W tym dziale poznasz naszą autorską mechanikę od podstaw. Poradnik podzielony został na poziom podstawowy i zaawansowany, by ułatwić nowym graczom przyswajanie informacji.
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

[ADVANCED] Efekty zdolności

16 maja 2021, o 23:13

http://cytadela.eu/images/poradnik/efekty.png[/imgw] [ADVANCED] Efekty zdolności

Niektóre zdolności potrafią wywołać różne, dodatkowe efekty poza zadaniem obrażeń. Poniżej opisane są wszystkie potencjalne efekty, z którymi postacie mogą się zetknąć w trakcie walki z przeciwnikiem.

W zależności od zdolności, różny efekt może mieć różne właściwości, które w tym dziale reprezentowane są przez X. Przykładowo, efekt Uszkodzenie (30) zmniejsza obrażenia zadawane przez postać o 30%.

Dodatkowo na forum obowiązuje system Ran. Postać otrzymuję ranę na dwa sposoby: gdy jej poziom życia (pancerza) spadnie poniżej określonego poziomu (400), gdy zaatakowano ją zdolnością/przedmiotem, który nakłada efekt Rany, lub gdy wywołał to inny efekt zdolności (np. Wrażliwość). Rana powoduje stały, ujemny modyfikator, którego pozbyć się można używając medi-żelu.

Spis treści:
  • Efekty zdolności – Wszystkie nakładane przez zdolności efekty.
  • Rany – System ran, do których pozbycia się potrzebny jest medi-żel.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [ADVANCED] Efekty zdolności

3 mar 2022, o 18:59

  • 1. Efekty zdolności
Powalenie:
  • Wszystkie ataki wymierzone w powaloną postać otrzymują +10 do celności, a wszystkie wymierzone przez powaloną postać -10 do celności.
    Powalona postać może podnieść się kosztem 1 akcji.
    Powalona postać może wykonywać o połowę mniejszy ruch.
Podniesienie:
  • Wszystkie ataki wyprowadzane przez podniesioną postać otrzymują -XXX do celności, a wszystkie ataki wymierzone w nią +X.
    Podniesiona postać nie może się przemieszczać.
    Zmniejsza modyfikator osłon o 10.
Podpalenie:
  • Podpalony otrzymuje na początku swojej akcjiX% obrażeń aż do momentu ugaszenia. Liczba obrażeń zależy od danej zdolności lub pozostaje do decyzji Mistrza Gry, jeżeli źródło podpalenia było inne.
    Podpalona postać może ugasić się kosztem 1 akcji.
Ogłuszenie:
  • Ogłuszona postać traci swoją następną akcję.
Redukcja Obrażeń:
  • Wszystkie ataki wymierzone w postać z Redukcją Obrażeń otrzymują obrażenia zmniejszone o X%. Wartość obrażeń, która ulega obniżeniu, zależy od danej zdolności.
Uszkodzenie:
  • Zmniejsza obrażenia zadawane przez postać o X%.
Osłabienie:
  • Zwiększa obrażenia otrzymywane przez postać o X%.
Wyłączenie broni
  • Postać nie może korzystać z broni.
Schłodzenie
  • Ruch schłodzonej postaci kosztuje 4 PA przez X tur. Schłodzenie może się kumulować.
Oznaczenie:
  • Oznaczona postać jest o X% łatwiejsza do trafienia.
Wrażliwość:
  • Wrażliwa postać otrzymuje jeden stopień Rany jeśli otrzyma obrażenia w przeciągu X tur. Zadane w ten sposób obrażenia dezaktywują Wrażliwość.
Otumanienie:
  • Inicjatywa postaci jest zmniejszona o X na Y tur.
Przyspieszenie:
  • Inicjatywa postaci jest zwiększona o X na Y tur.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [ADVANCED] Efekty zdolności

3 mar 2022, o 19:30

  • 2. Rany
  • Zraniona postać otrzymuje negatywne modyfikatory zależnie od tego ile ran ma na siebie nałożonych. Nakładają się one na siebie aż do piątego stopnia. Negatywne modyfikatory nie mogą zostać usunięte w żaden sposób poza zaaplikowaniem sobie mediżelu. Rany stopnia I i II wymagają 1 mediżelu, III i IV 2 mediżelu, a V 3 mediżelu.
Sposoby na otrzymanie ran:
  • 1. Otrzymanie obrażeń poniżej 400 pancerza i włącznie. Otrzymujemy pierwszą ranę kiedy spadnie na poziom 400 i potem co kolejne 100.
    2. Otrzymanie Rany przez Zdolność.
    3. Otrzymanie Rany przez efekt Wrażliwy.
Rodzaje ran:
  • Stopień I (300-400 pancerza)
    Postać otrzymuje modyfikator -5 do wszystkich testów, których się podejmuje.

    Stopień II (200-300 pancerza)
    Postać otrzymuje modyfikator -10 do wszystkich testów, których się podejmuje.

    Stopień III (100-200 pancerza)
    Postać otrzymuje modyfikator -15 do wszystkich testów, których się podejmuje, przemieszczenie się kosztuje ją wówczas 3 PA. Każde trafienie w ranną postać ma 50% szans na nałożenie Otumanienia -15.

    Stopień IV (0-100 pancerza)
    Postać otrzymuje modyfikator -20 do wszystkich testów, których się podejmuje, przemieszczenie się kosztuje ją wówczas 6 PA oraz wszystkie ataki wymierzone w nią zyskują +10 do trafienia, a od tej pory wszystkie trafienia w ranną postać nakładają Otumanienie -30.

    Stopień V (specjalna sytuacja)
    Postać otrzymuje modyfikator -30 do wszystkich testów, których się podejmuje, przemieszczenie się kosztuje ją wówczas 9 PA, wszystkie ataki wymierzone w nią zyskują +15 do trafienia, a od tej pory wszystkie trafienia w ranną postać zyskują 25% szans na nałożenie Ogłuszenia.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Wróć do „Poradnik mechaniczny”