Dzięki Sieci Informacyjnej Cytadeli, mieszkańcy stacji mogą być na bieżąco informowani o wszelkich, istotnych zmianach, które zachodzą w ich otoczeniu. W tej sekcji dowiesz się o każdej aktualizacji prawa, nowościach, konkursach czy uroczystościach.
Miejsce na różne, często drobne ogłoszenia skierowane do użytkowników i dotyczące bardziej kwestii technicznych na forum niż samej rozgrywki, które nie wprowadzają na tyle intensywnych zmian by publikować je w dedykowanych tematach.
THEME⌎◍ARMOR⌎◍VOICE⌎◍NPC⌎ +10%⌎ do bycia twoją starą◍+20%⌎ do bycia starą twojej starej◍+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej
Nowy styl Aktualizacja: 15.05.2021
Wraz z otwarciem forum i reaktywacji, na forum zmieniony został styl. Użytkowników prosimy o zrobienie tzw. hard F5 - usunięcie pamięci podręcznej i ciasteczek, aby styl mógł wyświetlać się prawidłowo. W razie problemów zachęcamy do zgłaszania ich w temacie Pytania, sugestie.
Dla fanów nostalgii, stary styl jest dostępny do wyboru w panelu użytkownika w nagłówku forum (UCP -> zakładka ustawienia) pod nazwą cytadela_v2. :)
THEME⌎◍ARMOR⌎◍VOICE⌎◍NPC⌎ +10%⌎ do bycia twoją starą◍+20%⌎ do bycia starą twojej starej◍+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej
Darmowe piniondze Aktualizacja: 28.05.2021
W Terminalu Zadań zostało dopisane doprecyzowanie, że nagrody za zadania mechaniczne, pisarskie i organizacyjne można zgłaszać na bieżąco, bez konieczności zakończenia wcześniej sesji. Czyli już nie musicie czekać na koniec gry na pocieszające 100kr za krytyczną porażkę albo za to jak wam bot napisze posta w 5 minut.
Pancerz technologiczny: -30% otrzymanych obrażeń
PANCERZ: 735
TARCZE: 1500
Automatyczna naprawa pancerza do 75% wartości za pomocą 1 omni-żelu bez ponoszenia kosztu akcji i punktów akcji, gdy pancerz spadnie poniżej 25% wartości (184) - raz w ciągu walki. N7 Tajfun Obrażenia: 792 (Bazowe 720, rękawice 5%, przedłużona lufa 5%)
Celność: 22 (Bazowe 20, celownik termiczny 2)
Odrzut: 15
Szybkostrzelność: 5 PA
Pojemność: 100 / 4 pochłaniacze (seria 10 pocisków)
Spalenie
Obrażenia głównego celu: 300 (bazowe), 100 (od podpalenia)
Szansa na podpalenie: 100% (wszyscy w zasięgu 2m od celu)
Podpalenie uniemożliwia regenerację tarcz
Spalenie eksploduje na końcu tury, zadając 1000 obrażeń w zasięgu 3m i nakładając ponownie efekt Podpalenia na przeciwników.
Koszt: 4.5 PA
Aktywacja: 90%
Sabotaż
Efekt obejmuje wrogów w odległości 1.5m od celu.
Czas działania: 2 tury
Koszt: 4.5 PA
Aktywacja: 90%
Wyssanie Energii
Obrażenia: 225
Koszt: 4.5 PA
Regeneracja tarcz: 110
Aktywacja: 90%
Skan Taktyczny
Czas działania: 1 tura
Koszt: 4.5 PA
Osłabienie: 20%
Modyfikator do trafienia celu: +5
Granaty Łukowe
Obrażenia: 275 (na początku akcji, za każdy obszar)
Średnica obszaru: 3m
Koszt: 6.5 PA
Aktywne obszary: 2
Rozpoczęcie akcji w obszarze wyładowań łukowych nakłada efekt Spowolnienie(akcja ruchu kosztuje dodatkowe 2PA).
Skok rakietowy
Możliwość błyskawicznego dostania się do celów oddalonych do 10 metrów (darmowa akcja).
Darmowa akcja, zastępuje zwykłą akcję ruchu. Nie generuje kar do trafienia/aktywacji umiejętności.
Atak Dewastatora
Koszt: 4.5PA/darmowa akcja przy ataku wręcz.
Obrażenia: 200 obrażeń oraz powalenie przeciwnika. Szarżę można wykonać z odległości 4m. Obrażenia traktowane jak obrażenia walki wręcz.
Rework mechaniki (1/?) Aktualizacja: 03.03.2022
Z dniem dzisiejszym wprowadzona została pierwsza część zmian w mechanice, które są efektem naszych beta testów na Elysium Arena. Zmiany rozkładamy na kilka "zjadliwych" porcji, żeby upłynnić pracę i ułatwić wam przetrawienie nowych informacji. W pierwszym rolloucie zajęliśmy się gruntowną przebudową klas, zdolności oraz ich efektów, a także zmianą tarcz i pancerzy.
Pełnię zmian możecie znaleźć tutaj.
Ze względu na to, jak fundamentalne elementy rozgrywki zostały zmienione, każda postać ma prawo do jednorazowej respecjalizacji - na nowo wybrania swoich zdolności oraz przydzielenia punktów. Temat do tego znajdziecie tutaj.
Po więcej pytań lub w razie problemów, zapraszamy na naszego discorda lub na PW do administracji. :)
THEME⌎◍ARMOR⌎◍VOICE⌎◍NPC⌎ +10%⌎ do bycia twoją starą◍+20%⌎ do bycia starą twojej starej◍+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej
Rework mechaniki (2/?) Aktualizacja: 13.03.2022
Rework walki wręcz i pierwszy rework itemów został wprowadzony na forum. Walka wręcz została dość mocno przebudowana. Na forum dodaliśmy też poziomy doświadczenia, które determinują poziom przedmiotów, z których może korzystać postać. O pełni zmian oraz sposobie, w jaki wchodzą one w życie, poczytać możecie w changelogu.
W następnym reworku planujemy gruntowne przebudowanie ekwipunku obecnego na forum. Przypominamy też, że obecnie skupiamy się na przebudowie fundamentów rozgrywki z myślą o postaciach początkowych/średnio zaawansowanych. Wiele endgame'owych kwestii pozostawiamy na koniec jako, że dotyczą małego procenta graczy.
Po więcej pytań lub w razie problemów, zapraszamy na naszego discorda lub na PW do administracji. :)
THEME⌎◍ARMOR⌎◍VOICE⌎◍NPC⌎ +10%⌎ do bycia twoją starą◍+20%⌎ do bycia starą twojej starej◍+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej
Poszerzamy zespół MG Aktualizacja: 04.04.2022
Wprowadziliśmy rozróżnienie dotychczasowych MG na Narratora i Mistrza Gry.
Obowiązki Narratora: Organizowanie i prowadzenie sesji na forum. Obowiązki Mistrza Gry: Organizowanie i prowadzenie sesji na forum, prowadzenie eventów, rozpisywanie i tworzenie lokacji, rozbudowywanie organizacji, pomoc Supportowi przy rozwijaniu lore i wszelakich sprawach fabularnych na forum.
@Narrator nadal zachowują dostęp do konta MG (z którego prowadzone są wszystkie sesje) i w obrębie swoich sesji posiadają taką samą kontrolę, jak poprzednio. Jeśli potrzebujecie poradzić się coś na sesji, w której bierzecie udział, powinniście kierować swoje pytania do prowadzącego wam Narratora. @Mistrz Gry pełnią funkcję pomocy dla Supportu w rzeczach ogólnoforumowych i razem z nami sprawują kontrolę nad fabularną warstwą forum - jeśli posiadacie ogólne pytania i nie wiecie, do kogo je kierować, szukajcie żółtych kolorków na serwerze discorda.
W związku z rychłym zakończeniem sesji na Neidus, z przyjemnością ogłaszamy, że Tori Te’eria wstępuje w szereg Narratorów! Jako Narrator może prowadzić w przyszłości kolejne sesje, o które możecie ją maglować już dziś, więc śledźcie dział rekrutacji, w którym w przyszłości pojawią się jej przygody. Tori gra na naszym forum od wielu lat i z przyjemnością witamy ją w naszym zespole. :3
Po więcej pytań lub w razie problemów, zapraszamy na naszego discorda lub na PW do administracji. :)
THEME⌎◍ARMOR⌎◍VOICE⌎◍NPC⌎ +10%⌎ do bycia twoją starą◍+20%⌎ do bycia starą twojej starej◍+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej
Powraca system kwazara Aktualizacja: 19.04.2022
Wprowadziliśmy stary, dobry system gry w kwazara. Od dziś możecie przebalować w wybranym przez siebie kasynie całe swoje kredyty i obiecujemy, że będziemy oceniać tylko troszkę! O zasadach możecie poczytać tutaj.
Dostępne punkty gry w kwazara znajdziecie w temacie Lista sklepów i kasyn, natomiast pingać MG o odjęcie/dodanie wam kredytów możecie w temacie Szukam MG/UP. Miłej zabawy w rozpieprzaniu pieniędzy pomnażaniu swojego majątku!
Po więcej pytań lub w razie problemów, zapraszamy na naszego discorda lub na PW do administracji. :)
THEME⌎◍ARMOR⌎◍VOICE⌎◍NPC⌎ +10%⌎ do bycia twoją starą◍+20%⌎ do bycia starą twojej starej◍+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej
Powracają implanty Aktualizacja: 28.04.2022
Z powrotem wróciły stare, dobre implanty jako element wyposażenia, które postać może nabyć w trakcie swojej rozgrywki!
Implanty postać może sobie wszczepić w odpowiedniej klinice. Uważajcie - niektóre kliniki kuszą niższymi cenami, lecz kostki bywają kapryśne! Czasem warto dopłacić, niż ryzykować niepożądanymi efektami ubocznymi. Z czasem oferta implantów będzie się poszerzać, o czym z pewnością zostaniecie poinformowani.
W porównaniu z poprzednimi odsłonami naszego systemu, ograniczyliśmy implanty do niestandardowych, usuwając poprzednie serie. Jeśli twoja postać zakupiła w przeszłości implant, którego nie ma obecnie na forum, odezwij się do administracji o małą refundację. c:
Powstaje Kalendarium Aktualizacja: 15.05.2022
W związku ze zbliżającą się rocznicą startu odsłony 4.0, założyliśmy na forum kalendarium. Uniwersum i świat gry jest stale rozbudowywany przez graczy oraz Mistrzów Gry - dzięki kalendarium będziecie mogli w łatwy sposób być na bieżąco z tym, jak zmienia się sytuacja na planetach. :)
Obecnie w kalendarium znajdują się wyłącznie nowości od startu wersji 4.0 oraz (z małymi wyjątkami) zakończone sesje. Sesje, które nadal trwają oraz wszystkie, które pojawią się w przyszłości, będą dodawane do kalendarium w systemie kwartalnym.
Poszerzamy zespół MG Aktualizacja: 17.09.2022
W związku z zakończeniem sesji Black Heart, z przyjemnością ogłaszamy, że Mila Račan wstępuje w szereg Narratorów! Jako Narrator może prowadzić w przyszłości kolejne sesje, o które możecie ją maglować już dziś, więc śledźcie dział rekrutacji, w którym w przyszłości pojawią się jej przygody. Mila aktywnie gra na naszym forum od grubo ponad roku i jesteśmy pewni, że wszyscy doskonale ją już znacie - i wiecie, na co ją stać c:
Po więcej pytań lub w razie problemów, zapraszamy na naszego discorda lub na PW do administracji. :)
THEME⌎◍ARMOR⌎◍VOICE⌎◍NPC⌎ +10%⌎ do bycia twoją starą◍+20%⌎ do bycia starą twojej starej◍+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej
Zmiany w klasach prestiżowych Aktualizacja: 23.10.2022
W związku z reworkiem klas i zdolności, który miał miejsce w tym roku, powoli przebudowujemy klasy prestiżowe, adresując problemy, z którymi borykały się dotychczas. Chcemy, by każdy z wariantów klasy był nie tylko atrakcyjny, ale i oferował inne urozmaicenie rozrywki.
Ponieważ część graczy już rozpoczęła sesje z awansem na klasę prestiżową, lub ma stanąć do walki z NPCem prestiżowym, zamiast czekać na wrzucenie wszystkich na raz, planujemy wrzucać klasy w cotygodniowych odstępach.
Jako pierwsza, na tapetę została wzięta klasa Adepta. Furia uległa zmianom mechanicznym, choć jej założenia się nie zmieniły. Kompletnie odmieniony został Bastion - teraz, podobnie jak Furie, Bastioni czerpią z zasobów ciemnej materii. Przekształcając jej energię potrafią stworzyć Biotyczne Wrota - zaginające fakturę naszej rzeczywistości portale łączące skrawki świata ze sobą. Na polu walki, Wrota zapewniają mobilność, wspierają sojuszników pozytywnymi efektami Płonących Wrót, jak i utrudniają przeciwnikom życie.
Po więcej pytań lub w razie problemów, zapraszamy na naszego discorda lub na PW do administracji. :)
THEME⌎◍ARMOR⌎◍VOICE⌎◍NPC⌎ +10%⌎ do bycia twoją starą◍+20%⌎ do bycia starą twojej starej◍+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej
Zmiany w klasach prestiżowych Aktualizacja: 03.11.2022
W związku z reworkiem klas i zdolności, który miał miejsce w tym roku, powoli przebudowujemy klasy prestiżowe, adresując problemy, z którymi borykały się dotychczas. Chcemy, by każdy z wariantów klasy był nie tylko atrakcyjny, ale i oferował inne urozmaicenie rozrywki.
Następną klasą, która podległa reworkowi, jest Strażnik. Dewastator został zreworkowany, lecz pozostał w swoim założeniu taki sam. Burzyciel został kompletnie wymazany, na jego miejsce stworzyliśmy Kalibana. Ten unikalny, hybrydowy wojownik potrafi tworzyć mechanicznych towarzyszy, których serca napędza potęga jego biotyki. Swoją umiejętnością, Armią Kalibana, jak i stałym, personalizowanym przez gracza mechanicznym towarzyszem u boku, zagina granicę pomiędzy technologią a potęgą pierwiastka zero.
Po więcej pytań lub w razie problemów, zapraszamy na naszego discorda lub na PW do administracji. :)
THEME⌎◍ARMOR⌎◍VOICE⌎◍NPC⌎ +10%⌎ do bycia twoją starą◍+20%⌎ do bycia starą twojej starej◍+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej
Zmiany w zespole Narratorskim Aktualizacja: 03.01.2022
W związku z zakończeniem sesji Now or Never, z przyjemnością ogłaszamy, że Isha D'veve wstępuje w szereg Narratorów! Od dziś możecie handlować z nim by wziął was pod swoje skrzydła. Iszeł najchętniej weźmie mniejsze grupy, by móc zaoferować wam królewskie traktowanie, którego może brakuje wam w sesjach grupowych. Isha sprawuje również rolę Młodszego Mechanika, a jego pomoc w rozwijaniu forum od zawsze była nieoceniona. c:
W międzyczasie, na tymczasowy urlop Narratorski umyka Marshall Hearrow. Trzymamy kciuki za szybki powrót w buty mistrzowskie w przyszłości!
Po więcej pytań lub w razie problemów, zapraszamy na naszego discorda lub na PW do administracji. :)
THEME⌎◍ARMOR⌎◍VOICE⌎◍NPC⌎ +10%⌎ do bycia twoją starą◍+20%⌎ do bycia starą twojej starej◍+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej
Czterdzieści lat minęło Aktualizacja: 11.12.2022
Powoli zbliżamy się do końca kolejnego roku! Na Cytadeli lata upływają powoli bo nikomu do wojny się nie śpieszy, ale my zmieniliśmy się przez te dziesięć lat i być może tworząc nasze pierwsze postaci na forum, mieliśmy nieco inne wyobrażenia o nich niż role, do których dorosły. W związku z tym, graczom starych edycji dajemy możliwość zmiany wieku postaciom z kartami założonymi przed reaktywacją (2021 rok). Postać możemy postarzyć o maksymalnie pięć lat.
Zmieniając wiek w profilu, pamiętajcie o zmianie dat w karcie położonej w bazie danych!
Dodatkowo miło nam poinformować, że Isha D'veve od dziś piastuje stanowisko Mistrza Gry! Isha jako MG i Mechanik będzie tworzył z nami forum zarówno od cyferkowej podszewki, jak i fabularno-organizacyjnego opakowania. :)
Po więcej pytań lub w razie problemów, zapraszamy na naszego discorda lub na PW do administracji. :)
THEME⌎◍ARMOR⌎◍VOICE⌎◍NPC⌎ +10%⌎ do bycia twoją starą◍+20%⌎ do bycia starą twojej starej◍+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej
Przerwa techniczna na forum Aktualizacja: 21.06.2023
To, co planowaliśmy od samego początku reaktywacji Cytadeli nareszcie się dzieje - forum jest wreszcie aktualizowane phpbb 3.3. "Stare kości" naszego emeryta z każdym rokiem doskwierały nam nieco bardziej - ograniczały nam możliwości rozwoju poprzez archaiczną budowę oraz dawno niewspierane modyfikacje. W dodatku rok po roku elementy forum zaczynały się powoli bugować, a strona niekiedy nie działała tak, jakbyśmy tego chcieli. Aktualizacja do najnowszej wersji silnika była ogromnym przedsięwzięciem, wiążącym się m.in. z budową stylu od zera na nowej wersji silnika, jak i zastępstwem obecnych modyfikacji nowszymi (jak i przeniesieniem na nową wersję naszych statystyk), jednak nareszcie zbliżamy się do końca tego żmudnego procesu!
Aktualizacja jest pierwszym krokiem na drodze ku lepszemu rozwijaniu Cytadeli. Chcielibyśmy wprowadzać rozwiązania, które ułatwią wam grę oraz poruszanie się na stronie, jak i nieco dotweakować niektóre elementy, które nie zawsze działają tak, jak powinny.
W związku z tym, planowane prace konserwacyjne forum rozpoczną się o północy z soboty na niedzielę i potrwają przez całość niedzieli, 25.06. W tym czasie forum pozostanie dla was wyłączone. O godzinie ponownego otwarcia forum jak i wszystkich aktualizacjach na bieżąco będziemy was informować na naszym discordzie.
Po więcej pytań lub w razie problemów, zapraszamy na naszego discorda lub na PW do administracji. :)
THEME⌎◍ARMOR⌎◍VOICE⌎◍NPC⌎ +10%⌎ do bycia twoją starą◍+20%⌎ do bycia starą twojej starej◍+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej
Zmiany w klasach prestiżowych Aktualizacja: 26.09.2024
Powracamy do tematu gruntownego reworku klas prestiżowych. Klasy prestiżowe to rozwinięcia klas podstawowych, dostępne dla graczy po osiągnięciu odpowiednio wysokiego poziomu, wprowadzające gruntowne zmiany w rozgrywkę oraz zachowanie danej klasy.
Po dłuższej przerwie powróciliśmy z reworkiem klasy Szpiega. Cień został zmodyfikowany by pasować lepiej do obecnej mechaniki, lecz jego założenia pozostały podobne. Wyeliminowaliśmy potrzebę posiadania wakizashi, zamiast niego zmieniając oręż na mononuklearne ostrze, którego wygląd oraz nazwa pozostaje w gestii użytkownika. Nemezis został gruntownie przebudowany oraz przekształcony w Echo. Tworząc holograficzne fantomy Echo wprowadza zamęt na polu walki, z pomocą swoich sztuczek chowając się przed przeciwnikami w świetle dnia.
Po więcej pytań lub w razie problemów, zapraszamy na naszego discorda lub na PW do administracji. :)
THEME⌎◍ARMOR⌎◍VOICE⌎◍NPC⌎ +10%⌎ do bycia twoją starą◍+20%⌎ do bycia starą twojej starej◍+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej