Założona jeszcze przed incydentem w placówce badawczej gethów sprzed dwóch lat, placówka Valor oficjalnie nie podlega żadnemu rządowi - w praktyce jednak fundusze na jej budowę w większości pokrył fundusz Rady. Jej celem jest dogłębne studiowanie bogatego ekosystemu Virmiru, a po incydencie, sprawdzanie wpływu, jakie na jego faunę i florę ma wzrost promieniowania na różnych regionach.
Każda kolonia musi mieć garaż lub port w przypadku tych bardziej rozbudowanych. Tutaj nie są one tak wielkie, ale są. W garażu znajduje się wiele pojazdów i machin do pracy w terenie, choć spotkać można tu i istoty organiczne - mechaników, spracowanych żołnierzy grających w pokera, czy zabłąkanych naukowców, którzy po raz pierwszy wylądowali w takim miejscu. Jest to jeden z najsłabszych punktów obronnych kolonii, dlatego często jest ofiarą ataków innych, pomniejszych kolonii wrogo nastawionych ras czy organizacji. Jednakże pojazdy nazywane 'Mako' i roboty SIC stanowią równocześnie świetną osłonę w razie napadu!
+20% do tarcz +20% do obrażeń biotycznych +10% do obrażeń przeciwpancernych, zdolność penetracji ścian i osłon
szansa na powodzenie umiejętności biotycznych 90%
TARCZE FENIKS 870 * 1.20 = 1040
koszt odnowienia 10 PA Podpala wszystkich w zasięgu, zadając 100 obrażeń z początkiem każdej tury aż do ugaszenia
PANCERZ 700
Precyzyjny aplikator: gdy pancerz spadnie poniżej 25% wartości, aplikator odnawia go do poziomu 75% raz w ciągu walki (1 omni-żel; brak kosztu akcji i PA).
N7 HURAGAN
Typ: samoczynna
Obrażenia: 630
Celność: 15
Odrzut: 10
Szybkostrzelność: 4 PA
Pojemność: 40 / 240 (seria 10 pocisków na strzał)