Oh my god it's happening.
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

[4.0] Dyskusja, propozycje

27 kwie 2021, o 18:20

Forum zamknęliśmy na razie dla nowych, ale bardzo chcielibyśmy włączyć was, starą gwardię Cytadeli w proces jego reaktywacji. W głównym wątku niedługo wkleimy nasz pan działania i będziemy aktualizować go o postępy. Znajduje się, dla przypomnienia, pod tym linkiem -> http://cytadela.eu/viewtopic.php?f=123&t=2661

Chętnie przyjmiemy wszystkie uwagi, propozycje i problemy dotyczące zarówno obecnej Cytadeli, jak i tego jak mogłaby wyglądać w przyszłości.

Obecnie poza mechaniką, której rework jest bliski ukończeniu (nowe poradniki bedą gotowe na nasze majowe 2 sesje), chcielibyśmy skupić się na urozmaiceniu gry dla gracza pozbawionego Mistrza Gry. W obecnej chwili gra na Cytadeli bez MG nieco nie ma sensu, ludzie zawsze czekali od sesji do sesji, chcielibyśmy zachęcić ich do grania między sobą.

Jak na razie, przedsięwzięliśmy te kroki:
  • Wprowadzimy na forum bilokację z pewnymi ograniczeniami. Umożliwi to graczom granie pomiędzy sobą i aktywną rozgrywkę w momencie, w którym ktoś odpisuje według nas zbyt wolno i nasza postać jest przez niego przyblokowana, jednocześnie możemy grać z kimś innym.
    • Aby bilokację nieco uporządkować, graczom oddany będzie prosty kodzik do ich bazy danych z logiem. Każdą sesję, jaką odbył będzie mógł pokrótce opisać i wkleić w bazę danych wraz z linkiem do gry. Będzie to też pomocne dla Mistrzów Gry, którzy łatwo określą, co działo się w ostatnim czasie u postaci i jak to wpleść w grę.
  • Powstanie konto tzw. Universal Person . Będzie ono pełniło "Mistrza Gry", ale każdy gracz na forum będzie miał do niego dostęp. Universal Person nie będzie mógł rozdawać nagród za sesje, ale posłuży graczom w trakcie odgrywania wątków. Będą mogli prowadzić sobie nawzajem NPC jednorazowo, rzucać kostkami na efekty, etc.
  • Na forum regularnie będą organizowane eventy. Niekoniecznie będą to ogromne sesje na 5 graczy, nad ich formatem jeszcze myślimy. Chcemy angażować możliwie jak największą ilość osób i prowadzić im rozgrywkę efektywnie, bez Operacji trwających po rok, bo nie ma to sensu.
  • Rozważamy również wprowadzenie Mistrzów Gry od małych, 1-2 osobowych sesji. Co oznacza, że jeśli ktoś nie czuje się na silach tworzyć ogromne wieloosobowe sesje, ale chciałby zacząć powoli coś mistrzować, mógłby to robić bez brania na siebie pełni zobowiązań.
  • Bardzo luźno zastanawiamy się nad zmodyfikowaniem naszego systemu medali, poszerzeniem go o zdobywanie punktów poprzez rozgrywkę z innymi graczami. Taki system punktowy jest aktywny na innych forach, nawet second-life, ale jeszcze nie wiem jak miałoby to u nas wyglądać by mieć sens.
Dajcie znać, co o tym myślicie i jakie macie propozycje!
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Matthew Tarczansky
Awatar użytkownika
Posty: 339
Rejestracja: 23 lis 2014, o 20:31
Miano: Matthew Tarczansky
Wiek: 32
Klasa: Inżynier
Rasa: Człowiek
Zawód: Oficer Techniczny
Lokalizacja: Cytadela
Kredyty: 35.880
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

27 kwie 2021, o 18:43

No to ja może zacznę, bo się nagadałem na chacie i chętnie jakoś spiąłbym to w miarę logiczną całość.

Zacznę od tego, że cholernie się cieszę, z kroków jakie zostały podjęte. Wydaję mi się, że przyciągnie to nowych graczy i utrwali starych o tym, że warto tutaj zostać.

Bilokacja - jest moim zdaniem zajebistym pomysłem. Warto byłoby w tym momencie wyznaczyć ile sesji przy tym można prowadzić/grać. Myślę o tym, żeby do każdej większej sesji zrobić odpowiednią etykietę informującą graczy o ryzyku podejmowanym w razie przystąpienia. Jeśli ryzyko jest wysokie, to sorry amigo, ale Twoja postać nie może brać udziału w luźnym piciu piwka w Zaświatach czy mordobiciu osiedlowych zbirów.

Ja jestem za tym, by dać możliwość graczom odgrywania wąteczków, które mogłyby nie tylko wnieść coś do ich wspólnej fabuły, ale też umożliwić im otrzymywanie drobniejszych nagród za rozgrywane sesje między sobą. Tak jak już wspomniałem o tym na chacie. Chętnie zobaczyłbym mechanizm/system podsumowywania sesji między graczami w taki sposób, aby mogli otrzymać drobne nagrody w kredytach, ekwipunku, reputacji, może pojedynczych punktach umiejętności (cokolwiek powstanie w wyniku reworku mechaniki). Wiadomo, nie oddawałbym nam w ręce dużych wątków zmieniających życie całych planet, wielkich miast, działania Cytadeli, etc - to warto i przede wszystkim trzeba zostawić ludziom o większej wiedzy fabularnej i kierunku w jakim idzie fabuła główna. Bardziej chodzi mi o możliwość ugrywania sesji, które zmieniają bezpośrednie otoczenie postaci, osiedle, miasteczko, może małe kolonie...wiadomo o co chodzi.
Z moich obserwacji wynika, że taki system się sprawdza i też redukuje ilość MG koniecznie zaangażowanych w robienie fabuły. Wystarczy tylko zerknąć na podsumowanie nadesłane przez gracza i ewentualnie sprawdzenie nieścisłości, gdy coś MG faktycznie śmierdzi śledziem. MG wówczas może się zająć robieniem solidnych sesji, c'nie?

Z resztą przypierdolek chyba poczekam, aż więcej się kart się ukaże. xD
ObrazekObrazek THEME|WORK THEME|SPACESUIT|CASUAL|VOICE|ARMOR Premia technologiczna: +20%
Bonus do tarcz: +15%
Bonus do celności strzelby: +5%
Zwiększenie siły i obrażeń od mocy technologicznych: 15%
Zwiększenie obrażeń zadawanych przez Spalenie: 10%
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

27 kwie 2021, o 18:47

Myślę, że problem wysokiego ryzyka można rozwiązać za pomocą logów. Umieszczać wszystkie sesje grane przez gracza w czasie - więc jeśli jest wysokie ryzyko na sesji "dużej", głównej, to wszystko co gracz jednocześnie gra w bilokacji jest uznawane za wydarzenie sprzed głównej sesji.

Nie blokowałabym tego graczom w przypadkach tych dużych sesji właśnie przez to, że one mają tendencję do trwania najdłużej. Natomiast można założyć, że gracz może brać udział w tylko jednej sesji z MG i X/dowolnej z innymi graczami, żeby żaden gracz nie blokował jedną postacią dwóch MG.


Co do tego drugiego, system passive income'u jest bardzo na forum potrzebny. Przez income mam tu na myśli nie tylko kredyty, ale właśnie wszystko inne, ogólno rozumiany rozwój. Mieliśmy taki system w bardzo podstawowym zakresie na poprzednich wersjach Cytadeli (1.0 i 2.0), ale szczerze mówiąc był słabo przemyślany i działał tako se.

Jak na razie taki system to największa zagwozdka, jak go zrobić z sensem, zrobić tak, żeby faktycznie zachęcał do grania, ale też nie dało się go nadużywać. :<
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Matthew Tarczansky
Awatar użytkownika
Posty: 339
Rejestracja: 23 lis 2014, o 20:31
Miano: Matthew Tarczansky
Wiek: 32
Klasa: Inżynier
Rasa: Człowiek
Zawód: Oficer Techniczny
Lokalizacja: Cytadela
Kredyty: 35.880
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

27 kwie 2021, o 20:50

Ja jako taki rozwój oprócz nagród, które pozwolą nam bić mobki i bossów z coraz większą skutecznością, widzę również wszelkiego rodzaju fabularne dodatki. Jakiś system przysług/reputacji podczas rozgrywanych sesji, dopisywany w logach na przykład.
Coś w rodzaju:
Postać podczas rozgrywki mniejszej/większej zasłużyła się Błękitnym Słońcom na Omedze. Wpisujemy mu w logi, że tamtejsze oddziały, albo jakiś konkretny zna postać z imienia i nazwiska, bla bla bla, pamiętają co dla nich zrobił i w związku z tym może liczyć na ich pomoc.
I na przykład w trakcie kolejnej sesji na Omedze może powołać się na swoją reputację i zadzwonić do jakiegoś ziomka z Błękitnych Słońc, poprosić o wsparcie, transport, schronienie - wszystko co jest rozumiane w ramach takowej przysługi.
To oczywiście działałoby w drugą stronę również, postać mogłaby mieć trudniej podczas sesji, jeśli analogicznie podpadłaby którejś z grup.

EDIT:

Dałbym sporą swobodę w możliwości ugrywania sobie gearu, kasy, umiejek podczas takiego pomniejszego grania. Kiedy natknąłem się pierwszy raz z tym systemem, o którym mówiłem na chacie. Czyli gracze bez MG grają większość rzeczy. Z pozoru wydaje się to być niemożliwe do ogarnięcia i samo z siebie tworzy nadużycia.
Właśnie po to są te podsumowania, które gracz może podesłać Tobie czy innemu MG. Masz mniej więcej zielone pojęcie co się działo, masz możliwość skorygowania mu nagród, a nawet ręcznego sprawdzenia sesji w razie wszelkich wątpliwości. Ważne jest, aby graczy uczulić, że MG/Admin zawsze ma możliwość interwencji, jeśli coś wymsknie się spod kontroli.
ObrazekObrazek THEME|WORK THEME|SPACESUIT|CASUAL|VOICE|ARMOR Premia technologiczna: +20%
Bonus do tarcz: +15%
Bonus do celności strzelby: +5%
Zwiększenie siły i obrażeń od mocy technologicznych: 15%
Zwiększenie obrażeń zadawanych przez Spalenie: 10%
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

28 kwie 2021, o 11:48

Taki system reputacji, o którym mówisz, też w trakcie działania forum był w planach. Ostatecznie rozbiło się o to, że nie wymyśliliśmy co dokładnie mogłyby te rzeczy dawać - bo oprócz bonusów fabularnych, powinny, jeżeli chcemy by miał sens. Spójrzmy na nasz etos - jest podstawą, core'm reputacji, a w zasadzie czy MG kiedykolwiek brał go pod uwagę w sesjach? I tak się zastanawiam, co te reputacje mogłyby dawać, poza np. medalami. Bo w obecnej chwili nawet punkty paragona/renegata są głównie dodatkiem w KS bez impaktu na grę.

Co do przyznawania sobie przez graczy nagród, to jeżeli nie wprowadzimy jakiegoś sztywnego systemu tylko damy to w ich gestii, to nie wiem, czy to będzie dobre rozwiązanie. Tzn, nawet, jeśli koniec końców admin/MG to kontroluje, to potrzebujemy jakiegoś szkieletu zasad przyznawania nagród, choćby po to by mieć czym się podeprzeć gdy ktoś spyta "a czemu mam dostać mniej?".

Na tym forum nadużycia się zdarzały nawet w przypadku "oficjalnych" MG, którzy grali wyłącznie ze swoimi znajomymi, nie prowadzili sesji pozostałym. Tamci nawalali umiejętności i upgrade, a reszta nie potrafiła dla siebie sesji znaleźć.

Systemy do przemyślenia głębszego:
System rewardów - punktów - czegokolwiek za aktywną grę
Reputacja dodatkowa
Możliwości graczy posługujących się kontem universal person
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Wayra Talav
Awatar użytkownika
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2015, o 09:38
Miano: Wayra Talav
Wiek: 22
Klasa: Szpieg
Rasa: Człowiek
Zawód: Kurier / Przemytnik / Najemnik / Pilot
Lokalizacja: Kołyska Sigurda -> Skepsis -> Watson
Kredyty: 9.896

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

28 kwie 2021, o 13:09

Na szybko:

Bilokacja - Ogólnie tak. Odnośnie problemów z graniem - można sięgnąć po rozwiązanie jakie przyjął do tego taki chociażby ferelden. Generalnie:
* można być w jednej głównej sesji (rozumianej jako gównej fabule itp) i w kilku pomniejszych. W przypadku zgonu postaci w jednej z tych sesji w innych sesjach po prostu mg fabularnie wyprowadza postać jakimś wpisem i siłą rzeczy to też kończy zabawę - chyba, że wszyscy się umówią, że dana sesja jest rozgrywana wcześniej i ją sobie kończą (z oczywistym resetem postaci po jej zamknięciu).
* do czasu kiedy sesja nie zostanie zamknięta traktuje się ją jako nie istniejąca - więc postacie nie rozmawiają o niej w karczmach/luźnych scenkach i podobnych rzeczach.

Sesje - Są oczywiście MG (ci od głównej fabuły), jednak gracze mogą również prowadzić sobie nawzajem sesje. Jeśli są mało istotne fabularnie - to wystarczy po prostu potem poinformować mg na koniec o jej skutkach i wyprostować ewentualnie jakieś babole fabularne, jakie być może wyszły. Jeśli sesja poważniejsza (w rozumieniu taka typowa sesja raczej niż scenka fabularna między graczami) - któryś z mg zwyczajnie się nią opiekuje od czasu do czasu zerkając w temacie. Odciąża to i mg i pozwala graczom sobie prowadzić, jednak zachowując spójność fabularną. Nie wprowadzałbym tutaj limitu osób w sesji (bo i po co, można rozgrywać scenkę kupowania piwa w 10 osób - i do tego mg nie musi być "dyplomowany", jak i niszczyć statek żniwiarzy w jedną osobę i wtedy czerwony i tak powinien to prowadzić od a do z. Przykłady oczywiście przerysowane :D )

Płynność rozgrywki - fora są z definicji wolne w rozgrywaniu sesji. O ile luźne posty wychodzą na nich ładnie, to tyle takie fragmenty - jak np. same scenki walki, rozmowy grupy postaci często widziałem rozgrywane przez jakąś formę chatu (chat, discord, komunikator) albo np. przez współdzielony dokument na goole docs. Często te fragmenty pogarszane są minimalną wielkością posta, bo to trochę jak w kinie - jak oglądam walkę wolverine z magneto, ma być krótko, szybko, zdecydowanie - często więc odpisy powinny być jedno-dwulinijkowe. A gracze wypełniają je retrospekcjami, przemyśleniami i innymi rzeczami byle by tylko "spuchnąć" odpis do wymaganego minimum. W tym co proponuje, rozgrywa się taki fragment alternatywnie, a potem po prostu najpewniej mg wrzuca całość jako jeden spójny post po jej zamknięciu. Oczywiście, powinna to być OPCJA nie OBOWIĄZEK, bo takie alternatywne kanały mają inne problemy - głównie, konieczność umówienia się w jednym czasie na sieci by takie coś przeprowadznić. Co nie zawsze jest wygodne i wykonywalne.

Zarobek - poszedłbym po najmniejszej, niekoniecznie do końca realistycznej linii oporu. Każda stworzona postać niech dostaje jakąś minimalną, może być jednakową dla każdego ilość kasy. Co tydzień / miesiąc/ czy jakiś inny kwant czasu. Wszystko co więcej ponad to minimum niech ugra w sesjach, nie zastanawiałbym się tutaj na dzieleniem tego na zawody i inne rzeczy. To ma być tylko ta "minimalna krajowa wspólna dla każdego" Więc jeśli jest standardem, że z jednej sesji zwykle dostaje się 5000 to bo ja wiem, taka minimalna krajowa niech będzie na poziomie 1000 czy 2000?
>> Ibris << >> Theme #1 << >> Theme #2 <<
ObrazekObrazek
Marshall Hearrow
Awatar użytkownika
Posty: 630
Rejestracja: 4 mar 2014, o 19:41
Miano: Marshall "Arrow" Hearrow
Wiek: 29
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Podporucznik Przymierza
Lokalizacja: Cytadela
Kredyty: 56.600
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

28 kwie 2021, o 14:17

A gdyby zrobić system nagród losowych? W sensie robimy pulę z których gracze mogą sobie wylosować nagrody kostką za takie niezobowiązujące sesje?
Tak tylko rzucam pomysł.
OUTFIT -- UNIFORM -- ARMOR -- VOICE -- MAIN THEMEObrazekObrazekObrazek-Problem nie jest problemem. Problemem jest twoje podejście do problemu-Bonusy:
+20% do obrażeń od broni
+30% do obrażeń w walce wręcz
+1PA do ataku wręcz
20% szans na podpalenie przeciwnika przy ataku omni-ostrzem
+5% szansa na strzał krytyczny
+20% do pancerza
+1 pochłaniacz do każdej przenoszonej broni
Obrazek
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

28 kwie 2021, o 14:29

Właśnie przekminiliśmy sobie z Vexem kwestię wypłacania kredytów i systemu nagród, wrzucę dziś notkę tutaj z jakimś szkieletem systemu, który nam po głowie chodzi. :3

Dzięki, Wayra, zapisaliśmy sobie wszystko. Zdecydowanie to co napisałeś odnośnie bilokacji jest super - główna sesja + poboczne, póoki sesja nie jest skończona, to jeszcze się nie wydarzyła. Myślę, że na forum to jest potrzebne.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Matthew Tarczansky
Awatar użytkownika
Posty: 339
Rejestracja: 23 lis 2014, o 20:31
Miano: Matthew Tarczansky
Wiek: 32
Klasa: Inżynier
Rasa: Człowiek
Zawód: Oficer Techniczny
Lokalizacja: Cytadela
Kredyty: 35.880
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

28 kwie 2021, o 16:15

O! I to są świetne pomysły na bilokację, bardzo podobny pomysł chodził mi po głowie - przewalał się on stosunkowo często, nie tylko na Fereldenie, ale mniejsza z tym.

Co do reputacji - samej w sobie.
System reputacji i system moralności w chwili obecnej nie ma dużego sensu, gdyż to gracze dostosowują się do przedstawionego scenariusza sesji i to MG ma decydującą wizję tego, co w sesji wyjdzie. Biorąc pod uwagę, że otwieramy się na wątki poboczne i ugrywanie pewnych rzeczy poza dużymi sesjami, system nabiera kolorytu, gdyż takie właśnie fabularne smaczki mogą wpłynąć na sam scenariusz przedstawiony przez MG. Nikt wcześniej na to nie zwracał uwagi, bo nie miało to sensu. Sesje były typowymi przygodówkami-strzelankami, gdzie randomowa grupa przypadkowych śmiałków rzucana była na kolejne randomowe wyzwanie. Nadal możemy mieć duże sesje z randomowymi zagrożeniami, lecz niech po procesie rekrutacji będą personalizowane przez MG w jakimś stopniu, by gracz faktycznie poczuł jaki jego postać ma impact dla świata, a nie jest tylko kolejnym sposobem na zdobycie dodatkowego fufu i gearu. Moim zdaniem - najwyższy czas z tym skończyć.
Warto byłoby się skupić na backstory każdej z postaci biorącej udział w sesji, jej motywacjach, reputacjach, dotychczasowych wydarzeniach w życiu, co może ubarwić sesję lub stać się wrzodem na dupie. To samo tyczy się pomysłu na eventy.
Cały problem w naszym uniwersum polega na tym, że trudno skupić graczy w jednym miejscu i znaleźć im motywację do grania w grupie bardziej złożonej i przypadkowej. Postaci swobodnie mogą się poruszać po galaktyce bez większych konsekwencji i do opróżnienia konta z kredytów. Może niech eventy będą osią fabularną. Główną fabułą dla całego forum, przez co moglibyśmy nagradzać wszystkie postaci krążące wokół tego wątku.

Na przykład - Hermetica mogłaby być cudowną osią fabularną. Wyobraź sobie całą kampanię krążącą wokół tej kopalni piezo i całej tajemnicy, wokół której postaci badają tajemnicę wybuchu. Niektórzy dla kasy, niektórzy dla prawdy, niektórzy z osobistych powodów, bo na przykład wujek zginął na grubie.

EDIT:

Żeby nie być gołosłownym i gołoprzykładowym w sprawie reputacji podczas gry.
Na Torilu spotkałem się z graczem, który ma postać szlachcica pokutującego połowę swojego dorosłego życia za zamordowanie całego swojego rodu. Akcja gry dzieje się w dużym mieście i niemal każde wydarzenie opisywane w lokalnych plotkach lub wydarzeniach, które kończy się śmiercią lub innym nieszczęściem kończy się rzuceniem podejrzeń na tą postać. W sesjach ma trochę przejebane ze względu na swoją reputację i za każdym razem wpada w kłopoty.

____

Randomowe nagrody są dobrym pomysłem, na pewno uprościłyby kwestie nagradzania (potejto potato) za sesję. Co jednak z graczami, którzy w ramach swoich rozgrywek chcieliby ugrać coś konkretnego? Nie wszyscy chcą grać, by w swoje łapy dorwać Błotniaka Q3 i Pancerz Krwawych Smoków. Tu też, warto byłoby się skupić na indywidualnych przypadkach i pozwolić grać graczom ich prywatne krucjaty, po ustaleniu z MG czy osobą wyznaczoną do kontrowania takich spraw, jak ten wątek ma przebiegać.
Na przykład:
Postać A chce zdobyć własny statek, bo już ma dość bujania się PKP po galaktyce.
Ustalamy mu warunki takiej zdobyczy. Tyle i tyle kasy, ogarnij sobie takich i takich NPC do załogi (mowa tu o rolach, nie konkretnych postaciach).
Niech to będzie coś, co gracz w pewnym sensie będzie mógł ugrywać sobie w pewien sposób samodzielnie, a kluczowe wątki grać bezpośrednio z mistrzem gry.
ObrazekObrazek THEME|WORK THEME|SPACESUIT|CASUAL|VOICE|ARMOR Premia technologiczna: +20%
Bonus do tarcz: +15%
Bonus do celności strzelby: +5%
Zwiększenie siły i obrażeń od mocy technologicznych: 15%
Zwiększenie obrażeń zadawanych przez Spalenie: 10%
Wayra Talav
Awatar użytkownika
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2015, o 09:38
Miano: Wayra Talav
Wiek: 22
Klasa: Szpieg
Rasa: Człowiek
Zawód: Kurier / Przemytnik / Najemnik / Pilot
Lokalizacja: Kołyska Sigurda -> Skepsis -> Watson
Kredyty: 9.896

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

28 kwie 2021, o 18:45

zamiast systemu reputacji (właściwie - w ramach jego, tylko inaczej przeorganizowanego) może po prostu w w temcie z kartą postaci gracza niech będzie uaktualniany przez MG post z "platkkami/opinianiami" jakie w świecie są przypsane do postaci. Powinno to być aktualizowane jako efekt zamkniętych sesji oraz (początkowo) historii karty postaci.

Przykładowo:

Kod: Zaznacz cały

Wayra Talav (wpisy wyssane z palca):

* [Quarianie] Może być kojarzony, że jego statek przez kilka lat podróżował z Wielką Flotą. W jej ramach też w dużej mierze szkolił się jako przyszły kapitan statku.
* [SoC Cytadela] W czasie pijackiej balangi zdemolowali klub, pobili kilku jego gości. Spędził trzy dni w areszcie.
* [Błękitne Słońca] Uczestniczył w ataku na jedną z ich baz. Zidentyfikowano jego statek, którym przewoził grupę najemników, którzy później spalili magazyn położony na plancie.
* [Kroganie] Miał sprzedać za 5000 prawo do łowienia wybitnie smacznej wielo-ryby w stawie cytadeli kroganinowi. Ryba była mała, niesmaczna, pełna ości i do tego trująca - Werx Stalowy Żołądek przez trzy dni nie schodził z tronu w kajucie.
Tworzenie takiego logu do postaci wydaje mi się jest bardzo proste i możliwie elastyczne. Do tego można zaznaczyć, kto o danej sprawie może ewentualnie widzieć.
>> Ibris << >> Theme #1 << >> Theme #2 <<
ObrazekObrazek
Matthew Tarczansky
Awatar użytkownika
Posty: 339
Rejestracja: 23 lis 2014, o 20:31
Miano: Matthew Tarczansky
Wiek: 32
Klasa: Inżynier
Rasa: Człowiek
Zawód: Oficer Techniczny
Lokalizacja: Cytadela
Kredyty: 35.880
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

28 kwie 2021, o 19:00

O tym dokładnie myślałem!
ObrazekObrazek THEME|WORK THEME|SPACESUIT|CASUAL|VOICE|ARMOR Premia technologiczna: +20%
Bonus do tarcz: +15%
Bonus do celności strzelby: +5%
Zwiększenie siły i obrażeń od mocy technologicznych: 15%
Zwiększenie obrażeń zadawanych przez Spalenie: 10%
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

28 kwie 2021, o 19:03

Główna fabuła forum - tu bym pokręciła nosem. Mnie osobiście dość szybko nudzą się wątki, wydaje mi się, że zaletą PBFa jest to jak wiele można różnych przygód w jednym uniwersum rozegrać, z różnymi ludźmi/postaciami. Każda postać może mieć "swój" wątek, który może rozwijać za pomocą UP z kimś innym, ale chyba nie pakowałabym się w ustaloną główną fabułę na sztywno. Jasne, jeden event może nawiązywać do poprzedniego, ale bez nakazywania czegokolwiek.

To, co Wayra napisałeś to właśnie nasz zamysł logów do bazy danych :) Tyle, że to gracz będzie to wypełniał dla siebie i podrzucał do swojej bazy danych, z krótkim podsumowaniem najważniejszych elementów gry, którą rozegrał.
Postać A chce zdobyć własny statek, bo już ma dość bujania się PKP po galaktyce.
Ustalamy mu warunki takiej zdobyczy. Tyle i tyle kasy, ogarnij sobie takich i takich NPC do załogi (mowa tu o rolach, nie konkretnych postaciach).
Niech to będzie coś, co gracz w pewnym sensie będzie mógł ugrywać sobie w pewien sposób samodzielnie, a kluczowe wątki grać bezpośrednio z mistrzem gry.
Też za tym jestem, tylko jak dokładnie rozgrywałby to sobie "sam"? Plus w takich sesjach nie byłoby żadnej walki, bo jednak graczom nie będziemy powierzać mistrzowania walk samym sobie. Żadne z nas nie ma tyle czasu by wszystkim sprawdzać, czy robią to poprawnie i z podręcznikiem. W tej kwestii Mistrz Gry jest must have.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Matthew Tarczansky
Awatar użytkownika
Posty: 339
Rejestracja: 23 lis 2014, o 20:31
Miano: Matthew Tarczansky
Wiek: 32
Klasa: Inżynier
Rasa: Człowiek
Zawód: Oficer Techniczny
Lokalizacja: Cytadela
Kredyty: 35.880
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

28 kwie 2021, o 19:20

Nie myślałem o fabule głównej, miałem bardziej na myśli wątek, który w danej chwili jest na ustach całej galaktyki i można wokół niego tworzyć sesje duże, sesje małe, pozwalać graczom scalać się w grupy. To zresztą taki luźny pomysł.

Cały czas myślę jak zrobić to dobrze, aby całość miała ręce i nogi w kwestii grania samym sobie do ustalonej wygranej. Moim zdaniem, wszystko zależy od tego jak przystępna będzie mechanika. Można byłoby mniejsze starcia powierzyć samym graczom i MG zobowiązać do nadzorowania takich wypadków lub stworzyć stanowisko wyłącznie do kontrolowania takich rozgrywek poza MG-owych, by nie zrzucać tym biedakom wszystkiego na barki. Jestem sporym optymistą i mam sporą wiarę w ludzi, wydaje mi się, że nie byłoby dużych wymuszeń, gdyby system był prosty.

Najwięcej praw w skorumpowanym państwie, no nie?

Im bardziej skomplikowane to będzie i więcej hamulców dla takiej randomowej twórczości stworzymy, tym graczom będzie trudno się zmotywować do grania bez MG, bo zwyczajnie nie będzie się to opłacało. Tak jak napisałem wyżej. Dla takich rozgrywek stworzyłbym stanowisko Obserwatora, który nadzorowałby tylko i wyłącznie takie rozgrywki graczy (mowa tu o doglądaniu czy mechanika prowadzona jest rzetelnie) i ewentualnego sprawdzania podsumowań, o których pisaliśmy jakiś czas temu. W razie wszelkich nieścisłości zawsze można zebrać się w większym gronie i wyjaśnić gagatka, wpierdol mu spuścić i wrzucić do dołu z wapnem.
ObrazekObrazek THEME|WORK THEME|SPACESUIT|CASUAL|VOICE|ARMOR Premia technologiczna: +20%
Bonus do tarcz: +15%
Bonus do celności strzelby: +5%
Zwiększenie siły i obrażeń od mocy technologicznych: 15%
Zwiększenie obrażeń zadawanych przez Spalenie: 10%
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

28 kwie 2021, o 19:25

To wszystko brzmi ładnie i pięknie w teorii, ale niestety na Cytadeli nie znajdzie się ani jedna osoba do sprawdzania tych mechanik prowadzonych przez graczy. Nie uważam, żeby to była zbyt pesymistyczna wizja - w obecnej chwili mamy spicy 2 MG (ja i Marshall), ja mając na sobie adminowskie zobowiązania na pewno nie będę miała czasu tego robić, a Marshall prowadząc sesję/sesje też ciężko, żeby jeszcze sprawdzał czyjeś.

Już o samych MG będziemy musieli walczyć jak lwica o młode, bo zawsze ich na forum brakowało. Dokładanie im obowiązków w postaci ogarniania czyichś wątków będzie dodatkowo zniechęcające. Dlatego konto UP i mistrzowanie sobie graczy samym sobie ograniczyłabym do fabularnych elementów.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Matthew Tarczansky
Awatar użytkownika
Posty: 339
Rejestracja: 23 lis 2014, o 20:31
Miano: Matthew Tarczansky
Wiek: 32
Klasa: Inżynier
Rasa: Człowiek
Zawód: Oficer Techniczny
Lokalizacja: Cytadela
Kredyty: 35.880
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

28 kwie 2021, o 19:39

Wiem, że trudno o dobrego, wykwalifikowanego MG z papierami i szkoleniem BHP. Dla mnie ponad statystykami i mechaniką, zawsze będzie opowieść i to jak ona się toczy, a nie cyfry, które pokazują mi co się stało. Podchodzę często do walki w sesjach na chłopski rozum/na zdrowy rozsądek.
Jeśli mechanika będzie prosta i przystępna, to nie wydaje mi się, żeby ktoś ją celowo olewał lub modyfikował sobie rzuty na swoją korzyść, bo tak...
ObrazekObrazek THEME|WORK THEME|SPACESUIT|CASUAL|VOICE|ARMOR Premia technologiczna: +20%
Bonus do tarcz: +15%
Bonus do celności strzelby: +5%
Zwiększenie siły i obrażeń od mocy technologicznych: 15%
Zwiększenie obrażeń zadawanych przez Spalenie: 10%
Vex
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1952
Rejestracja: 18 cze 2014, o 15:17
Miano: Vexarius "Vex" Viyo
Wiek: 32
Klasa: Dewastator
Rasa: Turianin
Zawód: Widmo
Lokalizacja: Arae / Cytadela
Status: It's complicated.
Kredyty: 34.710
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

28 kwie 2021, o 21:06

Im bardziej skomplikowane to będzie i więcej hamulców dla takiej randomowej twórczości stworzymy, tym graczom będzie trudno się zmotywować do grania bez MG, bo zwyczajnie nie będzie się to opłacało. Tak jak napisałem wyżej. Dla takich rozgrywek stworzyłbym stanowisko Obserwatora, który nadzorowałby tylko i wyłącznie takie rozgrywki graczy (mowa tu o doglądaniu czy mechanika prowadzona jest rzetelnie) i ewentualnego sprawdzania podsumowań, o których pisaliśmy jakiś czas temu. W razie wszelkich nieścisłości zawsze można zebrać się w większym gronie i wyjaśnić gagatka, wpierdol mu spuścić i wrzucić do dołu z wapnem.
Tu właśnie leży kwintesencja problemu. Personalnie to jak najbardziej rozważyłbym ten pomysł ale dopiero w dalszej przyszłości, gdy - jeżeli - powiększy się kadra prowadząca. Właśnie dlatego, że na chwilę obecną taki Obserwator byłby niezbędny - ale zwyczajnie nie ma na niego teraz ludzi. Stąd te "ograniczenia" i "hamulce", nie z naszej złej woli albo potrzeby ukrócenia możliwości graczy.

Bo bez braku Obserwatora...
Jeśli mechanika będzie prosta i przystępna, to nie wydaje mi się, żeby ktoś ją celowo olewał lub modyfikował sobie rzuty na swoją korzyść, bo tak...
Moim zdaniem problem nie do końca leży nawet w czyimś celowym olewaniu lub modyfikowaniu sobie rzutów. Sam napisałeś, że dla ciebie liczy się najbardziej fabuła i opowieść i ja się z tym w pełni zgadzam - ale tylko wtedy gdy ma to również swoje podłoże w logice sytuacji. Jednak już same twoje słowa implikują możliwość wystąpienia właśnie tego czego najbardziej się obawiamy. Bo co jeżeli ktoś wyjdzie z tego samego założenia co Ty i opisze swojemu koledze (albo sobie), który dopiero zaczął grę i który wciąż gra żółtodziobem (z fabularnego/mechanicznego punktu widzenia), walkę w której ten rozłoży czterech innych żołnierzy, bo "fabularnie wydało mu się to fajne i będzie to dobra opowieść, więc pominął pewne elementy mechaniki lub zwiększył inne na korzyść gracza"? Jak to się ma do innych graczy? Do przyszłych oczekiwań tego gracza w oficjalnych sesjach? Do nagłego lootu, do którego nagle zyskał dostęp? Nie ma tu żadnych złych intencji ani celowości, bo wiadomo że MG zrobił to swojemu graczowi, żeby temu było fajnie, ale efekt zaczyna być trochę nie fair w stosunku do reszty graczy. Droga do kostnicy na Omedze wybrukowana jest dobrymi chęciami, jak to mówią. Czy coś.

Generalnie też jestem średnio nastawiony do tego pomysłu, bo nawet jeżeli pominiemy wszystko powyżej i przyjmiemy najlepsze intencje ludzi, to jednak koniec końców ktoś - Obserwator - powinien to sprawdzać. Już nawet nie pod kątem tego czy nie pojawią się jakieś nadużycia spowodowane... entuzjazmem chwili, a zwykłymi błędami lub interpretacją zasad. Niestety nie unikniemy tego bez względu na to jak prosta będzie mechanika. Bo ludzie będą ludźmi.

Może okaże się, że wraz ze wzrostem aktywności pojawi się więcej chętnych do Mistrzowania lub właśnie bycia takim Obserwatorem. Na chwilę obecną, mając dwóch MG, lepiej skupić ich uwagę na sesjach i innych rzeczach niż jeszcze dorzucić im kontrolowanie obliczeń innych graczy. Ale później? Kto wie.
THEME                    VOICE                    ARMOR                    CASUAL
ObrazekObrazek
+5% do obrażeń w walce wręcz   
-1PA koszt przeładowania    -1.5PA do kosztu zdolności technologicznych
Dla MG:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Matthew Tarczansky
Awatar użytkownika
Posty: 339
Rejestracja: 23 lis 2014, o 20:31
Miano: Matthew Tarczansky
Wiek: 32
Klasa: Inżynier
Rasa: Człowiek
Zawód: Oficer Techniczny
Lokalizacja: Cytadela
Kredyty: 35.880
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

29 kwie 2021, o 08:40

Odpisuje z telefonu, więc będzie możliwie krótko i treściwie.
Rozumiem Wasz punkt widzenia i obawy, rozumiem chęć stworzenia logicznego i sprawiedliwego systemu mechaniki, by gracze nie poczuli się pokrzywdzeni poprzez decyzję MG. Okej, łapie to. Generalnie, może moje myśli wybiegły zbyt daleko i zacząłem myśleć o rozwiązaniu na moment, gdy graczy przybędzie. Mam dziwne wrażenie, że odzyskamy dawną chwałę.

A czy macie w planach jakieś rozwiązanie dla graczy, którzy chcą grać postaci niebojowe?
ObrazekObrazek THEME|WORK THEME|SPACESUIT|CASUAL|VOICE|ARMOR Premia technologiczna: +20%
Bonus do tarcz: +15%
Bonus do celności strzelby: +5%
Zwiększenie siły i obrażeń od mocy technologicznych: 15%
Zwiększenie obrażeń zadawanych przez Spalenie: 10%
Marshall Hearrow
Awatar użytkownika
Posty: 630
Rejestracja: 4 mar 2014, o 19:41
Miano: Marshall "Arrow" Hearrow
Wiek: 29
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Podporucznik Przymierza
Lokalizacja: Cytadela
Kredyty: 56.600
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

29 kwie 2021, o 09:32

Jako posiadacz postaci bojowej i niebojowej, chciałbym się wypowiedzieć w powyższej kwestii. Mass Effect jest uniwersum mocno rozwałkowym, ale forum pokazało nam, że posiadanie postaci niebojowych (Iris czy Diego właśnie) też jest świetną sprawą. Problem natomiast pojawił się w momencie kiedy chciałem zagrać coś Diegiem, wtedy musiałem prosić się specjalnie o sesję. Takową zagrałem bodajże jedną. Co nie zmienia faktu, że jestem bardzo mocno zżyty z tą postacią, Herrowem miałem większe szanse wbić się w coś adekwatnego.

Tutaj rozwiązanie przychodzi właśnie w kwestii tych mini sesji dla graczy między sobą, szczerze mówiąc nie mam pojęcia jaka jest tendencja na forach do tworzenia postaci. (Nie wytrzymałem na żadnym wystarczająco długo). Ale! Mierząc siły na zamiary, mogę się zobowiązać do prowadzenia jednocześnie max. 3 sesji, w tym jeden slot byłby zawsze dostępny dla graczy niebojowych - czysty storytelling. Wszystko w zależności oczywiście (w przyszłości) od tendencji graczy, ale zakładając trend z poprzednich lat zawsze było więcej żołnierzyków niż dyplomatów xD
OUTFIT -- UNIFORM -- ARMOR -- VOICE -- MAIN THEMEObrazekObrazekObrazek-Problem nie jest problemem. Problemem jest twoje podejście do problemu-Bonusy:
+20% do obrażeń od broni
+30% do obrażeń w walce wręcz
+1PA do ataku wręcz
20% szans na podpalenie przeciwnika przy ataku omni-ostrzem
+5% szansa na strzał krytyczny
+20% do pancerza
+1 pochłaniacz do każdej przenoszonej broni
Obrazek
Wayra Talav
Awatar użytkownika
Posty: 115
Rejestracja: 28 sty 2015, o 09:38
Miano: Wayra Talav
Wiek: 22
Klasa: Szpieg
Rasa: Człowiek
Zawód: Kurier / Przemytnik / Najemnik / Pilot
Lokalizacja: Kołyska Sigurda -> Skepsis -> Watson
Kredyty: 9.896

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

29 kwie 2021, o 10:31

Takie luźne propozycje przesunięcia czasu fabularnego.

1. Na jakieś ~20-50 lat po zakończeniu Mass Effecta. Wybrać jakieś rozwiązanie kanoniczne, najlepiej pewnie wysadzanie przekaźników, dodać parę lat na zaczęcie odbudowy ich i mamy pisakownicę do gry gdzie fabularnie gracze będą mogli próbować wpływać na uniwersum w szerszym zakresie czy to militarnie czy politycznie a i tak nie da się nic zepsuć fabularnie odnośnie zgodności z grą.

2. JW, tylko Andromeda. Wiem, gra im średnio wyszła, ale jako punkt startowy dla piaskownicy jest świetny: mamy zaczęty, chwilowo rozwiązany (ale nie definitywnie) problem z Kettami, zaczątki nowych kolonii, całkiem fajny system, konieczność zbudowania w którymś momencie przekaźnika masy i połączenia ze "starą" galaktykę. I co najważniejsze - producenta gry, który projekt nie zamierza rozbudowywać, tworzyć nowych DLC czy części - więc siłą rzeczy nie będzie Andromedy 2 która wejdzie w konflikt fabularny z tym co się działo na forum, nie ważne w którą stronę forumowa rozgrywka by poszła.
>> Ibris << >> Theme #1 << >> Theme #2 <<
ObrazekObrazek
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2744
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: [4.0] Dyskusja, propozycje

29 kwie 2021, o 12:02

Hm, właśnie te kwazarowe zadania będą głównie sla graczy piszących między sobą - również niebojowych. Możemy dodać do nich nagradzanie za sesje prowadzone z konta Universal Person. Dla niebojowych postaci praktycznie 100% sesji może iść z UP bez walki, wtedy trzeba właśnie ogarnąć ten system przyznawanych nagród i będzie myśle git.

Natomiast przesuwać czasu nie chcę. Dużo osób jest zżytych tu ze swoimi postaciami (me included) a taka zmiana wymusiłaby albo mistyczne przeniesienie, albo postarzenie / wymianę postaci.
Poza tym, wydaje mi się ze ME2 jest najlepszym settingiem z trylogii do gry, bo main plot angażuje cała społeczność galaktyczna, wiec można fajne eventy ze zbieraczami robić, a jeszcze nie ma rozpierduchy ze zniwiarzami.

Również z telefonu, pardon
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Wróć do „4.0”