Strona 2 z 3

Re: Garść nowości

: 27 sty 2013, o 18:08
autor: Core
A ja mam jeszcze pytanie odnośnie plecaka. O ile sloty na broń rozumiem, ale na pozostałe rzeczy? Np co? takie bajery jak omni-klucz czy jakieś granaty? Czy jeszcze coś innego? Apteczki z medi-żelem bądź omni-żelem?

Re: Garść nowości

: 27 sty 2013, o 18:11
autor: William Kraiven
Mam nadzieję, że będą 3 sloty na bronie długie i 2 sloty na bronie krótkie. Tak czyś jak, jak forum zostanie zamknięte na dzień a po nim zostaną wprowadzone zmiany, prosimy o dużą informacje na nagłówku strony, link do tematu, gdzie byłyby wypisane istotne zmiany.

Re: Garść nowości

: 27 sty 2013, o 18:15
autor: Core
3 sloty na broń długą i 2 na krótką to max możliwości ;] chyba, że chodzi ci nosić na 2 różne karabiny szturmowe to w takim wypadku się zgadza, choć ja myślałem bardziej nad 3 sloty na broń dowolną. Sam wybierasz jaką i ile :) no i kwestia tych "dodatkowych rzeczy" :)

Re: Garść nowości

: 27 sty 2013, o 18:40
autor: Hawk
Kraiven, co do tematu to tak, zostanie taki napisany, tak samo jak było przy wprowadzeniu wersji 3.0. Podsumowanie wszystkich nowości. :)

Co do slotów, to będą 3 sloty na broń dowolną i jest to broń, którą aktualnie mamy przy sobie. Możemy mieć oczywiście inne, ale wypisane w ekwipunku. Jeżeli chodzi o sloty na inne rzeczy to tak, między innymi będą to sloty na medi-żel, którego liczba będzie ograniczona, omni-żel (to samo), czy implanty i modyfikacje genetyczne, generatory tarcz, omni-klucze etc. Jeżeli chodzi o te miejsca, w których liczba posiadanych rzeczy jest ograniczona, to z każdym poziomem Plecaka będzie można mieć przy sobie tego więcej. Plecaki będą do kupienia w każdym sklepie. Poziom 1 będzie oferował przykładowo tylko 1 wolny slot na broń, czyli tylko 1 broń możemy mieć przy sobie w danej chwili - reszta pozostaje w naszym posiadaniu, ale nie mamy jej w danym momencie.

Re: Garść nowości

: 27 sty 2013, o 19:54
autor: Nexaron Dragonbite
A ja mam pytanie odnośnie generatorów tarcz. Z generatorów tarcz korzystają mówiąc krótko "nie biotycy". Jak więc wprowadzenie generatorów tarcz, o ile w ogóle wpłynie na biotyków i ich bariery.

Re: Garść nowości

: 27 sty 2013, o 23:54
autor: Core
Słuszna uwaga Dragonbite :) bardzo dobre pytanie. Widocznie bariera biotyków zależy od umiejętności "bariera" czy jak to się zwie, a jeśli jej nie posiadają muszą polegać na generatorach. Przynajmniej ja tak to rozumiem. Pytanie tylko czy się kumulują te tarcze 0_o

Zaraz, zaraz.... implanty, też zajmują miejsce w plecaku? o_O spodziewałem się prędzej ograniczenia "slotów" na ciało (przykładowo: Lewa ręka jeden implant, tułów drugi implant, prawa noga trzeci implant.)
A plecak ma sloty na broń i rzeczy inne od implantów :D ja tak to widziałem :D

Re: Garść nowości

: 28 sty 2013, o 00:06
autor: William Kraiven
Z tego co pamiętam, to biotycy wyposażają się w "wzmacniacze biotyczne", które te pomagają im tworzyć potężniejsze bariery kinetyczne wokół swojego ciała, magazynować większą ilość energii do ataków itp. Wzmacniacze się wyczerpują, ale czy istnieją jako takie "generatory biotyczne"? hmm...Co do implantów to również inaczej to sobie wyobrażałem, co ma plecak do implantu, jak ten jest wszczepiany pod skórę? Plecak wyobrażałem sobie jako taki "kombinezon", czyli te sloty na bronie, dodatkowe kieszenie oraz miejsca na upgrady pancerza (tudzież generatory i inne bajery rodem ze ME2), albo te plecaki co centurioni w ME3 nosili (choć nie ukrywajmy, że robił też za przenośny odbiornik).

Re: Garść nowości

: 28 sty 2013, o 00:21
autor: Rigel Juxtus
O a skoro ma być trochę nowości przydałby się opis korzystania z omni ostrza (takie pierdołki jak:
-ile omni ostrz na raz można posiadać
- czy możliwe jest ich modyfikowanie (jak tak na jakich zasadach)
- czy zmieniają kolor podobnie jak omni klucz przy odpowiednim oprogramowaniu (xD różowe omni ostrze :P)
- jak wielkie zniszczenia powodują xD

Mam też pytanie o szarżę biotyczną: jest to mega przekokszona umiejętność która pozwala bez mała teleportować się graczowi i unikać nawet najbardziej śmiercionośnej broni. Gdyby określono odległość na jaką może szturmowiec "skakać" byłoby super *i wpływ podstawowych praw fizyki na skakanie*... no i czy może w ten sposób przenosić małe obiekty organiczne (nie organiczne z tego co mogę się domyślić można xD - plecak, giwera, ubranie :P). Chodzi o to żeby nie było później kwiatków w postaci przenoszonych bomb włamujących się do banków szturmowców (czy sklepów z bronią) itd.

Re: Garść nowości

: 28 sty 2013, o 02:36
autor: Carmen Ortega
Widzę, że Hawk została tutaj nieco źle zrozumiana, dlatego spieszę z wyjaśnieniem:
Cały nowy system KS oparty będzie w większości o sloty. Chodziło jej o sloty ogólne, będące częścią karty, nie zaś plecaka. Plecak dotyczyć będzie tylko i wyłącznie slotów na broń, którą postać będzie miała przy sobie (i to właśnie jego wyższe poziomy będzie można wykupić, by tej broni zabierać ze sobą na akcje więcej i tym samym być w nich efektywniejszym).
System slotów będzie ponadto obejmować generatory tarcz i omni-klucze, jednak te nie będą się już znajdować w plecaku, a na pancerzu/ręce. Implanty, z racji tego, że nie chcemy ograniczać graczy w ich ilości, będą wypisywane w podobnych polach, jak ma to miejsce aktualnie w KS.

Nexaron,
W tym wypadku czerpiemy w głównej mierze z pierwszego i drugiego ME, gdzie nie było rozgraniczenia na tarcze/bariery kolejno dla nie-biotyków/biotyków. Do tej pory przyjmowaliśmy, że każdy posiada tarcze jako program zaimplementowany w pancerzu. Teraz tarcze oddzielamy od pancerza i tworzymy ich generatory, by dać graczom wybór (a te są naprawdę różnorodne i każdy powinien znaleźć coś dla siebie). Barierę traktujemy tylko i wyłącznie jako zdolność biotyczną, z tzw. "cooldownem" i swoją określoną wytrzymałością, po której po prostu znika. Należy to postrzegać jako krótkotrwałe, biotyczne wzmocnienie defensywne.

Rigel,
Omni-klucz nie posiada u nas wymienialnych omni-ostrzy, używasz więc jednego, dopóki go nie złamiesz/zepsujesz. Modyfikacja omni-ostrzy nie jest na razie dostępna, aczkolwiek jak już zostało wcześniej wspomniane, jednym z elementów do wprowadzenia są różne rodzaje omni-kluczy, dlatego jeśli będziesz chciał posiadać coś lepszego niż zwykły, "defaultowy" nożyk, tu na pewno też znajdziesz coś dla siebie.
Jeśli chodzi o szarżę, tu faktycznie przyznam Ci rację - przekokszona jest o fakt przenikania przez powierzchnie, postaramy się coś w związku z tym zrobić.

Re: Garść nowości

: 28 sty 2013, o 06:46
autor: Core
Pragnę zauważyć, że już nawet w grze Szarża biotyczna działała dopiero w tedy kiedy było widać przeciwnika :P I dla mnie to to nie jest teleportacja tylko wystrzelenie się z dużą prędkością. Dlatego przeszkody powinny działać.

Re: Garść nowości

: 28 sty 2013, o 16:11
autor: Nexaron Dragonbite
Jak zauważył Core nie jest to tak przekoszone, bo w grze trzeba mieć na celu wroga. Tutaj nie potrzeba tego, ale wystarczającym ograniczeniem powinno być to, że trzeba widzieć miejsce w które chce się zaszarżować. Daje to większe pole to manewru niż w grze, ale tak to jest z każdą mocą/umiejętnością i nie tylko biotyków. Trzeba tylko wykazać się wyobraźnią i pomysłowością.

Re: Garść nowości

: 28 sty 2013, o 17:18
autor: Hawk
Myślę, że co do szarży to można ją potraktować jak uderzenie dewastatora w ME3 multi - tam raczej przenikania przez ściany/osłony nie ma, trzeba widzieć, gdzie się chce zaszarżować, no i musi tam być miejsce i w miarę czysta droga. Przez ściany nie przenikamy. xP

Re: Garść nowości

: 28 sty 2013, o 23:33
autor: Jacob Nelson
Czy tylko mi się wydaje nazwa "plecak" trochę głupia kiedy mówimy o uniwersum ME ?

Dlaczego by tego "plecaka" powiązać z pancerzem tak samo jak omniklucze czy generatory tarcz?

Tak jak to było w grze. Każdy pancerz będzie miał 5 slotów na start i nie będzie można tego zmienić. Ale ale sloty nie będą na broń ale na "stacje dokujące" ( wiem, głupia nazwa ale nie wymyśliłem póki co lepszej). Tych owych "stacji dokujących" będziemy mieć na początku 1 a resztę trzeba będzie wykupić i zamontować w slocie na pancerzu ( odpowiednik ulepszania "plecaka" ). Jeżeli zechcemy się bawić w jeszcze większą różnorodność to stacje, bądź sloty można przyporządkować do broni i tak np w ME 3 możemy mieć 1 broń z każdego rodzaju lecz jeżeli na forum byśmy wykupili odpowiednie stacje dokujące to w miejsce snajperki z ME 3 moglibyśmy nosić drugi karabin szturmowy lub nawet trzeci w miejscu strzelby.

Od biedy można by także w najcięższych pancerzach ( tylko dla żołnierzy) zamontować (szósty) slot na broń ciężką ( jak w ME2) dodać do sklepu odpowiednią stację dokującą i restrykcje iż broni ciężkiej nie można wnosić na teren zabudowany.

Wiem, że może trochę za późno na takie zmiany ale i tak chciałem się podzielić pomysłem :P

Re: Garść nowości

: 29 sty 2013, o 05:55
autor: Core
Jacob podejrzewam, że robocza nazwa "plecak" zawiera właśnie większość "stacji dokujących" które wymieniłeś :P i prawdopodobnie nie będzie to "worek z materiału" z XX i XXI w :P

Re: Garść nowości

: 29 sty 2013, o 08:23
autor: Nexaron Dragonbite
Wydaje mi się Core że to było oczywiste, a Jacob'owi chodziło jedynie o zmianę terminologii, która dla osób nieobeznanych z uniwersum ME mogłaby być myląca.

Re: Garść nowości

: 29 sty 2013, o 16:02
autor: Nexaron Dragonbite
A i jeszcze jedno. Przypomniałem sobie czego bardzo (to moje osobiste zdanie) brakowało mi w KP. Wzrostu i wagi postaci. O ile drugie można zbyć mówiąc "odpowiednia" to jednak aby ustalić tą odpowiednią trzeba już znać wzrost, a tego nie idzie się doszukać u prawie nikogo. Drobny szczegół, ale decyduje on o tym kogo zauważysz w tłumie od razu, a kogo będziesz w stanie schować do torby podróżnej. Myślałem aby dodać takie dwa pola do statystyk, bo nie jest to coś co zmienia się za bardzo.

Re: Garść nowości

: 29 sty 2013, o 18:01
autor: Hawk
Jacob, polecam przeczytać pierwszy post przed zadaniem pytania.
Plecak jest tu oczywiście nazwą całkowicie umowną.
Oczywiście, że oficjalna nazwa będzie zupełnie inna i bardziej klimatyczna, pasująca do naszych realiów.

Jeżeli chodzi o formę, to dziękujemy za propozycję, ale raczej zostanie tak, jak jest, gdyż nasz plecak to wszystko uwzględnia, a z tego co zrozumiałam tutaj gracz sam by sobie przydzielał miejsca. I co, przydzieliłby sobie 2 generatory tarcz? Em. xP Będzie wszystko co potrzebne.

Nexaron, umieszczenie wzrostu i wagi moim zdaniem, tak w pełni osobiście, jest kompletne zbędne, kiedy mamy pole "wygląd", w którym należy choćby tak pobieżnie opisać postać i zaznaczyć jej charakterystyczne cechy - jak wysoki wygląd. I raczej w każdej KP to znajdziesz, jedynym "minusem" jest to, że trzeba ten wygląd przeczytać i wyłowić informacje.

Re: Garść nowości

: 29 sty 2013, o 18:19
autor: Nexaron Dragonbite
Wybacz Hawk, ale nie zgodzę się. Nie w każdej. Nie chciałem wytykać palcami, ale w twojej też tego nie ma. Opis wyglądu jest oczywiście, ale nawet zająknięcia na temat wzrostu. Od razu dodam że pojęcie "przeciętnego wzrostu" nic nie mówi, bo jest to pojęcie względne.

Re: Garść nowości

: 29 sty 2013, o 19:31
autor: Hawk
To już raczej mój błąd i dzięki za przypomnienie, pomijając oczywiście to, że "przeciętny wygląd" raczej wskazuje ci na to, co chciałeś wiedzieć - nie wyróżnisz tej osoby w tłumie. ;) Dla mnie dalej te punkty są jednak bezsensowne i nie ma po co się rozdrabniać (szczególnie, że wzór KP został już zrobiony i trochę głupio, że mówisz dopiero teraz), skoro można to zawrzeć w wyglądzie.

Re: Garść nowości

: 29 sty 2013, o 19:52
autor: Nexaron Dragonbite
Tylko żeby pamiętać aby to dodać. Z statystykami to był jedynie przykład. Równie dobrze może to być pole w danych osobowych jak data urodzenia, a i przeciętny wzrost to nie odpowiedź. Dla niektórych to może być 1,7m. Dla drugich 1,8, a dla trzecich jeszcze coś innego. To samo tyczy się stwierdzenia kto jest wysoki, a kto niski. Na koniec jeszcze tylko dodam że nie jesteś osamotniona w braku takiej informacji w opisie aparycji.