Strona 1 z 3

Garść nowości

: 20 gru 2012, o 20:38
autor: Carmen Ortega
Już jakoś tak mamy, że wtedy, gdy najwięcej pracy (tu tej przed świętami), to przychodzi nam do głowy najwięcej pomysłów. W tym wypadku jest dokładnie tak samo, dlatego z tej okazji postanowiłyśmy podzielić się z wami pewnymi nowościami, które już niebawem zagoszczą na forum. Pragniemy także poinformować, że jesteśmy otwarte na propozycje graczy co do usprawnień forum, mechaniki, może także sugestie nt. wątków pobocznych fabuły. Nie krępujcie się wypisywać tutaj własnych pomysłów - każdy z was może mieć wpływ na forum, jeśli tylko zechce.

Lista nowości, jakie dla was szykujemy:
  • Dawki medi-żelu i omni-żelu do kupienia w sklepach. W związku z tym wprowadzony zostanie także system wykorzystywania omni-żelu.
  • System "plecaka". Plecak jest tu oczywiście nazwą całkowicie umowną. Całość działać miałaby na zasadzie slotów, gdzie przykładowy pierwszy jego poziom dostępny już na starcie, miałby 2 sloty na broń i 3 sloty na pozostałe rzeczy. By nosić większe ilości sprzętu, postać zmuszona byłaby do kupna innego rodzaju "plecaka", bądź zwiększenia jego obecnego poziomu.
  • Generatory tarcz. Bazując na producentach istniejących w uniwersum, umożliwimy wam wybór konkretnych generatorów, każdy o innych bonusach i statystykach. Oczywiście za odpowiednią cenę, w sklepach.
  • Implanty. Szpitale i przychodnie zostaną zaopatrzone w drogie, ale opłacalne implanty aplikowane drogą operacyjną. Tu podobnie jak w przypadku generatorów, będą one miały swoich producentów i odróżniające je od siebie bonusy. Co więcej, niektóre z nich będą mogły trwale zmieniać wizerunek postaci podczas trwania fabuły na bardziej "syntetyczny".
  • Omni-klucze. Jak dobrze pamiętamy, w pierwszej części gry narzędzia te były do kupienia - wzorując się na tych pierwotnych modelach, zmodyfikujemy ich bonusy (by dostosować je do systemu forumowego) i udostępnimy w sklepach za kredyty. Każdy oczywiście zachowa swój aktualny omni-klucz, musi jednak przyjąć, że jest to model podstawowy - bez specjalnych wzmocnień.
  • Nowe grupy. Dojdą m.in. rządy/wojska innych, niż ludzka ras: Hierarchia Turian, Republiki Asari, Związek Salarian, Quariańska Flotylla, etc.
  • Ścieżki rozwoju. Po wprowadzeniu tego rozwinięcie na maksa postaci nie zakończy rozgrywki, a jedynie odblokuje następne bonusy. Pomysł podrzucony kiedyś przez jednego z użytkowników, teraz w nieco zmodyfikowanej formie (2 ścieżki rozwoju po osiągnięciu maksymalnego poziomu wszystkich zdolności i "awansowanie" swojej postaci).
  • Ulepszenia pancerza. Dodane zostaną ulepszenia pancerza znane nam z gry Mass Effect 2, które zresztą były obecne na Cytadeli 2.0.
  • Nowy szablon KP. Tworzony za pomocą generatora, podobnego do ówczesnej KS.
  • Nowy szablon KS. Znacznie ulepszony i zmodyfikowany, także uzyskiwany przez formularz/generator.
  • Graficzny "akcept". Czyli obrazek wklejany przez administratora przy akceptowaniu KP, zawierający podstawowe informacje dla nowego gracza.
  • Nowa mechanika. Zostanie wprowadzona pełna, porządna mechanika na forum, które wcześniej bazowało na pomieszaniu RPG z storytellingiem. Od teraz statystyki nabiorą znacznie większego znaczenia!
  • Nowa wersja SOC. Odświeżone, przedstawione w nowej wersji SOC, będące swoistym, forumowym leksykonem.

    Pozycje skreślone to te, które już zostały wykonane.
To zapewne nie jest koniec zmian; w przypadku pojawienia się nowych pomysłów z naszej strony lub też zaakceptowania jakichś propozycji graczy, natychmiast o tym zawiadomimy.

Re: Garść nowości

: 22 gru 2012, o 19:36
autor: William Kraiven
No to może ja zacznę pierwszy. Co według mnie potrzebne jest na forum...Mhmm

1. W Terminalu Zgłoszeń przydałby się mniej więcej taki temat "Tablica Ogłoszeń" - Z kim pisać?

Temat wiadomy. Ma on ułatwić komunikację między graczami jeśli chodzi o powiązania fabularne zamiast pisać na PW czy spamić na chatboxie i wypytywać. Jakiś formularz? Raczej nie potrzebny, po prostu ktoś zamieszcza tego typu informację

Szukam osoby, która pomoże mi w takiej i takiej sprawie, albo zna się na tym i na tym. Zainteresowanych PW albo gg

2. Przydałoby się napisać Ogólną zasadę PvP. Wiem, że niektórzy MG mają swój własny opracowany system, rozmawiałem już o tym z Hawk. Jednak wiecie...lepiej żeby było to sensownie spisane i by WSZYSCY gracze go akceptowali. Niektórzy lubią pisać zamierzenia swojej postaci, przemyślenia a niektórzy piszą już to co zrobili zawierając przesłanie, że "jeśli mi się nie uda to" - uważam, że takie pisanie w walce PvP psuje ogólne zabawę. Wiadomo, niektórym to nie na rękę, ja jestem w wstanie to zaakceptować i przetrawić bo muszę, ale jeżeli byłaby możliwość wprowadzenia zasad PvP, które miały zasadę pisanie przypuszczeń, byłbym wniebowzięty.

No więc ja proponuję wprowadzić system PvP, który nie tylko byłby frajdą, ale również zachęcałby do niego.

Jak wyglądać ma walka?

Na jednym PBFie, którym grałem była taka metoda, że gracz, który stanął naprzeciw sobie wykonywał tzw "ruchy ukryte". Tzn, że podczas walki każdy musiał pisać to co postać myśli o swoim przeciwniku i o tym jak rusza na niego bądź biegnie w przeciwnym kierunku zamierzając coś. Ruch ukryty to taki ruch, w którym jest zawarty ukryty opis dotyczący użycia danej zdolności na przeciwniku. Problem leży jednak w znaczniku [spoiler] . Można go zobaczyć, ale można też ustawić go na hasło. Tym by musiał zająć się admin bo nie znam się na kodowaniu hhtp. Ogólnie musiało by wyglądać to tak, że podczas walki w danym temacie, admin musiał by włanczać opcję zakazu "cytowania postów", ponieważ wtedy dałoby się zobaczyć hasło spoilera, nawet jeśli byłby ukryty tylko dla MG to co by było gdyby walczyli ze sobą MG. To kwestia zaufania moim zdaniem...nic więcej. Więc ruchy ukryte praktycznie dobrze jest wysyłać prowadzącemu GMowi na GG/PW.

Jakieś nagrody za stoczoną walkę?

Owszem, uważam, że takowe nagrody powinny być, które dawałyby +do zdolności, +PKt renegade/loyalist za dokonywanie wyborów, wiadomo. Trzeba by tutaj nad tym troszeczkę pomyśleć, ale zarys mniej więcej wiecie o co chodzi.

PvP ma być dodatkiem. Ma on być fajny a nie by ciągle ludzi wkurzały. Jakieś ograniczenia musiałyby zostać wprowadzone tak by ludzie nie farmili na PvP. 2 tygodnie odpoczynku od PvP? Tak było na innych pbfach, nie wiem jak wy byście to postrzegali. No i wiadomo, PvP = walka śmierć na życie bądź zainicjowany trening między graczami. Inaczej muszą wyglądać nagrody za takie "Pojedynki" a "Walki na Śmierć i Życie".

3. Zdolności z ME3 Multiplayer

Mało jest zdolności z multiplayera ME3. Nie tylko bojowych gdzie na przykład chciałbym wybrać Strzelca Wyborowego zamiast Skoku Adrenaliny, ale ogólnie jest ich mało. Prosimy o więcej :)

4. Treningi

Zapewne jest coś takiego jak "Trening fabularny", gdzie MG nadzoruje ciebie, ale są momentami takie przypadki gdzie GMa nie ma, albo nie ma czasu na przeprowadzenie takiego eventu szkoleniowego. No to może niech sam gracz opiszę swój własny Trening?

Jak ma wyglądać Trening?

Trening=szkolenie. Mają to być ogólnie czynności związane z daną klasą naszej postaci. Na przykład jesteś żołnierzem, robisz pompki, biegasz a Biotyk, medytuje, podnosi przedmioty do granic możliwości, tak, że aż mu krew strumykiem się wylewa (ouch). Im bogatsze opisy tym lepiej. Oczywiście nie może być tak by ludzie na tym farmili. Musi być jakiś limit takowych treningów oraz limit pisania. Tzn.
- Raz na miesiąc możesz wykonać swój własny napisany przez siebie Trening dotyczący klasy postaci
- Minimum 100 zdań (liczbę dałem dla przykładu)

Na razie to wszystko z mojej strony, jeżeli najdzie mnie jakieś olśnienie to zedytuję posta i dodam nowe pkt :)

Re: Garść nowości

: 22 gru 2012, o 19:47
autor: Hawk
1. W Terminalu Zgłoszeń przydałby się mniej więcej taki temat "Tablica Ogłoszeń" - Z kim pisać?

Temat wiadomy. Ma on ułatwić komunikację między graczami jeśli chodzi o powiązania fabularne zamiast pisać na PW czy spamić na chatboxie i wypytywać. Jakiś formularz? Raczej nie potrzebny, po prostu ktoś zamieszcza tego typu informację

Szukam osoby, która pomoże mi w takiej i takiej sprawie, albo zna się na tym i na tym. Zainteresowanych PW albo gg
Taki temat jest już w barze, ale widzę, że część osób ma z tym kłopot (tak samo jak choćby z tematem z wizerunkami postaci), dlatego pomyślimy nad spisem najważniejszych tematów, bo myślę, że takowy się przyda. (: Tak samo jak spis dostępnych sklepów. To na pewno będzie do zrobienia.

Co do systemu PvP to moje zdanie znasz. Jak dla mnie nie potrzeba ustalać nowych zasad. Gracz pisze to, co chce zrobić, po prostu pomijając tę część "czy mu się udało czy nie". A jeżeli chce mieć pewność, że przeciwnik nie wykorzysta tego, co napisał, może na PW napisać MG jaki jest jego inny ruch, MG to weźmie pod uwagę a drugi gracz o niczym nie wie. No ale zobaczymy co powiedzą na to inni.

Nowości zarówno z ME2 jak i ME3 na pewno dojdą, jednakże części zdolności na pewno nie przeniesiemy (jak Roztrzaskanie Dragona), bo wymagają one rzeczy niedostępnych w rozgrywce, lub w przeniesieniu na PBF nie mają sensu lub nie ma dla nich odpowiednio dobrego zastosowania. Ale wiadomo, że będzie tego więcej. (:
Dziękuję za propozycję, uwagi na pewno się przydadzą!

Re: Garść nowości

: 22 gru 2012, o 20:35
autor: Carmen Ortega
Ponieważ Hawk odpisała na wcześniejsze, ja odniosę się tylko do ostatniego punktu, który jak się zdaje, dodałeś przed momentem.

Czemu miałby taki trening służyć? Kojarzę je głównie z PBF-ów Dragon Ball, gdzie gracze dostają punkty umiejętności bądź poznają inne techniki dzięki nim. Nie wiem czy u nas coś podobnego miałoby rację bytu.

Re: Garść nowości

: 22 gru 2012, o 20:41
autor: William Kraiven
Zastanawiam się. Ogólnie można by na przykład dać, że można przeprowadzić (na przykładzie) raz na miesiąc trening związany ze zdolnością naszej klasy tak by po prostu ją polepszyć. Czyli zamiast pompek, postać poszła by na strzelnicę i naparzyła przez cały dzień na manekinie ze strzału wybuchowego zaś Adept kulką biotyczną by taki manekin roznosił na strzępy. Oczywiście nie wyobrażam sobie, że postać napisała to w dwóch zdaniach. Poszedłem, postrzelałem, zaliczyłem. NIE. Postać musi zrobić przemyślenia, że to robi źle, to muszę poprawić, tutaj bardziej przykładam mój omniklucz do twarzy i koncentruje się. Tego typu opisy.

Podsumowując:

+ 1 do zdolności (związanej z treningiem klasowym)

Re: Garść nowości

: 23 gru 2012, o 15:36
autor: Bruce Connor
A ja bym dodał od siebie, ze dobrze by było wprowadzić limit amunicji i chłodnic, jakie można mieć przy sobie. Urozmaiciłoby to trochę walkę i zmusiło graczy do rozplanowania, na co mogą sobie pozwolić.

Re: Garść nowości

: 24 gru 2012, o 01:54
autor: Hawk
Jak dla mnie wprowadzenie tego, Bruce, jest średnim pomysłem. Użytkownik musiałby sobie tę amunicję liczyć, lub oszacowywać, ile mu jeszcze zostało, co jest w ogóle niepotrzebne. I w przypadku takiego karabinu szturmowego, to co? Napisałby "oddaje 13 strzałów"?

[24.12] Dodano kolejny punkt odnośnie nowych grup, które razem z resztą zmian zostaną wprowadzone.

Re: Garść nowości

: 24 gru 2012, o 07:42
autor: Bruce Connor
A czemu miałby właśnie nie pisać? :) Co w przypadku broni, które szybko się grzeją? Ich wada w tym momencie zostaje całkiem pominięta i właściwie je opłaca się brać najbardziej, skoro nie ma obawy, że amunicja się skończy. Nie strzelałby wtedy na ślepo, a to urealniłoby rozgrywkę. No ale to tylko taki tam pomysł, jeśli zły to trudno ;3

Re: Garść nowości

: 24 gru 2012, o 14:09
autor: Hawk
Tyle, że Mistrz Gry powinien zwracać na to uwagę xP Niemniej, pomyślimy, jakby to wprowadzić tak, by nie robić wielkiego zamieszania.

[24.12] Dodano punkt "ścieżki rozwoju", oraz "ulepszenia".

Re: Garść nowości

: 24 gru 2012, o 18:47
autor: Jacob Nelson
Wszystko ładnie, pięknie tylko męczą mnie dwie sprawy językowe :p

Rząd Asari w oryginale nosi nazwę Asari Republics, czyli nie republika a republiki.

W sprawie salarian na polskiej me wiki użyta jest nazwa "związek" zamiast ''unia'' i choć oba pasują można by zostać przy tym związku by nie stwarzać zamieszania gdy jeden z graczy w fabule zapomni że na forum mamy unie. Poza tym słowo ''związek'' wg mnie bardziej pasuję do sieci zawiłych powiązań rodowych jakimi rządzą się salarianie ale to tylko subiektywna opinia :)

Wyświetl uwagę administratora

Re: Garść nowości

: 25 gru 2012, o 13:56
autor: William Kraiven
Zauważyłem jedną rzecz, otóż gdy ktoś potrzebuje Gma do fabuły, zazwyczaj zgłasza się do niego przez PW albo przez GG, więc dlaczego by po prostu nie założyć specjalnego działu, gdzie gracz zamieszczał temat z informacją oraz prośbą o poprowadzenie sesji? Ktokolwiek z Gmów, mógłby czytać sobie i zaklepywać niżby odpisywać codziennie na gg wielu graczom z odpowiedzią czy mu poprowadzi czy też nie. Tak czyś jak, wiele Pbfów ma coś takiego, lecz wymaga to założenia działu albo poddziału by nie zaśmiecać tematami.

Można zrobić na zasadzie, że stworzony zostanie poddział w Terminalu Zgłoszeń a w nim powiedzmy temat "Zapisy na Sesje" i tam na podstawie pewnego wzoru, gracz tworzyłby temat, odnośnie swojej sesji. Oczywiście każdy może się wpisać na sesje. Przykładowy wzór:

1. Tło sesji: Opis, dlaczego postać gracza zamierza np. wyruszyć do danego miejsca czy też zagłębić się na terytorium wroga, również wyjaśnienie dlaczego się tam udaje. Mile widziany link w miejscu, w którym gracz dokonał takich przemyśleń i zamierzeń.
2. Cel sesji: Nabycie nowych zdolności, kredytów, przedmiotów, wpływów, ogólnie osobisty cel postaci czy jej drużyny w tej sesji, w przypadku jego braku Twój prywatny powód podjęcia się zadania czy też podróży.
3. Uczestnicy: Imiona postaci uczestniczących w sesji a także informacja jak się ze sobą zeszli.
4. Uwagi dodatkowe: Informacje, które chciałbyś dodać od siebie, a które nie zostały zamieszczone w powyższych punktach.

Re: Garść nowości

: 30 gru 2012, o 01:43
autor: Hawk
Sam temat "szukam MG" jak najbardziej, jednakże co do tego formularza to nie jestem pewna. Na ogół gracze komunikują się poprzez PW z Mistrzami dlatego, że chcą indywidualnie wyjaśnić sprawę, na prywatnym komunikatorze. Niemniej, nie jestem przeciwna takiemu pomysłowi i jak dla mnie taki formularzyk byłby przydatny dla osób, które chcą od razu poinformować potencjalnych GMów o tym, jakie mają dokładnie swoje oczekiwania. Choć równie dobrze mogą to opisać w kilku zdaniach. Zobaczymy co powiedzą inni. :)

[30.12] Ulepszenia pancerza zostały już spisane. Dodano dwa punkty, dotyczące szablonów KP i KS, oraz dodano i wykonano jeden - powstał graficzny "akcept", którym będą posługiwać się od dziś administratorzy:

Re: Garść nowości

: 30 gru 2012, o 01:47
autor: Jason Klaytor
Ładny akcept lecz dopasowałbym pole tekstowe tak aby słowa się nie urywały oddzielając je "-", bo to tak nie ładnie, trochę je rozszerzyć i będzie GI ;)

Re: Garść nowości

: 31 gru 2012, o 10:03
autor: William Kraiven
Hawk co do komunikacji przez gg albo PW to rzecz wiadoma podczas sesji. Taki temat tylko ma służyć za informacje oraz możliwość spytania się o dopisanie do sesji.

Co do formularza to napisy troche się rozjeżdzają. Zróbcie jak napisał jason i będzie git.

Wyświetl uwagę administratora

Re: Garść nowości

: 6 sty 2013, o 15:38
autor: Bruce Connor
A czy istniała by możliwość jakiegoś wyłuszczenia sklepów? Dla takiego nowego gościa jak ja, cholernie ciężko natrafić na takowy bez przejrzenia każdego tematu i forum. W ogóle na samej Cytadeli przydałby się jakiś taki ogólnodostępny z bronią, żeby było gdzie w prosty sposób wydać hajsiórkę : )

down: Wystarczy podpiąć jako ogłoszenie czy cuś :P I nie wiem jak w innych ale Cytadela to spory ośrodek i jakieś podstawowe bronie by się przydały. Ewentualnie placówki grup zrobić, gdzie można uzupełnić zapasy.

Re: Garść nowości

: 6 sty 2013, o 17:31
autor: Core
najłatwiej było by żeby na większych "wątkach" były sklepy choć z podstawowym wyposażeniem. Mam na myśli Cytadelę, Omegę i Illium. Było by to spore ułatwienie jak by na każdym z tych były choćby sklep z bronią :P

Tak wiem że już kiedyś wspominałem komuś o tym i wiem, że zrobienie prostego sklepu na forum nie jest łatwe i szybkie :) zgłaszam tylko propozycję :D

Re: Garść nowości

: 6 sty 2013, o 19:00
autor: Hawk
Bruce - będzie lista wszystkich sklepów w danych lokacjach, tak samo jak teraz jest lista terminali. Bez obaw. (;
Core - tak, na pewno dodamy sporą liczbę nowych punktów, między innymi sklepów i klinik. :D

Re: Garść nowości

: 6 sty 2013, o 19:30
autor: Carmen Ortega
[06.01] Wzór karty postaci, która działać będzie na podobnej zasadzie co statystyki (czyli formularz, wysyłający jako wynik temat z kartą), został wykonany. Na miniaturce możecie zobaczyć jak ogólnie będzie on wyglądał, gdy wszystko będzie skończone będziecie mogli zobaczyć go w pełnym wymiarze. Obrazek

Re: Garść nowości

: 14 sty 2013, o 00:32
autor: Hawk
[14.01] Generatory tarcz zostały spisane i opisane, a przynajmniej ich większość. Także system plecaka został już przedyskutowany i jest wprowadzany na nową kartę statystyk (będącą w fazie produkcji).

Re: Garść nowości

: 27 sty 2013, o 15:07
autor: Hawk
[27.01] Z przyjemnością możemy poinformować, że wszelkie prace zostały już zrobione w około 75%, więc zostało nam z pewnością mniej niż więcej i to pomimo sesji, która lubi w tym okresie zbierać swoje żniwa! Niestety, nie mamy jak podać końcowej daty wejścia w życie wszystkich zmian, gdyż to nie zależy tylko od nas, lecz także strony technicznej, ale możemy już zapowiedzieć, że na jeden dzień (niekoniecznie cały, po prostu przez jakiś czas) forum zostanie zamknięte. W trakcie tego pojawią się na nim obiecane nowości. Oczywiście co najmniej dzień lub dwa zapowiemy wam takową przerwę w działaniu, więc nie powinno to nikogo w takim wypadku zaskoczyć. Stay tuned! ;)