W środku śluzy znajduje się para drzwi, które można otworzyć wyłącznie dopiero wtedy, gdy systemy wykryją w pomieszczeniu właściwą atmosferę. Oba przejścia prowadzą do identycznych przedsionków, z których można się dostać do pozostałych pomieszczeń okrętu. W jednym z nich znajduje się drabinka na górny pokład, z włazem, który można zabezpieczyć przed otwarciem z dolnego pokładu.
Blok WI Bezpośrednio za mesą znajduje się przejście do pomieszczenia, w których znajdują się główne systemy wirtualnej inteligencji Feniksa. To właśnie tutaj, pośród elektronicznych bloków, błyskających lampek i wiszących kabli, znajduje się główna jednostka Zephira. Pomieszczenie jest spore jak na standardy WI, z potencjałem na rozbudowę.
Stanowisko przedniej wieżyczki Dziób okrętu zarezerwowany jest dla głównej, ruchomej wieżyczki systemu GARDIAN. Okrągłe pomieszczenie, poza licznymi blokami systemu automatycznego namierzania i kontroli pocisków, posiada również umieszczony w centrum fotel ręcznego stanowiska, z którego można uzyskać bezpośrednią kontrolę nad przednimi działkami.
http://fc08.deviantart.net/fs70/f/2015/ ... 8jbx7u.png[/imgw] Luk wyrzutni torped (prawy i lewy) Fenix posiada dwie wyrzutnie torped dysrupcyjnych, umiejscowione po obu stronach przedniej wieżyczki. Oba systemy posiadają zmniejszoną (w porównaniu ze standardowymi) automatyczną ładownię, która zdolna jest pomieścić około 2/3 właściwej liczby pocisków. Dostęp do niej można uzyskać albo poprzez zewnętrzne luki konserwacyjne (do ładowania nowych torped), albo z wnętrza statku, bezpośrednio z głównego korytarza.
Kajuty Na statku znajduje się w sumie sześć różnych, jednoosobowych kajut, rozmieszczonych po obu stronach okrętu. Pomieszczenia są dość niewielkie, ale znajduje się w nich niezbędne wyposażenie - łóżko, szafka nocna, schowek na prywatne rzeczy, a nawet wnęki służące za prywatne biurka.
http://fc04.deviantart.net/fs71/f/2015/ ... 8jbx7c.png[/imgw]