Lista nowości, jakie dla was szykujemy:
- Dawki medi-żelu i omni-żelu do kupienia w sklepach. W związku z tym wprowadzony zostanie także system wykorzystywania omni-żelu.
- System "plecaka". Plecak jest tu oczywiście nazwą całkowicie umowną. Całość działać miałaby na zasadzie slotów, gdzie przykładowy pierwszy jego poziom dostępny już na starcie, miałby 2 sloty na broń i 3 sloty na pozostałe rzeczy. By nosić większe ilości sprzętu, postać zmuszona byłaby do kupna innego rodzaju "plecaka", bądź zwiększenia jego obecnego poziomu.
- Generatory tarcz. Bazując na producentach istniejących w uniwersum, umożliwimy wam wybór konkretnych generatorów, każdy o innych bonusach i statystykach. Oczywiście za odpowiednią cenę, w sklepach.
- Implanty. Szpitale i przychodnie zostaną zaopatrzone w drogie, ale opłacalne implanty aplikowane drogą operacyjną. Tu podobnie jak w przypadku generatorów, będą one miały swoich producentów i odróżniające je od siebie bonusy. Co więcej, niektóre z nich będą mogły trwale zmieniać wizerunek postaci podczas trwania fabuły na bardziej "syntetyczny".
- Omni-klucze. Jak dobrze pamiętamy, w pierwszej części gry narzędzia te były do kupienia - wzorując się na tych pierwotnych modelach, zmodyfikujemy ich bonusy (by dostosować je do systemu forumowego) i udostępnimy w sklepach za kredyty. Każdy oczywiście zachowa swój aktualny omni-klucz, musi jednak przyjąć, że jest to model podstawowy - bez specjalnych wzmocnień.
- Nowe grupy. Dojdą m.in. rządy/wojska innych, niż ludzka ras: Hierarchia Turian, Republiki Asari, Związek Salarian, Quariańska Flotylla, etc.
- Ścieżki rozwoju. Po wprowadzeniu tego rozwinięcie na maksa postaci nie zakończy rozgrywki, a jedynie odblokuje następne bonusy. Pomysł podrzucony kiedyś przez jednego z użytkowników, teraz w nieco zmodyfikowanej formie (2 ścieżki rozwoju po osiągnięciu maksymalnego poziomu wszystkich zdolności i "awansowanie" swojej postaci).
- Ulepszenia pancerza. Dodane zostaną ulepszenia pancerza znane nam z gry Mass Effect 2, które zresztą były obecne na Cytadeli 2.0.
- Nowy szablon KP. Tworzony za pomocą generatora, podobnego do ówczesnej KS.
- Nowy szablon KS. Znacznie ulepszony i zmodyfikowany, także uzyskiwany przez formularz/generator.
- Graficzny "akcept". Czyli obrazek wklejany przez administratora przy akceptowaniu KP, zawierający podstawowe informacje dla nowego gracza.
- Nowa mechanika. Zostanie wprowadzona pełna, porządna mechanika na forum, które wcześniej bazowało na pomieszaniu RPG z storytellingiem. Od teraz statystyki nabiorą znacznie większego znaczenia!
- Nowa wersja SOC. Odświeżone, przedstawione w nowej wersji SOC, będące swoistym, forumowym leksykonem.
Pozycje skreślone to te, które już zostały wykonane.