Oh my god it's happening.
Matthew Tarczansky
Awatar użytkownika
Posty: 339
Rejestracja: 23 lis 2014, o 20:31
Miano: Matthew Tarczansky
Wiek: 32
Klasa: Inżynier
Rasa: Człowiek
Zawód: Oficer Techniczny
Lokalizacja: Cytadela
Kredyty: 35.880
Medals:

[4.0] Dyskusja, propozycje

29 kwie 2021, o 12:14

Może warto byłoby wprowadzić jakaś kwazi mechanike dla postaci niebojowych, by wprowadzić dla nich jakąś formę progresu? Znów pisze z telefonu i opiszę swój pomysł, jak już dopadnę do tradycyjnej klawiatury.
ObrazekObrazek THEME|WORK THEME|SPACESUIT|CASUAL|VOICE|ARMOR Premia technologiczna: +20%
Bonus do tarcz: +15%
Bonus do celności strzelby: +5%
Zwiększenie siły i obrażeń od mocy technologicznych: 15%
Zwiększenie obrażeń zadawanych przez Spalenie: 10%
Matthew Tarczansky
Awatar użytkownika
Posty: 339
Rejestracja: 23 lis 2014, o 20:31
Miano: Matthew Tarczansky
Wiek: 32
Klasa: Inżynier
Rasa: Człowiek
Zawód: Oficer Techniczny
Lokalizacja: Cytadela
Kredyty: 35.880
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

29 kwie 2021, o 14:57

Dobra, zasiadłem wcześniej do kompa w związku z wolniejszą chwilą i już tłumacze o co mi chodzi.
Rozumiem, że mechanika skupia się głównie na walce i dobrze, bo przemyślana i fajna mechanika walki tylko urozmaica odgrywanie żołnierza. Co jednak, gdy są postaci niebojowe, albo bojowo-niebojowe. Mam tu na myśli Matta (tak, na początku miał być względnie niebojowy, a póki co zabił już około tuzina ludzi bez mrugnięcia okiem xD), Iris (w końcu to Radna) i Diego (w końcu ten malinowy don Pedro to czysty lovelas, biznesmen, miliarder i filantrop), mam wrażenie, że takich postaci dojdzie więcej, a i niektórzy bojownicy o piniondz równie zagraliby coś nie zakładającego rozlewu krwi.
Uważam jednocześnie, że Mass Effect choć przyzwyczaił nas do wesołej rzezi, ma mnóstwo miejsca na sesje non-combat m.in detektywistyczne, eksploracyjne (wszak galaktyka ma w chuj gwiazd i jeszcze więcej planet), a nawet polityczne. No, ale przejdźmy do konkretów.

System, który chodzi mi po głowie to banalna mechanika oparta na rzutach d20 (choć oczywiście można to zmodyfikować i przerobić na system procentowy wdrożony w mechanice walki). Tworząc postać wybieramy sobie (powiedzmy) 6 umiejętności niebojowych z odpowiednim stopniowaniem.
7 arcymistrzowsko / nie ma sobie równych /
6 mistrzowsko / doskonale /perfekcyjnie / wspaniale
5 Biegle / płynnie / znakomicie / wyśmienicie / świetnie
4 Bardzo dobrze / bardzo sprawnie / z dużą wprawą / doświadczony / zdolny
3 Dobrze / Sprawnie / Ponadprzeciętnie / Z wprawą / umiejętnie / kompetentnie
2 Przeciętnie / Nieźle / radzi sobie / średnio / brak określenia
1 Opanował podstawy / słabo posługuje się / ćwiczy się w czymś / zdobył wiedzę / stawia pierwsze kroki
0 Brak umiejętności
Powiedzmy, że na start postaci przypadałoby 6 umiejętności o poziomie kolejno 5,4,4,3,2,2. Wyjaśnię to na przykładzie Matta.
Matt posiadałby w tym systemie następujące umiejętności:

Mechatronika - poziom 5 - świetnie radzi sobie z okrętowymi systemami automatyki, napędów oraz dystrybucji energii. Poradzi sobie również z robotyką (nie będę dalej rozpisywał)
Zarządzanie - poziom 4 - bardzo dobrze radzi sobie z zarządzeniem zespołem, ma spore doświadczenie w kierowaniu załogą statku serwisowego oraz od niedawna zarządza grupą techników na korwecie dyplomatycznej Venus [...]
Blef - poziom 4
Pilotaż - poziom 3
Ogłada - poziom 2
Medycyna - poziom 2
W trakcie rozgrywki postaci grając ze sobą mogłyby rozwijać te umiejętności od chociażby częstotliwości używania tych umiejętności, nagród za sesje niebojowe, interakcje z innymi graczami, etc, etc. Warto nadmienić, że nie mówię tu o liczbie określonych umiejętności na jakiejś liście. Niech gracze sami określają czego potrzebują i wpisują umiejętności związane fabularnie z ich postaciami.
Gracze mogliby oczywiście zdobywać kolejne umiejętności od NPC w trakcie rozgrywek non-combat, od innych graczy...co kto lubi. Wiadomo, zaczynaliby od poziomu 1, ale mieliby okazję rozwijania swoich postaci cały czas.

Dobra, ale jak widzę mechanikę rzutów i ewentualne wyniki? Już tłumacze.
Bierzemy pod uwagę kość d20, gdzie im wyższy wynik, tym lepszy rezultat. Przy czym 1 to absolutny pech (zawsze), a 20 to krytyczny sukces (zawsze).

Każdy poziom ekstra w umiejętności dawałby nam dodatkowy modyfikator do rzutu. Oto przykład.

Matt ma piąty poziom mechatroniki i wykonuje naprawę silnika (polową) by prom mógł oderwać się od ziemi. Powiedzmy, że próg sukcesu ustalimy na 12. Rzucam kością i wychodzi mi 8. Brakuje mi 4 oczek?

8 + 5 (modyfikator z poziomu mojej umiejętności niebojowej - Mechatronika) = 13

Matt jako tako poskładał prom i udaje się odlecieć
Można byłoby się przyczepić do tego, że trzeba ustalać stopień sukcesu przed każdym rzutem, ale korzystałem kilkukrotnie z tej pseudomechaniki wcześniej i jest ona na tyle łopatologiczna i przystępna, że urozmaica rozgrywkę i z mojego punktu widzenia nie tworzy niepotrzebnych konfliktów gracz-gracz lub gracz-prowadzący rozgrywkę niebojową. Kiedy wypełniając pustkę po Cytadeli innymi grami, stosowałem ten "system" żaden z moich współgraczy nie narzekał.

EDIT:

Co też chciałbym zaznaczyć, a niekoniecznie zawarłem to i może to umknąć. Taki system ma być tylko dopełnieniem fabularnym, wskazaniem na to co postać potrafi, czym się zajmuje i jak może się przydać poza walką. Rzuty nie zawsze są konieczne, zostawiłbym tą możliwość graczom, którzy przed rozgrywaniem sesji dogadaliby się między sobą czy poziom umiejętności traktują bardziej fabularnie czy decydują się na rzucanie sobie kośćmi.

W każdym razie - czekam na wasze opinie. :D
ObrazekObrazek THEME|WORK THEME|SPACESUIT|CASUAL|VOICE|ARMOR Premia technologiczna: +20%
Bonus do tarcz: +15%
Bonus do celności strzelby: +5%
Zwiększenie siły i obrażeń od mocy technologicznych: 15%
Zwiększenie obrażeń zadawanych przez Spalenie: 10%
Vex
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1952
Rejestracja: 18 cze 2014, o 15:17
Miano: Vexarius "Vex" Viyo
Wiek: 32
Klasa: Dewastator
Rasa: Turianin
Zawód: Widmo
Lokalizacja: Arae / Cytadela
Status: It's complicated.
Kredyty: 34.710
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

29 kwie 2021, o 16:30

Nie zrozum mnie źle, bo w każdej innej sytuacji lub podczas grania na żywo/w klasycznego RPG'a Twój pomysł by mi się podobał... ale cała idea reworku i upraszczania forumowej mechaniki opiera się na tym, żeby było jej jak najmniej, a nie dorzucaniu następnej :< Dodawanie kolejnych cyferek będzie stanowiło kolejną barierę do zapoznania się na start i do liczenia później (jakkolwiek boli mnie to stwierdzenie, bo sam jestem fanem cyferek i statystyk w każdej postaci...).

Dobry Mistrz Gry tak czy owak bierze niebojowe umiejętności postaci pod uwagę i stosuje je po prostu jako jeden z modyfikatorów w rzucie 1d100. W tych paru sesjach co tu grałem, niemal za każdym razem pojawiała się taka możliwość. O ile dobrze pamiętam, to nawet na Raitaro była sytuacja gdy w jakimś teście przy grzebaniu w panelu kontrolnym Vex dostał +10 za sam fakt posiadania przeszkolenia technicznego, podczas gdy Matt przy identycznym panelu dostał +20 (bo jakby nie patrzeć jest full-time mechanikiem, a nie z doskoku). Nie widzę przeszkód, żeby tak samo było w innych sytuacjach (+20 do zastraszania jak postać jest we krwi, +10 do ocucenia kogoś jak jest się lekarzem, itd) i jestem zresztą pewien, że inni MG też takie rzeczy robili, bo to daje największą swobodę bez narzucania czegokolwiek.

U nas tą pseudomechaniką jest właśnie zwykły rzut: 1d100 +/- fabularne i sytuacyjne modyfikatory O ile sam jestem fanem DnD 5e oraz mechanik jak napisałeś wyżej, to obawiam się, że na PbF by się to nie sprawdziło (gdzie jakby nie patrzeć, każdy nowy gracz musi samemu się nauczyć zasad i przez nie przebrnąć).

ALE! Jeżeli rzeczywiście okazałoby się, że sporo osób chce jakieś takie proste wyznaczniki ich umiejętności niebojowych to można by pomyśleć nad jakimś systemem traitów albo coś w tym stylu (Mechanik: +10 do testów technologicznych, Biolog: +10 do testów związanych z biologią, itd).
THEME                    VOICE                    ARMOR                    CASUAL
ObrazekObrazek
+5% do obrażeń w walce wręcz   
-1PA koszt przeładowania    -1.5PA do kosztu zdolności technologicznych
Dla MG:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Iris Fel
Awatar użytkownika
Mistrz Gry
Posty: 2040
Rejestracja: 10 maja 2012, o 17:36
Miano: Iris Fel
Wiek: 35
Klasa: Adept - Bastion
Rasa: Człowiek
Zawód: Przedstawiciel Ludzkości w Radzie Cytadeli
Lokalizacja: Ksienszyc
Kredyty: 76.860
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

29 kwie 2021, o 17:09

Vex pisze:Nie zrozum mnie źle, bo w każdej innej sytuacji lub podczas grania na żywo/w klasycznego RPG'a Twój pomysł by mi się podobał... ale
Ale to tylko forko i jeżeli chcemy otworzyć się na nowych graczy, nie tak zajaranych jak nasze obecne, nieduże grono, lepiej nie dodawać kolejnych modyfikatorów i innych współczynników/umiejętności/itd. Mi one nie są potrzebne do szczęścia.

Ach! Zapomniałabym! Bardzo podoba mi się idea MG do sesji 1 na 1. W tym mogłabym pomóc!
theme ~ voice ~ armor~
ObrazekObrazek

Wyświetl wiadomość pozafabularną
Matthew Tarczansky
Awatar użytkownika
Posty: 339
Rejestracja: 23 lis 2014, o 20:31
Miano: Matthew Tarczansky
Wiek: 32
Klasa: Inżynier
Rasa: Człowiek
Zawód: Oficer Techniczny
Lokalizacja: Cytadela
Kredyty: 35.880
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

29 kwie 2021, o 17:44

Nie zrozumcie mnie źle, ALE... zawsze to ale.

Rozumiem ideę grania na luzie i odskocznie od papierkowych RPG. Porównujemy teraz wzory na obliczanie trafień z modyfikatorami odrzutu, strzału serią, przycelowanego do prostego dodawania. Nie lubię przesadnej mechaniki, ale nie róbmy też z potencjalnych nowych graczy idiotów . Ktoś kto przebrnie przez mechanikę walki z pewnością poradzi sobie z zaprezentowanym rozwiązaniem.

Zaprezentowany system ma na celu uporządkowanie umiejętności niebojowych, by uniknąć ewentualnych konfliktów w trakcie sesji, gdy dojdzie nam do sytuacyjnego/fabularnego modyfikatora.
Masz jasno określone umiejętności, które są powiązane z Twoją postacią i są warte wyróżnienia. Oczywiście, nie będziesz zawierać, że postać zajebiście gotuje (choć jeśli chcesz, to oczywiście możesz).
Taki wykaz traitów, umiejętności niebojowych pozwoli uniknąć ewentualnej sytuacji wykłócania się postaci o reputację/umiejętność np. zastraszania u żołnierza (bo przecież powinna to wiedzieć, skoro jest żołnierzem - no cóż, to niekoniecznie idzie ze sobą w parze). Poza tym, tak jak wspomniałem na chacie - to zawsze jakaś forma rozwoju fabularnego postaci w prosty sposób (rozwijasz umiejki razem z pisaniem fabularnych postów) i pomóc niekoniecznie bojowym postaciom w robieniu progressu jeśli chcą unikać walki.

Broń losie, nie miałem na myśli utrudniania komukolwiek postaci i grania. Pomyślałem, że to ciekawy sposób na rozwój postaci, kiedy skończy się gear i wyssiemy wszystkie kredyty z banku centralnego.

EDIT:

Mamy otworzyć się na graczy, którzy z uniwersum mają niewiele wspólnego i zaczynają dopiero przygodę. Dla takich graczy ważna będzie również możliwość rozwoju postaci w pełnym tego słowa znaczeniu. Biorąc pod uwagę, że te traity będą miały przeważnie fabularny wydźwięk i zastosowanie - może również pomóc w oswajaniu i zapoznawaniu się graczom z uniwersum Mass Effect-a.

I tak jak wspomniałem - niekoniecznie muszą to być cyfry, modyfikatory, rzuty. Ot, zwyczajny wykaz tego w jakim stopniu Twoja postać posiadła daną umiejętność. To pomoże w odgrywaniu i skróci czas wertowania KP do niezbędnego minimum.

Vex:
O ile dobrze pamiętam, to nawet na Raitaro była sytuacja gdy w jakimś teście przy grzebaniu w panelu kontrolnym Vex dostał +10 za sam fakt posiadania przeszkolenia technicznego, podczas gdy Matt przy identycznym panelu dostał +20 (bo jakby nie patrzeć jest full-time mechanikiem, a nie z doskoku).
Rozumiem sens, ale też napisałeś.
[...](z fabularnego/mechanicznego punktu widzenia), walkę w której ten rozłoży czterech innych żołnierzy, bo "fabularnie wydało mu się to fajne i będzie to dobra opowieść, więc pominął pewne elementy mechaniki lub zwiększył inne na korzyść gracza"? Jak to się ma do innych graczy?
Równie dobrze ten modyfikator sytuacyjny/fabularny w związku z analogicznym rzutem w analogicznej sytuacji u innego MG mógłby wynosić +5 lub +20, bo uznałby to za adekwatne do poziomu wiedzy Vexa podczas ingerencji w panel. Zwyczajnie to uporządkujemy, aktywność niebojowa również jest źródłem konfliktów z MG.
ObrazekObrazek THEME|WORK THEME|SPACESUIT|CASUAL|VOICE|ARMOR Premia technologiczna: +20%
Bonus do tarcz: +15%
Bonus do celności strzelby: +5%
Zwiększenie siły i obrażeń od mocy technologicznych: 15%
Zwiększenie obrażeń zadawanych przez Spalenie: 10%
Marshall Hearrow
Awatar użytkownika
Posty: 630
Rejestracja: 4 mar 2014, o 19:41
Miano: Marshall "Arrow" Hearrow
Wiek: 29
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Podporucznik Przymierza
Lokalizacja: Cytadela
Kredyty: 56.600
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

29 kwie 2021, o 18:08

Matthew Tarczansky pisze:aktywność niebojowa również jest źródłem konfliktów z MG.
Nie wiem nawet czy nie większym niż bojowa...

O ile sam pomysł dokładania mechaniki, średnio widzę o tyle tutaj muszę przyznać Mattowi rację. Natomiast zdecydowanie podoba mi się bardziej pomysł Vexa, bo już można to jakoś uporządkować i określić, tak aby nie było wątpliwości co do danej umiejętności (nazwijmy to) miękkiej.
Myślę, że można by to było zrobić na podstawie najzwyklejszych w świecie modyfikatorów np.
Dyplomacja +10 do przekonywania i potem powiedzmy w formie nagrody po sesji MG daje dodatkowe 5% do kolejnych prób przekonywania.
OUTFIT -- UNIFORM -- ARMOR -- VOICE -- MAIN THEMEObrazekObrazekObrazek-Problem nie jest problemem. Problemem jest twoje podejście do problemu-Bonusy:
+20% do obrażeń od broni
+30% do obrażeń w walce wręcz
+1PA do ataku wręcz
20% szans na podpalenie przeciwnika przy ataku omni-ostrzem
+5% szansa na strzał krytyczny
+20% do pancerza
+1 pochłaniacz do każdej przenoszonej broni
Obrazek
Matthew Tarczansky
Awatar użytkownika
Posty: 339
Rejestracja: 23 lis 2014, o 20:31
Miano: Matthew Tarczansky
Wiek: 32
Klasa: Inżynier
Rasa: Człowiek
Zawód: Oficer Techniczny
Lokalizacja: Cytadela
Kredyty: 35.880
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

29 kwie 2021, o 18:44

Mam wrażenie, że jestem źle zrozumiany w kwestii tego rozwiązania. Sam chciałbym uniknąć dorzucania dodatkowej mechaniki, ale generalnie chcę dać wolność w wybieraniu na start i późniejszym dobieraniu sobie takich umiejętności niebojowych i rozwijaniu ich.
Nie wiem jaka jest różnica między moim rozwiązaniem a Vexa i dlaczego miałaby być to nagroda, a nie coś co Twoja postać wie od początku z powodu wykonywanego zawodu.

+10% dyplomacji w formie nagrody? Po co? Masz jasno określony stopień wiedzy

Dyplomacja - poziom 2 - dostajesz 10% do rzutów o dyplomację. Napiszesz parę sesji i dostajesz poziom 3, co daje Ci +15% do rzutów na dyplomację.
Niezależnie czy piszemy o moim rozwiązaniu czy Vexa - skutek jest identyczny i nie rozumiem dlaczego mielibyśmy zostawiać ten konkretny czynnik na wyłączność do przyznawania przez MG, skoro całkiem niedawno pisaliśmy, że MG jesteś tylko Ty i Hawk, więc dokładasz sobie roboty.

Poza tym w moim rozwiązaniu +10% do dyplomacji jest tym samym co:

Dyplomacja - poziom 2 - modyfikator +2 do rzutu na d20.

_____

Pisałem na chacie - sesje poza MG dla samego grania i bez poczucia progresu oraz rozwijania postaci z mojego punktu widzenia tracą sens.
Mamy deficyt MG i jestem pewien, że przy prowadzeniu kolejnych sesji zabraknie miejsc dla części graczy i będą zmuszeni do grania między sobą. Część przestanie pisać w oczekiwaniu na cud, że pojawi się kolejne ogłoszenie na sesję. Ułamek będzie próbowało grać jakieś pitu-pitu, ale mówię za siebie - granie na luzie jest spoko, ale bez poczucia progresu w którąkolwiek stronę, na dłuższą metę traci to sens.

Poza tym można śmiało to powiązać z tym, o czym pisałem wczoraj.
Postać chce statek na własność?
Musi zarobić hajs, nauczyć się pilotować, zdobyć załogę.
To wymusza granie, wyznacza jakiś cel. W głębi serca każdy z nas lubi cyferki, niezależnie od tego co one oznaczają.
ObrazekObrazek THEME|WORK THEME|SPACESUIT|CASUAL|VOICE|ARMOR Premia technologiczna: +20%
Bonus do tarcz: +15%
Bonus do celności strzelby: +5%
Zwiększenie siły i obrażeń od mocy technologicznych: 15%
Zwiększenie obrażeń zadawanych przez Spalenie: 10%
Marshall Hearrow
Awatar użytkownika
Posty: 630
Rejestracja: 4 mar 2014, o 19:41
Miano: Marshall "Arrow" Hearrow
Wiek: 29
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Podporucznik Przymierza
Lokalizacja: Cytadela
Kredyty: 56.600
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

29 kwie 2021, o 19:32

Ja jeszcze wrzucam pomysł z innej beczki apropos tego jak zatrzymać na forum nowych ludzi.

1. NISKI PRÓG WEJŚCIA - pomijając pracę nad mechaniką, nie wiem czy przewijał się już przez Wasze umysły nowy pomysł na akceptację KP?

2. MOŻLIWOŚĆ ROZWOJU - i tutaj trochę więcej, chodzi mi o coś w stylu stworzenia "stanowisk" poza MG, do których ludzie mogliby pretendować, jak np. nie wiem "Opiekun Strefy Celnej" itp. żeby oddać trochę odpowiedzialności graczom za całe forum. Na niektórych ludzi działa lepiej możliwość bycia częścią czegoś większego niż tylko pisanie postów :)
OUTFIT -- UNIFORM -- ARMOR -- VOICE -- MAIN THEMEObrazekObrazekObrazek-Problem nie jest problemem. Problemem jest twoje podejście do problemu-Bonusy:
+20% do obrażeń od broni
+30% do obrażeń w walce wręcz
+1PA do ataku wręcz
20% szans na podpalenie przeciwnika przy ataku omni-ostrzem
+5% szansa na strzał krytyczny
+20% do pancerza
+1 pochłaniacz do każdej przenoszonej broni
Obrazek
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

29 kwie 2021, o 19:34

No więc, tak.

Matt, rozumiem twoje intencje bardzo dobrze. Piszesz jednak, że nie chcesz dorzucać nowych mechanik, ale to co napisałeś właśnie tym jest - nowym systemem rozwoju dla postaci niebojowych. I podbijam to, co napisał Vex, że o ile sama jestem fanką takich rozwiązań - zresztą, sama wprowadzałam na forum system za systemem - to zwyczajne wiem, jak z perspektywy zewnętrznej to komplikuje wdrożenie się w forum. Czytając z doskoku w ciągu dnia to, co napisałeś, sama się na początku zgubiłam i wątpię, by to było przez sposób, w jaki to jest opisane. Za dużo, wszystkiego, za dużo liczenia, za dużo statystyk, za dużo ogarniania.

Przez uproszczenie forum nie mówię "usuńmy wszystko co nie jest absolutnie zbędne". Mówię "poszukajmy rrozwiązania, które usatysfakcjonuje nas w podobny sposób ale wymagając mniejszych nakładów". Takim przykladem są dla mnie te zadania, za które są kredyty - zamiast rozwikłanych systemów wypłat, zamiast systemów mini questów za sam hajs, teorretycznie problem braku income poza sesjami rozwiązaliśmy czymś banalnym.

Problem numer dwa - mówicie o tej dyplomacji. No spoko, rozumiem. Tyle że to wychodzi trochę z błędnego założenia, że postać walcząca nie może być świetnym mediatorem, nie może być politykiem (wojskowy Anderson jako Radny to tego najlepszy przykład). Jeżeli wprowadzilibyśmy takie cechy/umiejętności, one również obejmowałyby postaci walczące. Czyli koniec końców, wychodzimy na to samo - postaci niebojowe mają coś, postaci bojowe mają dokładnie to samo + więcej.

Rozumiem potrzebę wypełnienia tej luki sensowności postaci niebojowych z mechanicznego punktu widzenia. Ale myślę, że osobne cechy, osobne zdolności czy osobny system to nie jest dobra droga. A jeżeli nie uda nam się teraz wymyślić rozwiązania - możemy z tym trochę zaczekać. Nie chcę tu wybierać, który gracz jest ważniejszy od drugiego, ale na Cytadeli zawsze ogromną przewagę stanowily postaci bojowe, a cywilnych było stosunkowo niewiele. Dlatego tak, wiem, że trzeba coś z tym zrobić, ale jednocześnie nie wiem, czy zawali się świat, jeżeli aktywujemy forum bez tego i w trakcie będziemy kminić dalej.

Marshall - podzieliliśmy dokladnie tak mechanikę. Jej core i wszystko, co nowy gracz potrzebuje wiedzieć do 1 sesji jest w dziale "basic". Reszta jest w zaawansowanym, dla chętnych i chcących się rozwijać.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Zed’terco Galick
Awatar użytkownika
Posty: 30
Rejestracja: 28 paź 2016, o 20:50
Miano: Zed'terco Galick
Wiek: 29
Klasa: Żołnierz
Rasa: Turianin
Zawód: Śledczy w stopniu Sekcyjnego w strukturach S.O.C.
Lokalizacja: Cytadela
Kredyty: 20.000

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

29 kwie 2021, o 20:52

Zdecydowanie zgodzę się z Mattem, że fajnie byłoby mieć możliwość rozwijania jako postać niebojowa. Problemem pod tym względem jest to, że przeważnie takie awanse są mniej wymierne - to nie jest +10 do celności czy +2 do siły, to jest raczej nowe stanowisko w korpo, podwyżka, podpisana umowa z nowym kontrahentem. Tego typu rozwój jest moim zdaniem równie fajny, tylko trzeba być nastawionym na wypatrywanie takich rzeczy, co teoretycznie nie powinno być trudne, jeśli nastawiamy się na grę niebojową. Mam jednak dwie propozycję do rozważenia, które mogłyby dodać nieco wymierności dla takich postaci.

Po pierwsze to kwestia jednej jedynej dodatkowej statystyki - coś jakby reputacja, renoma, rozgłos. Miałoby to symbolizować na ile świat Cię zna z tego cokolwiek tam robisz. Jeśli jesteś naukowcem z wysoką renomą to pewnie ktoś zna Twoje prace, ktoś chce cię zatrudnić do jakiegoś trudnego projektu, etc. Jeśli jesteś pisarzem/pisarką to z wysoką renomą Twoje prace dostają nobla, jesteś znany lub znana przez wiele ludzi i na każdym kroku ktoś prosi o autograf. Oczywiście nie da się tutaj uniknąć sytuacji gdzie postacie bojowe mają coś więcej, bo taka mechanika też dobrze by funkcjonowała w ich otoczeniu - znany na polu bitwy generał, bla bla.... nie muszę chyba tego dalej wymieniać. Trzeba by było wyznaczyć jakiś punkt krytyczny - dajmy na to, że 2.000 punktów jest równoznaczne z twoimi portretami w gazetach na planetach zadupia i żałobą w całej galaktyce po Twojej śmierci.

Druga sprawa to kwestie kasy za questy, lub te zadania co Hawk o nich pisała. Można byłoby zwiększyć ilość szekli za zadania o łatwym i średnim stopniu zaawansowania, względem stawek za zadania bojowe o takim samym stopniu zaawansowania, oraz trudne zadania bojowe wypałować ponad zadania trudne niebojowe. Doszlibyśmy wtedy do sytuacji, że robiąc proste rzeczy jako cywil dostajemy więcej kasy niż wykonując proste misje bojowe, a jednocześnie jeśli musimy odbić zakładnika z serca planety w pojedynkę wyrzynając po drodze setki, a nawet tysiące istnień to dostaniemy za to równie dużą sumkę.

Nie wiem czy na pewno dobrze ująłem to co mam na myśli, ale mam nadzieję, że coś tym wniosłem do puli pomysłów.
ObrazekObrazek M-27 Sejmitar - 7/8 strzałów (ilość pochłaniaczy: 3)
Matthew Tarczansky
Awatar użytkownika
Posty: 339
Rejestracja: 23 lis 2014, o 20:31
Miano: Matthew Tarczansky
Wiek: 32
Klasa: Inżynier
Rasa: Człowiek
Zawód: Oficer Techniczny
Lokalizacja: Cytadela
Kredyty: 35.880
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

29 kwie 2021, o 21:42

Kiedy przez te kilka lat błądziłem po różnych grach zauważyłem pewną ewolucję graczy.
Nadal lwia część z nich zwraca uwagę na walkę, ale co ciekawe nie tylko.
Coraz więcej graczy tworzą postaci, które wypełniają świat, uzupełniają luki, a atrakcyjność rozgrywki opierają na różnorodności. Bardzo ciekawie prowadzi się postać najemnika, który ochrania polityka lub inną postać związana z popkulturą świata, ale równie ciekawie gra się polityka, który ma wpływ na to co się w tym świecie dzieje. Większa różnorodność postaci, zwiększa różnorodność prowadzonych wątków.
Tacy gracze nadal opierają storytellingu, ale nie oszukujmy się, jaki jest fun z grania czegoś, co cały czas tkwi w miejscu i nie ma szans na rozwój? Dlatego na Cytadeli nie ma takich postaci - bo nie ma stworzonych dla nich warunków rozwoju.
Warto zwrócić uwagę na to jakie systemy rpg ostatnio zyskały na popularności.
Zew Chtulhu oraz Cyberpunk 2020/Red, gdzie dużą część rozgrywki poświęca się problemom nie związanym z walką.
Podobny trend pojawił się na wielu grach tekstowych. Pojawia się dużo postaci naukowców, detektywów, dziennikarzy, którzy walkę traktują drugorzędnie lub unikają jej całkowicie.
ObrazekObrazek THEME|WORK THEME|SPACESUIT|CASUAL|VOICE|ARMOR Premia technologiczna: +20%
Bonus do tarcz: +15%
Bonus do celności strzelby: +5%
Zwiększenie siły i obrażeń od mocy technologicznych: 15%
Zwiększenie obrażeń zadawanych przez Spalenie: 10%
Tori Te’eria
Awatar użytkownika
Narrator
Posty: 413
Rejestracja: 15 sie 2016, o 21:18
Miano: Tori Te'eria
Wiek: 163
Klasa: Adept
Rasa: Asari
Zawód: Lekarz
Lokalizacja: Cytadela
Kredyty: 10.880
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

1 maja 2021, o 12:24

To co napisał Matt ma sens i przyklaskuję temu obiema błękitnymi łapkami -ale-. Z jednej strony nikt nie broni postacią nie-bojową przyłączyć się do eventu/rozgrywki/sesji (niepotrzebne skreślić) I brać czynny udział nie jako Osobnik Wielka Giwera i strzelać do wszystkiego co się rusza, ale jako wsparcie, doradca, głupawy technik, pięknisia-celebrysia która chciała porobić trochę foci do extranetu i tak naprawdę to myślała, że wystarczy przeciwnikom napyskować i dać "łapkę w dół" - czy cokolwiek komukolwiek do głowy przyjdzie.
Dlaczego tak piszę? Bo np. moja Tori jest jak na razie chyba jedyną postacią na Cytadeli która jest nie-bojowa i nigdy na pierwszej linii frontu raczej nie stanie - chyba, że będzie musiała albo tak wyjdzie (co może być ciekawą sytuacją do rozegrania). Mimo to, nie zamierzam z niej rezygnować i chcę popróbować zagrać nią właśnie w ten sposób, a potem zobaczy się co się z tego wykluje i czy to ma sens. Owszem, braki w skillach wojskowych wyjdą, ale...
No właśnie. Rozwój postaci jest nastawiony na umiejętności bojowe. Jednak rozwój postaci "hybrydowych" czy choćby wspomnianego przez Matta polityka, dziennikarza wojennego (vide Diana Allers), poszukiwacza przygód czy jakiegokolwiek innego medyka (ekhem, ekhem...) nie jest przewidziany "skillami" i ich rozwojem. Czy w związku z tym taka postać mogłaby rozwijać (równolegle lub "zamiast") RPgowe skille pasywne czy nawet aktywne, które można by było wykorzystać w sesjach? Dyplomacja, zręczne ręce, targowanie się... cokolwiek. Takie umiejętności mogłyby być podstawą bonusowych rzutów (czy modyfikatorów do nich) w rozgrywce, a ich lista mogłaby być uzgodniona z Administracją dla konkretnej postaci podczas jej tworzenia czy rozwoju...
*** ARMOR *** VOICE *** FORMAL *** PARTY ***
ObrazekObrazek
Statystyki dla MG:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Iris Fel
Awatar użytkownika
Mistrz Gry
Posty: 2040
Rejestracja: 10 maja 2012, o 17:36
Miano: Iris Fel
Wiek: 35
Klasa: Adept - Bastion
Rasa: Człowiek
Zawód: Przedstawiciel Ludzkości w Radzie Cytadeli
Lokalizacja: Ksienszyc
Kredyty: 76.860
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

1 maja 2021, o 18:06

Modyfikatory, umiejętności i i tym podobne tak naprawdę nie rozwiążą problemu postaci niebojowych. Grając taką postacią, dużo zależy od MG. Jeżeli MG nie ma pomysłu, jak ją wpleść w swoje założenia i dać się wykazać, to choćby rzucało się same sukcesy na dyplomację, wyjdzie i tak miałko. Iris jest postacią niebojową, wbrew pozoru. Mimo, iż to biotyk, to przede wszystkim Radna. Miałam jednak to szczęście, że MG, którzy prowadzili mi większe wąteczki (Kiru, Irene - całuje Wam rączki, dziewczyny!) dawali mi duże pole do popisu i nie potrzebowałam do tego za dużo mechaniki. Właściwie to wcale. Storyteling i konsekwencje moich decyzji/wyborów były dla mnie satysfakcjonujące. Tak więc zamiast mnożyć kolejne, mechaniczne rozwiązania... Przydałoby się upolować więcej MG z pomysłem na nie walczących!
theme ~ voice ~ armor~
ObrazekObrazek

Wyświetl wiadomość pozafabularną
Wayra Talav
Awatar użytkownika
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2015, o 09:38
Miano: Wayra Talav
Wiek: 22
Klasa: Szpieg
Rasa: Człowiek
Zawód: Kurier / Przemytnik / Najemnik / Pilot
Lokalizacja: Kołyska Sigurda -> Skepsis -> Watson
Kredyty: 9.896

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

4 maja 2021, o 03:58

Rzecz pewnie w drugiej kolejności i nie najważniejsze ale jakbyście coś robili z layatem i wyglądem strony:
  • Wersja mobilna dla forum. Przeglądanie forum obecnie na tablecie, komórce to jakaś porażka. Jedyna sensowna droga to tapatalk chyba, oczywiście chat jest wtedy niewidoczny. Zresztą jak również jak statystyki.
  • Karta fabularna postaci. Pozornie te kolumny i okienka wyglądają ładnie ale jeśli przychodzi czytać już na pewno szukać czegoś w niej to jakaś porażka. To już lepiej się sprawdza chociażby taki format w jaki układa to tapatalk bez chowania tego w okienkach. Kolumny też w gruncie rzeczy do niczego nie służą poza zawężaniem miejsca gdzie tekst się układa. Minimalnie usunąłbym te boxy, przez które zawzięcie muszę scrollowac każdy jeden punkt karty postaci. Jakby i usunąć kolumny zostawiając po prostu nagłówki punktów i tekst z nich pod nimi byłoby super
>> Ibris << >> Theme #1 << >> Theme #2 <<
ObrazekObrazek
Wayra Talav
Awatar użytkownika
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2015, o 09:38
Miano: Wayra Talav
Wiek: 22
Klasa: Szpieg
Rasa: Człowiek
Zawód: Kurier / Przemytnik / Najemnik / Pilot
Lokalizacja: Kołyska Sigurda -> Skepsis -> Watson
Kredyty: 9.896

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

10 maja 2021, o 12:14

Drobiazg, głownie wprowadzający koloryt i fabularny fluff ale można go i przekuć na mechanikę. Rozszerzenie możliwych setów pancerza. Żeby było szybko i łatwo, można użyć na początek gotowych grafik i wyglądów z Star Citizena, są ładnie dopracowane, trzeba by tylko mass efectowe statystyki do nich dorobić (jako że tam te pancerze generalnie dzielą się tylko na lekkie/średnie/ciężkie).

https://starcitizen.tools/Inquisitor
https://starcitizen.tools/ADP-mk4
https://starcitizen.tools/ADP
https://starcitizen.tools/Aves_Armor
https://starcitizen.tools/Lynx_(armor_set)
https://starcitizen.tools/MacFlex
https://starcitizen.tools/Microid_Battle_Suit
https://starcitizen.tools/Calico
https://starcitizen.tools/Citadel
https://starcitizen.tools/Clash_(armor)
https://starcitizen.tools/ORC-mkV
https://starcitizen.tools/ORC-mkX
https://starcitizen.tools/PAB-1
https://starcitizen.tools/TrueDef-Pro
https://starcitizen.tools/Venture
https://starcitizen.tools/Field_Recon_Suit
https://starcitizen.tools/DustUp

Imho, tam też jest bardzo fajny zestaw broni które można by było wykorzystać i pasowałyby do uniwersum, statków kosmicznych jak ktoś potrzebuje i grafik ogólnie w klimatach sci-fi, konstrukcji, wnętrz i różnych typów planet.
>> Ibris << >> Theme #1 << >> Theme #2 <<
ObrazekObrazek
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

10 maja 2021, o 12:20

Ad. dyskusja postaci cywilnych - zgadzam się w tej kwestii z Iris. Biorąc pod uwagę, że reaktywacja już tuż-tuż, zostawilabym ten temat do przemyślenia i jeśli starczy nam czasu, wróćmy do niego pod koniec tygodnia. A jeśli nie - zobaczmy, czy w ogóle przyjdą do nas nowi gracze by dla nich kombinować z nowymi systemami. :P

Co do wersji mobilnej - niestety to developerski wydatek, na jaki za bardzo nie jesteśmy w stanie się teraz zdobyć. Sam hosting kosztuje nas sporą kwotę rocznie, którą opłacamy bez względu na to, czy gramy tutaj sami, czy gra ktoś jeszcze. Na tę chwilę gdy nie wiemy, czy podczas reaktywacji przyjdzie osób 10, czy jedna, wstrzymujemy się z wydatkami finansowymi, zamiast tego powoli naprawiamy i modyfikujemy forum na własną rękę (często metodą prób i błędów).

Co do KP, to jest to ten sam case :) Moglibyśmy zrobić do niej generator jak do karty statystyk, ale jest to obciążenie finansowe, na które na razie nas nie stać. BBCode'y nie są zbyt wygodne, ale wydają się nieco lepszą opcją nniż ściana HTMLa, a są cóż, darmowe i łatwe do modyfikacji przez nas wedle potrzeby.

Star Citizen ma faktycznie bardzo fajną bazę tych rzeczy, w szczególności statków. Na start niemniej myślę, że zostaniemy przy ilości EQ, którą mamy. W przyszłości, jeśli gracze będą tego chcieli, chętnie rozbudujemy bazę. :)
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Wróć do „4.0”