Wszystko tutaj ma dopisek - moim zdaniem, i oczywiście jest bardzo subiektywną opinią, wynikłą z przypadkowego przeczytania wynagań odnośnie grania klasami prestiżowymy.
Tak mnie zastanowiły te wymagania są dla mnie trochę absurdalne.
Dwie sprawy do których mam zastrzeżenia.
1: Próg wejścia który jest absurdalnie wysoki
2: Kosz punktowy w punktach umiejętności, który jest też niedorzeczny moim zdaniem.
Najpierw trochę matematyki i ogółów - być może tutaj tkwi mój błąd czy niezrozumienie czegoś, dlatego to daje na początek, by ewentualnie można było to szybko wyjaśnić.
Z tego co przegladałem zamknięte sesje, rzadko która sesja kończy się w czasie krótszym niż miesiąc. Owszem, są jakieś przypadki bardzo krótkich sesji ale to raczej wyjątek od reguły niż norma - sesje z tego co widziałem trwają minimalnie miesiąc, często nawet i kilka miesięcy.
Myślę że bezpiecznie można założyć w optymistycznej wersji, że średni czas trwania typowej sesji to 1 - 1,5 miesiąca. Liczmy więc ten miesiąc.
Punkty umiejek oscylują przyznawane za sesję oscylują koło 2 +/- 1 pewnie i może w jakiś bardzo wyjątkowych sytuacjach jest tego więcej. Załóżmy więc, że jest to te 2 punkty na sesje.
Postać w jednej chwili może być tylko w jednej sesji. Siłą rzeczy - optymistyczny (i nierealny, ale można przyjąc tutaj tak) wariant to taki, że gramy bez przerw, kończymy jedną sesję i natychmiast postać zaczyna drugą.
1: Próg w ogóle umożliwienia gry klasą prestiżową.
Zgodnie z bazą to 100 punktów. Czyli żeby zebrać tyle punktów najprawdopodobniej postać będzie musiała grać (100/2) miesięcy = około 4 lat jedną i tą samą postacią, żeby w ogóle wejść w próg wymaganych punktów aby móc decydować się na zmianę na klasę prestiżową.
2: Koszt wybrania prestiżówki
50 punktów które efektywnie traci się. Co jest koszmarą ilością, jeśli weźmie się pod uwagę, że to przeciętnie dwa lata gry daną prestiżówką.
W czym rzecz: wymagania są absurdalne pod względem konieczności długości grania danymi postaciami. Rozumiem, że zdarzają się gracze, którzy pewnie potrafią jedną postać ciągnąć i 10 i więcej lat ale podejrzewam, że większąć nudzi się jedną postacią po czasie 1-2 roku, bądź postać ginie etc.
Rozsądne by było, gdyby tą klasę prestiżową można było osiągnąć po 1/2-1 roku aktywnego grania na cytadeli wydaje mi się, a nie kilku latach.
Dalej można zachować elitarność tych klas, jednak zwyczajnie nowo - tworzone postacie w rozsądnych granicach czasowych miałyby szansę móc nimi grać.
Kara punktowa jest też w przypadku przeskoczenia na taką klasę tak dramtycznie wysoka, że w gruncie rzeczy - zupełnie nieopłacalna jest zmiana na nią
Zwłaszcza teraz, gdy szanse powodzenia rzutów zależą bardzo mocno od puli punktów włożone w umiejętności biotyczne / techniczne. Z miejsca nagle postać zaczyna mieć dramatycznie mniejsze szanse w rzutach, które wcześniej były banalne.