W tym dziale znajdziesz wyczerpujące odpowiedzi na kłębiące się w twojej głowie pytania dotyczące lore Mass Effect. Dowiesz się jak stworzyć swoją postać i postawić pierwsze kroki na forum.
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2804
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 142.987
Medals:

VI. Testy umiejętności

19 gru 2023, o 12:24

Obrazek VI. Testy umiejętności
Oficjalna mechanika forumowa ogranicza się wyłącznie do walki - nie znaczy to jednak, że poza nią nie wykonuje się rzutów kostką. Cytadela oferuje dużą swobodę oraz dowolność Mistrzom Gry, pozwalając im rzucać w przypadkach takich jak ocena skuteczności fabularnych działań gracza, zdarzenia losowe oraz ich konsekwencje, czy nawet zawartość otwieranych przez nich skrzynek.

Na forum nie obowiązuje ścisła mechanika rzutów fabularnych. Niniejszy poradnik ma na celu podstawową standaryzację możliwych rzutów, pozwalającą na zamknięcie ich w szerokich i dość uniwersalnych granicach. Służy przede wszystkim jako pomoc dla Mistrzów Gry, nie ograniczając przy tym ich kreatywności.

  • 1. Mechanika rzutów kostką
Wyróżniamy dwa główne rodzaje rzutów na podstawie ilości możliwych efektów. Pierwszym z nich jest rzut sukcesu/porażki. Najprostszy, znany nam wszystkim test posiadający wyłącznie dwa efekty. Mistrz Gry określa próg trudności testu, na który wpływ mają również modyfikatory zewnętrzne oraz użytkownika. Przykładowy wygląda w ten sposób: sukces < 50 < porażka
gdzie wartość [50] to próg ustalany przez Mistrza Gry

W trakcie rozgrywki możecie spotkać również rzut o wielu progach. Podobnie jak w przypadku podstawowego rzutu sukces/porażka, Mistrz Gry ustala wartość progów z uwzględnieniem modyfikatorów, lecz w tym rzucie dodaje również ich ilość. W zależności od wyrzuconej wartości, gracz może spotkać się z różnymi, ustalonymi przez Mistrza Gry wynikami. Przykładowy wygląda w ten sposób:
sukces < 33 < brak efektu < 66 < porażka
gdzie progi [33, 66, 99] oraz wyniki [sukces, brak, porażka] ustalane są przez Mistrza Gry

2. Modyfikatory
Progi wszystkich testów ustalane są przez Mistrza Gry oraz odpowiednio powiększane/pomniejszane o modyfikatory. Przykładowe modyfikatory rzutów wyglądają w ten sposób:
modyfikatory sytuacji
utrudnione warunki
emocje postaci niezależnych
obca technologia
presja czasu
rozwiązanie minigry
modyfikatory postaci
biegłość umiejętności
decyzje i słowa gracza
ekwipunek
historia postaci
przynależność do organizacji

3. Rodzaje testów
Choć ilość testów wykorzystywanych przez Mistrzów Gry może być tak rozległa, jak ich wyobraźnia, najpopularniejsze testy pojawiające się na forum zamykają się w poniższych kategoriach:
testy społeczne
perswazja
zastraszanie
oszustwo
testy umiejętności
pomoc medyczna
deszyfracja
hakowanie
skradanie się
testy sytuacyjne
intuicja
spostrzegawczość
wiedza
przeszukanie
testy zdarzeń losowych
zagrożenie/ryzyko
reakcje NPC

Na forum obowiązują również rzuty tajne. Mistrzowie Gry mają prawo wykonać rzut kostką bez podawania graczowi informacji o rodzaju i wynikach tego testu, jednakże taki test musi znaleźć się w poście w odpowiednim temacie rzucony jawnie.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2804
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 142.987
Medals:

Re: VI. Testy umiejętności

19 gru 2023, o 12:24

  • Rzuty kością
W poprzednim systemie, rzutów kostką dokonywało się wpisując bbcode [dice][/dice]. Obecnie kości znajdziecie poniżej okienka odpowiedzi, w zakładce "Rzuty kością". W okienku należy podać rodzaj rzutu w ten sam sposób, w jaki podawaliście je w kodzie wcześniej - ILOŚĆ d RODZAJ KOŚCI. Czyli 1d6 będzie jednym rzutem kostką sześciościenną, a 3d100 wygeneruje nam 3 rzuty z zakresu 1-100.

Po dodaniu rzutu, należy jeszcze wstawić go w post. Aby to zrobić, użyjcie zielonej ikonki "Wstaw" przy waszym rzucie. W ten sposób możecie przywoływać różne rzuty w swoich postach wraz z ich wylosowaną wartością.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Wróć do „Poradnik fabularny”