
Mechanika Cytadeli zmieniała się przez lata na wiele sposobów. Wraz z uruchomieniem wersji 4.0, zadbaliśmy o to, by została przedstawiona w przystępny sposób i okrojona ze zbędnych, skomplikowanych właściwości, niemniej nigdy nie uważaliśmy jej za finalną. Forum tworzą gracze - w tym samym, a nawet większym stopniu niż administracja. Chcemy tworzyć system, który nie tylko działa i jest łatwy do przetworzenia, ale pozwala wam rozwinąć skrzydła w walce, dostosowując jej stylu do postaci, którą gracie. c:
Dla ułatwienia przystosowania się do wszystkich zmian, podzieliliśmy nasz rework na kilka, łatwych do ogarnięcia etapów. W pierwszej kolejności wzięliśmy w obroty tarcze i pancerze, klasy postaci i zdolności, oraz efekty zdolności. Poniżej znajdziecie wszystko, co uległo zmianie oraz instrukcje dotyczące dalszego postępowania w razie, gdyby wasze obecne statystyki wam nie odpowiadały w nowym systemie. :3
Największe zmiany
- 1. Klasy postaci
- 2. Zdolności
Każda z klas ma teraz co najmniej dwie ścieżki rozwoju, jednak nie wprowadzamy sztywnych buildów. Do każdej zdolności dodaliśmy ikonki przeznaczeń -



Dodaliśmy 2 nowe zdolności bojowe - Szkolenie Wojskowe oraz Barykadę. Dodaliśmy system ran znany wam z areny (rozbudowany) oraz nowe efekty zdolności. Wyrzuciliśmy jedną zdolność - Natychmiastowe Zamrożenie, gdyż w obecnej konfiguracji nie miała sensownego zastosowania, a zdolności technologiczne to wciąż największy zbiór ze wszystkich innych. Mina Zbliżeniowa otrzymała nową ikonę, oraz zupełnie inny sposób działania - w tym wydaniu oferuje znacznie więcej możliwości inżynierom.
W związku z kompletnym reworkiem zdolności, zmianie uległ podział Podstawowe/Zaawansowane. Weźcie pod uwagę to tworząc swój nowy build, bo nie wszystkie umiejętności są teraz dla waszych postaci dostępne.
Z mniejszych zmian, amunicja dysrupcyjna trafiła do zbioru zdolności bojowych jako zaawansowana (wcześniej była w klasowych, co było mylące).
- 3. Tarcze i pancerze
- 4. Inne
Słowo od administracji
Zmiany w ekwipunku zostały wprowadzone na poziomach początkowych do średnio zaawansowanych. Biorąc pod uwagę mały procent graczy na najwyższym poziomie, woleliśmy skupić się na szybkim wprowadzeniu zmian dla większości i odłożeniu "endgame'a" na nieco późniejszy termin. Z tego powodu, wiele broni, pancerzy czy generatorów tarcz Q3 nadal pozostaje niezbilansowana i pracujemy nad tym w pocie czoła!
Z tego samego powodu, klasy prestiżowe na razie pozostają bez aktualizacji, ale nikt na forum jeszcze nie zdążył żadnej otrzymać, więc pozwoliliśmy wrzucić to na sam koniec na naszej osi czasu. :3
Na Extranecie znajdziecie wszystkie zaktualizowane informacje, natomiast skupiliśmy się na przeniesieniu ich "na sucho" bardziej, niż pięknej prezentacji. Jeśli znajdziecie dziwne kwiatki lub błędy po części forumowej, zgłoście je proszę do nas, najlepiej na discordzie. Prosimy o nieco wyrozumiałości, forum jest molochem, staramy się jak możemy <3
Następne zmiany
W następnej kolejności planujemy zmienić system przedmiotów oraz walkę wręcz. Większą ilość informacji udostępnimy wkrótce.
Respecjalizacja
W związku z istotnymi zmianami w fundamentach zdolności, każda postać posiada możliwość wybrania na nowo zdolności i przyznania im punktów. Zmiany wchodzą w życie w każdej sesji z dniem dzisiejszym. Zmiana klasy nie jest możliwa. Więcej szczegółów znajdziecie w tym temacie.