - Tutaj znajdziesz opis mechaniki broni palnej, tego co oznaczają jej statystyki oraz odnośniki do pełnej listy uzbrojenia występującego na Cytadeli.
  • Tarcze i Pancerze - W niemal każdej grze postać posiada punkty życia, które określają ile obrażeń może otrzymać nim zginie tragiczną śmiercią. W tym temacie znajdziesz dokładne informacje na temat tego jak ten element rozgrywki wygląda na Cytadeli.
  • Start gry - Tutaj znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje na temat tego co musisz wykonać żeby stworzyć swoją postać. Ten temat stanowi doskonały punkt odniesienia do wypełnienia Karty Statystyk po zapoznaniu się z tematami powyżej, będąc swojego rodzaju krótkim zbiorem lub podsumowaniem wszystkich startowych informacji.

Zasady zaawansowane:
  • Walka wręcz - Tutaj znajdziesz opis tego jak wygląda mechanika walki wręcz. Ze względu na fakt, że w uniwersum Mass Effect niemal każda postać posiada na swój użytek plazmowe omni-ostrze zdolne przebić się przez większość pancerzy w ułamek sekundy, starcie bezpośrednie dwóch postaci stanowi ostateczność i zwykle decyduje o życiu oraz śmierci na przestrzeni kilku sekund. Szczególnie dla postaci dopiero rozpoczynających rozgrywkę jest to rozwiązanie bardzo niebezpieczne.
  • Broń palna rozszerzona - W tym miejscu znajdziesz informacje na temat mechaniki Strzałów Krytycznych oraz Odrzutu broni palnej.
  • Ekwipunek rozszerzony - Wraz z rozwojem postaci i nabyciem przez nią nowych funduszy, nadejdzie moment, gdy bohater zacznie się rozglądać za możliwością ulepszenia swojego wyposażenia. W tym miejscu znajdziesz wszystkie informacje na temat Ulepszeń Pancerza, Ulepszeń Broni, nowych Omni-kluczy oraz Implantów.
  • Klasy prestiżowe - wip

W przypadku jakichkolwiek pytań, nie krępuj się z napisaniem do któregokolwiek z członków administracji. Powodzenia!
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Hawk

Avatar użytkownika
Administrator
 
Posty: 2452
Posty fabularne: 20
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 31
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 102.987
Medale: 14
Rekrut (1) Żołnierz (1) Kat (1) Arbiter (1) Nieproszony gość (1) Nieuchwytny cel (1) Medal za długą służbę (1) Szaleniec (1) Najlepszy z najlepszych (1) Taktyk (1) Podstawowe szkolenie (1) Zaawansowane szkolenie (1) Operacja Szalony Geniusz (1) Fanatyk Miłości (1)

Powrót do Poradnik mechaniczny

KTO JEST ONLINE?

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron