Strona 1 z 1

[ADVANCED] Broń palna rozszerzona

: 26 kwie 2021, o 02:26
autor: Hawk
Obrazek [ADVANCED] Broń palna rozszerzona

W walce za pomocą broni palnej obowiązują jeszcze inne, nieco bardziej skomplikowane reguły. Z natury są one zmartwieniem Mistrza Gry i początkowy gracz nie musi zaprzątać sobie nimi głowy - w szczególności patrząc przez pryzmat tego, że z początkowym budżetem kredytów otrzymanych na start, jego wybór pierwszej broni jest tak czy inaczej ograniczony.

Ten poradnik przeznaczony jest nie tylko dla aspirujących Mistrzów Gry, ale też wszystkich graczy pragnących rozwinąć swoją postać ponad podstawę, a także lepiej zrozumieć mechanikę posługiwania się bronią palną.

Opisane w tym dziale zasady obowiązują dla każdej broni.
Obrazek

I Odrzut
II Strzały krytyczne

Obrazek

Re: [ADVANCED] Broń palna rozszerzona

: 26 kwie 2021, o 02:27
autor: Hawk
  • 1. Odrzut
Nie każda broń w uniwersum ME jakimś dysponuje, ale jeśli tak, to reguła jest prosta - prowadzenie ognia ciągłego jest znacznie utrudnione. Ciężko pominąć tak oczywisty fakt, ale jednocześnie nie ma sensu komplikować rozgrywki rozbudowanym systemem. Dlatego każda z broni otrzymała jeden modyfikator, na wzór tych jakie już przedstawiono w mechanice. Wszystko działa łatwo i przyjemnie. Jeśli strzelamy często w krótkim odstępie czasu, kopniak jakim poczęstuje nas broń, odbija się na celności.

Wspomniany modyfikator wchodzi więc do gry kiedy w jednej turze postanowimy wystrzelić ponownie i tylko na okres tej konkretnej tury. Dlatego jeśli wciśniemy spust naszego Mściciela dwa razy w jednym poście, przy drugiej próbie nasza celność zostanie pomniejszona o wartość umieszczoną w statystykach broni przy polu Odrzut. Gdy pociągniemy za spust po raz trzeci, nasza celność zostanie ponownie pomniejszona o wartość Odrzutu. Pisząc jednak kolejnego posta (nowa tura), nie musimy się już tym kłopotać.
Stosując wcześniej zarysowany przykład.
Podstawowa celność z Mściciela to 60, a współczynnik odrzutu wynosi 10. Oznacza to, że jeśli w turze strzelimy dwukrotnie, celność drugiego ataku spadnie do 50. Jeżeli zaś strzelimy trzykrtonie, celność trzeciego ataku również spadnie do 50 (Odrzut się nie nakłada).
Konkretne wartości odrzutu są wymienione przy odpowiednim modelu broni.

Re: [ADVANCED] Broń palna rozszerzona

: 26 kwie 2021, o 02:27
autor: Hawk
  • 2. Strzały krytyczne
Dająca znacznie większą swobodę w stosunku do gry komputerowej sesja RPG, wymusiła na nas pewne zmiany. Zwyczajny system strzałów w głowę nie miał tu zastosowania, dlatego też w jego miejsce zaimplementowaliśmy znacznie prostszy, dotyczący obrażeń krytycznych. Ich wystąpienie testowane jest przy każdym rzucie na trafienie. Początkujący gracz zaczyna z bazową wartością 5% na jego wystąpienie, co owocuje bonusem +10% do obrażeń.

Zarówno szansę na trafienie krytyczne jak i podstawowe 10% będzie można modyfikować przy użyciu odpowiednich przedmiotów oraz umiejętności.
Nasz żołnierz strzela z Predatora w swój cel. Przy rzucie na trafienie miał dość szczęścia by wyrzucić 2. Oznacza to, że zmieścił się w 5% szans na sukces i nie tylko trafił, ale zrobił to krytycznie.
O ile normalnie przy powodzeniu obrażenia wynosiły by: 75
W tym przypadku będą wyglądały następująco:
75 + 10% (strzał krytyczny) = 82,5
W przypadku strzelb, mechanika strzałów krytycznych jest inna, ponieważ strzelby nie posiadają rzutu na trafienie w cel, tylko rzut na % śrutu, który w niego trafił. Za strzał krytyczny uznaje się strzał, który przekroczył 100% wartości obrażeń. Im więcej % przekroczono w rzucie na obrażenia strzelby, tyle samo % dodatkowych otrzymuje się w bonusie. Maksymalna wartość bonusu wynosi +40%.

Bonusy, które zwiększają szansę na strzał krytyczny zwiększają maksymalną wartość bonusu. Bonusy, które zwiększają obrażenia strzału krytycznego automatycznie dodają swój % do wartości bonusu gdy strzał krytyczny wystąpi.
Nasz szturmowiec strzela z M-27 Sejmitara w swój cel oddalony o 1 metr. Jego podstawowe modyfikatory wynoszą +15 (celność) oraz +40 (odległość). Przy rzucie na obrażenia miał dość szczęścia by wyrzucić 75. Oznacza to, że nie dość, że zadał 100% obrażeń, to otrzymał bonus +20% (bo o 10% przekroczył wartość 100%).

W tym przypadku obrażenia będą wyglądały następująco:
200 + 20% (strzał krytyczny) = 240