Baza danych to dział, do którego wklejamy nasze karty postaci z tym, że w tym przypadku jesteśmy w stanie je dowolnie zmieniać, aktualizować i dopisywać w historii z biegiem czasu nowe wydarzenia.

Erich Shaw
Awatar użytkownika
Posty: 95
Rejestracja: 3 lut 2015, o 22:46
Miano: Erich Shaw, "Epsilon"
Wiek: 29
Klasa: Szpieg
Rasa: Człowiek
Zawód: Agent Cerberusa, cyngiel do wynajęcia
Postać główna: Vegz
Lokalizacja: Nos Astra, home sweet home
Kredyty: 20.085
Medals:

Erich Shaw

9 lut 2015, o 13:59

I don't do "good" or "evil". I do what needs to be done.
602
MIANOErich Shaw
PSEUDONIMEpsilon
DATA UR.12.02.2157, 29 lat
MIEJSCE UR.Ziemia, Londyn
RASACzłowiek
PŁEĆMężczyzna
OBYWATELSTWAZiemskie
SPECJALIZACJASzpieg
PRZYNALEŻNOŚĆCerberus
ZAWÓDŁowca nagród, cyngiel Cerberusa

Średnie. Akademia wojskowa oraz indywidualne nauczanie

Gdyby świat nie poszedł do przodu, Erich mógłby z powodzeniem pracować jako model propagandowego wizerunku XX-wiecznej III Rzeszy. Jego włosy mają kolor ciemnego blondu, a oczy intensywnie lazurową barwę, która dodatkowo podkreśla jego Niemieckie pochodzenie. Posiada twarz o prostokątnym kształcie i wyraźnie zarysowanej, równomiernie pokrytej ostrym, ciemnym zarostem linii szczęki. Nad lewym okiem jego brew przecina biała blizna, ledwie odznaczająca się na tle jasnej skóry – efekt starej bójki, która szczęśliwie nie skończyła się niczym poważniejszym od głębokiego rozcięcia skóry. Nos ma długi i prosty.
Mierzy sto osiemdziesiąt trzy centymetry wzrostu i ma szczupłą, wysportowaną sylwetkę. Preferuje stroje w różnych odcieniach szarości, ale nie należy do osób, które podążają za najnowszą modą - jego poczucie stylu zwykle ogranicza się do skórzanych kurtek oraz jeansów. I chociaż w swojej garderobie posiada kilka strojów wyjściowych, rzadko kiedy ma okazję z nich korzystać. Jednym z nich jest szary uniform z logiem firmy „Centaur”, niebezpiecznie podobny do tych noszonych przez oficerów w wojsku – jego jest jednak z dużo lepszego materiału.

Jest posiadaczem tylko jednego tatuażu, umieszczonego na klatce piersiowej pod prawym obojczykiem, który przedstawia jego dawną przynależność do oddziałów Eagle Eye. Erich wybrał połączenie symbolu Układów Przymierza z prostą grafiką orła z rozpostartymi skrzydłami, gdzie ptak zastępuje kulę ziemską ze znaku Przymierza. Tatuaż wykonany został srebrnoszarym atramentem.
Gdy się odzywa w jego głosie słychać delikatną nutkę rodzinnego akcentu.
Wzrost i waga: 183 cm, 81 kg
Skóra/karapaks: Biała, jasna.
Oczy: Lazurowe.
Włosy: Ciemny blond, o długości kilku centymetrów, przeważnie zaczesane do tyłu lub do góry.
Blizny: Nad lewym okiem jego brew przecina biała blizna, ledwie odznaczająca się na tle jasnej skóry.
Tatuaże: Jest posiadaczem jednego tatuażu, umieszczonego na klatce piersiowej pod prawym obojczykiem, który przedstawia jego dawną przynależność do oddziałów Eagle Eye. Tatuaż tworzy połączenie symbolu Układów Przymierza z prostą grafiką orła z rozpostartymi skrzydłami, gdzie ptak zastępuje kulę ziemską ze znaku Przymierza. Symbol wykonany został srebrnoszarym atramentem.
Charakter Ericha jest odwzorowaniem jego zawodu. Mężczyzna nie należy do najbardziej rozmownych osób i rzadko kiedy odzywa się bez wcześniejszego przemyślenia tego co dokładnie chce powiedzieć. Nie lubi się powtarzać i strzępić języka bez powodu, chociaż w rozmowie zawsze stara się być uprzejmy i kulturalny. Ma zdecydowanie introwertyczny charakter i łatwo można wyczuć jego dystans do ludzi, szczególnie tych których nie zna. Przez to nie jest zbyt społecznym typem – raczej unika tłumów i większego towarzystwa, preferując niewielkie, jedno lub dwuosobowe grupki znajomych. Ciężko zdobyć jego zaufanie.
Zarówno w terenie, jak i w życiu towarzyskim, cechuje go naturalny spokój. Nigdy nie podnosi głosu, a w przypadku sprzeczki lub różnicy zdań zwyczajnie się wycofa, nie kontynuując rozmowy. Nigdy nikomu nie narzuca swojej woli, ale też niełatwo ugina się pod naciskiem innych – w przypadku rozbieżnych poglądów istnieje spore prawdopodobieństwo, że zamiast próbować przekonać drugą osobę do swojego pomysłu, bez słowa zakończy rozmowę i po prostu wykona go po swojemu.
Jest w pełni oddany Cerberusowi. Nigdy nie kwestionuje rozkazów i wykonuje je bez zbędnych pytań, ufając w słuszność stojącej za nią osoby. Jego całkowita lojalność ma swoje podłoże u podstawy podejścia, które mu wpojono po incydencie, który zakończył jego karierę w wojsku Przymierza.
Zainteresowania:
Jego zainteresowania kręcą się dookoła tematów typowo żołnierskich – uzbrojenia, nowinek technologicznych z dziedziny opancerzenia, architektury okrętów kosmicznych – z nietypową odskocznią w stronę starych książek, które namiętnie kolekcjonuje. W jego zbiorze można znaleźć najróżniejsze tytuły, a kiedy nie przebywa na strzelnicy lub nie dłubie przy swoim ekwipunku, najpewniej siedzi właśnie przy książce. Generalnie lubi antyczne rzeczy, która mają swoją historię.
Lęki: Lata służby jako snajper w Przymierzu sprawiły, że prywatne obawy Ericha zeszły na drugi plan. Mężczyzna jest wyjątkowo spokojny, a wiara w wyższy cel skutecznie tłumi jego lęki.
Przyzwyczajenia/zwyczaje: Niewiele mówi i nie lubi się powtarzać.
Uzależnienia: Brak.
Znaki szczególne: Jest introwertykiem. Nigdy nie kwestionuje rozkazów Cerberusa i wykonuje je bez zbędnych pytań, ufając w słuszność stojącej za nią osoby.
Spis Treści:
Pierwsze lata życia I [2156-2157]
Pierwsze lata życia II [2157-2174]
Kariera wojskowa I [2174-2177]
Kariera wojskowa II [2177-2178]
Kariera wojskowa III [2178-2183]
Incydent na Sathur [2183]
Terapia [2183]
Cerberus[2183-2186]
Hekate [2186]
Pierwsze lata życia I [2156-2157]
Erich urodził się na Ziemi, w Londynie, ale nie mieszkał tam długo. Jego ojciec, Michael Shaw, był żołnierzem floty Przymierza na stanowisku sierżanta, podczas gdy matka, Ilse Rothshild, pracowała jako jeden z inżynierów pomagających przy otwieraniu nowych, nieaktywnych Przekaźników Masy w trakcie pierwszej ludzkiej eksploracji dalszych systemów. Po narodzeniu się małego Ericha, „mobilny” charakter pracy zmusił ich do zmiany miejsca zakwaterowania. Oboje opuścili Ziemię, przenosząc się na będącą w trakcie budowy Stację Arcturus, co prawdopodobnie uratowało Ilse życie – miesiąc po tym jak zawiesiła swoją pracę by opiekować się synem, zespół inżynierów Przymierza, który otwierał Przekaźnik 314, natknął się na patrol turian, co skończyło się Wojną Pierwszego Kontaktu.

Wyświetl wiadomość pozafabularną

Pierwsze lata życia II [2157-2174]
Następne lata Ericha należały raczej do mało pasjonujących. Ilse wznowiła pracę jako inżynier, tym razem jednak pomagając przy dalszej rozbudowie stacji, podczas gdy Michael Shaw rozwijał swoją karierę wojskową. Po krótkiej, acz intensywnej wojnie z turianami, awansował na stopień porucznika, by w następnych latach wspiąć się po kolejnych szczeblach kariery, ostatecznie zatrzymując się na stopniu komandora porucznika statku SSV Berlin.
W międzyczasie Erich otrzymywał wstępne wykształcenie, głównie pod okiem matki. W wolnych chwilach pałętał się po szkielecie stacji, wchodząc tam gdzie nie było wolno wchodzić i wspinając się tam gdzie nie powinno się wspinać. Gdy budowa została ukończona, oboje mieszkali na niej jeszcze przez kilka lat, by ostatecznie w 2167 roku powrócić na Ziemię, już bez Michaela, z którym Ilse zdecydowała się na separację.

Wyświetl wiadomość pozafabularną

Kariera wojskowa I - Początek, S.E.R.E. [2174-2177]
Pomimo rozstania i usilnych prób wyperswadowania mu tego przez matkę, młody Erich poszedł w ślady ojca, rozpoczynając swoją służbę w armii Przymierza mając 18 lat. Pierwsze dwa lata spędził na podstawowych szkoleniach, wykazując się zaangażowaniem, żelaznym opanowaniem oraz cierpliwością godną pozazdroszczenia, co przyciągnęło uwagę rekruterów sekcji Eagle Eye. W następstwie Erich dostał propozycję, którą przyjął z ochotą, rozpoczynając szkolenia do grupy zwiadowczej.
Zwieńczeniem jego nauk na E1 było odbycie najważniejszego kursu - S.E.R.E (Survival, Evasion, Resistance, Escape). Jednym z elementów szkolenia było zrzucenie Ericha w pojedynkę na planetę Chasca w systemie Matano, gdzie jego zadaniem było odnalezienie i dostanie się do najbliższej ludzkiej kolonii. Podczas całego kursu Erich miał być monitorowany, a stacjonujący na orbicie okręt miał czuwać nad jego bezpieczeństwem w przypadku wystąpienia komplikacji. Pech chciał jednak, że podczas zrzutu, w pancerzu mężczyzny doszło do uszkodzenia, które zniszczyło jego lokalizator, pozostawiając go samego na pastwę natury oraz niebezpiecznej atmosfery planety. Gdy stało się jasne, że Erich zniknął z radaru i nie sposób wznowić z nim komunikację, centrala wysłała za nim oddział, który miał go namierzyć i pomóc mu wrócić z powrotem na statek.
Oddział, który Erich wziął za część szkolenia i którego unikał przez następne kilka dni, aż w końcu udało mu się wymknąć mu całkowicie.
Po tygodniu odnalazł najbliższą kolonię i stamtąd skontaktował się z centralą. Po wyjaśnieniu nieporozumienia, jego szkolenie zostało zaliczone i Erich został przydzielony do sekcji Eagle Eye ze stopniem E1, a następnie wysłany na pokład jednostki wsparcia sytuacji kryzysowych, krążownika SSV Nassau.

Wyświetl wiadomość pozafabularną

Kariera wojskowa II - E1 [2176-2177]
Służba Ericha jako E1 miała rozpocząć się od prostego wsparcia zwiadowczego dla oddziału szturmowego oraz ogólnego rozpoznania terenu, ale życie napisało mu inny scenariusz. Pierwsza misja, którą krążownik odebrał po zakwaterowaniu Ericha, dotyczyła ataku piratów na kolonię Elisjum w Systemach Terminusa. Gdy po otrzymaniu wezwania przylecieli na miejsce, okazało się, że kolonia jest w trakcie oblężenia – jej mieszkańcy przy wsparciu oddziału żołnierzy z innego krążownika Przymierza, który przybył na miejsce wcześniej, od kilku godzin odpierali atak batarian. Gdy SSV Nassau pojawił się nad Elisjum, piraci zaczęli się wycofywać, zabierając ze sobą zakładników. Sytuacja zrobiła się napięta, zaczęło brakować czasu. Jeden z ludzi z sojuszniczego krążownika rozpoczął negocjacje z wycofującymi się piratami, co kupiło oddziałowi szturmowemu kilkanaście cennych minut. W tym i Erichowi, który został przydzielony jako wsparcie snajperskie.
Misja zakończyła się sukcesem przy minimalnych stratach wśród ludzi, piraci zostali wybici, a zakładnicy uratowani. Erich, jako jeden z wielu obecnych wtedy żołnierzy, otrzymał pochwałę.
Następne miesiące przyniosły mu kolejne misje i kolejne szkolenia. Odbywał kursy w walce wręcz, wspinaczkowe, operowania w przestrzeni kosmicznej i w prowadzeniu działań na terenie zurbanizowanym. Do tego przeprowadzał rozpoznanie militarne, uczestniczył w akcjach nieregularnych oraz zapewniał zwiad oddziałom szturmowym – innymi słowy wszystko czego wymagano od żołnierza jego kategorii.

Wyświetl wiadomość pozafabularną

Kariera wojskowa III - E2/E3 [2178-2183]
Przez następne pięć lat Erich wypełniał przydzielone mu zadania, nie wyróżniając się zbytnio w żadnym kierunku, a jedynie utrzymując stały poziom. Misje w których uczestniczył kończyły się głównie sukcesami, ale zaliczył też przy tym parę porażek, chociaż żadna nie była na tyle krytyczna, by odbić się poważniej na jego aktach. W ’79 został przekwaterowany na pokład SSV Korakesiona, gdzie dołączył do grupy innych żołnierzy jednostki Eagle Eye. W ’80 jego skuteczność została nagrodzona awansem z E1 do E2, a dwa lata później do E3.

Wyświetl wiadomość pozafabularną

Incydent na Sathur [2183]
Miesiąc po awansie Ericha do stopnia E3, SSV Korakesion został wezwany w pobliże jednej z ludzkich kolonii, gdzie doszło do incydentu z piratami. Zamaskowani bandyci napadli na placówkę mieszkańców, ale nie zdążyli się z niej wycofać przed przybyciem służb bezpieczeństwa, więc wzięli zakładników. Zadanie zdawało się proste i wręcz rutynowe; Erich, wraz z dwoma innymi członkami jednostki E, zajął pozycję na budynku naprzeciwko miejsca gdzie zabarykadowali się piraci, a następnie czekał na dalsze instrukcje.
Rozpoczęły się negocjacje.
Rozmowy dyplomatyczne zakończyły się w momencie, gdy okazało się, że piraci obwiesili kilku zakładników ładunkami wybuchowymi, a następnie spróbowali posłużyć się nimi do odwrócenia uwagi żołnierzy. Ich ofiary zostały wyprowadzone na zewnątrz obleganego przybytku, a następnie pod groźbą broni rozkazano im biec w stronę zebranych służb policji i okolicznych, odgrodzonych gapiów. Kiedy do wszystkich dotarło co się dzieje, zapanował chaos.
Naziemne służby próbowały powstrzymać zakładników i ostrzec ich, żeby się nie zbliżali, ale kilka strzałów z wnętrza budynku sprawiło, że przerażone ofiary zignorowały krzyki funkcjonariuszy. Komandor Thomas Azzara, dowódca Korakesiona, nie potrafił wydać rozkazu, nawet pomimo tego co mogło się stać. Erich, jako najwyższy stopniem ze snajperów, musiał podjąć decyzję sam.
Trzech mieszkańców Sathur zginęło tego dnia, z czego dwóch z ręki Shawa, gdy jeden z pozostałych snajperów odmówił wykonania rozkazu. Piraci wykorzystali zamieszanie i uciekli.

Incydent silnie odbił się na Erichu. Mężczyzna przez kilka następnych dni chodził zamyślony i małomówny, ale w jego głowie szalało. Kiedy kapitan Azzara próbował go usprawiedliwić, w snajperze coś pękło i uderzył swojego przełożonego. Następne tygodnie były dla niego jeszcze gorsze – poczucie winy zżerało go od środka, zaczął pić, wdawać się w bójki. Więcej niż raz rozważał odebranie sobie życia. W końcu wojskowy psycholog orzekł, że w obecnym stanie mężczyzna nie nadaje się do służby i zawiesił go na stanowisku, oddając w ręce psychoanalityka na Illium, doktora Michaela Whitelocka.

Wyświetl wiadomość pozafabularną

Terapia [2183]
Leczenie Ericha trwało kilka miesięcy, po których mężczyzna poradził sobie ze swoimi problemami i oswoił ze swoim uczynkiem. Doktor Whitelock zrobił jednak dużo więcej niż tylko zapewnił mu spokój ducha – na przestrzeni kilkudziesięciu wspólnych sesji stopniowo przekonał go do zmiany poglądów, wykorzystując fakt, że żołnierz był złamany wydarzeniami na Sathur. Erich zaczął mu ufać, a psychoanalityk to wykorzystał, ze spotkania na spotkanie sprawiając, że snajper zaczął inaczej postrzegać swoją pracę. Zrozumiał, że czasami trzeba drastycznych działań, by coś osiągnąć, a przy tym ocalić życie większej ilości ludzi. Że cel uświęca środki.
Kiedy Whitelock wspomniał o Cerberusie i przedstawił mu wizję Człowieka Iluzji, Erich już dawno został przekonany.

Wyświetl wiadomość pozafabularną

Cerberus, cyngiel do wynajęcia [2183-2186]
Zaczęło się od prostych zleceń. Erich porzucił wojsko i rozpoczął karierę łowcy nagród, w międzyczasie wykonując zadania dla Cerberusa (podczas których między innymi pracował dla pewnej persony imieniem Diego Rodriguez). Z początku zarabiał na eliminowaniu zbirów z listów gończych, ale w końcu jego moralność zaczęła się zacierać. Zlecenia dla organizacji Człowieka Iluzji coraz bardziej przesuwały jego granicę – bo czym jest zabójstwo skorumpowanego gliniarza w imieniu większego dobra? Albo polityka niskiego szczebla, którego propozycja ustawy może zagrozić bezpieczeństwu Przymierza? W końcu nawet śmierć niewinnego komputerowego geeka, który odnalazł informacje mogące zniszczyć wiele planów, stała się do zaakceptowania. Shaw z łowcy nagród przeistoczył się w cyngiel do wynajęcia, człowieka od brudnej roboty, którego Cerberus mógł wykorzystać do próby wyeliminowania kogo tylko chciał.

Wyświetl wiadomość pozafabularną

Hekate [2186]
W 2186 roku dookoła komórki Ericha zaczęło robić się gorąco, gdy jeden z jej agentów został złapany. W odpowiedzi wszystkie powiązania snajpera ze swoją poprzednią grupą zostały rozwiązane i zniszczone, a on sam został przydzielony do innej jednostki – na pokład Hekate, pod dowództwo byłego komandora Przymierza, Bleysa Belforda. Erich nie miał nic przeciwko nowemu oficerowi, szczególnie gdy okazało się, że to właśnie Belford brał udział w negocjacjach na Elizjum, podczas których wiele lat temu Erich zastrzelił swój pierwszy cel.

Wyświetl wiadomość pozafabularną
Fenix jest niewielką korwetą o przeznaczeniu pościgowym. Jedno ze zleceń Ericha polegało na wyeliminowaniu na Omedze handlarza bronią, który próbował sprzedać informacje istotne dla jednego ze swoich klientów. Samo pozbycie się mężczyzny nie przysporzyło mu zbyt wielu problemów, ale gorsze okazały się reperkusje – brat handlarza, w odwecie za śmierć krewnego, ogłosił za głowę Ericha pokaźną kwotę kredytów, co ściągnęło na niedoszłego zabójcę uwagę łowców nagród. Poprzedni właściciel Fenixa – wtedy nazywającego się „Virus” – namierzył go jako pierwszy, zaskakując na publicznym promie transportowym w drodze do Mgławicy Półksiężyca, gdzie Shaw miał odebrać swoją zapłatę. Częściowo grożąc zniszczeniem okrętu, a częściowo powołując się na przestępstwa popełnione przez mężczyznę, łowcy wymusili na kapitanie promu wydanie Ericha, sprawiając, że ten nie miał wyboru i musiał się poddać.
Szczęście byłego snajpera polegało na tym, że okazał się nie być jedynym więźniem na Virusie. Oprócz niego znajdowała się tam również asari, którą łowcy pojmali wcześniej na Omedze i którzy skorzystali z okazji, że ich ofiara miała zostać przetransportowana tam gdzie zmierzał ich cel – na Illium. W trakcie lotu Erichowi udało się uwolnić, a następnie rozkuć swoją towarzyszkę niedoli. Razem udało im się wykorzystać element zaskoczenia i przejąć kontrolę nad statkiem, zabijając czterech łowców, w tym kapitana.

Jakiś czas później nagroda na głowę Ericha została zdjęta, do czego przyczynił się subtelny nacisk jego prawdziwych przełożonych. Okręt łowców został w jego rękach, a kontakty w Cerberusie pozwoliły mu wyrobić na niego nowe dokumenty. Erich pozmieniał nieco jego wyposażenie i przemalował barwy, a nazwę przerobił na „Feniksa”. Przez następne kilka lat wykorzystywał go jako prywatny środek transportu, dzieląc się częścią zysków ze swoim niebieskim coopilotem, po czym po otrzymaniu przydziału na Hekate wynajął hangar na Illium, gdzie obecnie statek sobie odpoczywa.

Fenix posiada dwa pokłady: górny i dolny. Na górnym znajduje się kabina pilota, połączone centrum systemów elektronicznych oraz kajuta kapitańska, a na dolnym blok WI, luk przedniego działka, kajuty załogi, mesa, niewielki magazyn oraz maszynownia. Na statku jest miejsce dla 6 osób, z czego żeby w pełni wykorzystywać jego możliwości niezbędne są dwie. W przypadku pilotażu przez jedną, część funkcji przejmuje WI o imieniu Zephyr.

Uzbrojenie:
  • dwa potężne akceleratory masy dalekiego zasięgu, stanowiące dwa główne „żebra” okrętu, ciągnące się przez pełną długość kadłuba,
  • dwie wyrzutnie torped dysrupcyjnych,
  • dwie wieżyczki systemu GARDIAN – jedna z przodu statku, druga z tyłu, u dołu.

Standardowy generator tarcz, omni-klucz "Primo"
20 tysięcy kredytów
Stary, kieszonkowy zegarek

  • Nie lubi się powtarzać.
  • Od młodzieńczych lat biega, a praca na niegościnnych terenach oraz potrzeba mobilności nauczyła go szybko pokonywać najróżniejsze przeszkody, czy to poprzez wspinaczkę czy też wyjątkową zwinność. Akrobatyczny z niego fella.
  • Jego stylem walki jest taekwondo.
  • Ma zamiłowanie do starych książek oraz antyków. Kolekcjonuje to pierwsze i wiele najróżniejszych egzemplarzy można znaleźć zarówno w jego domu na Illium, jak i w kwaterze na Hekate.
  • Posiada zegarek kieszonkowy. Taki stary.
  • Jego kryptonim w Cerberusie i w „branży” to Epsilon.
THEME    ☉    ARMOR    ☉    CASUAL    ☉    FORMAL   ☉    VOICE
ObrazekObrazek
+20% pancerza         Udźwig podnoszonych przedmiotów +3         Celownik termiczny (+2)
Wyświetl wiadomość pozafabularną

Wróć do „Baza danych”